Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je 14-jarige verkering!
Alle reacties Link kopieren
Hier zit vast iets tussen

https://www.natuurhuisje.nl/



Ik was onlangs in Oudenbosch en daar staat een prachtige Basiliek die echt prachtig is





Scheveningen is altijd leuk om heen te gaan. Daar heb je natuurlijk het Kurhaus waar je zou kunnen slapen.
Hi Anna, het ging al door mijn hoofd dat wanneer je thuis zou komen het je allemaal bij de keel grijpt. Kindjes hebben natuurlijk ook op en top genoten van het bij elkaar zijn. Dit blijft ze zeker bij. Is het een idee de kinderen samen op een kamer te leggen, zodat het verschil niet in een keer te groot is?

Hoe gaat het eigenlijk met jou nu...behoefte om al wel eens met iemand te praten... Maandag de boys weer naar school...komt er veel rust op je af...ook confronterend...ga je waarschijnlijk veel nadenken...

Ik zal misschien elke dag een doel(tje) stellen...extra lekker avondeten...avondwandeling met het gezin...bioscoop met man...extra knuffelmomentjes met de boys...maar misschien zie ik dat verkeerd...en heb ik geen idee...knuffel!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je een fijn weekend wensen en je zeggen dat ik vind dat je heel mooi bewust leeft. Uiteraard met een heel hartverscheurende reden, maar vrouw, wat houd jij de zon in je gezicht. Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnA_C schreef op 06 mei 2017 @ 19:53:

Het gaat dus een keer 1 nachtje worden ergens in Nederland. Iemand leuke suggesties? Ergens in de natuur (bos of zee ofzo), maar wel een beetje luxe (aangezien het toch maar 1 nacht is mag het best wat duurder zijn).

Bij landal in julianadorp verhuren ze strandhuisjes. Dat lijkt me zo te gek: wakker worden op het strand!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bijzonderplek ... eakfast/slapen-in-het-bos



Staat nog altijd op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
http://origineelovernacht ... chtingen%20nederland%20-1

een van deze dingen bedoel je?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gefeliciteerd met jullie verkering!



Goed idee om een nachtje samen weg te gaan. Kurhaus is al genoemd, maar wij vonden b&b het verwende nest in Beilen ook erg gaaf. Erg luxe en je kan er een leuke auto huren voor een dag met een meer dan geweldige lunch. Het ontbijt is ook heerlijk. Maar ja, slapen in een kasteel in Limburg is ook erg leuk of Brugge voor net een beetje buitenland gevoel. Een strandhuisje staat hier ook nog op de lijst. Er is zoveel keuze.



De boys zou ik lekker even bij jullie houden. Misschien een keer alle meubels aan de kant doen, luchtbedden op de grond en met elkaar kamperen in de woonkamer? Filmpjes kijken, popcorn erbij en lekker inslaap vallen met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 07 mei 2017 @ 00:06:

[...]



Bij landal in julianadorp verhuren ze strandhuisjes. Dat lijkt me zo te gek: wakker worden op het strand!Ja, slaapstrandhuisjes lijken mij ook geweldig! Heb je ook op andere plekken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een heftig topic. Ik wil je laten weten dat ik aan je denk.



Niet midden in de natuur, maar zeker een aanrader is Villa Augustus in Dordrecht. Heel mooi en leuk restaurant met moestuin en hotel. Ze hebben een kamer (huisje) los staan van het hotel in de tuin en een kamer in de hoogste toren van het gebouw met dakraam en uitzicht op de sterrenhemel. Prachtig. Ook dichtbij de Biesbosch als je met de auto gaat.
Life is always rocky when you're a gem.
http://origineelovernachten.nl



(onder meer hele mooie boomhutten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog steeds mee maar weet vaak niet wat ik moet schrijven. Het is gewoon een vreselijke nachtmerrie waar jullie in beland zijn.



Maar wil toch laten weten dat ik meeleef en net als vele anderen op dit topic vaak aan jullie denk en bewondering heb voor de manier en de kracht waarop jullie ermee omgaan.

En ik hoop dat jullie nog héél veel mooie herinneringen samen kunnen maken.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie jubileum, Anna!!!



Ik weet niet of het volgende je aanspreekt of dat je iets dergelijks al gepland of gedaan hebt, maar ik wil je toch graag vertellen over een dierbare van me die in jouw situatie verkeert.



Ruim een maand geleden gaven zij en haar man een groot feest. Een huwelijksjubileum dat in verband met haar ziekte ver vooruit was geschoven. Vantevoren maakte ik me wel zorgen. Zou ze het redden? Zou het niet heel verdrietig worden? Al haar vrienden en familie bij elkaar, de groep die al een tijd verwachtte pas op haar begrafenis weer samen te zijn ... wat voor haar juist dè reden was: ze wilde erbij zijn als we elkaar weer zagen!



Het werd een topfeest Ze glom!

Naast close familie en vrienden, waren er neven en nichten, oud-collega's, jeugdvrienden.

Ze hadden een zaaltje gehuurd, de kinderen dolden in het gras, er waren luchtige sketches, we hebben samen gegeten, gedronken, herinneringen opgehaald, gelachen en gedanst. Er was een muzikaal verrassingsoptreden van een neefje, waarbij wel een traan vloeide.

Eigenlijk een standaard huwelijksjubileum, maar met een hele speciale warme gloed - we vierden haar leven. Het was prachtig!



Geen idee of het bij jullie past? Maar nu ik het heb meegemaakt (en dat klinkt misschien stom) zou ik willen dat iedereen de kans krijgt zo'n feest te geven.



x
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna gefeliciteerd met jullie 'verkeringsverjaardag'!

Wat Yette schrijft heb ik ook meegemaakt met een geliefde. En dat is een van de dierbaarste herinneringen. Dat wij zo samen waren met allemaal mensen die op dat moment uit pure liefde bij elkaar waren om bij onze geliefde te zijn.

En van een andere orde: Wij kregen een uitnodiging van een oudtante (dame was 98). Een feest, eh het was niet haar verjaardag en niemand kon een aanleiding verzinnen en zij hield de kaken op elkaar. Tante opende het feest met een toast: 'Welkom op mijn begrafenisfeest, nu kan ik er nog van genieten'. En we hebben samen genoten omdat zij ons bij elkaar gebracht had.

x
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:DG2015 schreef op 07 mei 2017 @ 14:08:

[...]



Ja, slaapstrandhuisjes lijken mij ook geweldig! Heb je ook op andere plekken.op deze site heb je ze allemaal

http://strandhuisje.nl/



zelf vind ik die in Kijkduin het leukst, maar het meeste leuke is wel al volgeboekt het hele seizoen. En je móet een lang weekend, 1 nachtje kan niet. Misschien kan je halverwege het weekend iemand de kids langs komen brengen?
Alle reacties Link kopieren
Het meeste (alles in het weekend dat wij willen) zit inderdaad al volgeboekt, helaas.

Hebben nu bedacht dat we dus maar wat minder speciaals gaan doen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook heel erg gaaf



https://www.bedandbreakfa ... m/greetjeaandeoever/5697/



Niet aan het strand, maar wel in de natuur en je wordt ontzettend in de watten gelegd. Hele leuke omgeving ook.



Op deze site staat sowieso nog wel een aantal bijzondere b&b's
Alle reacties Link kopieren
Weekendje is gereserveerd! Bedankt voor al jullie tips!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
En wat betreft het feest: het klinkt wel heel mooi. Ik denk er nog even over na. Nu spreek ik steeds af met 'kleinere' groepjes, en dat is toch ook wel heel fijn.

Het is best gek om je eigen uitvaart te regelen, terwijl je er zelf niet bij zult zijn. Ik vraag me dan af wat mensen gaan zeggen (wie er wat gaat zeggen, misschien wel niemand ) en, naar aanleiding van een ander topic, wie er op zijn rode crocs of in zijn joggingpak komt . Kan je inderdaad beter een begrafenisfeest geven waar je zelf nog bij bent
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Rode crocs: check

Joggingpak: check



Weten we nu al wie dat zal zijn...



Wie komt er op de klompen? En wie in stemmig zwart met hoedje?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik kom met een stemmig zwart hoedje.
Zoiets?

Fijn dat jullie weer weg gaan, Anna!
Hahaha ik had dat andere topic ook gelezen. Heerlijk!



Een begrafenisfeestje klinkt wel als een bijzonder plan. Al lijkt me met groepjes vriendinnen afspreken ook heel gezellig. Er is geen manier om het goed te doen hè? Je hoeft het alleen maar op jouw manier te doen.



Ik kom wel met een zwart hoedje op. Of een zwart mutsje. Of ik koop een zwarte pruik. Of zwart gesluierd. Je roept maar hoor, ik draai wel!
Zwarte crocs onder een zwart flodderrokje lukt ook als het moet.



Edit: met zwarte legging. Of witte. Of desnoods huidkleurige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven