Vriend is narcist en wil niet weg uit me huis

06-12-2017 00:17 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is bij mij ingetrokken en ik merkte vrij snel narcistische trekjes of te wel alles komt overeen met wat ik lees, een drama gewoon.... wat kan ik doen en hoe krijg ik hem me huis uit? Hij zegt me wat aan te doen als ik de relatie verbreek. Ik heb ook een dochter van 18 (die op de hoogte is) en hem weg wil hebben, maar die denkt wat nuchterder van die zet je er toch zo uit. Maar hij geeft aan haar ook wat aan te doen en is nu ook aan het stoken tussen mij en haar om afstand tussen mij en haar te creëren. Me familie is op de hoogte, dit weet hij niet, anders zwaait er wat. En me familie is bang voor mij en wat hij zou kunnen doen. Hij zit ook met alles op me lip. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hem laten geloven dat hij beter kan krijgen dan jou en op hem inpraten dat de relatie zo niet werkt en hem zover krijgen dat hij zelf ook van mening is dat het echt niks is zo samen.
Ik begrijp ook echt hoe je je voelt en dat je zelfs uit angst jezelf voor de gek kunt gaan houden dat je wel van hem houdt en dat t beter is zo om niet ertegen in te gaan en bij hem te blijven omdat je te bang bent om te zeggen dat je niet meer wilt door zijn reacties en dreigingen en uit angst voor stalking of erger.
Want als je een narcist tevreden houdt is er minder angst dan wanneer je tegen hem ingaat. Voor mensen die er geen ervaring mee hebben is het denk ik ook onmogelijk te begrijpen dat je zoeen persoon terug neemt.
Ik wens je in elk geval heel veel succes met hem uit huis te krijgen en hoop voor jou dat hij niet te erg zal reageren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn insteek is inniedergeval we wonen in Nederland dus moeten we dit toch niet accepteren, ik heb vaak genoeg zo gesproken over mensen hun situatie, maar toch anders als je er zelf in zit. Over het terug denken dat ik op de wc zit zal zeker gebeuren nu ik al denk over voor hij weer terug was. Dit forum is ook een beetje een uitlaatklep van ik ben toch niet gek. Ik kan voor alles uitgemaakt worden hier, maar zal nooit erger zijn dat wat ik nu meemaak. Is er trouwens een like button boor sommige comments haha dochter voogdij over mij hahaha (me lach en toch humor kan niemand van me afnemen) maar wel een goed punt, me dochter is sterker dan wat ik ben gelukkig. Morgen zal veel meer duidelijk worden. En me dochter haar leven die van mezelf en familie zijn belangrijker dan me huis en omgeving Ookal heb ik een heerlijk huis. Hij werkt momenteel niet afgekeurd vanwege zijn knie pffff zoekt wel iets wat passend zou kunnen zijn voor hem, maar goed gaat niet zo makkelijk. De optie hij op de sportschool ik dingen regelen zou super zijn, maar mijn auto is “in beslag” door hem hij brengt me op werk gaat sporten en haalt me weer op, als we een normale relatie zouden hebben zou er op zich niks mis mee zijn, ik werk in de horeca dus is wat veiliger voor mij en is betaald parkeren hier. (Vond werken nooit zo heerlijk) morgen heb ik mijn auto en ik doe dan huishouden bij mijn broer, al afgesproken dat ik dat oversla voor het eea en komt me pa daar en dan gaan we alles opgang brengen. Hij kan eigenlijk nergens geen heeft zussen maar die zitten er zeker niet op te wachten en weinig vrienden, lekker boeiend natuurlijk. En hij is ook niet mobiel omdat het mijn auto is. Probeerde wel de auto op zijn naam te krijgen (kosten besparen) wilde ook een zaak dat is zijn droom, maar wel op mijn naam. Me beneden buurvrouw is een zielige me overbuurvrouw ziet hij wel zitten en net bijna een uur in de auto gezeten moeten horen over hoe geweldig hij is en iedereen respect moet hebben voor hem en naar hem moet luisteren. Hij zegt ook alles vooruit te zien.... leeft in een fantasie, ik moet hem opvrolijken want hij heeft veel aan zijn hoofd blijkbaar vergeten wat hij over me dochter zei.... omdat ik stil ben denkt hij aan zijn ex die dat blijkbaar ook deed (duuuuhhh) maar die zat er 10 jaar in, ik 7 maanden. En geeft aan hetzelfde te doen als bij haar, dus wegblijven en vreemdgaan heerlijk, wanneer!!! Haha bedankt iedereen in ieder geval voor de informatie inderdaad wel hetzelfde wat ik met steun van familie en wijkagent ga doen, maar even lekker van me afzeiken omdat ik altijd in zijn bij zijn zo stil ben. Volgende week is de zitting voor huiselijk geweld, ik mag ook spreken en denk daar van gebruik te maken maar ga me eerst laten informeren door een advocaat. Hij is daar zenuwachtig voor want was allemaal niet nodig geweest als ik geduld had en naar hem geluisterd had, dat is ook mijn angst wat de uitkomst ook is, het is mijn schuld dat hij me sloeg want ik luisterde niet. Hij maakte zelfs een opmerking dat hij hoopt dezelfde rechter te krijgen dan kan ze zien hoe hij gegroeid is, want hij wilde de week voor de zitting extra trainen en alleen met zichzelf bezig zijn, nou dat lukt hem aardig staat op maakt eten voor zichzelf bied niks aan en ga zo maar door ik ik ik
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch echt niet accepteren. Bij de politie aangifte doen van zijn dreigementen en hem dat vertellen. En hem zeggen dat hij het huis uit moet. En anders sloten vervangen en zijn spullen buiten zetten. HANDELEN moet je. Niet meer lullen maar HANDELEN.
Allereerst een :hug: ! Ivm herkenbaarheid wil ik er niet te diep op ingaan maar ik heb in grote lijnen hetzelfde meegemaakt, constant samenzijn bij hem en eigenlijk geen optie om alleen te zijn, "gevangen" zitten. Het wc-verhaal is ook erg herkenbaar helaas.

Ik zou je graag de tip willen meegeven zo veel mogelijk contact te blijven houden met vrienden/familie (narcisten proberen je vaak af te zonderen zodat ze jou voor zichzelf hebben), en altijd te blijven luisteren naar je intuïtie! Luister niet naar wat hij zegt, zeg ja en amen maar denk bij jezelf "ja, óf even niet!" en wacht op het juiste moment om te ontsnappen. Idd politie/wijkagent op de hoogte brengen, zoek naar oplossingen en vertrouw op jezelf en op je eigen gevoel.

En kies voor jezelf! Ik lees tussen de regels van je laatste bericht dat je iets van medelijden voelt ("hij kan nergens anders heen", "zussen zitten niet op hem te wachten"), probeer daar niet over na te denken. Je kunt niet de hele wereld redden, zo'n persoon gaat jou alleen maar naar beneden halen en volledig leegzuigen, om je dan te dumpen en op zoek te gaan naar slachtoffer nummer zoveel, en jij zit met de ellende.

Mocht je meer steun zoeken/je verhaal verder willen delen kun je me altijd een PM sturen! En onthoud: er is altijd een uitweg, en een kat in het nauw maakt rare sprongen :)
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik zoooooo graag he, alles naar zijn kop gooien met hoe ik over hem denk en hoe hij mij laat voelen en zeggen nu wegwezen, maar dat gaat helaas niet, ik ben daar te bang voor. Morgen als ik samen met me pa en broer ben gaan we het goed bespreken en zeker handelen!!! Dit kan zo niet meer!!! Maar ik kan en durf niet alleen. Ik denk ook aan me veiligheid. Ik kan weg blijven uit me huis, maar dan blijft hij daar op zn dooie gemak. Dan als ik is terug moet/wil kan dat ook niet alleen. Want wat doe ik hem allemaal niet aan, zo ongerust is tie uhuu.... ik moet dit echt met andere erbij doen, zijn masker moet vallen en hij moet zien want voelen doet hij niet dat hij niet voor elkaar heeft wat hij wil en dat is me mond snoeren me afsluiten van de buitenwereld, vaak voor gewaarschuwd ohwee als ik zijn naam noem of over hem heb bij andere.
Het is ook geen toeval dat zijn zussen hem ook niet in huis willen nemen en dat hij geen echte vrienden heeft. Mensen die zich zo gedragen stoten iedereen van zich af. Hun partner weten ze echter vaak vast te houden omdat die bang voor hen is en vaak nog gehersenspoeld ook. Blijf hier niet in hangen. Nooit vergeet ik de angst voor mijn ex toen ik met drie kleine kinderen naar een andere stad verhuisde. Ik was zo verschrikkelijk bang geweest en ik vreesde echt voor ons leven. Een deel van dat gevoel gaat bij mij nooit meer weg en het verdriet dat die mooie jaren met mijn kleintjes uit zoveel angst hebben bestaan blijft ook. die jaren pak je nooit meer terug.

Zorg dat het bij jou niet zover komt. Je dochter is gelukkig een stuk ouder dan die van mij toen, maar de laatste jaren met je kind samen worden zo wel compleet kapot gemaakt.
Jade18 schreef:
06-12-2017 20:01
Dat wil ik zoooooo graag he, alles naar zijn kop gooien met hoe ik over hem denk en hoe hij mij laat voelen en zeggen nu wegwezen, maar dat gaat helaas niet, ik ben daar te bang voor. Morgen als ik samen met me pa en broer ben gaan we het goed bespreken en zeker handelen!!! Dit kan zo niet meer!!! Maar ik kan en durf niet alleen. Ik denk ook aan me veiligheid. Ik kan weg blijven uit me huis, maar dan blijft hij daar op zn dooie gemak. Dan als ik is terug moet/wil kan dat ook niet alleen. Want wat doe ik hem allemaal niet aan, zo ongerust is tie uhuu.... ik moet dit echt met andere erbij doen, zijn masker moet vallen en hij moet zien want voelen doet hij niet dat hij niet voor elkaar heeft wat hij wil en dat is me mond snoeren me afsluiten van de buitenwereld, vaak voor gewaarschuwd ohwee als ik zijn naam noem of over hem heb bij andere.
Precies Jade! :hug:
Succes vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
zet hem op Jade, het word niet gezellig maar het word daarna wel beter

even doorbijten vandaag
Lorem Ipsum
Succes vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie steun, voelt wel goed. Ben net opgestaan zo douchen en wegwezen. Heb het ijskoud en klefhanden en misselijk. Of alles vandaag zal lukken zou top zijn, ik vroeg me pa gister zou jij hem aan spreken bij mij thuis en zeggen het huis te verlaten, omdat ik ook bang ben voor hem, toch een man op leeftijd. Zijn antwoord was ja hoor wat wil hij me maken dan, wat hij jou aan doet en ook mij in de maling neemt. Hij zei ook iedereen verdient een tweede kans (dat is deze nu) maar hij maakt misbruik, ik zie geen verbetering op het slaan na dan.... maar me pa denkt een taktische zet en het hem waarschijnlijk moeite kost zich in te houden, maar dit heeft te maken met de zitting van volgende week er kan voor hem niks bijkomen zeg maar..... vrouw van huiselijkgeweld heeft me net ook een bericht gestuurd met informatie punten, maar ik geloof meer voor mijn vertrek, maar dat is niet me doel. Hij moet weg en uit voorzorg wil ik best ergens tijdelijk verblijven tot rust komen, maar gewoon rustig MIJN huis weer terug. Inderdaad met me dochter die als student nog thuis woont en nog 3 en een half jaar te gaan heeft lekker saampjes genieten. Ik hou jullie op de hoogte....
Alle reacties Link kopieren
Nou ben de deur uit, even rustig stilstaan en zuchten, heb ook de vraag voor de mensen die narcisme kennen ik ben geen psycholoog, maar zie veel eigenlijk alle kenmerken ervan via diverse checklijsten. Hij is mij sinds gister aan het “dood” zwijgen gaf tussendoor wel aan gaat niet goed etc. Ik heb al zoveel aan me kop rechtszaak enzo, ik doe saai..... maar afgelopen maandag begon het slecht nieuws schuld om te betalen en zat hij zo te mompelen elke maandag is er iets, nu dinsdag weer een schuld erbij nu mompelen maandag shit dinsdag shit. Ik in zo’n situatie houd (wijs) me mond wil hem niet triggeren om het op mij af te reageren of zelfs de schuld te krijgen. Ik zei ook komt wel goed, ik moet ook 50 euro bijbetalen voor water, maar dat telt niet dus kreeg ook geen antwoord erop. Ik probeer soort van vrolijk gesprekjes aan te gaan heeft geen nut, maar even de rol spelen ofzo, hij blijft apart kalm soort van down en verslagen met moeite antwoord geven. Is dit een bekend iets voor de mensen die dit hebben meegemaakt misschien? Ik zei ook zal ik wat boodschappen halen, het antwoord was ik weet niet doe wat je wil, maar ik heb om 6 uur afgesproken in de sportschool dus.... ergens hoe het bij mij overkomt ohwee als je te laat komt. Ik weet ook dat ik hier helemaal niet mee bezig moet zijn hem te pleasen, maar het is meer om even de rust erin te houden. Ik vraag me ook echt af hoe mensen zo kunnen worden, lees veel over trauma in de jeugd of een nare situatie ooit meegemaakt. Hoe dan ook heb even weer van me afgeschreven en ga weer rijden in MIJN auto, heerlijk.... Actie!!!
Als hij in de sportschool is de politie bellen voor hulp.
En er niet opnieuw intrappen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
maakt het nou uit of hij narcistisch is, behandel hem als een rattenplaag

je wil het niet in je huis, je gaat er niet mee in discussie en als het nodig is laat je er gas op los, optiefen...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Je houd je nog te erg bezig met wat hij denkt en voelt. Hij moet gewoon uit je leven klaar. Weet je al hoe en wanneer je de sloten kan veranderen? En heeft hij geen sleutel van je auto meer. Praktisch denken en handelen. Neem alles terug en zorg dat hij nergens meer bij kan en zorg inderdaad dat je contact hebt met de politie.
Jade ga je vandaag actie ondernemen of blijf je malen en klagen en ons dagelijks op de hoogte brengen van hoe hij zich gedraagt?

Wij weten heus wel dat ie niet ok is en dat het een vreselijke man is, niet klagen, wie a zegt moet b zeggen, je vader wil je helpen.
Doe het voor jou en je dochter, vandaag stopt het en hij doet er niks tegen want die rechtzaak hangt boven zijn hoofd. Hup actie!!

En of hij nou, gemeen, narcistisch, oerstom of geestelijk gehandicapt is doet er niet toe in dit geval, in alle gevallen moet hij eruit dus blij zijn dat je in je eigen auto rijdt vandaag is leuk maar daar mee ben je nog geen stap verder...
Jade18 schreef:
07-12-2017 11:08
Nou ben de deur uit, even rustig stilstaan en zuchten, heb ook de vraag voor de mensen die narcisme kennen ik ben geen psycholoog, maar zie veel eigenlijk alle kenmerken ervan via diverse checklijsten. Hij is mij sinds gister aan het “dood” zwijgen gaf tussendoor wel aan gaat niet goed etc. Ik heb al zoveel aan me kop rechtszaak enzo, ik doe saai..... maar afgelopen maandag begon het slecht nieuws schuld om te betalen en zat hij zo te mompelen elke maandag is er iets, nu dinsdag weer een schuld erbij nu mompelen maandag shit dinsdag shit. Ik in zo’n situatie houd (wijs) me mond wil hem niet triggeren om het op mij af te reageren of zelfs de schuld te krijgen. Ik zei ook komt wel goed, ik moet ook 50 euro bijbetalen voor water, maar dat telt niet dus kreeg ook geen antwoord erop. Ik probeer soort van vrolijk gesprekjes aan te gaan heeft geen nut, maar even de rol spelen ofzo, hij blijft apart kalm soort van down en verslagen met moeite antwoord geven. Is dit een bekend iets voor de mensen die dit hebben meegemaakt misschien? Ik zei ook zal ik wat boodschappen halen, het antwoord was ik weet niet doe wat je wil, maar ik heb om 6 uur afgesproken in de sportschool dus.... ergens hoe het bij mij overkomt ohwee als je te laat komt. Ik weet ook dat ik hier helemaal niet mee bezig moet zijn hem te pleasen, maar het is meer om even de rust erin te houden. Ik vraag me ook echt af hoe mensen zo kunnen worden, lees veel over trauma in de jeugd of een nare situatie ooit meegemaakt. Hoe dan ook heb even weer van me afgeschreven en ga weer rijden in MIJN auto, heerlijk.... Actie!!!
Lekker belangrijk hoe anderen zo worden. Dat is echt jou probleem niet. Echt niet. Je kan beter je energie richten op jezelf en hoe jij in zo'n situatie komt en hoe je dat niet nog eens gebeurt en wat de afgelopen tijd voor impact is op je kind en hoe je dat moet opvangen. Lijkt me veel nuttiger.

Komt je vader straks om hem weg te sturen of niet?
Alle reacties Link kopieren
Je familie inschakelen en samen zeggen dat hij op moet rotten. Spullen buiten zetten, sloten vervangen en klaar. Sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hou je sterk
Alle reacties Link kopieren
Even een update, het was lastig de instanties te bereiken, had een terugbelverzoek neergelegd voor de wijk agent en de recherche die me de vorige keer hielp een bericht gestuurd, de recherche gaf wat tips en zei wel we zijn er niet om aanwezig te zijn bij het verbreken van een relatie, dat snap ik wel. Helaas belde de wijkagent pas 17:30 gelukkig wel nadat hij net twee minuten de deur uit was. Dus kon het voor vandaag niet realiseren, morgen ben ik bij me broer en me pa komt en dan gaan we verder bespreken hoe of wat, maar zaterdag gaat het gebeuren en de wijkagent heeft het genoteerd, ze was heel behulpzaam en is op de hoogte van de situatie was blijkbaar is aan de deur geweest na de vorige keer. Ik moet nu even volhouden en gelukkig ben ik morgen zo goed als de hele dag weg zonder hem.
Geregeld naar de sportschool?
Ideaal moment om zijn spullen bij elkaar te rapen, buiten te zwieren en intussen een slotenmaker te bellen.

En zelf - samen met kind - een paar dagen onder te duiken.
Want "zomaar" zal hij zich hier in begin niet bij neerleggen.


Je kan natuurlijk ook vanaf morgen aan huizenruil doen met je vader.
Jij in zijn huis, hij in jouw huis. (Waarbij ex uiteraard niets te zoeken heeft in 't huis van je vader.)
Benieuwd hoe snel ex je vader beu is en ophoepelt.
Hij het huis uit, het zal mijn benieuwen hoe je het aanpakt, samen met jouw vader.
Jij bent nog zo bezig , met zijn gedrag ,ik vraag mij af of het jou gaat lukken morgen, om hem uit het huis te zetten.

ik wens je veel moed en wijsheid toe morgen, maar vooral doorzettingsvermogen, want de heb je duidelijk nodig.
Succes
Alle reacties Link kopieren
Het heeft even geduurd, maar ik ben er weer even om te vertellen dat alles is goed gegaan. Niet zo als ik in eerste instantie gepland had, mijn ex ging namelijk de nacht op vrijdag zo met mij in discussie omdat ik niet deed wat hij wilde. Hetgeen wat hij vroeg was ook totaal onredelijk, hij wilde mensen oplichten en bestelen en dat moest via mijn rekeningnummer (dit soort discussies waren er vaker, hij wilde altijd snel geld maken en maakte niet uit hoe en over wie zijn of haar rug en had grootse fantasieën er over)
En omdat ik dit weigerde dacht ik niet aan "ons" de meest lelijke dingen kreeg ik naar me hooft hoe dom ik ben en niet vooruit kijk en ga zo maar door, totdat hij opstond naar de kast liep een tas pakte en zijn hand er in deed en deed of hij een wapen daar had en als ik me niet zou gedragen dan zou die er gebruik van maken. Ik dacht voor 90% dat hij me op de bluf nam, maar ik nam geen risico, me dochter lag boven te slapen en dacht ik kan hier niet meer tegen, niks wachten tot morgen middag dat mijn vader en broer er zijn. Ik vroeg of ik wat kon pakken boven, maar waarschuwde me dochter dat ze 112 moest bellen. En tot de tijd dat ze er waren bleef me dochter ook bij mijn in de woonkamer en heeft ze hem ook flink de waarheid gezegd, hij heeft gewoon niet door waar hij mee bezig is en is het nog steeds mijn schuld en ik moet maar geduld hebben dan komt alles goed, ziet niet in wat hij een ander aan doet. Me broer kwam ook inmiddels en mijn ex bleef maar zeuren doe me dit niet aan wel 100x ik zei ga hulp zoeken bel die en die, maar zijn antwoord "die hebben we niet nodig, we zijn volwassenen" zijn excuus was dat hij ook niet weg kon, geen auto en kennissen slapen nog, mijn broer zei geen excuus, hier kan je niet blijven dan breng ik je weg, probleem opgelost. Mijn ex werd geïrriteerd, maar me broer liet zich niet intimideren, gaf hem een half uur om wat spullen te pakken en heeft hem naar zijn zus gebracht. Eind goed al goed, ik ben deze week vooral bezig geweest met mijn rust te pakken en heel het huis boenen en alles weer op mijn manier de controle terug pakken. Heb voor mezelf ook de juiste hulpverlening aangevraagd, wat ik heb hier wel behoorlijk een klap van opgelopen. Overigens helemaal niets meer van hem gehoord, geen telefoontje, appje of wat dan ook. Ik denk positief dat hij eindelijk beseft dit gaat zo niet, maar ben ook "bang" voor deze stilte........
Alle reacties Link kopieren
nou mooi, en geen woord meer aan vuil maken...

kijk je wel uit bij de volgende, het klinkt niet alsof je valt op gezellige types?
Lorem Ipsum
Goed dat je hebt doorgezet, wat een asociaal gedoe zeg, frauderen, wapens, wat een wereld voor je dochter om in op te groeien met zulke types om haar heen, hoe heb je het ooit binnen kunnen laten..

In elk geval goede eerste stap. Weg met dat gespuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven