Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Oh echt? Wat een verschillen dan weer. Hier is het ook nog wel aan de warme kant, maar de zon heb ik al in geen tijden gezien en het regent ook regelmatig.

Nou, sterkte dan maar voor jullie, vooral met die zon. Die maakt toch altijd een wereld van verschil. Helemaal als de temperatuur ook al aan de hoge kant is.

Hier ook steeds meer prachtige herfstkleuren! :heart:
Het was gewoon 'koud' gisteren en vandaag gelukkig ook. Alleen zondag was het een beetje lichtelijk warm. Als in broek, shirt en leren laarsjes warm.

Vind het heerlijk zo. Regen, zon en frisheid. Mooie kleuren buiten. Word niet ziek van 1 dagje warmte.

Ben echt opgeknapt na 3 maanden misselijk en oververhit. Ik doe het ervoor. Zelfs ( wat niet gebeurt) al word het nu een weekje 20 graden. Prima.
Is echt wat anders dan een week/maand/kwartaal van 25/30/35 graden;-)
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
15-10-2019 08:37
Oh echt? Wat een verschillen dan weer. Hier is het ook nog wel aan de warme kant, maar de zon heb ik al in geen tijden gezien en het regent ook regelmatig.

Nou, sterkte dan maar voor jullie, vooral met die zon. Die maakt toch altijd een wereld van verschil. Helemaal als de temperatuur ook al aan de hoge kant is.

Hier ook steeds meer prachtige herfstkleuren! :heart:
Afgelopen nacht was het zelfs 17 graden dat is zelfs 2 graden warmer dan de max temperatuur voor de tijd van het jaar

Vandaag wel veel bewolking en regelmatig regen zelfs de temperaturen zijn er op achteruitgegaan naar 15 graden en dat blijft zo de rest van de week die normale temperaturen.
Lucifer fijn dat je je een stuk fitter voelt. Same here!
Alleen nu even soort van geveld door een naar buikgriep virus dat rondwaart in onze regionen. Met kinderen lijk je daar toch echt niet aan te ontkomen dat soort virusjes.
Vandaag dus een dagje bankhangen. Hier idd ook grijs en veel regen vandaag :heart:
Na het weekend minder wisselvallig. Minder regen en meer zon. Maar met een temperatuur die daalt naar normaal (13-14 graden) vind ik het helemaal prima! En voor de mensen die dan herfstvakantie hebben ook wel fijn. :)

Hobbelster, beterschap!
Vanmorgen lekker fris met een gezellig zonnetje. Zo fijn dat het in de zon niet meer zo heet is.
Toch heb ik het liefste de grijze lucht van vanmiddag.
Op naar de winter, en de echte kou!
Ik lig te luisteren naar het geluid van regen.

Genieten.

En ik ben begonnen aan een herfstkleuren creabea ding.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fantastisch lekker weer!!
Er is een herfst liefhebbers topic. Op de overige pijlerT.
Rustig hier. Een goed teken. Iedereen aan het genieten?

Ik geniet me suf met dit weer. Een genietmomentje wat elke ochtend weer terugkomt is het afdrogen na het douchen, terwijl de lucht die door het open badkamerraam naar binnen komt heerlijk fris is in plaats van warm. En dan ook gewoon droog worden (en blijven) na het afdrogen. Dan ben ik elke keer weer zóóó blij met dit weer!

En buiten wordt het qua kleuren ook steeds mooier. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Deze week was fijn vandaag top met amper 11 graden heel de dag bewolkt en regelmatig regen. Vanaf woensdag verschillende dagen 18/ 19 graden wel koele nachten. Dat zachtere weer zal wel weer tijdelijk zijn nog eventjes en dan gaat de wintertijd weer in en is het bijna November en dan wil ik geen temperaturen van dicht bij de 20 graden meer zien voor een tijd :-P
Vandaag was de perfecte herfstdag. Fris, weinig wind, geen zon, droog. Het voelt af en toe al voorzichtig als winter....
Alle reacties Link kopieren
Vannacht lekker lang geslapen en daarna wakker geworden met het geluid van een harde regenbui. Zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
20-10-2019 18:59
Deze week was fijn vandaag top met amper 11 graden heel de dag bewolkt en regelmatig regen. Vanaf woensdag verschillende dagen 18/ 19 graden wel koele nachten. Dat zachtere weer zal wel weer tijdelijk zijn nog eventjes en dan gaat de wintertijd weer in en is het bijna November en dan wil ik geen temperaturen van dicht bij de 20 graden meer zien voor een tijd :-P
Eens! De meeste dagen zijn echt heerlijk, maar hoezo staat er nou weer 20 graden voor donderdag op het programma? Het is bijna november potverdorrie :| Ik wil gewoon mijn kast weer vullen met lekker dikke warme truien en vesten.
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
20-10-2019 18:48
Rustig hier. Een goed teken. Iedereen aan het genieten?

Ik geniet me suf met dit weer. Een genietmomentje wat elke ochtend weer terugkomt is het afdrogen na het douchen, terwijl de lucht die door het open badkamerraam naar binnen komt heerlijk fris is in plaats van warm. En dan ook gewoon droog worden (en blijven) na het afdrogen. Dan ben ik elke keer weer zóóó blij met dit weer!

En buiten wordt het qua kleuren ook steeds mooier. :heart:
Niks te klagen inderdaad. Genieten van het heerlijke rotweer hahaha
Alle reacties Link kopieren
Heb me hier al een tijdje niet gemeld vanwege drukte met mijn studie. Vind het fijn om te lezen dat iedereen hier ook zoveel baat heeft bij dit weer, ik knap er ook helemaal van op! Dan verzetten we komende zondag ook nog weer de klok en kan het herfst-feestje echt beginnen :cheer:
Inderdaad, genieten van het heerlijke rotweer! :D

Wel jammer van die dip komende week. Vooral omdat eerst juist werd verwacht dat de temperatuur zou dalen naar normaal (13 graden). Is wel even slikken dat het dan juist omhoog gaat richting 20 graden.

Kan nooit heel lang gaan duren, maar het valt toch tegen om die genietmodus nog een keer te moeten verlaten. Wat mij betreft mag dat herfst-feestje daarna dan definitief zijn! :P
Toen ik net met de hond in het park liep sneeuwde het op sommige plaatsen gewoon herfstbladeren. Ik word daar helemaal rustig van!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij met dit weer, maar het is ook beangstigend voor mijn gevoel omdat de tijd zo snel gaat.
Voor je het weet is het weer voorjaar. Ik weet het we moeten genieten van het nu, maar die vreselijk lange warme zomers ik haat het.
Ik ben in mijn element :cheer:
Ik geniet gewoon!
Heerlijk de regen en de wind en zalige frisse temperatuur!
Voor mij mag het altijd herfst zijn.
Ik geniet gewoon!
Heerlijk de regen en de wind en zalige frisse temperatuur!
Voor mij mag het altijd herfst zijn.
In een warme zomer ben ik niet op mijn best.

Ik ben wel blij met de herfst. :heart:
Beetje regen: niet erg.
Herfstbomen: mooi.
Thuiskomen in het donker: fijn
Mensen zitten binnen, geen lawaaierige avondfeestjes in tuinen: opluchting

Op de Groene Meisjes is een topic over soep geopend:
http://www.degroenemeisjes.nl/soep-appr ... more-34387
Dat is toch heerlijk, thuiskomen en daar is zelfgemaakte soep.

Note to the self: ga.een.herfstwandeling.maken
Odense2 schreef:
21-10-2019 22:36
In een warme zomer ben ik niet op mijn best.

Ik ben wel blij met de herfst. :heart:
Beetje regen: niet erg.
Herfstbomen: mooi.
Thuiskomen in het donker: fijn
Mensen zitten binnen, geen lawaaierige avondfeestjes in tuinen: opluchting

Op de Groene Meisjes is een topic over soep geopend:
http://www.degroenemeisjes.nl/soep-appr ... more-34387
Dat is toch heerlijk, thuiskomen en daar is zelfgemaakte soep.

Note to the self: ga.een.herfstwandeling.maken
Grappig, hier staat vanavond een pan groentesoep op het menu en daarna ga ik even wandelen in het bos! Helemaal happy vandaag :)
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn wij toch een positieve genieters hahaha, wie is er hier nu depressief en labiel?
Heel Nederland weet niet waar ze het zoeken moeten, massaal tickets to the tropics aanschaffen, lichttherapie en paniek, oh jee wat moet ik nu met mijn leven, toch niet thuis zitten? Pffffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven