Wie herkent dit rare 'probleem'?

24-01-2008 13:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets raars en ik betrap mezelf er steeds vaker op dat t gebeurd. Ik zal een voorbeeld geven: als ik 's avonds mijn brood smeer voor de volgende dag en ik haal de kaas uit de koelkast dan laat ik vaak de koelkastdeur open staan omdat ik in mijn hoofd al bezig ben om de boterhamzakjes te pakken. Het lijkt net alsof mijn hoofd altijd verder is dan de dingen die ik daadwerkelijk doe. Hierdoor komt het ook vaak voor dat ik vergeet waar ik echt mee bezig was. Dit resulteert in het open laten staan van laadjes, kastdeuren, noem maar op. Wie herkent dit en weet wat het is?
ja... overkomt mij ook als ik het te druk ( in mijn hoofd )heb...ik moet dan altijd om mezelf lachen..
Verstrooidheid?
ADHD
Ik heb dat ook. Weet zeker dat het bij komt doordat ik gewoon te gehaast ben en ik heb beslist geen ADHD. Als ik wat meer tijd heb of neem heb ik er geen last van.
Je kunt ook ADD hebben, dat is kort door de bocht gezegd: ADHD zonder de H van Hyperactiviteit.

Dus wel de Attention Deficit (aandachtstekort oftewel concentratieproblemen).

Dit is een psychiatrische diagnose beschreven in de DSM IV maar het is een enigszins omstreden diagnose. Zo lang je er dus niet dagelijks veel last van ondervind zou ik jezelf dus niks aanpraten.
gewoon slordigheid? ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Euh ja, ik herken het wel en ik denk dat het gewoon komt omdat ik te gehaast ben op dat moment. :)

Ik heb ook wel eens dat ik het ene moment nog met iets in m'n handen sta en het ergens neerleg en het volgende moment ik niet meer weet waar ik het heb neergelegd en ik een uur aan het zoeken ben. :D
Het is inderdaad vooral als ik het druk heb. Ik heb de laatste tijd ook concentratieproblemen op mijn werk en ik merk dat ik minder scherp ben. Soms dringen dingen gewoon niet tot meer door. ik maak ook meer fouten op mijn werk. Voor wat betreft her 'rare' probleem: ik weet het wel van mezelf. En als ik het merk zeg ik ook tegen mezelf: 1 ding tegelijk! en dat helpt meestal wel.
Ik denk dat heel veel mensen dat hebben, hoor. :) Daarvoor hoef je geen AD(H)D voor te hebben. ;-)
kijk alsjeblieft uit met het te pas en te onpas plakken van diagnoses, zo heeft iedereen wel iets!
Ik heb dat ook regelmatig, maar heb beslist geen ADHD. t Is gewoon verstrooidheid / met teveel dingen tegelijk bezig...
Zit je ergens mee? Of slaap je niet zo goed de laatste tijd? Ik zou me er niet druk om maken, al lijkt het me best lastig. Een collega van me heeft het ook, die vergeet helaas ook vrij belangrijke dingen op dat soort momenten.
Het is gewoon erg druk geweest ja. Ik verder geen problemen ofzo; maar vroeger had ik dit nooit! Zal wel niets ernstigs zijn. Lijk wel een verstrooide professor!
Gewoon slordig? Ik heb het ook tot grote ergernis van m'n man. Hij heeft ook paar keer rakelings met hoofd langs kastdeur gezeten. De autosleutels, pasjes liggen regelmatig niet op de plek. Ik ben ook altijd urenlang bezig met zoeken.

Eigenlijk gewoon nadenken, en niet met tig dingen in je hoofd tegelijk.

Bij mij is het veel erger geworden in en na zwangerschappen. Volgens mijn heb ik veel hersencellen ingeleverd ;-)
O, hier nog iemand die het wel eens heeft.

Sta ik weer eens met iets in mijn handen, en weet niet wat ik eigenlijk aan het doen was.

Ik heb het ook wel eens als ik aan het praten ben. Dan is mijn spraak langzamer dan mijn denken en dan lijkt het alsof ik van de hak op de tak spring en kunnen mensen me niet volgen, maar in mijn gedachten in het allemaal erg logisch.

Misschien kan je je aanleren om je beter te concentreren? Door heel erg bewust maar met een ding bezig te zijn? Of eerst nadenken voordat je iets doet? Gemakkelijk praten, ben er zelf ook niet zo goed in.

En, als je denkt dat het echt steeds erger wordt, dan is het misschien wel goed om naar de huisarts te gaan.

Succes!
Voor mij heel normaal.Met 1000&1 ding bezig zijn.heb het ooit gepresteerd de warmwaterkraan aan te laten voor de afwas alvast te weken en naar de stad gegaan.Uren later de keuken blank.

En dingen uitleggen zo'n kei in.Niet dus.Te verstrooit uitleggen terwijl in mijn hoofd alles op rij hebbend hoe te zeggen.Wat geregeld uitloopt in onbedoelde misverstanden.

Het gaat al wel wat beter dan voorheen,ik probeer me te concentreren op minder dingen tegelijk.Een chaoot zal ik blijven.Ik noem het prettig gestoord. :smile:
Omdat je niet in het nu leeft, maar steeds bezig bent met de toekomst. Klinkt redelijk zweverig, maar ik heb het zelf ook. Altijd denken: dat en dit en dat moet ik nog doen. Altijd bezig met de volgende stap, waardoor hetgeen je mee bezig bent niet goed of maar half gebeurt.

Probeer je te focussen op wat je NU aan het doen bent. Moeilijk, maar er zijn allerlei technieken voor.
Ik herken het bij mij soms ook, maar vooral bij het opschrijven van gedachten. Ik denk heel wat sneller dan ik kan typen, en dan komen er rare zinnen. Ik ben blij dat ik met dit forumsysteem mijn berichten kan verbeteren (terwijl dat daarvoor niet kon).

Maar als het gaat om het doen van dingen (waar het in dit topic om draait), zou ik niet weten wat je eraan kunt doen. Ik probeer mijn gedachten te fixeren op datgene waar ik nu mee bezig ben, en me niet te laten afleiden door dingen erna. Eerst dit afmaken, dan dat.

In het voorbeeld haal ik de kaas eruit, maar (automatisme) doe ik direct de deur dicht. En dan pas haal ik de broodtrommel uit de kast.
World of Warcraft: Legion
bordiesuuz1981 schreef op 24 januari 2008 @ 15:02:

kijk alsjeblieft uit met het te pas en te onpas plakken van diagnoses, zo heeft iedereen wel iets!
Inderdaad. Ingeval van ADHD moet je wel meer symptomen hebben dan verstrooidheid.
World of Warcraft: Legion
oeps
anoniem_58421 wijzigde dit bericht op 28-01-2008 08:57
Reden: verkeerde topic..
% gewijzigd
X-D
Ik heb dat ook wel eens. Lijkt me menselijk. Vooral als ik met veel andere dingen in mijn hoofd bezig bent en/of onder druk staat. Ha, een vriend van mij had het laatst, die nam zelfs verkeerde afslagen op de snelweg, maar die is verliefd:-).
heel normaal als je al zo vol zit,dat je gedachten sneller zijn als je lichaam.

geen ziekte hoor.
Ik herken het ook wel. Zo ben ik een keer m ijn sleutels kwijt geweest. Had ik ze in de koelkast gelegd. En zoals er meer hier zeggen, het is compleet menselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven