Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

wat is er toch met mij

12-08-2019 16:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
als kind had ik het heel moeilijk met vriendschappen. Ik had altijd wel een beste vriendin maar wou die voor mij alleen.
Zodra er iemand anders bij kwam begonnen de problemen. Ik legde als het ware echt beslag op die vriendin, die was van mij en ik had het heel moeilijk als ze dingen met anderen deed bijvoorbeeld.

Nu ik ouder ben, ervaar ik dit nog steeds.
IK heb een supergoede vriend , maar kan het bijvoorbeeld niet aanvaarden dat hij andere goede vrienden heeft .
Hij mag andere vriendschappen hebben maar ik wil steeds de beste vriendin zijn. Als ik maar het gevoel krijg dat hij te vaak met iemand anders chat of te vaak over iemand anders praat, rek ik het niet meer .
IK begin dan vanalles te denken, controleer hem en die ander dan constant, kijk wanneer ze online zijn en word gek als ze samen online zijn en terug offline gaan. soms maak ik dan die ander zwart en vertel ik slechte dingen die niet waar zijn, en hoop ik dat hij die ander laat vallen .

hij stuurde me een tijd heel vaak en heel veel berichten,eigenlijk gans de dag door. Wat straalde ik toen. Maar dit is sinds enkele maanden veranderd, hij stuurt me dagelijks wel nog iets maar niet meer zo vaak als toen. Maar ik loop al twee jaren constant met mijn gsm bij mij zodat ik zeker geen bericht misloop. Ik laat snachts mijn gsm opstaan en kijk heel vaak of hij niks stuurde. Ik ging vroeger vaak op stap op zaterdag maar blijf nu thuis omdat hij misschien iets zou sturen en ik dat dan zou missen.

Ik wil dit helemaal niet, maar dit gevoel is zoveel sterker dan mezelf .
IK weet echt niet hoe ik hier uit moet geraken.
pluisje1978 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 16:09
Reden: aanvulling
19.06% gewijzigd
zoek hulp. klinkt niet gezond.
Doordat je problemen hebt/had met vriendschappen maken, ben je dus bang de vriend kwijt te raken. Want een nieuwe vinden, is niet eenvoudig voor je.

Paar sessies met een therapeut kunnen je helpen.
lees eens iets over hechting
of nog onthechte liefde
misschien vind je daar een houvast

maar ik denk eerlijk gezegd dat je best ook met iemand, een therapeut, gaat praten...
ik denk dat jij wel vaker een verstoorde verstandhouding hebt met mensen.
werk aan de winkel...

als je nou eens van jezelf je beste vriendin maakt?
-Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
en zoek een man die voor jou gaat, niet iemand die jouw slechts ziet als neukerdje en met zijn vrouw op vakantie gaat

Ik geloof dat je echt veel hebt aan een psycholoog
Dit is een verslaving (en een hardnekkige (maar dat zijn ze allemaal feitelijk)).
Hoe kom je er vanaf? Een verslaving is het opvullen van een leegte. Zoek die leegte dus op. Bereid je voor op bergen shit scheppen want alle ondergeschoven pijn, verlangens en onvervulde behoeften uit je jeugd moeten worden opgegraven zodat je ze kunt accepteren, helen en loslaten. Je kunt niet veranderen wat er is gebeurd, maar je kunt wel veranderen hoe je met je verleden omgaat.

Leer jezelf op de eerste plaats te zetten. Het is tijd om te stoppen met jezelf af te wijzen en in plaats daarvan onvoorwaardelijk van jezelf gaan houden, dat is namelijk veel fijner dan er om te moeten bedelen bij een ander. Leer op een liefdevolle en respectvolle manier met jezelf en je omgeving om te gaan door grenzen te stellen, dat mag namelijk.
https://www.365dagensuccesvol.nl/nl/nie ... cken/4747/
ben je stiekem verliefd op hem?
Je verkrijgt dus heel veel van je eigenwaarde door de reakties van je vriend. En vroeger was dat eigenlijk hetzelfde.
Je voelde je goed als iemand er alleen voor jou was.
Valt dat weg dan voel jij je gebroken.

Het is belangrijk dat je leert jezelf je eigenwaarde te geven.
Een therapeut kan je daar mee helpen om dat te leren

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven