Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Deze is ook leuk. Gefilmd vanuit een trein die urenlang door een sneeuwlandschap rijdt.

https://www.youtube.com/watch?v=DTba0bNEV14
Dag dames, ik heb het momenteel heel erg druk dus ik had niet veel tijd om hier op het forum te zijn. Hoe is het met iedereen?

Ik vind het heerlijk dat het al tegen 20 uur donker begint te worden en de kaarsjes aan kunnen, dit weekend gaat wel wat warmer worden, maar ach, de zon gaat vroeg onder en de nachten worden koel dus dat overleven we ook wel weer.
We zijn toch al halverwege september en voor je het weet is het oktober en dan wintertijd, daar kijk ik zo naar uit!

Nu ga ik even bij lezen hier.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-09-2019 12:36
Dag dames, ik heb het momenteel heel erg druk dus ik had niet veel tijd om hier op het forum te zijn. Hoe is het met iedereen?

Ik vind het heerlijk dat het al tegen 20 uur donker begint te worden en de kaarsjes aan kunnen, dit weekend gaat wel wat warmer worden, maar ach, de zon gaat vroeg onder en de nachten worden koel dus dat overleven we ook wel weer.
We zijn toch al halverwege september en voor je het weet is het oktober en dan wintertijd, daar kijk ik zo naar uit!

Nu ga ik even bij lezen hier.
Goed meissie, ik merk dat eigenlijk niks me meer van mijn stuk kan brengen. Het unheimisch gevoel is weg en maakt weer plaats voor een soms intens geluk bij het idee aan leuke tv, stamppot, daarna koffie met gevulde speculaas en donkere avonden, heerlijk. De herrieschoppers lekker binnen!
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een fijn filmpje! Treinen en sneeuw zijn echt een relaxte combinatie.

Ik kan vandaag weer erg slecht tegen het zonlicht. Word er heel geïrriteerd van en zo passief. Omdat je er op geen enkele manier om heen kan. Het is er en blijft úren, of je nou wil of niet. Het is bij mij (ons?) echt precies tegenovergesteld aan wat er bij de meeste mensen gebeurt. Ik leef op zodra de zon onder is, of op een bewolkte dag.
Helaas lijkt ons klimaat juist steeds meer strakblauwelucht-dagen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat idee heb ik ook Dagdromer.
Het is echt bijna nooit meer een hele dag bewolkt of regenachtig.

Ik heb echt al de hele dag weer nergens zin in, bah. Ik heb gewoon geen zin meer in dit weer, wil gewoon kou en donkere dagen.

Gelukkig wordt het rond 19.30u weer schemerig, ik kan niet wachten tot het rond etenstijd donker wordt.
Al twee dagen geveld door migraine en dan is die zon van vandaag nog erger dan anders. Ik vraag me af of een zonnebril die helemaal afsluit (zijkanten, boven- onderkant) al bestaat of misschien juist een gat in de markt is?? P
Dat idee heb ik ook, dat het bijna nooit meer een hele dag bewolkt is. Zelfs met die herfstige week van laatst brak elke dag de zon wel weer door.

Als volgende week de zomer officieel over is krijgen we vast wel weer terugblikken. Zou me niet verbazen als het niet alleen een van de warmste zomers ooit was, maar ook weer een van de zonnigste ooit.

Hobbelster, wat vervelend. Een vriendin van mij heeft dat ook en loopt dan thuis met een donkere motorbril op. Andere ideeën: donker chloorbrilletje, zonnebankbrilletje? Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter. Sterkte!
Oké, het KNMI beschouwt kennelijk de maanden juni, juli en augustus als de zomer van 2019 en heeft al een overzicht gemaakt.

En surprise... zowel juni, juli als augustus waren behoorlijk zonniger dan normaal. Gemiddeld over het land 148 zonuren meer dan normaal.

"De zomer was zeer zonnig met gemiddeld over het land 756 zonuren tegen 608 uren normaal. Het zonnigst was het in het in De Kooy met ongeveer 785 uur zon, het minst zonnig was het in noorden met ongeveer 715 uur. Het station met het minste aantal zonuren was Lauwersoog met 701 uur. Juni was een zeer zonnige maand met 266 zonuren tegen normaal 201. Juli was met landelijk gemiddeld 236 uur (normaal 212 uur) wat zonniger dan normaal. In augustus lag het aantal zonuren met 248 uur ook ruim boven het normale aantal uren."

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimat ... 2019/zomer
En dan nog mensen die klagen dat deze zomer geen goede zomer was... :bonk:
LAgirl82 schreef:
15-09-2019 15:38
En dan nog mensen die klagen dat deze zomer geen goede zomer was... :bonk:
Haha ja echt hè, ben jij ze ook tegengekomen? Pffff ik moet dan echt inhouden om niet heel hard te lachen en te gaan lopen mopperen.

De weerman van NPO is ook zo bevooroordeeld met z’n “we hebben deze prachtige dagen nog voor ons “ (afgelopen vrijdagavond ) beetje neutraler zou ze sieren daar.

Trouwens die trein-sneeuw-filmpjes die jullie van de weer hebben gepost hier :love:
-Akeleila- schreef:
15-09-2019 09:09
Dat idee heb ik ook, dat het bijna nooit meer een hele dag bewolkt is. Zelfs met die herfstige week van laatst brak elke dag de zon wel weer door.

Als volgende week de zomer officieel over is krijgen we vast wel weer terugblikken. Zou me niet verbazen als het niet alleen een van de warmste zomers ooit was, maar ook weer een van de zonnigste ooit.

Hobbelster, wat vervelend. Een vriendin van mij heeft dat ook en loopt dan thuis met een donkere motorbril op. Andere ideeën: donker chloorbrilletje, zonnebankbrilletje? Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter. Sterkte!
Slim! Probleem is dat ik -5 heb dus met een zonnebril op sterkte rondloop of met m’n gewone bril en de lamellen & gordijnen dicht, maar dat laatste vindt mijn man heel vervelend en die is thuis op vrijdag en zaterdag. Dus ik heb gewoon veel op bed gelegen met de gordijnen dicht en op mijn werkkamer zodra ik even ‘op’ kon zijn. Niet gezellig maar ja het is wat het is. Vandaag kon ik het opbrengen om even bij de sportwedstrijd van man te gaan kijken en we konden in de schaduw zitten, hoera! Desondanks toch mijn zonnebril en hoed op gehouden hoor :daisy:
Maar fijn ok weer een beetje in het land der levenden te vertoeven.
LAgirl82 schreef:
15-09-2019 15:38
En dan nog mensen die klagen dat deze zomer geen goede zomer was... :bonk:

Die mensen zijn uit het oog verloren wat in Nederland een normale zomer is. Voor de zomers die zij willen moet je normaal gesproken naar het buitenland. Als je zulke zomers in Nederland gaat verwachten dan valt het al snel tegen.

Voor Nederlandse begrippen was de afgelopen zomer toch echt "zeer warm, zeer zonnig en aan de droge kant", aldus dat artikel van het KNMI.

Hobbelster, ja, -5 maakt het wel lastiger. Fijn dat je inmiddels wel weer wat onder de levenden bent. En morgen weer bewolkt!
-Akeleila- schreef:
15-09-2019 16:35
Die mensen zijn uit het oog verloren wat in Nederland een normale zomer is. Voor de zomers die zij willen moet je normaal gesproken naar het buitenland. Als je zulke zomers in Nederland gaat verwachten dan valt het al snel tegen.

Voor Nederlandse begrippen was de afgelopen zomer toch echt "zeer warm, zeer zonnig en aan de droge kant", aldus dat artikel van het KNMI.

Hobbelster, ja, -5 maakt het wel lastiger. Fijn dat je inmiddels wel weer wat onder de levenden bent. En morgen weer bewolkt!
Jah! Heerlijk!
Morgen volg ik een workshop en die dingen vinden vaak ergens plaats in een ruimte vol TL licht waar ik -u raadt het al- hoofdpijn van krijg. Ik ga dus morgen een petje opzetten daarbinenn B-)
Ik ben blij dat ik van deze temperaturen niet zo'n last heb en zelfs stiekem wel fijn vind om op een zondagmiddag mee in het bos te gaan lopen. Ik vergelijk het dan met de 30+ graden die we hebben gehad en ben ik echt blij hiermee.

Succes aan degenen die last hebben van het licht!
Jullie zijn niet de enigen met sterke verlangens. Hier wordt al twee dagen met enige regelmaat vuurwerk afgestoken.
Alle reacties Link kopieren
Merkten jullie ook dat het vanavond alweer iets eerder donker werd?

Dat vond ik wel even heel fijn zeg, na het eten tijdens de afwas werd het al wat schemerig, dus al vroeg een leuke film op gezet, kaarsjes aan, kopje thee erbij. Had het echt ff nodig zeg, gewoon een lange avond.
De zon ging vanavond onder om 19.58 uur en dat was mij een uur te laat. Ik word helemaal simpel van die eeuwigdurende middagen.
Alle reacties Link kopieren
"De zomer was zeer zonnig met gemiddeld over het land 756 zonuren tegen 608 uren normaal. Het zonnigst was het in het in De Kooy met ongeveer 785 uur zon, het minst zonnig was het in noorden met ongeveer 715 uur.

Goed om te lezen, ik beeld het me niet in. Ben blij dat ik niet in de Kooy woon dan, waar dat dan ook ligt ;)
Alle reacties Link kopieren
In mijn regio tijdens de werkweek temperaturen onder de 20 graden in het weekend weer 25 graden hopelijk deze keer ook maar 2 dagen
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd had ik er vanmorgen wel even moeite mee toen de wekker ging om 6.45 uur en het nog donker was :zzz: Maar als ik dan naar beneden ga en de lampen aan zet, vind ik het weer zo heerlijk gezellig! En 's avonds weer lekker onder een dekentje, zalig!

Vandaag lekker bewolkt dus dan kunnen de gordijnen weer open. Die heb ik aan de voorkant met zon altijd dicht. Want ik haat zonlicht in mijn huis, maar ik hou wel heel erg van daglicht. ;-D

Enig nadeel: als ik de gordijnen open zet terwijl het buiten nog schemerig is en de lampen binnen aan staan, dan menen mijn buren weer naar binnen te moeten gaan gluren. De meeste buren hebben het inmiddels wel afgeleerd, na wat dodelijke blikken van mijn kant. Maar er zijn er een paar die blíjven kijken, zo irritant! :steam:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-09-2019 15:38
En dan nog mensen die klagen dat deze zomer geen goede zomer was... :bonk:
Het was ook geen goede zomer, veel te heet, veel te veel zon :P
RoosOpJeHoed schreef:
16-09-2019 09:25
Eerlijk gezegd had ik er vanmorgen wel even moeite mee toen de wekker ging om 6.45 uur en het nog donker was :zzz: Maar als ik dan naar beneden ga en de lampen aan zet, vind ik het weer zo heerlijk gezellig! En 's avonds weer lekker onder een dekentje, zalig!

Vandaag lekker bewolkt dus dan kunnen de gordijnen weer open. Die heb ik aan de voorkant met zon altijd dicht. Want ik haat zonlicht in mijn huis, maar ik hou wel heel erg van daglicht. ;-D

Enig nadeel: als ik de gordijnen open zet terwijl het buiten nog schemerig is en de lampen binnen aan staan, dan menen mijn buren weer naar binnen te moeten gaan gluren. De meeste buren hebben het inmiddels wel afgeleerd, na wat dodelijke blikken van mijn kant. Maar er zijn er een paar die blíjven kijken, zo irritant! :steam:
Ik heb witte isolatievouwgordijntjes, als die dicht zijn is mijn kamer nog gewoon licht.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-09-2019 09:31
Ik heb witte isolatievouwgordijntjes, als die dicht zijn is mijn kamer nog gewoon licht.
Beter! Wij hebben aan de voorzijde zonwerende én verduisterende gordijnen. Die zijn in de slaapkamers heel fijn maar achteraf gezien vind ik ze beneden niet zo handig. Maar ach, het blijft in de zomer redelijk koel in huis ;-D (als het niet steeds 38 graden wordt)
RoosOpJeHoed schreef:
16-09-2019 09:37
Beter! Wij hebben aan de voorzijde zonwerende én verduisterende gordijnen. Die zijn in de slaapkamers heel fijn maar achteraf gezien vind ik ze beneden niet zo handig. Maar ach, het blijft in de zomer redelijk koel in huis ;-D (als het niet steeds 38 graden wordt)
Mijn gordijntjes zijn zo: 000000000000000 en in die rondjes blijft de lucht koel, dus aan de kamerkant blijft het dan ook koel.

Zo dus:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-09-2019 15:38
En dan nog mensen die klagen dat deze zomer geen goede zomer was... :bonk:
Ik vond het ook geen goede zomer :-D ;-)


Sneeuwfilmpjes :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven