Wat wens je van je partner tijdens burn-out?

07-12-2018 17:32 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er goede website met informatie over een burn-out.

En wat vonden jullie fijn dat je partner voor je deed?
trien30 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 19:16
91.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Ik wil op geen enkele maniet druk op hem leggen op dit moment. Hij kan van mij alle ruimte krijgen die nodig is zo lang ik weet dat hij ook van mij houdt en we naar die toekomst samen toewerken"

Kijk, en dit weet je dus niet. En hij waarschijnlijk ook niet.
Heb je zoveel geduld om te wachten tot hij weer ruimte in zijn leven heeft voor jou? En wat als het na een flinke poos toch een eind inhoudt?
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
07-12-2018 17:38

Kijk, en dit weet je dus niet. En hij waarschijnlijk ook niet.
Heb je zoveel geduld om te wachten tot hij weer ruimte in zijn leven heeft voor jou? En wat als het na een flinke poos toch een eind inhoudt?
Als dat zo is dan vind ik niet dat ik mijn tijd heb verdaan. Leftijdgerelaateerde wensen als kinderen heb ik niet meer hij ook niet.
trien30 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 19:17
21.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het heel belangrijk dat mijn omgeving mijn grenzen respecteerden en niet de hele tijd aan kwam met goed bedoelde tips, verzoeken om wat te doen, klusjes en gebedel om contact. Eerlijk gezegd zou ik zijn nee respecteren en ook het feit dat hij nu geen relatie kan of wil hebben.
Ik had echt genoeg aan therapie en het dagelijks leven/huishouden. Ik sliep veel in de middag. De onbegrip heeft mij verbaasd vanuit mijn omgeving. Ik heb na een burnout een dubbele longontsteking gehad dus het was echt geen puur geestelijke uitputting.

Je wil hem nu beter maken omdat jij niet krijgt wat je wil en nodig hebt maar zo werkt het niet. Eerlijk gezegd kom je op mij over als een claimer. Hij moet van je houden, mag e.a. niet verbreken, ...etc. Het punt is dat hij momenteel echt even niets moet en zeker geen opgedrongen relatie met een ander. Wees niet verbaasd wanneer hij het contact verbreekt wanneer je blijft claimen en boeken vol goed bedoelde tips aankomt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@viva-amber

Nee ik denk dat het beter worden iets is dat hij zelf moet doen. Maar er is niks mis met jezelf ontwikkelen, ik wil graag wat meer informatie voor mijzelf niet om hem van de BO af te helpen want ik ben geen psycholoog.

Verder claim ik hem niet en zou ik graag zien dat hij weer lekker in zn vel zit. Vooral voor hem omdat ik zo graag wil dat hij gelukkig is.
trien30 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 20:26
82.49% gewijzigd
Ho, wacht.

Hij heeft al meer dan een jaar een burn out en zit niet in therapie, maar doordat zijn problemen zo heftig zijn weet hij niet of hij zijn relatie wel voor wilt zetten?

Stap 1 lijkt me wel duidelijk toch?

Niet lullig bedoeld TO, maar het is niet zo dat er nu geen ruimte voor jou is omdat hij keihard aan zichzelf aan het werken is.
Alle reacties Link kopieren
-Grenzen accepteren zoals hier boven omschreven is wel een belangrijke.
-Er zijn als iemand hulp nodig heeft of een schouder...maar het niet opdringen.
-En ook vooral niet boos worden als die schouder even bij een ander is.
-vooral niet alleen oplossingsgericht denken.
Waarom zit hij niet in behandeling?
Waarom wil je een partner die zijn problemen niet oplost?
Waarom moet jij uit beeld verdwijnen als hij rust wil? Ben je zo vermoeiend?
Wil even mijn antwoord wat uitweiden,

Als partner van iemand met een pscychisch probleem hoef je niet alles te slikken. Hij heeft al meer dan anderhalf jaar psychische klachten. Dit gaat nu tussen jullie in staan. Dan mag jij ook verwachten dat hij hier hulp voor zoekt. Jij hoeft niet aan al zijn wensen en impulsen te voldoen, je mag ook aan jezelf denken, dat is zelfs nodig.
Dat hij geen behandeling heeft terwijl de klachten blijkbaar toch behoorlijk ernstig zijn (telefoontje is immers al te veel), vind ik behoorlijk zorgelijk.

Zoals je al zegt, hij moet het zelf doen en jij wil hem ondersteunen. Maar hij kan het niet zelf doen, hij zit er al lang in, hij moet hulp zoeken. Volgens mij is het beste wat je kunt doen zijn grens nu respecteren, maar wel een keer zeggen dat hij toch echt hulp moet zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het uitgemaakt maar wil eigenlijk de relatie niet verbreken? Klinkt onlogisch. Mensen met een burn out kunnen vermijdend zijn. Hoe groot is de kans dat hij de relatie wél wil verbreken maar jou niet teleur wil stellen? En dus maar weer terugkomt op zijn besluit?


Volgens mij moet jouw topic titel anders, meer zoiets als "kans om weer bij elkaar te komen na een burn out".
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
07-12-2018 19:06
Hij heeft het uitgemaakt maar wil eigenlijk de relatie niet verbreken? Klinkt onlogisch. Mensen met een burn out kunnen vermijdend zijn. Hoe groot is de kans dat hij de relatie wél wil verbreken maar jou niet teleur wil stellen? En dus maar weer terugkomt op zijn besluit?


Volgens mij moet jouw topic titel anders, meer zoiets als "kans om weer bij elkaar te komen na een burn out".
De burn out is niet voorbij en aangezien die al 1,5 jaar duurt en hij geen behandeling heeft zal het nog wel heel lang duren.

De vraag zou moeten zijn: “Wil ik een partner die niet werkt aan zijn herstel?”
Nemaìn’ schreef:
07-12-2018 19:08
De vraag zou moeten zijn: “Wil ik een partner die niet werkt aan zijn herstel?”
Ik stem hiervoor.

To, ik zou ook overwegen deze vraag aan jezelf te gaan stellen.
LoVaKo schreef:
07-12-2018 18:52
Ho, wacht.

Hij heeft al meer dan een jaar een burn out en zit niet in therapie, maar doordat zijn problemen zo heftig zijn weet hij niet of hij zijn relatie wel voor wilt zetten?

Stap 1 lijkt me wel duidelijk toch?

Niet lullig bedoeld TO, maar het is niet zo dat er nu geen ruimte voor jou is omdat hij keihard aan zichzelf aan het werken is.
Keihard zonder therapie. Sure.
Nemaìn’ schreef:
07-12-2018 19:08
De burn out is niet voorbij en aangezien die al 1,5 jaar duurt en hij geen behandeling heeft zal het nog wel heel lang duren.

De vraag zou moeten zijn: “Wil ik een partner die niet werkt aan zijn herstel?”
Dit inderdaad.
Lucifer2018 schreef:
07-12-2018 19:29
Keihard zonder therapie. Sure.
Ff opnieuw lezen ;) het is NIET zo dat hij keihard aan zichzelf aan t werken is, schreef ik
Ik zou het anders stellen. Wat wens JIJ van HEM tijdens een burnout? Mijn vereiste zou toch echt wel zijn dat ie niet passief gaat zitten doen jarenlang en actief hulp zoekt. En zelf inziet dat de relatie verbreken dan een slappe uitweg is en dat zijn problemen daar niet mee weggaan.

Dus of hij gebruikt zijn burnout als een excuus omdat hij het niet uit durft te maken met een legitieme reden, of hij is gewoon een slappe Harry.

En jij probeert hem te redden en er weer bovenop te knuffelen. Newsflash dat moet ie zelf doen. Al is het maar serieuze hulp zoeken. Op eigen initiatief.
Toen ik een burn-out kreeg heb ik alleen in het begin wat therapie gehad. Daarna heeft het herstel nog een flinke tijd geduurd. Tijd is gewoon een hele belangrijke factor, rust ook. Dus ik zou oppassen met dat “keihard werken aan herstel”. Als je een stevige burn-out hebt is in je bed liggen en mensen vragen om je met rust te laten juist werken aan je herstel.

Ik vond mijn ex nooit een belasting in die periode. Hij was juist een van de weinige mensen die ik kon verdragen. Dus daar zou ik dan wel een conclusie uit trekken.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
07-12-2018 19:49
Ik zou het anders stellen. Wat wens JIJ van HEM tijdens een burnout? Mijn vereiste zou toch echt wel zijn dat ie niet passief gaat zitten doen jarenlang en actief hulp zoekt. En zelf inziet dat de relatie verbreken dan een slappe uitweg is en dat zijn problemen daar niet mee weggaan.

Dus of hij gebruikt zijn burnout als een excuus omdat hij het niet uit durft te maken met een legitieme reden, of hij is gewoon een slappe Harry.

En jij probeert hem te redden en er weer bovenop te knuffelen. Newsflash dat moet ie zelf doen. Al is het maar serieuze hulp zoeken. Op eigen initiatief.
Nee, hij is volwassen en zal er zelf bovenop moeten komen.

Maar goed ik heb dit topic niet geopend met de vraag moet ik deze relatie een kans geven of niet.

Ik wil graag wat achtergrond informatie over de ziekte en dacht laat ik eens een topic openen.
Als ik relatieadvies wilde had ik dit topic wel in de pijler relaties gezet.
Trien30 schreef:
07-12-2018 20:16
Nee, hij is volwassen en zal er zelf bovenop moeten komen.

Maar goed ik heb dit topic niet geopend met de vraag moet ik deze relatie een kans geven of niet.

Ik wil graag wat achtergrond informatie over de ziekte en dacht laat ik eens een topic openen.
Als ik relatieadvies wilde had ik dit topic wel in de pijler relaties gezet.
https://www.burnoutpoli.com/uitleg-wat-is-burn-out/
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
07-12-2018 20:09
Toen ik een burn-out kreeg heb ik alleen in het begin wat therapie gehad. Daarna heeft het herstel nog een flinke tijd geduurd. Tijd is gewoon een hele belangrijke factor, rust ook. Dus ik zou oppassen met dat “keihard werken aan herstel”. Als je een stevige burn-out hebt is in je bed liggen en mensen vragen om je met rust te laten juist werken aan je herstel.

Ik vond mijn ex nooit een belasting in die periode. Hij was juist een van de weinige mensen die ik kon verdragen. Dus daar zou ik dan wel een conclusie uit trekken.
Ik weet niet precies wat je met het laatste bedoelt.
Dat is waarschijnlijk de reden dat hij gevraagd heeft om hem met rust te laten.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
07-12-2018 20:48
Dat is waarschijnlijk de reden dat hij gevraagd heeft om hem met rust te laten.
Nee bedoel het zinnetje dat ik daar mn conclusie uit moet trekken.

Je bedoelt dat ik een belasting was. Dat zou kunnen, ik zat zelf de laatste weken niet zo lekker in mn vel en had wat ruzie met familie. Dat was voor hem op dit moment even teveel.
Het is dus goed dat we even afstand nemen.

Dan kijken we over een maand wel verder hoe we er dan samen instaan.
De burnout is niet nieuw en we hebben enorm veel fijne en mooie momenten gehad de afgelopen 1,5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Een burnout is niet alleen maar psychisch maar ook totale fysieke uitputting.

...ruzie en spanning creëren is zo ongeveer het ergste wat je iemand met een burnout kunt aandoen naast dingen eisen die iemand niet kan. Prikkels creëren. Ook al is de ruzie niet met de persoon zelf. Een burnout is geen aanstellerij die alleen in je hoofd zit.

Het heeft mij bij echt wel een jaar geduurd voor ik weer een beetje normaal kon functioneren en toen werd ik geveld door longontsteking en kwamen er nog 2 maanden ziekte achter aan waar bij ik na genezing 40 min deed over 4 km fietsen.
Het is echt niet alleen mentaal. Chronische stress verandert je conditie en je weerstand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
klinkt eerder als een man die het uit wil maken maar niet goed weet hoe hij het handig kan inpakken
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 11:32
klinkt eerder als een man die het uit wil maken maar niet goed weet hoe hij het handig kan inpakken
Hij heeft het uitgemaakt maar TO heeft hem omgepraat; zie eerdere reacties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven