Wat is er toch mis met mij..

15-11-2018 22:44 34 berichten
Eigenlijk gaat alles prima. 2 gezonde kinderen stabiele relatie en een geweldige baan..
Niks om over te zeiken zou je denken.

En dat is ook zo.. ik voel mij alleen weer ellendig, verdrietig en boos.
Dat merkt niemand ik lach doe gezellig en dus is er geen enkel probleem behalve dat ik mij rot voel.

Ik zit niet te zwelgen in zelfmedelijden want ben overal de vrolijke gezellige persoon.

Het enige probleem is dat rot gevoel.

Ik heb heel veel meegemaakt en daar wil ik niet een heel topic mee vervuilen maar op dit moment is er weinig negatiefs.

Ik kan alles altijd prima afsluiten, alleen dat rot gevoel niet.
Dan sluit ik mij overal voor af en wil ik eigenlijk met niemand wat te maken hebben. Verzin dan excuses dat ik hoofdpijn heb en wil slapen etc. Niet tegen mijn gezin maar wel tegen de rest van de wereld.

Ik ga alleen niet slapen.. en ik heb ook geen hoofdpijn. Ik luister muziek of lees van alles en nog wat.

Je kunt weinig met dit topic eigenlijk maar wilde het toch even kwijt.
Zelf denk ik dat het door het weer komt want dit komt ieder jaar terug. En ik kom er ook altijd weer ongeschonden uit uiteraard maar het is erg vervelend.

En dan denk ik... Nu heb je alles wat je wil... En ga je je lekker ellendig zitten voelen zonder enige reden. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
De overgang...
Louise70 schreef:
15-11-2018 22:46
De overgang...

:) Ik ben 32 dus dat hoop ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, de zon schijnt niet altijd en de boog kan niet altijd gespannen staan. Niks mis met je, als je dit vaker hebt en het ook altijd weer over gaat. Ik zou alleen geen excuses maken of smoesjes verzinnen en zeggen dat je gewoon ff zin hebt om met een boek in bed te duiken. Volgens mij lijd je meer aan een misplaatst schuldgevoel dan aan je dipje.
impala wijzigde dit bericht op 15-11-2018 23:11
83.16% gewijzigd
.
Herfstdepressie?
Gatekeeper* schreef:
15-11-2018 22:50
Herfstdepressie?
Ja😂 dat dacht ik zelf wel.

Klinkt heel stom eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Kan het ook zijn dat juist nu het goed gaat en alles rustig is, oude pijn naar boven komt? (Omdat er nu tijd en ruimte voor is)

Heb je ooit hulp gehad om dingen uit je verleden te werken?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
15-11-2018 22:55
Kan het ook zijn dat juist nu het goed gaat en alles rustig is, oude pijn naar boven komt? (Omdat er nu tijd en ruimte voor is)

Heb je ooit hulp gehad om dingen uit je verleden te werken?
Ik denk wel vaker aan dingen die er gebeurt zijn. Ik ben ook boos .. boos vind ik een groot woord maar ik begrijp niet dat ik zo vreselijk veel gepikt heb altijd en merk dat ik ben verandert dus als iemand mij nu vervelend behandeld sluit ik mij direct af voor die gene en waar ik mij eerder werkelijk gekwetst voelde is dat nu dus veranderd. Ik ben gevoelig maar toon het niet.
Echt lachen doe ik ook niet meer. Mensen denken echt wel eens dat ik weinig gevoel heb. Eigenlijk zou ik het liefst iedereen een bericht sturen dat ik een tijd geen contact meer wil maar ik wil geen mensen kwetsen of in de steek laten en vind het ook niet eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je zal heus de eerste niet zijn met een seizoensgebonden depressie.
Je kan kijken of een suplement met extra vit D iets voor je doet en ga zo vaak mogelijk buiten iets doen.
Helpt t niet en belemmert het je in ne dagelijks leven dan zou ik even langs de huisarts gaan. Livhte dosis antidepressiva of lichttherapie zijn mogelijkheden.

Succes :hug:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Kleine ingeving: slik je de pil of heb je andere hormonale ac?
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
15-11-2018 23:11
Je zal heus de eerste niet zijn met een seizoensgebonden depressie.
Je kan kijken of een suplement met extra vit D iets voor je doet en ga zo vaak mogelijk buiten iets doen.
Helpt t niet en belemmert het je in ne dagelijks leven dan zou ik even langs de huisarts gaan. Livhte dosis antidepressiva of lichttherapie zijn mogelijkheden.

Succes :hug:
Ik mag geen d slikken die heb ik veel te veel in mijn lichaam. Ik heb mijn bloed laten testen door de vermoeidheid maar er was niks aan de hand alleen die d te veel.
Ik slikte vital30 en daar zit van alles in maar moest door de overdreven hoge d stoppen. Ad gebruik ik wel trouwens een lichte dosis. Al merk ik daar weinig van nu.
Apatura schreef:
15-11-2018 23:11
Je zal heus de eerste niet zijn met een seizoensgebonden depressie.
Je kan kijken of een suplement met extra vit D iets voor je doet en ga zo vaak mogelijk buiten iets doen.
Helpt t niet en belemmert het je in ne dagelijks leven dan zou ik even langs de huisarts gaan. Livhte dosis antidepressiva of lichttherapie zijn mogelijkheden.

Succes :hug:
Maar misschien die lichttherapie eens proberen.
Bedankt voor je lieve reactie :redrose:
Apatura schreef:
15-11-2018 23:13
Kleine ingeving: slik je de pil of heb je andere hormonale ac?
Nee. Essure veertjes. Dus een vorm van sterilisatie al 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-11-2018 22:49
Tja, de zon schijnt niet altijd en de boog kan niet altijd gespannen staan. Niks mis met je, als je dit vaker hebt en het ook altijd weer over gaat. Ik zou alleen geen excuses maken of smoesjes verzinnen en zeggen dat je gewoon ff zin hebt om met een boek in bed te duiken. Volgens mij lijd je meer aan een misplaatst schuldgevoel dan aan je dipje.
Ik vind dit eigenlijk wel een heel mooi antwoord. Vooral die laatste zin: "Volgens mij lijd je meer aan een misplaatst schuldgevoel dan aan je dipje."
Zou daar een kern van waarheid in kunnen zitten voor je?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
15-11-2018 23:30
Ik vind dit eigenlijk wel een heel mooi antwoord. Vooral die laatste zin: "Volgens mij lijd je meer aan een misplaatst schuldgevoel dan aan je dipje."
Zou daar een kern van waarheid in kunnen zitten voor je?
Ze heeft wel gelijk in dat ik het zou moeten kunnen zeggen. Maar dat is best vervelend als je vaak geen energie meer hebt voor contact. Het is zeker misplaatst dat schuldgevoel. Dat weet ik ergens ook wel.
Ik wil graag als ik mensen spreek dat ik zelf positief ben want ik vind negatieve mensen niet gezellig. Dus wat dat betreft denk ik wel na over de reactie want eigenlijk zou ik ook niet altijd gezellig hoeven zijn. Maar ik ben er graag voor anderen. En met zo'n negatief gevoel ben ik dan liever alleen dan dat ik een ander er mee belast.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-11-2018 22:55
Kan het ook zijn dat juist nu het goed gaat en alles rustig is, oude pijn naar boven komt? (Omdat er nu tijd en ruimte voor is)

Heb je ooit hulp gehad om dingen uit je verleden te werken?
En ook hier vind ik eigenlijk de laatste zin het meest interessant.

En misschien is het toeval, maar het valt me op dat je precies op de uitspraken die op mij heel erg relevant overkomen niet reageert (de hele reactie van Impala en deze vraag of je hulp hebt gehad om dingen te verwerken).

Je zegt wel dat je dingen zo goed kunt afsluiten - maar heb je ze ook verwerkt? Dat is geloof ik niet hetzelfde - al worstel ik zelf ook nog een beetje met de vraag wat het verschil dan precies is en hoe je dat verwerken nou het best doet.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
15-11-2018 23:35
Ze heeft wel gelijk in dat ik het zou moeten kunnen zeggen. Maar dat is best vervelend als je vaak geen energie meer hebt voor contact. Het is zeker misplaatst dat schuldgevoel. Dat weet ik ergens ook wel.
Ik wil graag als ik mensen spreek dat ik zelf positief ben want ik vind negatieve mensen niet gezellig. Dus wat dat betreft denk ik wel na over de reactie want eigenlijk zou ik ook niet altijd gezellig hoeven zijn. Maar ik ben er graag voor anderen. En met zo'n negatief gevoel ben ik dan liever alleen dan dat ik een ander er mee belast.
Ik had deze reactie nog niet gezien toen ik mijn vorige bericht plaatste.
Ik herken wel wat in wat je hier schrijft, dus ik ga even wat meer in de meelees- dan in de adviesstand. ;)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Lampie1986 schreef:
15-11-2018 22:44

Ik heb heel veel meegemaakt en daar wil ik niet een heel topic mee vervuilen maar op dit moment is er weinig negatiefs.

En dan denk ik... Nu heb je alles wat je wil... En ga je je lekker ellendig zitten voelen zonder enige reden. :facepalm:
.
Je hebt heel veel meegemaakt, maar nu is er volgens jou niks waar je je negatief over mag voelen. En je vraagt je af wat er mis met je is. :lightbulb:

Als je heel veel hebt meegemaakt, dan kan het natuurlijk heel goed dat er sluimerende onrust is. Je kan wel vinden dat omdat je nu dingen voor elkaar hebt je geen 'last' meer mag hebben van gevoelens, maar zo werkt het helaas niet. Neem jezelf eens serieus. En stop met jezelf op je kop geven als je je rot voelt 'omdat het niet mag'. Zo lang je jezelf niet serieus neemt en al het rotte van vroeger blijft wegstoppen zal je hier waarschijnlijk tegenaan blijven lopen. En meestal komt er een moment waarop je het niet meer volhoudt.

Ik lees iemand die erg gekwetst is geweest, maar dit mocht er niet zijn. En dat herhaal jij nu ook naar jezelf toe. Je voelt je rot, maar het mag er niet zijn. Je bent boos, maar die boosheid kan nergens heen. Dat lees ik ook terug in je OP, steeds die herhaling die je creëert voor jezelf; je gevoel mag er niet zijn, jouw gevoel is niet belangrijk genoeg. Je hebt heel veel meegemaakt, maar ook dat mag er niet zijn.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 23:45
7.81% gewijzigd
Dana schreef:
15-11-2018 23:40
Ik had deze reactie nog niet gezien toen ik mijn vorige bericht plaatste.
Ik herken wel wat in wat je hier schrijft, dus ik ga even wat meer in de meelees- dan in de adviesstand. ;)
En dat er geen antwoord kwam op die vraag... Dat is omdat ik daar even over na moet denken. Heb ik al vaker gedaan ook. Ik weet niet of ik dingen verwerkt heb. Ik heb geen hulp ben zelf wel hulpverlener vind je dat nou niet ongeloofelijk grappig.
Altijd advies voor de hele wereld...
Normaal gesproken wist ik het wel maar dacht ik er niet aan. Dat doe ik nu wel.
Niet de hele dag. Maar zodra ik de kans krijg om na te denken.
tu1nhek schreef:
15-11-2018 23:42
.

Ik lees iemand die erg gekwetst is geweest, maar dit mocht er niet zijn. En dat herhaal jij nu ook naar jezelf toe. Je voelt je rot, maar het mag er niet zijn. Je bent boos, maar die boosheid kan nergens heen. Dat lees ik ook terug in je OP, steeds die herhaling die je creëert voor jezelf; je gevoel mag er niet zijn, jouw gevoel is niet belangrijk genoeg. Je hebt heel veel meegemaakt, maar ook dat mag er niet zijn.
Ongeloofelijk waar ook.

Dat zeg ik ook vaak tegen anderen.. bijzonder dat je dat dan bij jezelf niet in ziet :)
Maar dit is wel het punt.
Bij mij is en wordt er altijd verwacht dat ik niet reageer. Niet boos niet verdrietig en er altijd wel voor anderen ben.
En nu verwacht ik het van mijzelf inderdaad. Omdat ik "geen reden heb"
Ja.. daar heb je toch een punt.

Ik voel mij soms zo vervreemd van de wereld zo eenzaam terwijl ik helemaal niet eenzaam ben.
Ik voel mij altijd al " anders" een buitenstaander en onbegrepen en twijfel altijd aan de intenties van anderen naar mij toe. En dus sluit ik mij bij voorbaat liever af.
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
15-11-2018 23:35
Ze heeft wel gelijk in dat ik het zou moeten kunnen zeggen. Maar dat is best vervelend als je vaak geen energie meer hebt voor contact. Het is zeker misplaatst dat schuldgevoel. Dat weet ik ergens ook wel.
Ik wil graag als ik mensen spreek dat ik zelf positief ben want ik vind negatieve mensen niet gezellig. Dus wat dat betreft denk ik wel na over de reactie want eigenlijk zou ik ook niet altijd gezellig hoeven zijn. Maar ik ben er graag voor anderen. En met zo'n negatief gevoel ben ik dan liever alleen dan dat ik een ander er mee belast.
Je hoeft idd niet altijd gezellig te zijn. Dat kán niet eens.
En als je soms liever alleen bent, moet je dat gewoon doen. Ga lekker vroeg naar bed, pak dat boek en luister dat muziekje. in de wetenschap dat het vanzelf weer overgaat. En dat je dat op dat moment gewoon even nodig hebt. Dan voel je je beter dan wanneer je gaat lopen piekeren over waarom je je zo voelt.
Soms heb je gewoon even rust nodig. Of komt er zomaar een hevige bui over. Dan is het niet meer dan normaal dat je even rust neemt/gaat schuilen.
Je wil er graag voor anderen zijn. Dat lukt alleen als je ook goed naar jezelf luistert en voor jezelf zorgt als dat nodig is.
.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er in het verleden regelmatig mensen over je grenzen heengegaan/hebben er mensen misbruik van je gemaakt?
Waarom probeer je niet eens een stilteretraite? Het klinkt alsof je heel veel behoefte hebt aan rust. Deze rust kun je vinden in de stilte. Dat geeft je mogelijk ook antwoord op de vraag of je alles verwerkt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zit er (nog) in de diepte wat je vermijdt of wilt verbergen voor anderen en jezelf
Zo geel als een kanariepiet
Pinda86 schreef:
16-11-2018 00:01
Zijn er in het verleden regelmatig mensen over je grenzen heengegaan/hebben er mensen misbruik van je gemaakt?
Ja zeker weten! Aan de lopende band. Vanaf dat ik herinneringen heb. Daarom veranderde ik ook. Ik vind het alleen zo zonde soms.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven