Wat als je geen leuk mens bent?

19-04-2018 11:46 143 berichten
Getriggerd door het topic van Jolly (dat weer werd getriggerd door een ander topic, lol): wat als je geen leuk mens bent en dit van je zelf weet?

Ik geloof zelf niet zo in 'op ieder potje past dekseltje' en 'iedereen is mooi/leuk/talentvol' et cetera.

wat denk jij, zijn er mensen die gewoon voor niemand echt leuk zijn of niet? Past er op ieder potje een dekseltje? Of zijn er echt mensen die met niemand een connectie maken om dat ze bepaalde nare trekjes hebben of gewoon trekjes die niet tof zijn voor anderen (zonder meteen slecht te zijn)?

(ik vraag me dit vaak zelf ook af om dat ik dus lastig contact maak met mensen, en ik bang ben voor de toekomst qua eenzaamheid)
Alle reacties Link kopieren
olya schreef:
20-04-2018 13:36
Zou iedereen doen die door iemand gestoord wordt. Je hebt je nog beheerst door hem niet te vragen of ie daarmee wil kappen.

Maar het is ook passief-agressief. :rofl:

Ssst :$ ;)
Ik had anders een presentatie van iemand anders moeten onderbreken hahahaha

Ps: ik vind jouw oordopjes tekst zo grappig!
Alle reacties Link kopieren
Laloba schreef:
20-04-2018 13:44
Ssst :$ ;)
Ik had anders een presentatie van iemand anders moeten onderbreken hahahaha
Op een papiertje "stfu!" schrijven, propje van maken en naar 'm toeschieten, was ook nog een, zij het enigszins offensieve, optie geweest.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een aantal mensen waarvan ik vind dat ze echt een rot karakter hebben. Als er over ze gesproken wordt in mijn omgeving, gaat dat ook meestal over hun nare trekken en streken. Toch hebben deze mensen allemaal een relatie en kinderen en een sociaal leven, en kan ik niet zeggen dat hun partners en/of kinderen ook een rot karakter hebben of even vervelend gedrag vertonen. :wtf: Ik snap het ook niet, ga er altijd maar vanuit dat mensen enorm gecompliceerd en gelaagd zijn en je dus nooit alle kanten en eigenschappen van een persoon ziet. Ik spiegel hun gedrag (doen ze aardig, doe ik aardig terug. Snauwen of negeren ze, idem) en laat ze verder links liggen.
Alle reacties Link kopieren
Veel van mijn vroegere pestkoppen hebben een man en gezin. Eentje van hen is nu lerares en heeft zelfs een anti pestcampagne opgericht met haar klas. Ik hoorde van een buurmeisje dat zij een collega belachelijk gemaakt had achter zijn rug. Toen hij het lokaal uit was zei ze tegen de kinderen: "Moet je kijken wat een stomme schoenen." Dat deed ze vroeger ook. En de drammerige toon die ze bij de AH had toen ze haar geld terug wilde. Ook niks veranderd. Dat bazige. Ik vraag me af of haar man haar wel zo goed kent. Of misschien is hij van hetzelfde kaliber.
Mijn leraar van de basisschool was een sadist.
Toen hij was overleden zijn er mensen op zijn graf gaan dansen.

Toch vonden sommigen zij grapjes, die dus meestal ten koste van anderen gingen juist wél leuk. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Weet even niet wat ik hier op moet zeggen, Strikje. Doet me zeer om te horen hoe jij jezelf omlaag praat en hoe eenzaam je bent.

Ik snap dat het slecht is voor je zelfbeeld als je geen diepe vriendschappen hebt en het lijkt me verschrikkelijk. Maar dat betekent niet dat je een slecht mens bent.

Op basis van wat ik van je gelezen heb, is het overduidelijk dat je geen egoïst bent, zeker niet meer dan gemiddeld. Dat is ook helemaal niet hoe sociale aantrekkingskracht werkt. Mensen die veel vrienden hebben (of makkelijk aan een relatie komen) hebben veel zelfvertrouwen. En dat zegt helemaal niets over de rest van je karakter.

Weet je wie ook veel zelfvertrouwen had (en veel vrienden)? Hitler. ;-)

Joking aside, ik vind jou echt aardig en wou dat ik je kon helpen. Het nare is dat als je weinig positieve sociale feedback krijgt, dat op zijn beurt aan je zelfvertrouwen knaagt, wat zorgt voor een soort vicieuze cirkel.
kennis is knowledge
hondenmens schreef:
04-05-2018 18:06
Eentje van hen is nu lerares en heeft zelfs een anti pestcampagne opgericht met haar klas.
:facepalm:
Hypocriet.
Of heeft ze het licht gezien?
In dat geval moet ze dan ook het lef hebben om haar klas te vertellen dat ze vroeger ook pester is geweest.
Ik kende er ook zo eentje. Die was een pester in haar eigen klas in het examenjaar, maar nam het wel op voor brugklassers die in de kantine gepest werden door andere brugklassers. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
'Op iederpotje past een..' gaat net zoals schooneid niet voor iedereen evenredig op. Op heel veel mensen passen meer dekseltjes en op anderen weer bijna niets. Het 'zoeken naar een speld' is dan een betere uitdrukkking voor deze laatste.

De kaa Uu Tee van een parttime hulpverleenster bracht het leuk met een strak pokergzicht.
'Op ieder potje past een dekseltje, maar mischien vindt jij je deksel nieteens binnen Nederland, ja toch?'

Oh okay, ook leuk om te horen. Het is zoiets als"Niet geschoten altijd mis". jA ALS JE NOOIT EEN STAATSLOT KOOPT DAN WIN JE ZEKER NIETS DUS NIET ZEUREN!

Ja toch?

Ik ben van mening, Zulke mensen moet je direkt een klap verkopen. Want ze noemen je gewoon DOM.
Ik verkoop nooit klappen.
Mensen die door bijna iedereen niet leuk gevonden worden kunnen wel interessant zijn. Het zijn over het algemeen geen kleurloze types.

TO, verder sluit ik mij aan bij de andere posts. Ik lees je graag en je lijkt mij een leuk mens.
Alle reacties Link kopieren
SubterraneanHomesickAlien schreef:
04-05-2018 22:45
Weet even niet wat ik hier op moet zeggen, Strikje. Doet me zeer om te horen hoe jij jezelf omlaag praat en hoe eenzaam je bent.

Ik snap dat het slecht is voor je zelfbeeld als je geen diepe vriendschappen hebt en het lijkt me verschrikkelijk. Maar dat betekent niet dat je een slecht mens bent.

Op basis van wat ik van je gelezen heb, is het overduidelijk dat je geen egoïst bent, zeker niet meer dan gemiddeld. Dat is ook helemaal niet hoe sociale aantrekkingskracht werkt. Mensen die veel vrienden hebben (of makkelijk aan een relatie komen) hebben veel zelfvertrouwen. En dat zegt helemaal niets over de rest van je karakter.

Weet je wie ook veel zelfvertrouwen had (en veel vrienden)? Hitler. ;-)

Joking aside, ik vind jou echt aardig en wou dat ik je kon helpen. Het nare is dat als je weinig positieve sociale feedback krijgt, dat op zijn beurt aan je zelfvertrouwen knaagt, wat zorgt voor een soort vicieuze cirkel.
Helemaal mee eens.

Strikje... Ik vind je een leuk mens en heb hier nog nooit iets van je gelezen waarbij ik vind dat je vervelend bent of asociaal of een rotmens.
We hebben al eens eerder in een topic contact gehad. Ik denk dat het onderwerp van dat topic ermee te maken heeft dat je minder riant in je sociale contacten zit. Dat zegt niets over of jij sociaal bent of niet en niets over of je aardig wordt gevonden of niet.

Mocht je ooit de behoefte voelen, stuur me dan een PB. Ik kan je dan mijn mailadres geven en/of andere contactgegevens.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
04-05-2018 19:05
Mijn leraar van de basisschool was een sadist.
Toen hij was overleden zijn er mensen op zijn graf gaan dansen.

Toch vonden sommigen zij grapjes, die dus meestal ten koste van anderen gingen juist wél leuk. :bonk:
Ik zou hetzelfde willen doen met een juf van de basisschool. Ze heeft me 2 jaar gekleineerd, omdat ze me een niks vond. Dat deed ze bij meer kinderen die niet doorsnee waren. Mijn vader zei toen: "Als die dood is bouwen we feestje."
Helaas is ze er nog en werkt nog steeds op die school. Ik heb gehoord dat ze niet veel veranderd is. Ondanks dat ze na een waarschuwing verplicht een cursus moest volgen. Maar 1 ding ben ik blij om. Dat ze geen kinderen heeft. Het kan ook niet meer, want haar baarmoeder is er al jaren uit.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
08-05-2018 00:10
Ik zou hetzelfde willen doen met een juf van de basisschool. Ze heeft me 2 jaar gekleineerd, omdat ze me een niks vond. Dat deed ze bij meer kinderen die niet doorsnee waren. Mijn vader zei toen: "Als die dood is bouwen we feestje."
Helaas is ze er nog en werkt nog steeds op die school. Ik heb gehoord dat ze niet veel veranderd is. Ondanks dat ze na een waarschuwing verplicht een cursus moest volgen. Maar 1 ding ben ik blij om. Dat ze geen kinderen heeft. Het kan ook niet meer, want haar baarmoeder is er al jaren uit.
Maar Hondenmens, ik lees allerlei dingen die je zegt over anderen. Jouw bericht hier boven vind ik toch wel 'schokkend'. Waarom ben je nog zo bezig met een juf van de basisschool?
En ja, ik weet hoe het voelt als je gepest wordt en als je omlaag gehaald wordt door mensen. Ik worstel ook vaak nog met dingen uit het verleden. Maar zo boos blijven op iemand van toen, waarom?
Alle reacties Link kopieren
Mensen die nooit een ander laten uitpraten, wanneer je net 3 woorden verteld over iets... Hun meteen erover heen kleppen met iets wat hun er mee associeren.
Of zelf een verhaal over hebben...
Altijd wel iemand kennen (of zelf) die het beter/erger/mooier hebben.
Zelf professor zijn in alle branches of “alles” kunnen en weten.

Zulke mensen; dat zijn geen leuke personen.
:hamer: :pukey:
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-05-2018 00:18
Maar Hondenmens, ik lees allerlei dingen die je zegt over anderen. Jouw bericht hier boven vind ik toch wel 'schokkend'. Waarom ben je nog zo bezig met een juf van de basisschool?
En ja, ik weet hoe het voelt als je gepest wordt en als je omlaag gehaald wordt door mensen. Ik worstel ook vaak nog met dingen uit het verleden. Maar zo boos blijven op iemand van toen, waarom?
Ik ben niet alleen boos omdat ze mij dit heeft aangedaan. Maar ook omdat ze nog steeds op de oude voet kan door gaan bij andere kinderen. En ja, ik ben niet vergevingsgezind bij mensen die mij diep gekwetst hebben. Als ik haar eens in de winkel tegenkom kijk ik direct weg en zij ook. Een vroeger pestkind- of puber kan ik ook haten. Maar daarbij kan ik nog ergens denken: die was jong en beseft vast niet wat hij/zij aanrichtte. Maar die juf was al volwassen.
hondenmens schreef:
08-05-2018 00:32
Ik ben niet alleen boos omdat ze mij dit heeft aangedaan. Maar ook omdat ze nog steeds op de oude voet kan door gaan bij andere kinderen. En ja, ik ben niet vergevingsgezind bij mensen die mij diep gekwetst hebben. Als ik haar eens in de winkel tegenkom kijk ik direct weg en zij ook. Een vroeger pestkind- of puber kan ik ook haten. Maar daarbij kan ik nog ergens denken: die was jong en beseft vast niet wat hij/zij aanrichtte. Maar die juf was al volwassen.
Wat jammer dat je die mensen zo blijft haten. Het is zoveel verspilde energie en zorgt er ook voor dat je het nooit écht achter je kan laten.

Wegkijken als je iemand uit je verleden tegenkomt vind ik eigenlijk ook alleen maar een teken dat je er op een negatieve manier nog teveel mee bezig bent. Als ik iemand van vroeger tegenkom kan ik alleen maar denken: jij hebt me vroeger gepest, maar ik ben tóch goed terecht gekomen, ondanks dat ik dankzij jou geen leuke jeugd heb gehad. Ik ga die personen zeker niet uit de weg. Die macht hebben ze niet (meer) over mij.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
08-05-2018 17:31
Wat jammer dat je die mensen zo blijft haten. Het is zoveel verspilde energie en zorgt er ook voor dat je het nooit écht achter je kan laten.

Wegkijken als je iemand uit je verleden tegenkomt vind ik eigenlijk ook alleen maar een teken dat je er op een negatieve manier nog teveel mee bezig bent. Als ik iemand van vroeger tegenkom kan ik alleen maar denken: jij hebt me vroeger gepest, maar ik ben tóch goed terecht gekomen, ondanks dat ik dankzij jou geen leuke jeugd heb gehad. Ik ga die personen zeker niet uit de weg. Die macht hebben ze niet (meer) over mij.
Ik vraag me dan af voor wie mensen het jammer vinden. Voor de gepeste of de pestkop? Wat is jouw gedrag als je dergelijke mensen tegenkomt? Ik lees alleen wat je denkt. Maar hoe straal je dat uit?
hondenmens schreef:
08-05-2018 17:52
Ik vraag me dan af voor wie mensen het jammer vinden. Voor de gepeste of de pestkop? Wat is jouw gedrag als je dergelijke mensen tegenkomt? Ik lees alleen wat je denkt. Maar hoe straal je dat uit?

Ik vind het jammer voor jou. Want jij geeft die mensen nog een veel te grote rol in je leven door ze te blijven haten. Op die manier blijven ze in je leven, in je gedachten. ik zou je gunnen dat je onverschillig bent over die mensen.

Ik heb geen flauw idee wat ik naar ze uitstraal, want daar ben ik dus niet echt mee bezig. Het enige wat ik eigenlijk nog denk is: goh, die persoon was ik vroeger bang voor of had vroeger de kracht om mij te kwetsen. Wat fijn dat ze me nu niets meer doen. Dus ik denk dat ik hetzelfde naar hen uitstraal als naar elk ander mens dat geen rol speelt in mijn leven: onverschilligheid. Dus zal ik waarschijnlijk uitstralen dat ik bezig ben met mijn eigen leven leiden? Geen idee eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven