Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Hier zeikt het van de regen en het onweert. Heerlijk! Al hoop ik wel dat het morgenochtend even droog wil zijn, moet even weg :proud:
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
11-08-2019 20:36
Ik heb de psycholoog de afgelopen twee jaar wekelijks bezocht. Ik ben inmiddels bijna van mijn depressie af maar ik heb nog steeds een hekel aan alles wat jij hierboven beschrijft. We hebben het er herhaaldelijk over gehad maar dit hoort bij mij. Prima. Ik leer er mee omgaan. Dat duurt nog wel even en het zal nooit fijn voelen maar ik zei vanmiddag zowaar toen we met een kop koffie in het zonnetjein de haven zaten dat het best lekker weer was. We schrokken er allemaal een beetje van :biggrin:
Ooh tante slankie toch, wat een verraad hahaha. Oh maar ik kan ook genieten van wat jij schrijft hoor. Soms lijkt het of ik meer een afkeer heb van alles wat er bij de lente/zomer hoort, dan van de zon. Moeilijk te omschrijven, is een unheimisch gevoel wat ik zelfs al heb bij een film die zich in de hitte afspeelt.
Echt sick zal men denken :sun:
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nog steeds droog, en als de zon doorkomt best wel benauwd. Er drijven wel veelbelovende donkere wolken over, maar er valt niets uit. Nou ja, misschien straks nog.
Mijn hond heeft ook een hekel aan regen. Best gek, hij zwemt graag, tuinsproeier is gegarandeerd dikke pret en zelfs als ik met een gieter rondloopt draaft hij mee om zoveel mogelijk druppels op te vangen, maar zodra het water "zomaar" uit de lucht valt steekt hij geen neus meer buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een geweldige ballonvaart gehad, met een prachtige zonsondergang. 1 Uur en 15 minuten, 48 kilometer ver. Het was nog even spannend omdat het toch best wel waaide, maar het is gelukkig toch doorgegaan.

Half 2 's nachts thuis (veel te laat voor een ochtendmens als ik), dus vandaag compleet versleten. Daarom extra blij met het weer vandaag. Bewolkt en af en toe een bui. Heerlijk met een dekentje op de bank een miniserie kijken. Kopje thee erbij met een chocolaatje. Lekker bijgekomen vandaag.

Nu komt de zon weer en wordt het meteen alweer warm.
Daantje1970 schreef:
12-08-2019 18:25
Gisteren een geweldige ballonvaart gehad, met een prachtige zonsondergang. 1 Uur en 15 minuten, 48 kilometer ver. Het was nog even spannend omdat het toch best wel waaide, maar het is gelukkig toch doorgegaan.

Half 2 's nachts thuis (veel te laat voor een ochtendmens als ik), dus vandaag compleet versleten. Daarom extra blij met het weer vandaag. Bewolkt en af en toe een bui. Heerlijk met een dekentje op de bank een miniserie kijken. Kopje thee erbij met een chocolaatje. Lekker bijgekomen vandaag.

Nu komt de zon weer en wordt het meteen alweer warm.
Wat fijn dat de ballonvaart door is gegaan! En prettig dat je vandaag toch kon bijkomen. Lijkt me prachtig, zo'n ballonvaart :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook echt geweldig. Was mijn tweede keer en was weer een prachtige ervaring.
kitchenwitch schreef:
12-08-2019 16:56
Hier is het nog steeds droog, en als de zon doorkomt best wel benauwd. Er drijven wel veelbelovende donkere wolken over, maar er valt niets uit. Nou ja, misschien straks nog.
Mijn hond heeft ook een hekel aan regen. Best gek, hij zwemt graag, tuinsproeier is gegarandeerd dikke pret en zelfs als ik met een gieter rondloopt draaft hij mee om zoveel mogelijk druppels op te vangen, maar zodra het water "zomaar" uit de lucht valt steekt hij geen neus meer buiten de deur.

Leuk! Wat heb je voor hond? (als je dat hier wilt delen tenminste)

Die van ons had zich er na die eerste keer bij neergelegd en ging uiteindelijk best graag mee als het regende. Daar was ik blij om, want ik maakte graag lange wandelingen met regen. Het hele bos voor hond en mij alleen, heerlijk!
Daantje1970 schreef:
12-08-2019 20:02
Dat is ook echt geweldig. Was mijn tweede keer en was weer een prachtige ervaring.
Heb jij hoogtevrees? Ik wil wel, maar heb hoogtevrees.
Wat leuk Daantje! En Nectarinepit, welcome back!
Alle reacties Link kopieren
Prima vooruitzicht! ❤️
Onweer en hoosbuien! Heerlijk heerlijk heerlijk. En goed voor de natuur :heart:
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
12-08-2019 22:54
Onweer en hoosbuien! Heerlijk heerlijk heerlijk. En goed voor de natuur :heart:

Jaaaa hier ook! :yes:
Mispoes!
Gaaf dat je toch nog in de ballon kon Daantje! Lijkt mij ook echt geweldig om eens te doen. Geen hoogtevrees hier, hoe hoger hoe beter.

Ik was helemaal doorweekt geregend naar mijn werk gisterochtend. Dat was minder leuk. Ik vind regen heerlijk hoor, maar niet als ik er nog doorheen moet fietsen. Alleen op een vrije dag als ik lekker in bed kan blijven met een boek.
Ik ben terug wel droog overgekomen en heb direct een poncho bij de Hema gekocht. Ik had wel een regenpak maar daar komt meer regen doorheen dan bij mijn gewone kleding. Dus maar deze proberen nu. Als hij niet werkt ga ik een goed regenpak bestellen bij bol.com.
Die zijn helaas nogal duur en ik probeer wat te bezuinigen deze maand. Dus liever niet haha.

Ik heb wel vannacht weer onder mijn dekbed geslapen en dat was zo heerlijk. Nu in huis afgekoeld naar een geweldige 18 graden. Buren zitten me gek aan te kijken dat ik alles open gezet heb. Maar ja die weten dat ik van de kou houd. Buurmeisje zei al dat ik wel geluk had met deze zomer. Dat heb ik zeker.
Zij vindt er niets aan, veel te koud, te weinig zon, etc. Tja, pech gehad he. Ik controleer het weer niet. :P

Welkom terug Nectarinepit! Hoe is het daar?
Alle reacties Link kopieren
Zo dadelijk gaan werken naar het eerste huis dat ik moet gaan poetsen en het heeft vannacht goed afgekoeld dus een grote kans dat de verwarming daar de hele tijd gaat opstaan :-( Het volgend huis meer geluk daar staat wel iets open een raam of een deur. De zon schijnt ook weer dus zal het wel snel gaan opwarmen namiddag zou het weer gaan regenen
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanochtend voor het eerst sinds lange tijd mijn jas dicht omdat het fris was :yes:
Kom maar door met de herfst!
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
12-08-2019 20:26
Leuk! Wat heb je voor hond? (als je dat hier wilt delen tenminste)

Die van ons had zich er na die eerste keer bij neergelegd en ging uiteindelijk best graag mee als het regende. Daar was ik blij om, want ik maakte graag lange wandelingen met regen. Het hele bos voor hond en mij alleen, heerlijk!
Ik heb een mengelmoes, maar hij lijkt nog het meest op een Stafford. Een vrolijke, enthousiaste knuffelkont. Hij is intussen bijna 6, maar hij gedraagt zich soms nog als een puppy
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het probleem dat ik het gauw warm heb maar ook gauw koud. Alleen als ik het koud heb vind ik het niet erg. Airco op warm, vestje aan, op de bank met een dekentje en een kop thee en in bed mijn elektrische onderdeken (even) aan. Veel beter dan als ik het warm heb.

Het zou vandaag een koude dag worden. De zon schijnt hier, blauwe lucht en de meter geeft voor buiten 24 graden aan. Dat noem ik nou niet echt koud.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
13-08-2019 07:58
Gaaf dat je toch nog in de ballon kon Daantje! Lijkt mij ook echt geweldig om eens te doen. Geen hoogtevrees hier, hoe hoger hoe beter.

Ik was helemaal doorweekt geregend naar mijn werk gisterochtend. Dat was minder leuk. Ik vind regen heerlijk hoor, maar niet als ik er nog doorheen moet fietsen. Alleen op een vrije dag als ik lekker in bed kan blijven met een boek.
Ik ben terug wel droog overgekomen en heb direct een poncho bij de Hema gekocht. Ik had wel een regenpak maar daar komt meer regen doorheen dan bij mijn gewone kleding. Dus maar deze proberen nu. Als hij niet werkt ga ik een goed regenpak bestellen bij bol.com.
Die zijn helaas nogal duur en ik probeer wat te bezuinigen deze maand. Dus liever niet haha.

Ik heb wel vannacht weer onder mijn dekbed geslapen en dat was zo heerlijk. Nu in huis afgekoeld naar een geweldige 18 graden. Buren zitten me gek aan te kijken dat ik alles open gezet heb. Maar ja die weten dat ik van de kou houd. Buurmeisje zei al dat ik wel geluk had met deze zomer. Dat heb ik zeker.
Zij vindt er niets aan, veel te koud, te weinig zon, etc. Tja, pech gehad he. Ik controleer het weer niet. :P

Welkom terug Nectarinepit! Hoe is het daar?
Ik heb een regenpak van de Hema. Euro of 25, dan heb je een jas en broek. Al gebruik ik de broek amper.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier heerlijk afgekoeld vannacht. Ik houd ervan :heart: Ze voorspellen voor vandaag niet hoger dan 18 graden, wat zou dat lekker zijn zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ohh toen ik vanochtend de deur uitstapte voelde het echt als oktober. Behoorlijk fris, alles natgeregend (dus heerlijke geur) en een waterig zonnetje dat al niet meer super hoog staat. Zo te lezen hier verschilt het door het land heen nogal maar het voelde en rook echt als herfst (en dan ook de tuin nog vol met gevallen bladeren en eikeltjes). Kreeg echt zin om het huis in herfst-stijl te decoreren :lol: Dat vind ik altijd zo heerlijk!
Doen jullie dat ook? Allemaal paddenstoelen en kaboutertjes en herfstblaadjes enzo. Echt jammer dat de Xenos hier niet meer zit, dat was heerlijk rondstruinen tussen de decoraties :-) :) Nu ik er toch aan denk, iemand nog tips voor fijne winkels om dat soort moois te vinden? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hoorde net van collega's dat het 4 km verderop had gehageld, ze waren zo groot als golfballetjes!
Hier niks gezien, best gek eigenlijk hoe dat soms zit
Alle reacties Link kopieren
Elf12345 schreef:
13-08-2019 11:42
Ohh toen ik vanochtend de deur uitstapte voelde het echt als oktober. Behoorlijk fris, alles natgeregend (dus heerlijke geur) en een waterig zonnetje dat al niet meer super hoog staat. Zo te lezen hier verschilt het door het land heen nogal maar het voelde en rook echt als herfst (en dan ook de tuin nog vol met gevallen bladeren en eikeltjes). Kreeg echt zin om het huis in herfst-stijl te decoreren :lol: Dat vind ik altijd zo heerlijk!
Doen jullie dat ook? Allemaal paddenstoelen en kaboutertjes en herfstblaadjes enzo. Echt jammer dat de Xenos hier niet meer zit, dat was heerlijk rondstruinen tussen de decoraties :-) :) Nu ik er toch aan denk, iemand nog tips voor fijne winkels om dat soort moois te vinden? :hihi:
Ik ben nog niet al te lang geleden verhuist en heb nog wat lege plekken die wel wat decoratie kunnen gebruiken, misschien ook maar eens langs de Xenos en de herfst alvast hier naar binnen halen :)

Hier af en aan regen. Ik werd wakker met het geluid van regen op het dak (en de bouwplaats vlakbij waar flink wat lawaai vandaan kwam maar dat past niet binnen dit idyllische plaatje). Ik hoop zo dat het vanaf nu ook onder de 20 graden blijft, zou het vreselijk vinden als we nu nog een hittegolf krijgen of het tot november warm blijft.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft nu de zon plaats gemaakt voor de bewolking, een bui gehad en wind denk dat het dit moment 19 of 20 graden is :blob:
Elf12345 schreef:
13-08-2019 11:42
Ohh toen ik vanochtend de deur uitstapte voelde het echt als oktober. Behoorlijk fris, alles natgeregend (dus heerlijke geur) en een waterig zonnetje dat al niet meer super hoog staat. Zo te lezen hier verschilt het door het land heen nogal maar het voelde en rook echt als herfst (en dan ook de tuin nog vol met gevallen bladeren en eikeltjes). Kreeg echt zin om het huis in herfst-stijl te decoreren :lol: Dat vind ik altijd zo heerlijk!
Doen jullie dat ook? Allemaal paddenstoelen en kaboutertjes en herfstblaadjes enzo. Echt jammer dat de Xenos hier niet meer zit, dat was heerlijk rondstruinen tussen de decoraties :-) :) Nu ik er toch aan denk, iemand nog tips voor fijne winkels om dat soort moois te vinden? :hihi:
Nee, maar mijn moeder doet dat wel. Die heeft vaak zo'n schaal op tafel staan waar ze dan een herfststukje van maakt of een kerststukje ofzo. Ik ben niet zo van prullaria sparen haha. Al heb ik wel permanent drie kerstschilderijtjes hangen op de muur en een kerstkussen op de bank liggen met een rendier en sneeuw. Maar verder decoreer ik mijn huis alleen met de kerst een beetje.

Regenpak bij de Hema zag ik ook ja. Toch maar eens halen. Hier alleen terug een paar druppels gehad, heen helemaal droog gebleven vandaag. Nog een dagje en dan is het weekend. Ben benieuwd of ik morgen weer droog overkom.
Alle reacties Link kopieren
Decoreren doe ik te weinig, vind het eigenlijk wel leuk.
Als ik iets doe is het vaak iets als een herfstboeket en wat kastanjes op een schaaltje waar ook kaarsen op staan. Dit jaar zoek ik een plaid voor op m'n bank, de herfst lijkt me een mooi seizoen om die uit te gaan zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven