Vriendin heeft relatie met pathologische leugenaar

19-10-2020 22:38 64 berichten
Hallo,

Ik zit met een dilemma. Een hele goede vriendin van mij heeft een relatie met een pathologische leugenaar. Tenminste, dat denken wij (haar vriendinnen / vrienden). Zij hebben elkaar begin dit jaar leren kennen en alles ging in een sneltrein vaart, binnen twee weken was hij bij haar ingetrokken. Hij had veel mooie praatjes en kocht wekelijks dure cadeaus. Zij was helemaal verliefd. En wij waren super blij voor haar, want het leek wel de prins op het witte paard; super sociaal, charmant, grappig, lief en attent.

Na een paar weken werd hij ziek (kanker) en ging hij een zwaar traject in. Hij had al eerder kanker gehad en had geen banden meer met familie en vriendin. Dit moesten zij dus samen doen. Door corona ging hij steeds alleen naar het ziekenhuis en tot op de dag vandaag is zij nog nooit met hem mee geweest.

Hij kocht huizen, verkocht ze weer en op de dag dat ze zouden verhuizen kwam hij met een belastingschuld van 700.000 euro waardoor hij het huis weer moest verkopen en zij dus niet gingen verhuizen.

Hij zou CEO worden van een groot bedrijf, ging niet door. Hij had een boot gekocht, naam er op laten photoshoppen (ik heb de daadwerkelijke foto gevonden en de verkoper gebeld) en bleek ook niet waar. Terwijl zij het liggeld a 700 euro begin van de zomer aan hem had overgemaakt. En zo zijn er nog meer leugens die we ontdekt hebben.

Zij heeft nog steeds niemand van zijn vrienden / familie ontmoet.

Paar weken geleden hebben een vriendin en ik een interventie gehouden om haar hiermee te confronteren. Hij had overal weer een verhaal op en zegt nu dat hij dit heeft gedaan omdat ie eigenlijk ongeneeslijk ziek is en nog maar 5 jaar te leven heeft. Hij was bang dat zij bij hem weg zou gaan. Nu wil ze een kind van hem en trouwen!!! Wij maken ons zorgen en weten niet wat we nog kunnen doen.

Haar ouders inlichten of het laten gaan? Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad?
Tjee, wat een verhaal.

Eerlijk? Als ik van mijn partner hou en hem geloof, en vervolgens willen mijn ouders en vriendinnen me daar weghalen en zelfs verwachten dat ik zomaar meega, betwijfel ik of ik zou meegaan. Ik zou me een beetje verraden voelen, dat ze achter mijn rug over me praten en met elkaar verwachten dat ik mijn vent verlaat...

Het is zeker lief wat jullie proberen te doen, maar het zou haar juist in zijn armen kunnen drijven. En hij ziet het direct als kans om haar los te weken, want “ kijk maar hoe ze met je omgaan”.....

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk ook gewoon haar huis. Het is nogal wat als mensen je vragen uit je eigen huis te vertrekken.. Nog los van liefde maakt blind en zo.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen? Ik ben wel benieuwd.
Don't worry be happy
Laat haar even Seizoen 1 van de netflix serie Dirty John kijken. Precies een verhaal over een engnek als dit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu ben ik ook wel benieuwd. Kom je nog een update geven?
Alle reacties Link kopieren
Och wat een narigheid. Hopelijk is het gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan?
Vriendin heeft geluk met jullie. Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan.
Het is hee goed gegaan! Ze is uit vrije wil meegekomen en hij is met een tasje met kleding uit haar huis gezet. De sloten zijn vervangen en zij zit veilig bij haar ouders thuis.

Ze is mega verdrietig, maar we hebben haar wat telefoonnummers gegeven van zijn familie en heeft nu zelf ook gehoord wat voor een leugenaar het is. Het doet heel veel pijn, maar uiteindelijk is dit het beste voor haar.

Ik zou eigenlijk naar programma oplichters willen gaan om andere vrouwen voor hem te waarschuwen. Het blijft gek dat dit soort mannen hier gewoon mee wegkomen....
Bedankt voor de update. En wat fijn om te lezen dat het gelukt is.
:heart:
Goed nieuws!
Fijn dat het zo goed is gegaan! Hopelijk niet te veel restschade.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed is gegaan!! Ik heb wel te doen met je vriendin, wat verdrietig allemaal.
Goed dat ze familieleden van hem heeft gesproken zodat ze het ook van die kant heeft gehoord en misschien zijn 3r door hun verhalen ook wat dingen op zijn plek zijn gevallen voor haar.
Heeft ze hem ook overal geblokkeerd zodat hij niet nog meer verhalen kan ophangen?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo is gelopen! En ik ben heel blij dat hij direct haar huis is uitgezet - ik had al een beetje nachtmerrie beelden dat je vriendin niet meer in haar eigen huis kon... Maar gelukkig is het goed gegaan.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven