Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
06-04-2020 20:43
Ach, over minder dan drie maanden hebben we de langste dag alweer gehad...
:kneel:
't Is al met al een heel gedoe
Ik vind het prima te doen nu en zit elke ochtend even op mijn balkon met een koffie en een boek, al zijn de nachten wel een beetje warm voor mijn winter dekbed.
Dat is op het randje zeg maar.
En de kat is wat vervelender en zit meer te zeuren om naar buiten te mogen ( vooral s'ochtends heel vroeg ). Komt door de warme nachten en omdat het s'avonds nog best warm is voor de tijd van het jaar. Vanavond ook maar daarna krijgen we weer wat koelere nachten. Na vrijdag komt er weer een beetje normaal weer aan voor de tijd van het jaar.

Maar voor mij is het nog lang niet te warm, ik zit lekker in het zonnetje tot een graad of 27. Daarboven word het me te heet. Het windje was ook lekker erbij gisteren.
Madrid87 schreef:
07-04-2020 09:59
Ik vind het prima te doen nu en zit elke ochtend even op mijn balkon met een koffie en een boek, al zijn de nachten wel een beetje warm voor mijn winter dekbed.
Dat is op het randje zeg maar.
En de kat is wat vervelender en zit meer te zeuren om naar buiten te mogen ( vooral s'ochtends heel vroeg ). Komt door de warme nachten en omdat het s'avonds nog best warm is voor de tijd van het jaar. Vanavond ook maar daarna krijgen we weer wat koelere nachten. Na vrijdag komt er weer een beetje normaal weer aan voor de tijd van het jaar.

Maar voor mij is het nog lang niet te warm, ik zit lekker in het zonnetje tot een graad of 27. Daarboven word het me te heet. Het windje was ook lekker erbij gisteren.
Eens, al heb ik geen balkon, maar ik vond het gisterenavond heerlijk weer om even een uurtje te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
07-04-2020 12:26
Eens, al heb ik geen balkon, maar ik vond het gisterenavond heerlijk weer om even een uurtje te wandelen.
Het koelt inderdaad lekker af in de avond...

Mijn mannengezin loopt al weer in korte broek, eet buiten in de zon en geniet. En ik zit nog helemaal in de ontkenningsfase. Hoe kan het van donker en regenachtig weer ineens van dit stralend zonweer zijn? Ik ben er helemaal nog niet op voorbereid. Wat moet ik aan, welke jas, of geen. Sokken? Geen idee. Ander dekbed? Ik wil er nog niet aan. Ik onderga het maar een beetje en probeer langzaam te wennen...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb hier geen last van, pas boven de 25 graden en langere tijd dat soort temperaturen vind ik vreslijk, dan gaat mijn lichaam in ziekstand.

Ben blij dat de airco op tijd besteld is en aankomende maand gaan we de afvoer maken en kan de unit het aankomende half jaar lekker beneden staan.

Ding koelt als een jekko, ook bij hoge temperaturen dus dan kan mijn lichaam af en toe gewoon nog afkoelen en ben ik niet maanden constant ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in de ontkenningsfase! Zo wil ik nog niks weten van zomerkleding, nee nee nee!

Afgelopen nacht zweette ik me de tandjes onder mijn winterdekbed, hij moet er nu echt maar af (snik). En ik slaap ook nog onder een flanellen dekbedovertrek (van Snurk, mijn lievelings), maar dat wordt nu ook te warm. Klinkt misschien overdreven, maar voor mij is dit echt een moment van afscheid nemen. Vooral omdat ik weet (tegen beter weten in bid ik elke dag nog voor de koudste zomer ever!) dat we waarschijnlijk tot en met oktober weer zullen worden gesteisterd door 'the evil ball from hell' (term komt van de Facebookgroep I Hate Summer).
't Is al met al een heel gedoe
defyinggravity schreef:
07-04-2020 12:26
Eens, al heb ik geen balkon, maar ik vond het gisterenavond heerlijk weer om even een uurtje te wandelen.
Ja het is zeker heerlijk wandelweer. De kat en ik lopen ook elke avond een extra lang rondje. Perfecte temperaturen. Niet te heet, niet te koud.
Leuk ook al die kleine dieren weer in de wei en hier op straat. Ik heb op zich ook niet per se iets tegen de zomer, zolang het dit soort weer blijft en niet boven de 30 graden word. En af en toe een flinke bui uiteraard. Toch voel ik me lekkerder met koeler weer en vroeg donker. Dat blijft altijd wel waar, maar ik kan van elk seizoen wel genieten, mits het niet te heet is dus. En ik mis wel de sneeuw dit jaar. Voelt inderdaad alsof we een lange herfst gehad hebben. Daar baal ik wel van. Maar goed, het was gunstig voor mijn stookkosten die warme winter.
Ik probeer maar weer om te denken.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
07-04-2020 13:18
Ik zit ook in de ontkenningsfase! Zo wil ik nog niks weten van zomerkleding, nee nee nee!

Afgelopen nacht zweette ik me de tandjes onder mijn winterdekbed, hij moet er nu echt maar af (snik). En ik slaap ook nog onder een flanellen dekbedovertrek (van Snurk, mijn lievelings), maar dat wordt nu ook te warm. Klinkt misschien overdreven, maar voor mij is dit echt een moment van afscheid nemen. Vooral omdat ik weet (tegen beter weten in bid ik elke dag nog voor de koudste zomer ever!) dat we waarschijnlijk tot en met oktober weer zullen worden gesteisterd door 'the evil ball from hell' (term komt van de Facebookgroep I Hate Summer).
Als t eenmaal juli is geweest (augustus zijn we altijd op vakantie) dan voelt het beter. Dus voor mij is het mei, juni en juli. Eind juli word ik echt somber van de zomer, dan op vakantie en dan richting september. Dan zijn de avonden korter. Dat vind ik al heel fijn...

Ik ga die facebooksite eens opzoeken..
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Madrid87 schreef:
07-04-2020 13:33
Ja het is zeker heerlijk wandelweer. De kat en ik lopen ook elke avond een extra lang rondje. Perfecte temperaturen. Niet te heet, niet te koud.
Leuk ook al die kleine dieren weer in de wei en hier op straat. Ik heb op zich ook niet per se iets tegen de zomer, zolang het dit soort weer blijft en niet boven de 30 graden word. En af en toe een flinke bui uiteraard. Toch voel ik me lekkerder met koeler weer en vroeg donker. Dat blijft altijd wel waar, maar ik kan van elk seizoen wel genieten, mits het niet te heet is dus. En ik mis wel de sneeuw dit jaar. Voelt inderdaad alsof we een lange herfst gehad hebben. Daar baal ik wel van. Maar goed, het was gunstig voor mijn stookkosten die warme winter.
Ik probeer maar weer om te denken.

:-D :-D :-D
Ik ga die flink compenseren met de elektrarekening van de zomer gok ik. Al hebben we een goede energieklasse airco nu.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
07-04-2020 15:15
:-D :-D :-D
Ik ga die flink compenseren met de elektrarekening van de zomer gok ik. Al hebben we een goede energieklasse airco nu.
haha ja ik denk ik ook. Kwam net thuis in 29 graden dus heb toch nu al maar even de airco aangezet.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
07-04-2020 19:12
haha ja ik denk ik ook. Kwam net thuis in 29 graden dus heb toch nu al maar even de airco aangezet.
Dat warmt gauw op zeg! Wij hebben nieuwe ramen, zogenaamd warmtewerend, maar ik merk er niets van...

Anyway, maandag is het hier 12 graden en er wordt regen en onweer verwacht.... Daarna 14 tot 16 graden. Ik zou graag wat langzamer willen wennen aan dat warme weer, i.p.v. gelijk van donker en 12 graden naar zoveel licht en 25 graden.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
08-04-2020 13:30
Dat warmt gauw op zeg! Wij hebben nieuwe ramen, zogenaamd warmtewerend, maar ik merk er niets van...

Anyway, maandag is het hier 12 graden en er wordt regen en onweer verwacht.... Daarna 14 tot 16 graden. Ik zou graag wat langzamer willen wennen aan dat warme weer, i.p.v. gelijk van donker en 12 graden naar zoveel licht en 25 graden.
Ja echt enorm irritant. Als de zon hier in de middag een paar uur op het raam schijnt, gaat het dus al zo hard. Maar, met een beetje geluk valt er misschien dit jaar toch wat te onderhandelen met de verhuurder over eventuele buitenzonwering.

Ja ik kijk uit naar na dit weekend. Even weer terug naar 10-15 graden. En hopelijk even wat minder zon.
Alle reacties Link kopieren
Ja maandag 12 graden, heerlijk...
En dan hopelijk nog genoeg bewolkte en frisse dagen voordat de zomer begint.
Het gaat ook gewoon ineens weer te hard, het is pas april maar het lijkt wel juni.
Liv8 schreef:
08-04-2020 20:13
Ja echt enorm irritant. Als de zon hier in de middag een paar uur op het raam schijnt, gaat het dus al zo hard. Maar, met een beetje geluk valt er misschien dit jaar toch wat te onderhandelen met de verhuurder over eventuele buitenzonwering.

Ja ik kijk uit naar na dit weekend. Even weer terug naar 10-15 graden. En hopelijk even wat minder zon.
Hier staan de voorspellingen ( westen van het land ) voor het weekend ook nog gewoon op 20-22 graden en volop zon. Maandag inderdaad een stuk koeler maar ook daarna loopt het weer rap op. Tenminste volgens mijn app dan. Op buienrader geven ze een iets lagere temperatuur aan.

Lucifer, ja dat geloof ik. Dat de energierekening omhoog gaat. Maar dat zou ik er ook wel voor over hebben hoor, om dan lekker in de koelte te zitten. Mijn ventilatoren verbruiken ook veel in de hete tijden. Ik zou ook graag zo'n mobiele airco kopen maar ja nu ik mijn baan kwijt ben kan ik dat beter niet doen. Wellicht nog een torenventilator voor erbij. Ik ben echt fan van dat ding dat ik vorig jaar gekocht heb. En die zon folie komt er ook sowieso.
Ik ga niet weer de hele zomer met kartonnen dozen sjouwen en die voor mijn raam zetten en handdoeken voor de ramen hangen.
Ook heb ik al een eenpersoonsmatras van mijn moeder gehad zodat ik niet met mijn eigen zware tweepersoonsmatras van de zolder naar beneden hoef te zeulen als ik in de woonkamer wil slapen. Dus ik ben aardig voorbereid op het ergste dit jaar.
Hoe warmer het word hoe creatiever ik word.

Het is hier nog net te doen onder mijn winter dekbed s'nachts. Maar het is op het randje. En de kat is dankzij de warmte schijt irritant s'avonds en weigert te slapen want hij wil constant naar buiten. Dus dat gebonk houd me lekker wakker en hij komt ook alweer om kwart voor 6 elke ochtend. Gekmakend. Ik teken voor wat koelere avonden weer. Dan ben ik er zo vanaf.
Ik had/heb ook een aircooler, ventilator maar met bakken voor ijspacks onderin. Misschien is dat wat? Zijn er in allerlei prijskwalificaties. Had ik vaak aan als nog net te behappen is. Voor de hete zomers van afgelopen 2 jaar hielp het mijn lichaam niets helaas. Maar misschien voor mensen die wat minder ziek worden wel?

En bakken voor water, maar daar word het klammer van en dat is Nederland eigenlijk bijna niet nodig, al klam zat zodra het echt warm word vaak. Blech.
Ja zo'n aircooler heb ik vorig jaar ook naar gekeken. Zal dat nog eens overwegen.
Mensen blijven ook maar zeggen dat je bevroren flessen voor de ventilator moet zetten maar bij mij heeft dat dus echt nul effect. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar het lukt gewoon niet. Ik heb alles al geprobeerd maar nope. :bonk:

Ja jij hebt natuurlijk de pech dat je echt lichamelijk ziek wordt van de hitte. Dat lijkt me echt enorm slopend, fijn voor je dat je nu in elk geval lekker een airco hebt.
Ik heb dan het geluk dat ik er niet ziek van word, alleen sloom en chagrijnig. En ik slaap verschrikkelijk slecht met de tropennachten.

Ik zat te denken om zo'n klein intex zwembad te kopen maar ik heb geen tuin. Zou je die ook gewoon binnen kunnen zetten in de woonkamer. Gewoon een klein badje hoor, voor kinderen. Gewoon om even af te koelen.
Lijkt me best fijn, al moet je al dat water er wel weer uit kunnen krijgen natuurlijk. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie echt verschillende voorspellingen...

Op de ene site staat inderdaad na het weekend koeler en dan weer 20 graden en zon :-? op de andere site staat na het weekend dat de temperaturen naar beneden gaan en de komende weken rond de 15 graden met bewolking en kans op een bui...
Ik hoop echt het tweede, ben er alweer helemaal klaar mee.

Zelfs 15 graden zou al wat aan de hoge kant gaan en gisteren was het gewoon 25 graden.

Ik kwam alweer helemaal oververhit thuis van het joggen, niet fijn.
Dit zijn temperaturen voor juni/juli en niet nu al, want dan wordt het weer een he-le lange zomer...
Gelukkig is het nu nog een beetje bewolkt.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik even zeuren?

Ik heb sinds vandaag een vliegengordijn, die mijn vader zojuist heeft opgehangen.
Mijn moeder vraagt om een foto om te zien hoe het staat. nou, prima
In de tijd dat m'n pa er was ben ik buiten gaan zitten, ook om het feit dat toen hij binnenkwam hij gelijk zei ''je zit lekker buiten'' Sarcasme natuurlijk, ik zat binnen
Een aantal minuten nadat ie weg was zat ik alweer binnen en heb ik de achterdeur dichtgedaan. Krijg ik een ''zeikvraag'' waarom staat je achterdeur niet open (foto)

Waarom snappen mensen niet dat je dan juist de warmte binnenkrijgt?

Ja ik ben volwassen en natuurlijk weleens de neiging om boos uit te vallen. maar ja, het is toch je familie.. lastig hoor
Ja, dat is ook lastig Michella. Ik zou dat soort dingen nu een beetje langs me heen laten glijden denk ik. Maar dat het vervelend is snap ik heel goed.

Hier heb ik een baaldag nadat het gisteren heel goed ging. Het besef dat ik al die weken nog niemand gezien heb in levende lijve en dat dat met Pasen natuurlijk ook niet gaat veranderen. Daarnaast mijn verjaardag volgende week waarbij ik het ook alleen vier. Normaal gesproken vier ik mijn verjaardag ook niet groot, maar met mijn ouders en later met een aantal vrienden is toch wel fijn en dat is nu ook niet, dus ik heb het vandaag een beetje moeilijk.
Sorry voor de egopost, morgen weer een nieuwe dag :)
Alle reacties Link kopieren
@Defyinggravity, daar mag je best verdrietig over zijn, het is toch ook gewoon naar?

Ik heb net voor een eerst weer zonnebrandcreme op mijn gezicht gesmeerd, vind ik altijd zo’n trieste mijlpaal. Smerig spul. Maar mijn huidtype is echt te licht om het niet te doen. Het zegt genoeg over de zon dat je er kanker van krijgt.
De zon is een lul.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
De zon is een lul :-D

Ik vind de zon wel fijn. In de winter met sneeuw en ijs en ergens tussen 11 en 14 uur :proud:


Ik zou het liefst in een land willen wonen waar het donker en guur is en dan op vakantie naar een zonnigland en na twee weken gauw weer naar huis...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt gelijk ook, tanteslankie, de herfst- en winterzon zijn heerlijk. Sorry zon, je bent soms een lul maar niet altijd.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook vervelend vinden Michella. Je ouders weten allang dat je geen zomerliefhebber bent. Dan denk ik: daar kun je dan steeds wat over zeggen maar waarom niet gewoon laten voor wat het is? Smaken verschillen. Agree to disagree...

En bah, die vooruitzichten. Twee dagen adempauze na het weekend. Verder warm zo’n en droog.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
10-04-2020 10:55
Ja je hebt gelijk ook, tanteslankie, de herfst- en winterzon zijn heerlijk. Sorry zon, je bent soms een lul maar niet altijd.
:couple:

En voor iedereen die hier zeurt en sorry zegt: dat mág hier! Daar is dit topic voor. Zeur zoveel als je wilt, wij snappen je.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
10-04-2020 11:00

En bah, die vooruitzichten. Twee dagen adempauze na het weekend. Verder warm zo’n en droog.
:-?
Vind het echt veel te vroeg hoor, bah bah, waarom begint dit nu al?
Hoop niet dat dit zo door gaat zetten tot oktober want dan wordt het weer een hele lange zomer.

De temperatuur gaat op zich nog wel maar de he-le dag die zon.
Ik kom 's avonds gewoon slecht tot rust omdat het zo lang licht is dus ik slaap veel te laat en te licht, dus alweer slaaptekort maar te onrustig om eraan toe te geven.

Ben wel blij dat de temperatuur in ieder geval even naar beneden gaat maar hoop vooral meer bewolking. Hopelijk kan ik een beetje bijtanken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven