Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
quote:_Beeldig_ schreef op 08 mei 2017 @ 18:09:

Zwarte crocs onder een zwart flodderrokje lukt ook als het moet.



Edit: met zwarte legging. Of witte. Of desnoods huidkleurige. Haha, ik zie het al helemaal voor me Dit wordt de dresscode!
Alle reacties Link kopieren
Het uitvaartfeest van mijn vrouw was zo gezellig dat we, de kinderen en ik, het jaarlijks herhalen.

Ongegeneerd herinneringen ophalen met elkaar, lachen, huilen, een caleidoscoop aan perspectieven.

Dus Anna, dat risico loop ook jij dan, dat al jouw dierbaren hun koppen bij elkaar blijven steken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 08 mei 2017 @ 18:58:

Het uitvaart feest mijn vrouw was zo gezellig dat we, de kinderen en ik, het jaarlijks herhalen.

Ongegeneerd herinneringen ophalen met elkaar, lachen, huilen, een caleidoscoop aan perspectieven.

Dus Anna, dat risico loop ook jij dan, dat al jouw dierbaren hun koppen bij elkaar blijven steken.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna,

Wat een warmte, kracht en liefde voor je gezin straalt er door jouw geschreven woorden heen zeg.

Ik heb je hele topic gelezen en ondanks dat ik eigenlijk niet echt een poster ben, wil ik geen stille meelezer hier zijn.

Je verhaal raakt me diep, ook omdat ik een vergelijkbare situatie van dichtbij heb meegemaakt.

Mijn beste vriendin is vier jaar geleden op vierendertigjarige leeftijd (moeder van twee jongens) overleden aan darmkanker. Ik mis haar nog intens.



Fijn om te lezen dat je zoveel mogelijk mooie momenten pakt met de mensen die je dierbaar zijn.

Ik hoop je nog lang te mogen lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 08 mei 2017 @ 18:58:

Het uitvaartfeest van mijn vrouw was zo gezellig dat we, de kinderen en ik, het jaarlijks herhalen.

Ongegeneerd herinneringen ophalen met elkaar, lachen, huilen, een caleidoscoop aan perspectieven.

Dus Anna, dat risico loop ook jij dan, dat al jouw dierbaren hun koppen bij elkaar blijven steken.



Wat mooi, Highlander!



Anna, mag ik in een onesie? Zal een nette uitzoeken. Fluffy, maar niet te opzichtig.

(heb altijd al een onesie willen kopen, maar dit lijkt me er dé gelegenheid voor!)
Alle reacties Link kopieren
Maar wat gaan jullie nou doen het weekend? Of is het te herkenbaar?

En dat begrafenis feest vind ik een mooie. Ga ik onthouden (voor hopelijk over een hele lange tijd)
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat je al weg gaat, Anna, maar kwam een mooie website tegen:
www.bijzonderplekje.nl
met mooie vakantiebestemmingen in binnen en buitenland.

Bv Natuurlodges ' De Vier eiken' in Drenthe. Het ziet er prachtig uit, met een schaapskudde naast de deur en een prive hot tub op het terras.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat je al weg gaat, Anna, maar kwam een mooie website tegen:
www.bijzonderplekje.nl
met mooie vakantiebestemmingen in binnen en buitenland.

Bv Natuurlodges ' De Vier eiken' in Drenthe. Het ziet er prachtig uit, met een schaapskudde naast de deur en een prive hot tub op het terras.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Ik heb net een half uur gezocht naar mijn eigen topic, ik moet nog even wennen aan het vernieuwde forum geloof ik :)

Man en gaan samen een weekend naar Haarlem, de tip van.... (oh, dit kan ik dus niet meer bekijken terwijl ik type... en de boze smiley kan ik ook niet vinden....). Verder ook een lang weekend landal aan zee geboekt voor de hele familie. Dus voorlopig hebben we weer nieuwe doelen!
Ik stel mezelf trouwens elke dag een doel, denk dat binnenkort het doel wordt het nieuwe forum begrijpen :lol:

Wat mooi om te lezen highlander. Ik heb door dat ik me er schuldig aan maak wienig te reageren op jouw posts, maar dat is meestal omdat ze juist zo binnenkomen dat ik niet weet wat ik er op moet zeggen. Alleen maar dat ik hoop dat mijn man er op een gegeven moment ook zo op terug kan kijken. Altijd als ik een post van jou lees moet ik denken aan mijn eigen man, en hoe verdrietig hij is als ik met hem probeer te praten over 'later'.

Ik was gisterenavond even weg om een ei uit te broeden (en aan mijn verplichte lichaamsbeweging te voldoen), toen jongste heel hard moest huilen. Man had gevraagd naar de moederdagcadeaus die ze op school gemaakt hadden, maar jongste bleek er geen gemaakt te hebben. Ze waren begonnen voor de meivakantie toen wij in Amerika zaten, en toen ze deze week het af gingen maken durfde hij niet te zeggen dat hij nog niks had, dus hij had maar gewoon een beetje om zich heen gekeken. Want hij hield toch niet van tekenen, maar nu vond hj het toch wel heel erg, want dan had hij niks voor mamma :(

Man heeft vanochtend de juf dus maar even ingeseind. Ben benieuwd, want haar eerste reactie was 'oh, ik weet van niks hoor! Ik hoefde het alleen maar in te pakken, dat heeft andere juf geregeld'. Triest genoeg hadden we deze reactie al verwacht, want zij weet namelijk nooit iets... (gelukkig heeft hij haar maar 2 ochtenden in de week, dat kunnen we nog wel aan). Gelukkig ben ik morgenmiddag weg (high tea met ex-collega's), dus man heeft al met jongste afgesproken dat ze dan nog wat kunnen maken. Maar benieuwd of hij straks nog met een geheimzinnig plastic tasje thuiskomt :) .
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Ik heb net een half uur gezocht naar mijn eigen topic, ik moet nog even wennen aan het vernieuwde forum geloof ik :)

Man en gaan samen een weekend naar Haarlem, de tip van.... (oh, dit kan ik dus niet meer bekijken terwijl ik type... en de boze smiley kan ik ook niet vinden....). Verder ook een lang weekend landal aan zee geboekt voor de hele familie. Dus voorlopig hebben we weer nieuwe doelen!
Ik stel mezelf trouwens elke dag een doel, denk dat binnenkort het doel wordt het nieuwe forum begrijpen :lol:

Wat mooi om te lezen highlander. Ik heb door dat ik me er schuldig aan maak wienig te reageren op jouw posts, maar dat is meestal omdat ze juist zo binnenkomen dat ik niet weet wat ik er op moet zeggen. Alleen maar dat ik hoop dat mijn man er op een gegeven moment ook zo op terug kan kijken. Altijd als ik een post van jou lees moet ik denken aan mijn eigen man, en hoe verdrietig hij is als ik met hem probeer te praten over 'later'.

Ik was gisterenavond even weg om een ei uit te broeden (en aan mijn verplichte lichaamsbeweging te voldoen), toen jongste heel hard moest huilen. Man had gevraagd naar de moederdagcadeaus die ze op school gemaakt hadden, maar jongste bleek er geen gemaakt te hebben. Ze waren begonnen voor de meivakantie toen wij in Amerika zaten, en toen ze deze week het af gingen maken durfde hij niet te zeggen dat hij nog niks had, dus hij had maar gewoon een beetje om zich heen gekeken. Want hij hield toch niet van tekenen, maar nu vond hj het toch wel heel erg, want dan had hij niks voor mamma :(

Man heeft vanochtend de juf dus maar even ingeseind. Ben benieuwd, want haar eerste reactie was 'oh, ik weet van niks hoor! Ik hoefde het alleen maar in te pakken, dat heeft andere juf geregeld'. Triest genoeg hadden we deze reactie al verwacht, want zij weet namelijk nooit iets... (gelukkig heeft hij haar maar 2 ochtenden in de week, dat kunnen we nog wel aan). Gelukkig ben ik morgenmiddag weg (high tea met ex-collega's), dus man heeft al met jongste afgesproken dat ze dan nog wat kunnen maken. Maar benieuwd of hij straks nog met een geheimzinnig plastic tasje thuiskomt :) .
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
heb ik het nou 2 keer geplaatst?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
heb ik het nou 2 keer geplaatst?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Anna, dat is weer een van de nieuwe bugs van dit forum, doet hij uit zichzelf. :biggrin:
Wat leuk al die nieuwe doelen. Ik hoop dat je jezelf nog héél véél nieuwe doelen kunt stellen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Anna, dat is weer een van de nieuwe bugs van dit forum, doet hij uit zichzelf. :biggrin:
Wat leuk al die nieuwe doelen. Ik hoop dat je jezelf nog héél véél nieuwe doelen kunt stellen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
AnnA_C schreef:
12-05-2017 11:16
Goedemorgen allemaal!

Ik heb net een half uur gezocht naar mijn eigen topic, ik moet nog even wennen aan het vernieuwde forum geloof ik :)

Man en gaan samen een weekend naar Haarlem, de tip van.... (oh, dit kan ik dus niet meer bekijken terwijl ik type... en de boze smiley kan ik ook niet vinden....). Verder ook een lang weekend landal aan zee geboekt voor de hele familie. Dus voorlopig hebben we weer nieuwe doelen!
Ik stel mezelf trouwens elke dag een doel, denk dat binnenkort het doel wordt het nieuwe forum begrijpen :lol:

Wat mooi om te lezen highlander. Ik heb door dat ik me er schuldig aan maak wienig te reageren op jouw posts, maar dat is meestal omdat ze juist zo binnenkomen dat ik niet weet wat ik er op moet zeggen. Alleen maar dat ik hoop dat mijn man er op een gegeven moment ook zo op terug kan kijken. Altijd als ik een post van jou lees moet ik denken aan mijn eigen man, en hoe verdrietig hij is als ik met hem probeer te praten over 'later'.

Ik was gisterenavond even weg om een ei uit te broeden (en aan mijn verplichte lichaamsbeweging te voldoen), toen jongste heel hard moest huilen. Man had gevraagd naar de moederdagcadeaus die ze op school gemaakt hadden, maar jongste bleek er geen gemaakt te hebben. Ze waren begonnen voor de meivakantie toen wij in Amerika zaten, en toen ze deze week het af gingen maken durfde hij niet te zeggen dat hij nog niks had, dus hij had maar gewoon een beetje om zich heen gekeken. Want hij hield toch niet van tekenen, maar nu vond hj het toch wel heel erg, want dan had hij niks voor mamma :(

Man heeft vanochtend de juf dus maar even ingeseind. Ben benieuwd, want haar eerste reactie was 'oh, ik weet van niks hoor! Ik hoefde het alleen maar in te pakken, dat heeft andere juf geregeld'. Triest genoeg hadden we deze reactie al verwacht, want zij weet namelijk nooit iets... (gelukkig heeft hij haar maar 2 ochtenden in de week, dat kunnen we nog wel aan). Gelukkig ben ik morgenmiddag weg (high tea met ex-collega's), dus man heeft al met jongste afgesproken dat ze dan nog wat kunnen maken. Maar benieuwd of hij straks nog met een geheimzinnig plastic tasje thuiskomt :) .
Och zieltje, volgens mij heb je heerlijke kinderen :heart: Veel plezier met wat je allemaal gaat ondernemen. Ben druk aan het bijlezen in jouw topic.
Alle reacties Link kopieren
Zooooo, wat een draak van een juf! Als
Juf hou je dit toch JUIST bij jouw kind in de gaten!
Ben zelf juf, maar word er gewoon kwaad om!
Gelukkig heeft jouw kind een lieve papa en komt het vast en zeker goed!
Fijne Moederdag alvast!
Alle reacties Link kopieren
Jongste is toch met een geheimzinnig pakje uit school gekomen. Ik heb hem echt uit de klas moeten halen, want hij was nog niet klaar.... (schoolplein was al leeg). Het schijnt nog niet helemaal af te zijn, dus heb dat maar even subtiel aan man doorgegeven. Dus ik ben heeel benieuwd :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Fijn Anna, die weekendjes weg/vakanties die op de planning staan.

Arme jongste en wat een juf zeg, tjongejonge. Leuk dat hij toch iets gemaakt heeft en wat een lieve papa heeft hij.


Fijne Moederdag alvast!
He wat sneu voor t kindje Anna! Ik ben een meelezer die je nog niet kent, maar bedacht me dat t ergens ook wel heel verfrissend kan zijn dat de juf wat onverschillig is. Iedereen is natuurlijk in een soort van constante staat van 'voorzichtig doen' en iedereen vindt t (terecht) vreselijk voor jou en je gezin. En dat maakt dat mensen ook veel stil staan bij je situatie. Ergens is dat soms ook niet fijn, dat geeft mijn dierbare in een soortgelijke situatie in ieder geval aan. Dus zo'n juf kan dan ook juist fijn zijn.
anoniem_131921 wijzigde dit bericht op 13-05-2017 08:59
25.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna,

Ik ken je niet maar wat grijpt jouw toppic mij aan. Ik kon het niet laten om je even een virtuele :hug: te geven.
Vind het echt vreselijk voor jou en je gezin.

Liefs
Dance
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
AnnA_C schreef:
12-05-2017 22:41
Jongste is toch met een geheimzinnig pakje uit school gekomen. Ik heb hem echt uit de klas moeten halen, want hij was nog niet klaar.... (schoolplein was al leeg). Het schijnt nog niet helemaal af te zijn, dus heb dat maar even subtiel aan man doorgegeven. Dus ik ben heeel benieuwd :)
:heart:
  • Wat fijn dat de juf 'm nog wel even aan het werk gezet heeft! (En wat sneu dat hij zich niet veilig genoeg voelde om het eerder aan te geven.)
  • Hier wordt op school geen knutsel voorbereid, dus ik heb man vorig weekend even opdracht gegeven iets samen met kind te kopen wat ik anders zelf gekocht zou hebben. Dus nu hebben ze samen een geheimpje voor me. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna,

Ik lees al tijden met je mee op dit topic, maar kon nooit een account aanmaken. Nu het forum is vernieuwd lukt het opeens wel. Wat ben je een ontzettende topvrouw en topmoeder. Ik laat regelmatig een traantje bij je berichten, maar heb zo veel bewondering voor hoe je met de situatie omgaat. Bij deze een dikke :hug: van mij.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna,

Ik lees al tijden met je mee op dit topic, maar kon nooit een account aanmaken. Nu het forum is vernieuwd lukt het opeens wel. Wat ben je een ontzettende topvrouw en topmoeder. Ik laat regelmatig een traantje bij je berichten, maar heb zo veel bewondering voor hoe je met de situatie omgaat. Bij deze een dikke :hug: van mij.
Happy moederdag!

Wat voor creaties heb je uiteindelijk gekregen?

Sorry voor mijn paar dagen afwezigheid. Ik vind het nieuwe forum wat onhandig op mijn mobiel. Ik mis het overzicht met nieuwe topicstarter en de lopende topicstarter. Nu word je gedwongen om bij pijlers te kijken en daar houd ik niet van. Ik wil gewoon kijken wat er nieuw is en daar eventueel op klikken.
Alle reacties Link kopieren
Fijne moederdag Anna :hug: :rose:
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven