Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat heftig... Heel veel sterkte en ik duim mee!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn duimen gaan heel hard draaien voor dat hele kleine kansje. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje....wat zijn mijn probleempjes dan ineens triviaal en ben ik ineens weer heel blij met mijn gezondheid... Heel veel sterkte vanmiddag en ik hoop, duim en bid dat je goed nieuws krijgt!!!

Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
De afspraak is al om kwart over 1, dus ik hoef gelukkig niet heel lang meer te wachten.

Iemand vroeg wat voor soort kanker het is. Ik heb darmkanker. 4 maanden geleden ging ik met wat vage klachten naar de huisarts, die mij vervolgens direct doorstuurde naar het ziekenhuis. Daar bleek ik een uizaaiing van 26 cm doorsnede op mijn lever te hebben (die is dus ook het eerst ontdekt, daarna moest de bron nog gevonden worden). Er zijn ook nog andere uitzaaingen gevonden, maar mijn lever is het grootste probleem. Er is te weinig gezond weefsel over om het weg te kunnen halen (er blijft dan letterlijk niets over en zonder lever kun je niet leven).



We hebben het vrijwel meteen verteld aan de kinderen. Zij wisten natuurlijk echt wel dat er iets aan de hand was: mijn man is met spoed teruggekomen uit het buitenland (hij was net de dag ervoor vertrokken voor zijn werk) en mijn ouders en schoonouders kwamen de hele tijd langs.

De jongste is er ook heel open over, dat vind ik dan wel weer grappig. De invaljuf op de bso had gevraagd "komt pappa je altijd ophalen of meestal mamma?". Hier had hij heel vrolijk op geantwoord "eerst soms mamma en soms pappa, maar nu komt pappa altijd, want mamma heeft kanker". Ok....
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig. Hele dikke knuffel en ik hoop mee op goed nieuws. Sterkte!
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat heftig
Shit happens
Nou moest ik toch even lachen om je jongste. Wat zijn kinderen toch heerlijk open



Gelukkig is het al bijna tijd voor je afspraak, ik zal aan je denken en voor je duimen straks.
Heftig! Heel veel sterkte, ik duim voor je!
Kinderen zijn daar af en toe heel fijn, open en eerlijk in. Daarvan kwam toch even een glimlach op mijn gezicht.



Ik heb een kaarsje voor je gebrand TO. Op de houder staat 'always believe something wonderful is about to happen', en dat doen we dan maar. Ik hoop met heel mijn hart dat je tot de 10% behoort.



Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend heftig voor jou en je gezin. Heel veel sterkte voor jou, je man en je kinderen! Ook ik zal voor je duimen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Jeetje heel veel sterkte en een hele dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Gadver, wat afgrijselijk. Ben er beroerd en verstild van. Lieverd, zoveel knuffels als je maar bij je kunt dragen straks, ik wens en hoop dat je het goede bericht krijgt dat er geopereerd kan worden. Je man gaat toch wel met je mee?? Laat je ook veel echte knuffels geven!
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Heel veel sterkte.
Kippenvel. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk Woorden schieten te kort. Ik duim heel erg voor je Hele dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte en knuffels! Wat een nachtmerrie waar je in terecht gekomen bent.
Heel veel sterkte.

Ik zal ook een kaarsje voor je aansteken en duimen voor goed nieuws.



Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes TO

Ik duim voor goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Pfft, heftig zeg, en zo kort allemaal, weet even niet goed wat zeggen...



Kan en wil me niet voorstellen wat zoiets met jullie doet.



Heel veel sterkte en positieve vibes en knuffels en alles wat je maar wil
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg. Heel veel sterkte toegewenst
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven