Wat als je geen leuk mens bent?

19-04-2018 11:46 143 berichten
Getriggerd door het topic van Jolly (dat weer werd getriggerd door een ander topic, lol): wat als je geen leuk mens bent en dit van je zelf weet?

Ik geloof zelf niet zo in 'op ieder potje past dekseltje' en 'iedereen is mooi/leuk/talentvol' et cetera.

wat denk jij, zijn er mensen die gewoon voor niemand echt leuk zijn of niet? Past er op ieder potje een dekseltje? Of zijn er echt mensen die met niemand een connectie maken om dat ze bepaalde nare trekjes hebben of gewoon trekjes die niet tof zijn voor anderen (zonder meteen slecht te zijn)?

(ik vraag me dit vaak zelf ook af om dat ik dus lastig contact maak met mensen, en ik bang ben voor de toekomst qua eenzaamheid)
nerdopviva schreef:
19-04-2018 12:01
Dan heb je het over gedrag, niet over de persoon. Misschien is die bitch wel heel attent. Of blijkt die pestkop vrijwilligerswerk te doen bij de dierenbescherming.
Dat klopt, maar wil je een relatie met iemand die altijd naar tegen je doet, maar in zijn vrije tijd wel vrijwilligerswerk doet? Dat is natuurlijk fijn van diegene, maar als je er mee moet samenleven zou ik daar geen boodschap aan hebben.
jeansjacket schreef:
19-04-2018 12:02
ben jij een potje of een dekseltje? ;-) want ik ben een onwijs leuk dekseltje hahahahah
Was dit een soort hengelen? :proud:
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-04-2018 11:55
Eigendunk stinkt zeg maar.
`Geld stinkt ook maar daar is iedereen toch ook gek op.
nina1966 schreef:
19-04-2018 12:05
`Geld stinkt ook maar daar is iedereen toch ook gek op.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
jeansjacket schreef:
19-04-2018 12:02
ben jij een potje of een dekseltje? ;-) want ik ben een onwijs leuk dekseltje hahahahah
Voor jou wil ik wel een potje zijn :flirting:
koekies zijn lekker
RégineFilange schreef:
19-04-2018 11:51
Wauw interessant onderwerp. Ik denk hier vaak over na, omdat ik niet intrinsiek leuk, aardig, ben en een hele hoop slechte eigenschappen heb.
+1

Heb wel een relatie. Bijna 20 jaar al. Maar ik weet de meeste slechte eigenschappen goed te verdoezelen of te temperen. Want anders zou ik geheid alleen zijn. Gelukkig heb ik ook wel goede kanten die het wat in balans houden.
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 12:20
33.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-04-2018 12:03
Was dit een soort hengelen? :proud:
Neeeeeuh
koekies zijn lekker
RégineFilange schreef:
19-04-2018 12:03
Dat klopt, maar wil je een relatie met iemand die altijd naar tegen je doet, maar in zijn vrije tijd wel vrijwilligerswerk doet? Dat is natuurlijk fijn van diegene, maar als je er mee moet samenleven zou ik daar geen boodschap aan hebben.

Ik hoef ook geen relatie met iemand die naar tegen mij doet. Maar als mijn partner naar doet tegen iemand anders vind ik dat geen probleem. We doen allemaal weleens naar tegen iemand. Ik geloof niet dat er mensen zijn die áltijd naar zijn. Al moet ik ook toegeven dat ik iemand ken die aardig in de buurt komt ;-D
RégineFilange schreef:
19-04-2018 12:03
Dat klopt, maar wil je een relatie met iemand die altijd naar tegen je doet, maar in zijn vrije tijd wel vrijwilligerswerk doet? Dat is natuurlijk fijn van diegene, maar als je er mee moet samenleven zou ik daar geen boodschap aan hebben.
Ja dit. Stom voorbeeld maar laatst was een meisje van 5 of zo kwijt hoe ze ergens moest komen en ik wees haar de weg. Moest me daar echt toe zetten want eerste gedachte is 'niet mijn probleem, laat de natuur het uit zoeken doei'. En dan denk ik meteen 'mooi voor de balans vandaag mag ik een slechte daad tegen over de goede daad zetten.'

Niet dat ik dat dan doe bewust maar volgens mij is het vrij normaal menselijk gedrag om te reageren op een kind in nood, alleen voel ik daar totaal niets bij.
Ik vond sheela van de baghwan film oo netflix een heel intrigerend mens, terwijl ze echt evil is.
Bepaalde mensen zijn ondanks hun overduidelijke nasty kanten onweerstaanbaar.
Karen Walker van will and grace ook zo'n voorbeeld.
Ik heb een collega die zo onbeschaamd asociaal is dat ik me er kostelijk mee amuseer en ook regelmatig haar raad vraag.
Kortom, aardig of leuk vind ik best saai. Ik ben van nature best kattig en heb daar echt mijn peace in gevonden. Ik vind niet iedereen leuk dus andersom ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een collega die hoge eisen stelde aan een relatie. Geen enkele man was leuk genoeg. Ze is dan ook al haar hele leven vrijgezel. Ik vind haar op dat punt ook geen leuk mens te moeilijk te veel eisen. Maar als collega was ze altijd een gezellig leuk mens veel gelachen. Maar zodra er mannen in de buurt waren werd ze stug en onaangenaam. Alsof er in het verleden iets gebeurt was waardoor ze mannen eigenlijk haten maar ze beweerd dat ze niet weet waar het vandaan komt.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
19-04-2018 11:55
Eigendunk stinkt zeg maar.
Hoezo is dat eigendunk?
Noem het zelfkennis

Ik weet dat ik nu een onwijs leuk mens ben

10 jaar geleden met een shitload aan onopgeloste issues was ik dat zeker niet!

Maar leuk is voor iedereen anders.
Ik besef me ook wel dat heus niet iedereen me leuk vind.
Hoeft voor mij ook niet, ik vind ook niet iedereen leuk.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf geen leuk mens.
Het kost mij vaak heel veel moeite om sociaal te doen/te zijn en het voelt vaak als een masker. Gelukkig vindt mijn man mij wel heel leuk.
strikjemetstippels schreef:
19-04-2018 12:08
Ja dit. Stom voorbeeld maar laatst was een meisje van 5 of zo kwijt hoe ze ergens moest komen en ik wees haar de weg. Moest me daar echt toe zetten want eerste gedachte is 'niet mijn probleem, laat de natuur het uit zoeken doei'. En dan denk ik meteen 'mooi voor de balans vandaag mag ik een slechte daad tegen over de goede daad zetten.'

Niet dat ik dat dan doe bewust maar volgens mij is het vrij normaal menselijk gedrag om te reageren op een kind in nood, alleen voel ik daar totaal niets bij.

Oh god ik heb legio voorbeelden, ik moet uitkijken dat ik dit topic niet kaap :D

Ik kwam met mijn vriend terug van vakantie, 's ochtendsvroeg, moe, en toen was er een toerist die het systeem niet begreep van de OV-poortjes. Mijn vriend, de goedheid zelve, gaat dan meteen behulpzaam zijn, maar ik kan dan gewoon mijn ware aard niet tot nauwelijks verbergen en ga ernaast staan zuchten en rologen dat ik naar huis wil. Ja, echt erg en totaal niet sociaal.
Alle reacties Link kopieren
Maar is iemand die moeilijk contact maakt met andere mensen per definitie niet een leuk mens?

Ik vraag het me af.
Een vriendin van mij maakt moeilik contact.
Nee dat zeg ik verkeerd, ze heeft niet zo heel veel behoefte aan contact met andere mensen.
Slechts een paar mensen in haar vriendenkring
De rest vindt ze allemaal maar gedoe
Maakt haar niet ineens een niet leuk mens.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-04-2018 12:08
Ja dit. Stom voorbeeld maar laatst was een meisje van 5 of zo kwijt hoe ze ergens moest komen en ik wees haar de weg. Moest me daar echt toe zetten want eerste gedachte is 'niet mijn probleem, laat de natuur het uit zoeken doei'. En dan denk ik meteen 'mooi voor de balans vandaag mag ik een slechte daad tegen over de goede daad zetten.'

Niet dat ik dat dan doe bewust maar volgens mij is het vrij normaal menselijk gedrag om te reageren op een kind in nood, alleen voel ik daar totaal niets bij.
En zo is niemand dus objectief leuk of niet leuk. Want ik smelt echt van dit verhaal, en krijg braakneigingen van de “iedereen is leuk op zijn eigen manier” benadering. En daarmee die ik dus precies hetzelfde :rofl:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waar ik ook superveel moeite mee heb is de omgang met mijn schoonfamilie. Kijk, mijn eigen familie kent me nu wel, en daar kan ik tot op zekere hoogte mijn onhebbelijke zelf zijn.

Maar bij je schoonouders wil je je natuurlijk een beetje leuk gedragen. Dat soort gelegenheden kosten me dan ook de grootste moeite, omdat ik vrijwel al mijn natuurlijke impulsen moet onderdrukken. Chagrijnig doen bij ongeduld, beetje bitchy tegen mijn vriend als hij iets doms doet, nou, noem alles maar op. Ik ben ermee gestopt om ALLES te verbergen, ik wil wel een beetje mezelf kunnen zijn, maar ik ben tegelijkertijd na afloop wel altijd bang dat ze me totaal niet mogen.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 12:19
0.08% gewijzigd
RégineFilange schreef:
19-04-2018 12:16
Oh god ik heb legio voorbeelden, ik moet uitkijken dat ik dit topic niet kaap :D

Ik kwam met mijn vriend terug van vakantie, 's ochtendsvroeg, moe, en toen was er een toerist die het systeem niet begreep van de OV-poortjes. Mijn vriend, de goedheid zelve, gaat dan meteen behulpzaam zijn, maar ik kan dan gewoon mijn ware aard niet tot nauwelijks verbergen en ga ernaast staan zuchten en rologen dat ik naar huis wil. Ja, echt erg en totaal niet sociaal.
Ja inderdaad en ik help anderen enkel om er zelf beter van te worden. Komt ook wel door een diep wantrouwen in anderen misschien. Ik heb ook best goede eigenschappen er bij zitten hoor.
Nou lijkt me niet dat zulke eigenschappen een partner vinden in de weg zullen staan. Tenzij dat kindje van 5 of 6 toevallig een hele leuke papa zou hebben gehad die toevallig single was en jou direct wilde bedanken met een etentje en dat dan de vonk over zou slaan.... Maar zulke dingen gebeuren alleen in films ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 11:53
Ik denk dat het niet echt aan slechte of rare karaktertrekken ligt dat sommige mensen geen partner vinden, eigenlijk. Denk dat er een hoop andere factoren zijn die hierin meespelen.
Ja, eens: bijvoorbeeld introvert zijn of extravert, enz. Het een is overigens niet slechter dan het ander, zeker niet!
Ik denk dat introvertre mensen niet zo'n mensen-mensen zijn waardoor het soms lijkt alsof ze niet leuk voor anderen zijn.
Moet je leuk voor anderen zijn? Nou ja, aanpassen moet in bepaalde situaties, maar? Veel mensen zullen vast ook een rol spelen in bepaalde mate.
minnimouse schreef:
19-04-2018 12:14
Ik vind mezelf geen leuk mens.
Het kost mij vaak heel veel moeite om sociaal te doen/te zijn en het voelt vaak als een masker. Gelukkig vindt mijn man mij wel heel leuk.
+1
En ook: wat de één leuk vind, vindt de ander strontvervelend. ik ken eigenlijk maar 1 persoon die echt door iedereen leuk en aardig word gevonden. Zelfs ik vind hem aardig, en ik vind ook heel veel mensen niet leuk. Maar desondanks zou ik toch ook weer niet een relatie met hem hoeven, dus zelfs dat iedereen hem aardig en leuk vind zegt nog niet alles
strikjemetstippels schreef:
19-04-2018 12:19
Ja inderdaad en ik help anderen enkel om er zelf beter van te worden. Komt ook wel door een diep wantrouwen in anderen misschien. Ik heb ook best goede eigenschappen er bij zitten hoor.

Haha ik ook wel hoor. Op andere momenten kan ik ook wel oprecht sociaal zijn en ik ben eigenlijk verder altijd heel aardig tegen vreemden en attent.

Het is meer dat ik niet aardig ben tegen de mensen die ik goed ken (ouders, vriend). Dan komt mijn ware aard tevoorschijn.
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 12:21
Nou lijkt me niet dat zulke eigenschappen een partner vinden in de weg zullen staan. Tenzij dat kindje van 5 of 6 toevallig een hele leuke papa zou hebben gehad die toevallig single was en jou direct wilde bedanken met een etentje en dat dan de vonk over zou slaan.... Maar zulke dingen gebeuren alleen in films ;-)
Ik kan zulke films dus ook echt niet kijken, van die romantische films. Ik zit dan de hele tijd 'maar dat is toch niet logisch hoe die en die reageert' en denk dan halverwege de film 'is dit hoe mensen zijn en wat is er mis met mij.'

Ik kijk dan liever sci fi of horror of zo, dat vind ik logischer een of andere moordlustige alien uit een andere dimensie die al tijd reizend hersenen komt vreten van oude mensjes in een bejaardentehuis.
Ik heb trouwens geen relatie en eigenlijk ook geen vrienden*, ben 36.

*ik ken wel mensen maar dat is vrij oppervlakkig en vaak gewoon drinken (en dan weer spijt hebben dat je te veel hebt gedronken en zo en iedereen is toch elkaars zaken vergeten want dronken << repeat to infinity+1)

Speelt ook mee natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven