Wat doet antipsychotica met je?

26-05-2019 23:34 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2019 09:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
vraag het je arts?
Wat zegt de dokter?

Mensen beweren van alles...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef het niet te gebruiken. Ben benieuwd over de ervaringen van andere mensen hier. Hoe vinden jullie mensen over komen die antipsychotica slikken of hoe voel je je zelf terwijl antipsychotica slikt
Dit is wat ze doen: https://www.farmacotherapeutischkompas. ... _klassieke

Wat bedoel je met blijvend je brein aantasten? Ze proberen psychoses in de toekomst te voorkomen, dat lijkt me alleen maar gunstig. Er is geen invloed op het denkvermogen of zo.
Waarom stel je die vraag hier en niet aan een arts?
Ik hoop niet dat je het voorgeschreven hebt gekregen en nu aarzelt of je het nog wel wil/moet innemen.

Als het laatste het geval is bespreek het dan met de arts die ze je voorgeschreven heeft: niemand kan je dwingen medicijnen te gebruiken maar het zou wel goed zijn als je stopt dat bespreekt, en ook wat dan wél.

Zulke medicijnen krijg je niet zomaar en voor zover ik weet moet je nooit zomaar stoppen maar i.o.m. een arts.
Schrijf anders je vragen en twijfels op voor je de dokter belt of langsgaat zodat je niets vergeet.
Sterkte!!
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 23:44
Reden: foutje..
20.30% gewijzigd
En een antipsychoticum doeT wat, antipsychotica doeN wat...
Desperatewomen schreef:
26-05-2019 23:37
Ik hoef het niet te gebruiken. Ben benieuwd over de ervaringen van andere mensen hier. Hoe vinden jullie mensen over komen die antipsychotica slikken of hoe voel je je zelf terwijl antipsychotica slikt
O zo, waarom die vraag? Iets meer info over het waarom van je vraag zou leuk zijn :)
Alle reacties Link kopieren
ss
desperatewomen wijzigde dit bericht op 17-06-2019 20:54
Reden: zz
99.37% gewijzigd
Je mag helaas geen medisch advies vragen en ook niet geven op dit forum...
Minstens een half jaar, lees je in die link van mij
Alle reacties Link kopieren
xx
desperatewomen wijzigde dit bericht op 17-06-2019 20:54
Reden: xx
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
26-05-2019 23:56
Minstens een half jaar, lees je in die link van mij
Yes gedaan volgensmij slikt hij al wat langer maar hebben ze wel de dosering al heel wat verlaagd.
Op die manier.. hoe kwam je weer met hem in contact, heeft hij je opgezocht na 3 jaar?
Ik zou het niet weten, ieder mens is uniek en medicatie, behandeling voor iedereen anders. Geldt voor alle ziektes tenslotte.
Maar het is je ex, wil je hem gewoon steunen in een moeilijke tijd of hoop je stiekem dat het weer goed kan komen tussen jullie?

Jammer dat hij dergelijke zaken, over zijn medicijnen enz. niet met je wil delen.. ik zou even rustig aan doen de komende tijd en bedenk dat mensen sowieso veranderen in de loop van hun leven, medicijnen of niet.
Al is het niet niks, zijn diagnose dat begrijp ik heel goed, het is geen griepje.

Echt, rustig aan, dan breekt het lijntje niet: leer elkaar opnieuw kennen, alle tijd voor! Als het contact intenser wordt kan je mss een keer mee naar de dokter die hem behandeld?
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
26-05-2019 23:52
Maar ik weet niet of het aan de antipsychotica te verwijten valt of hij gewoon wat veranderd is in die 3 jaar dat maakt me beetje verwarrend op moment.

Hij schijnt dus al meerdere psychoses gehad te hebben en volgens mij is hij ook geclassificeerd als schizofreen. Hij deelt zelf weinig met mij.

Hoelang moet je zoiets meestal slikken als je al meerdere psychoses gehad hebt?
Schizofrenie zélf, inclusief meerdere psychoses, is ook niet zo lekker voor je hersenen.

Als hij echt schizofrenie heeft zou het kunnen dat hij de medicijnen moet blijven gebruiken. Mensen stoppen dan soms wel op eigen houtje omdat ze vinden dat het goed met ze gaat (en omdat antipsychotica wel bijwerkingen hebben), maar zonder medicatie kan het zomaar weer misgaan.
lariba wijzigde dit bericht op 27-05-2019 00:18
20.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
xx
desperatewomen wijzigde dit bericht op 17-06-2019 20:54
Reden: xx
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt dus drie jaar geen contact gehad? Waarom belt hij je dan juist nu weer op?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt alsof je hem beter gewoon lekker je ex kan laten, klinkt niet echt als een catch of vind je zelf van wel?
Alle reacties Link kopieren
xx
desperatewomen wijzigde dit bericht op 17-06-2019 20:55
Reden: xx
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wasmand89 schreef:
27-05-2019 00:19
Dit klinkt alsof je hem beter gewoon lekker je ex kan laten, klinkt niet echt als een catch of vind je zelf van wel?
Dat klopt, but the heart wants what it wants of zo iets ;(

maar beter van niet idd..
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind jij jezelf zo weinig waard?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
[quotxx
desperatewomen wijzigde dit bericht op 17-06-2019 20:55
Reden: xx
97.13% gewijzigd
Desperatewomen schreef:
27-05-2019 00:40
In welke zin? iedereen verdiend het toch om begrepen te worden ook met een stoornis verdien je een kans zeg maar.

maar aan andere kant klopt et.... maar ik vind het leven zo leeg, en soms lijkt hij het antwoord op die leegte.
Ja een schizofreen die vreemd zal gaan!! Met zo’n man aan je zijde lijkt die leegte in jezelf ineens heel onbeduidend
Iemand met schizofrenie zal in de meeste gevallen altijd medicijnen moeten blijven slikken. Als ervaringsdeskundige (ex vriendje met schizofrenie) raad ik je aan om absoluut geen liefdesrelatie met die jongen meer aan te gaan. Doe het niet!
En sorry, maar je nick zegt heel veel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven