Waarom liever omgaan met iemand die jonger is?

27-06-2019 09:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je de oproepjes voor vriendinnen leest dan wil bijna iedereen jongere vriendinnen dan zij zelf.

Net las ik ook weer een oproepje van iemand van 28. Die zoekt dan vriendinnen van 20 tot 30.

Terwijl ik dan denk waarom niet van 25 tot 35. Daar heb je toch veel meer mee gemeenschappelijks.

Iemand van 20 /21 studeert vaak nog.


Of vrouw van 49 zoekt veertigers als vriendin. Dertigers mag ook. Want hihi ik ben zelf nog lekker aktief en prettig gestoord.

Dus 40 mag wel maar 52 zijn niet.

Want zelf denken zij dat ze toch veel jonger lijken en zich ook veel jonger gedragen dan leeftijdsgenoten.

Waar komt dat toch vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees die oproepjes eigenlijk nooit, maar ik vind het wel raar, ja. Of eigenlijk ook weer niet. Want die van 49 is zelf ook dertiger geweest, dus daar kan ze zich nog mee identificeren. 52 klinkt dan te oud of zo, iets wat ze het liefst zo ver mogelijk bij zich vandaan houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat heel veel mensen bewust of onbewust moeite hebben met ouder worden.

En van een oudere leeftijd dan jezelf hebben sommigen het gevoel 'dat is oud'. En dan bereik je die leeftijd, en dan ben je zelf opeens ook 'oud', terwijl je je helemaal niet oud voelt. Dan kan je twee conclusies trekken:
1) het was helemaal niet zo 'oud' als je dacht,
2) jij voelt je / bent gewoon jonger.

Blijkbaar kiezen mensen vaak voor optie 2?
Alle reacties Link kopieren
Misschien even vragen aan de dame in kwestie?
Alle reacties Link kopieren
Toen 'we' tieners waren, was het net andersom. In de oproep voor penvriendinnen in de PonyClub en de Tina, vroegen meisjes juist altijd wat oudere vriendinnen. (Ik ben 13 en wil graag schrijven met iemand tussen de 13 en de 16)

Het zal te maken hebben met de levensfase waar je in zit en waar je zou willen, dat je in zit??
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet.
Mijn allerliefste collega was 15 jaar ouder, en is nu met pensioen. Ik spreek nog regelmatig met haar af

Mijn beste vriendin is een jaar of 6 jonger, en sinds kort weer contact met iemand die ik uit het oog was verloren, is 8 jaar ouder

Dus ik herken het niet. ook niet uit mijn omgeving

Alleen van mannen dat ze graag een jongere vriendin willen, omdat ze zelf nog jong van geest zijn... o_o
Alle reacties Link kopieren
Is me nooit opgevallen.

Zou iemand van 22 die op zo'n oproep van een 28-jarige reageert, zelf juist een betere klik hebben met mensen die ouder zijn dan zij?
Ik heb juist altijd vooral oudere vrienden/innen gehad. Ik vermoed dat dat toeval is, of misschien ben ik gewoon een oud wijf voor mijn leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
27-06-2019 09:41
Ik denk dat heel veel mensen bewust of onbewust moeite hebben met ouder worden.

En van een oudere leeftijd dan jezelf hebben sommigen het gevoel 'dat is oud'. En dan bereik je die leeftijd, en dan ben je zelf opeens ook 'oud', terwijl je je helemaal niet oud voelt. Dan kan je twee conclusies trekken:
1) het was helemaal niet zo 'oud' als je dacht,
2) jij voelt je / bent gewoon jonger.

Blijkbaar kiezen mensen vaak voor optie 2?
Dit denk ik.

Ik ben 55 en dat voelt veel minder oud dan ik gedacht had.
En ik ben niet iemand die optie 2 kiest, dus voor mij optie 1.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat diegene er gewoon niet zo bij na heeft gedacht. Dat de redenatie is: ik zit zelf tussen de 20 en 30, dus ik zoek ook mensen tussen de 20 en de 30, zonder er echt bij stil te staan dat ze zelf al een bijna dertiger is, dus dat ze best een eind boven die 20 zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb het juist andersom, ik ga liever met oudere mensen om.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het oproepje niet gezien maar het zou ook kunnen dat die persoon bijv nog studeert, op kamers woont, nog helemaal niet zo gesetteld is. Dan denk je misschien eerder een klik te hebben met iemand van 22 die dat ook heeft dan iemand van 35 die al 2 kinderen van 6 en 8 jaar heeft. Maar dan nog zegt leeftijd zeker niet altijd alles over welke fase je in zit. Dus dit is gewoon speculatie, haha.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-06-2019 10:24
Het kan ook zijn dat diegene er gewoon niet zo bij na heeft gedacht. Dat de redenatie is: ik zit zelf tussen de 20 en 30, dus ik zoek ook mensen tussen de 20 en de 30, zonder er echt bij stil te staan dat ze zelf al een bijna dertiger is, dus dat ze best een eind boven die 20 zit.
juist tussen 20 en 30 veranderen mensen nog sterk
Op mijn 20e studeerde ik, op mijn 30e was ik samenwonend met partner, kind, en katten
Misschien wil die persoon geen kinderen en zoekt daarom iemand in de ik ga elke week stappen leeftijd. Lekker belangrijk ook, ik vind het raar dat mensen denken dat er leuke mensen op zo'n oproepje afkomen.
Alle reacties Link kopieren
Nog een optie: tis een hengelaar.
klopt , mijn vriendinnen hebben allemaal een oudere vriendin :-D
Alle reacties Link kopieren
een van mijn beste vriendinnen is 20 jaar ouder dan ik.. ik heb overigens alleen maar oudere vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed (heb ze niet op leeftijd geanalyseerd) dat mijn vriendinnen van tien jaar jonger, tot tien jaar ouder zitten. Maar dat het zwaartepunt tussen de 2 jaar jonger/ouder zit.
Alle reacties Link kopieren
Omdat men een afkeer heeft van ouderdom en vergankelijkheid dus men wil daar niet bij horen.

Oudere vrouwen praten vaak meewarig over iemand van een halve generatie ouder, bijvoorbeeld hoe weinig die persoon met haar tijd is meegegaan, niet zo'n snelle computer gebruikt en niets begrijpt van facebook enz. enz. Dat moet dan worden benadrukt om uit te laten komen hoe jong en hip ze zelf nog zijn. Het ligt allemaal erg gevoelig. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat het typisch een westers verschijnsel is om jeugd meer waard te vinden dan ouderdom. In landen als China schijnt dat anders te liggen, daar zijn oudere mensen respectabeler.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd jonger in doen en laten geweest. Bovendien ben ik op een leeftijd dat de meeste mensen druk zijn met hun gezin. Ik heb overigens ook een vriendin die de leeftijd van mijn vader is. Die vriendschap ontstond op het werk, toen ik niet zocht.
Ik ging juist altijd graag met oudere mensen om. Nog steeds eigenlijk. Dan voel ik me jong :$
Ik ben midden 30 en heb geen kinderen. Hierdoor merk ik dat ik vaak een klik heb met mensen die een stuk jonger zijn (nog geen kinderen) of een end ouder (oudere kinderen). Ik zit gewoon niet zo in het baby-babbel-circuit.
Heb ook echt niets tegen kinderen en ben er nog niet eens uit of ik misschien toch nog een kind wil. Maar merk wel dat het gesprek bij mensen-van-mijn-leeftijd soms alleen maar gaat over hypotheken en luiers en dat heeft gewoon mijn interesses niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven