Verder van mij af schrijven

27-02-2016 14:51 1163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 02 juni 2013 opende ik op de zwangerpijler een topic omdat ik in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Ik was toen 20 weken zwanger van een tweeling en had een zoontje van toen 10 maanden (forumnaam Mini). Onze dochters zijn op 27-06-2013 geboren en overleden. Het topic heeft me veel steun geboden in deze moeilijke periode en de tijd daarna.



Begin december 2013 opende ik een nieuw topic, onder een nieuwe nick, op de zwangerpijler omdat ik toch wel weer zwanger wilde worden maar dit erg spannend en eng vond en ik de steun van het Viva forum miste. Niet wetende dat ik op dat moment al zwanger was.

Het was een spannende zwangerschap en emotioneel gezien een achtbaan. Lichamelijk was het ook best pittig maar na een hele zware bevalling is in Augustus 2014 onze zoon (forumnaam Nano) geboren.

Vlak na de bevalling bleek ook Nano er 1 van een tweeling te zijn.

Nano blijkt reflux te hebben en heel veel te huilen. We hebben met hem een zeer pittig eerste jaar gehad en nog steeds is het niet altijd makkelijk met hem.



Ongeveer anderhalf jaar na de geboorte van de meisjes en midden in de zware periode met Nano, kwam de man met de hamer langs bij mijn vriend (forumnaam Maxi). Na een traject van therapie en medicijnen, heen en weer gestuur van de ene psycholoog naar de ander voor wéér een test, lijkt hij nu eindelijk een goede therapeut te hebben. Ook vaart hij soms op therapeutische basis, zonder druk kan hij zijn affiniteit met het vak houden en zijn angsten onder ogen zien en die weer in therapie bespreken.



Het laatste half jaar gaat het met Mini niet zo lekker. Thuis niet en ook op de psz niet. Hij is erg agressief, slaat, duwt en bijt andere kindjes, ons en zijn jongere broertje. Hij is erg angstig voor nieuwe dingen en harde geluiden. Hij raakt van slag van veranderingen en kan niet goed met de groep mee komen. Hij is het liefst op zichzelf. We hebben des tijds video home training gehad voor Nano, daaruit bleek dat het aan onze opvoed vaardigheden niet ligt.

Binnenkort gaan we naar de opvoedpoli om te kijken hoe we Mini kunnen helpen weer lekker in zijn vel te komen.



Met mijzelf gaat het momenteel ook wat minder. Ik zit in een terugval van mijn eetstoornis. Iets wat altijd wel bij mij op de achtergrond aanwezig is geweest maar nu in alle heftigheid terug is. Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat het me nu niet lukt om het onder controle te krijgen. Ik heb er gesprekken over met mijn psycholoog en ben gisteren voor het eerst naar een ervaringsdeskundige geweest.



Al met al, genoeg om over te schrijven. Mijn vorige topic was vol. Voor mij is het heel fijn om van me af te schrijven, feedback en steun te krijgen.

Ik hoop dat hier dan ook te kunnen continueren.



Link naar vorig topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hallo estrellas!



Ik lees ook nog steeds mee en leef met je mee, hoewel ik niet zo vaak meeschrijf.

Wil je sterkte wensen met alle problemen.

Heb zoals ik eerder hier heb geschreven ook veel van de door jouw beschreven problemen met kind gehad, en kan nu zeggen dat ik er achteraf veel van geleerd heb en ook wel veranderd ben (ten goede)

Hoop dat jij dat over een aantal jaren ook kunt zeggen. Tevens las ik dat je er ook al over nadenkt wat andere problemen op je van invloed zijn (met welk doel is de es in mijn leven en wat kan ik ermee)

Ik denk dat de tips van in het hier en nu leven het beste zijn. Van teveel piekeren en nadenken ga je vaak nóg meer piekeren en nadenken en je voelt je er meestal niet beter door is mijn ervaring. De tijd zal het leren is in deze ook een hele goede. (maar daar heb ik dan nu al 18 jaar over gedaan)



Heel veel sterkte, een dikke knuf en fijn dat je hier zoveel feedback krijgt waar je wat aan hebt.

Dank aan alle vaste schrijvers, die het veel beter kunnen verwoorden dan ik.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik leef ook nog steeds mee
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Lientje dat je ook hier een berichtje schrijft aan mij.

Ik herken wel wat je zegt over het piekeren. Daardoor kan je in een cirkel komen.

Dat is wel een beetje een valkuil voor mij. Te veel nadenken over alles, alles goed willen doen en op willen lossen. Aan nemen wat mensen zeggen. Maar soms is het gewoon beter om dingen op zn beloop te laten. Wat los te durven laten.



Lionlily
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik heb je ook weer gevonden. Ben nu een beetje druk met andere sores, maar ik lees je.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je sores hebjehaarookweer
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik vooral een meelezer was vind ik dat je het ongelofelijk goed doet! Je pakt je problemen aan en zet je jongens voorop. Ondanks dat je al een lange weg hebt afgelegd hoop ik dat je tijdens dit topic in een heerlijk rustig vaarwater terecht mag/gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Auw3

Ik bedacht me net dat het eigenlijk wel heel vervelend is om te constateren dat het eigenlijk nog steeds niet rustig is, na een topic volgeschreven te hebben.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je verhaal en topics van het forum Estrellas. Wat naar om te lezen dat het niet zo lekker gaat bij jou en je gezin.



Wens je heel veel sterkte. Knap dat jullie zo met jullie problemen en moeilijkheden aan de slag zijn.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wat heb je al een hoop geschreven eigenlijk



Best heftig om je OP te lezen waarin alle ellende van jullie gezin is opgesomd. Ik hoop op heel snel betere tijden voor jullie, en dat die dan heel lang mogen aanhouden!
Alle reacties Link kopieren
Dank je George.



Best wel hè Daneli En dan natuurlijk mijn oude topic nog onder mijn andere nick.

Ik lees net ook de OP nog een keer door. En eigenlijk is het best triest om te lezen dat er met allemaal wel wat is. Ik hoop dan ook echt dat er in dit topic voor ons allemaal een keihard stijgende lijn te zien zal zijn en veel positiefs.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Een uurtje, één klein uurtje was het rustig in huis. Mini was boven aan het spelen, Nano in het speelhok. En dan begint Nano te gillen, Mini gilt van boven naar benenden, smijt nog even een deur dicht. En even later zie ik hem, zonder directe aanleiding, zo allejezushard op Nano zijn hoofd inrammen!

Wat moet ik daar nou mee?? Ik kan hem niet bereiken, straffen lijken niets uit te halen, zelfs een tik van mij heeft weinig effect.

Ik weet het echt niet. Ik probeer ze al zoveel mogelijk uit elkaar te houden.

Mini kleine opdrachten te geven zodat hij even bezig is, hem nieuwe dingen aanreiken. Maar alles is voor korte duur.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Je doet wat je kunt. Je leidt Mini af, houdt ze uit elkaar, geeft hem aandacht. Volgens mij heeft straffen geen zin. Zeker als er meer speelt, denk ik dat je echt van professionals handvatten moet krijgen. Voor nu heb je daar natuurlijk weinig aan. Misschien een optie om veel naar buiten te gaan zodat hij in ieder geval zijn energie kwijt kan. Sterkte, het is allemaal niet makkelijk

Vergeet ik nog te schrijven dat een uurtje rust echt heel fijn is! Positief dat ze allebei zichzelf zo kunnen vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat uurtje was ook echt heel fijn. Ik durfde het gewoon niet hardop te zeggen tegen mezelf

Vanmorgen zijn we inderdaad naar buiten geweest. Flink rondje gelopen. Alleen moet ik het nu bezuren met mijn bekken. Zo jammer is dat. Dat weerhoudt me er wel eens van om naar buiten te gaan. Helaas is hier ook niet een leuke speeltuin in de buurt. En fietsen vind Mini eng.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je veel (gemoeds)rust en geluk toe in je nieuwe topic. Een stijgende lijn voor jou en je gezin!

Liefs van meelezer
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hier ook een meelezer. Ik vind het moeilijk om iets (nuttigs) te schrijven naar je. Het moet vreselijk zijn om je ene kind op het andere in te zien slaan. En alles wat jullie is overkomen.. daar heb ik helemaal geen woorden voor. Ik bewonder je enorm!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en lief, berichtjes van meelezers.

Dank EV en rianne.



Dag 1 van de vakantie zit er bijna op. Alleen Nano moet nog even gaan slapen. Dit gaat een lange vakantie worden zo.

Maar goed, wel een weekendje landal om naar uit te kijken.

Hoewel ik me een klein beetje zorgen maak hoe ik het daar ga doen met eten....
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Misschien nu even mindfulness toepassen en je daar nu nog niet druk om maken?

Makkelijk gezegd natuurlijk.

Zeeland is natuurlijk wel heerlijk zeg!

Fijne avond
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Hm, mindfulnessen. Als in het hier en nu blijven en dat zien we dan wel weer?

Lastig vind ik. Ik ben uiteraard al lijstjes aan het maken, wat we mee moeten nemen.

Waar ik voorheen lekkere afbakbroodjes haalde om mee te nemen, nootjes, kaasjes, toastje noem maar op. Raak ik nu lichtelijk in paniek.

En daarbij is er natuurlijk ook de verjaardag van ons kleinkind nog. Ik weet niet of iemand een idee heeft hoe indische/ Molukse verjaardagen gaan... alles draait om eten.



Een voorbeeld van hoe mijn gedachten soms gaan.

Momenteel zit ik op de bank een film te kijken en vind dat ik vandaag te veel gegeten heb. Dan morgen maar minder, veel minder... Nee Estrellas, je wil hier vanaf dus morgen moet je maar eens iets gaan nemen wat niet op je lijst staat. Neem een boterham! Uhm, maandag misschien maar? Morgen moet ik echt een balansdag houden.

Waarom?? Omdat je 2 Crackers te veel op heb vandaag? Ja, ik voel me onrustig en daarom heb ik meer gegeten.

Maar waarom voel ik me eigenlijk onrustig??

Geen idee eigenlijk, het is er gewoon, ik voel het.



Warrig om te lezen? Zo voelt het voor mij ook. Hoe moet ik hier Mindfulness op toepassen? Is er niet gewoon ergens een uitknop?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe topic gevonden. Idd op naar een stijgende lijn in dit topic!

En als ik je laatste reactie lees denk ik: niet te snel willen!

Laat je gedachten maar gaan, het mag. In het hier en NU

Succes! Weer zeg ik: ik zie weer stapjes vooruit!!!!
quote:estrellas2 schreef op 27 februari 2016 @ 16:57:

Dank je George.



Best wel hè Daneli En dan natuurlijk mijn oude topic nog onder mijn andere nick.

Ik lees net ook de OP nog een keer door. En eigenlijk is het best triest om te lezen dat er met allemaal wel wat is. Ik hoop dan ook echt dat er in dit topic voor ons allemaal een keihard stijgende lijn te zien zal zijn en veel positiefs.

Ik lees al lang met je mee, maar van deze Op word ik wel een beetje sip. Het is allemaal narigheid en ellende wat je schrijft. Begrijp me goed dat ik lees en besef wat een narigheid en ellende en problemen wat er zijn. Maar probeer voor jezelf ook naar de positieve kanten te kijken. Jullie zijn nog altijd een liefdevol gezin waar de kinderen op 1 staan, jij en maxi zijn ondanks de sores nog steeds een setje, de steedsbeter wordende nachten van nano......

Ik vind je een krachtige vrouw
Alle reacties Link kopieren
Lieve Nut, ik ken jou ook van mijn andere topics. Toevallig zat ik vd week mijn "gebroken vliezen topic" te lezen en daar kwam ook regelmatig het volkswagenbusje langs. Wat fijn om die hier ook te zien

Ik zie zeker ook positieve dingen nog. Maxi en ik zijn steeds dichter tot elkaar gekomen, ik heb nu ook echt het gevoel dat we een team vormen, zeker wbt Mini.

En verder zoek ik dagelijks de positiviteit in kleine dingen waar ik dan echt even bij stil sta. Zoals gisteren toen ik in de tuin de zon op mijn gezicht voelde, mijn 2 jongens samen gezellig (!!) in bad, de knuffels en kusjes die ik gelukkig ook dagelijks krijg. En zo zijn er dagelijks die kleine geluksmomenten waar ik op kan teren



Hai Minameut, fijn je hier te zien.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om je laatste stukje te lezen estrellas. Dat is nou mindfull. Verder kan er nu alleen nog maar een stijgende lijn komen, toch? Wanneer ga je landallen?
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Alle reacties Link kopieren
Is dat mindfullness ja Draakjenoah?

Vrijdag gaan we naar Landal. Hoop geregel nog daarvoor deze week (boodschappen om mee te nemen, boodschappen voor thuis voor bonuszoon, huis netjes en schoon, kado halen voor kleindochter en tassen pakken natuurlijk, even checken of nano zijn dikke billen nog in een zwembroek passen )

Morgen gaat Mini een dagje op stap met de buurtjes. Erg fijn, even geen politie agente spelen, Mini rustig houden enz.

Ik ga denk ik even lekker fietsen met Nano. Dat doen we eigenlijk veel te weinig.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven