Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
RoosOpJeHoed schreef:
06-08-2020 15:20

Ik zei gisteren tegen mijn man dat we eens moesten overwegen te verhuizen naar het noorden van het land, maar ik lees nu hier dat het daar ook geen feest wordt. :cry:
De nacht was hier redelijk ok. Beter als gisteren heb nu ook bijna 6,5 uur slaap gehad.
Had alles boven open wat kon en onze deur.
Nu beneden ook open wat open kan.
Ik maak me zorgen om die 20/21 graden nachten dan komt de wind niet uit het n/w.
Jixxy-1 schreef:
06-08-2020 22:56
Ik kom hier even meemopperen.
Momenteel 29.5 in huis, vorig jaar na meerdere warme dagen 35 graden.
In t gehele appartement, dus ook slaapkamer.

Stad, appartement op 3 hoog, plat dak. Wat een crime.

Maar ook ik pak t mindfull aan. Eraan overgeven, ventilator de hele nschfyop mn lichaam en blijven ademen.

Maar man man man ik ben echt een herfstkind

Heftig hoor nu al! Heb je überhaupt geslapen?
Jixxy-1 schreef:
06-08-2020 22:56
Ik kom hier even meemopperen.
Momenteel 29.5 in huis, vorig jaar na meerdere warme dagen 35 graden.
In t gehele appartement, dus ook slaapkamer.

Stad, appartement op 3 hoog, plat dak. Wat een crime.

Maar ook ik pak t mindfull aan. Eraan overgeven, ventilator de hele nschfyop mn lichaam en blijven ademen.

Maar man man man ik ben echt een herfstkind
Jemig zeg, en ik dacht dat ik het slecht had vorig jaar in mijn oude huis. Zo heet heb ik het zelfs daar niet gezien. Woon je in het zuiden van het land? Wat een ellende. Het schijnt altijd goed heter te zijn in de steden, ik woon zelf in een groot dorp dus geen idee.
Goed dat je je eraan over geeft. Ik geloof echt dat als je je er druk om maakt het er alleen maar ellendiger en heter op wordt, loslaten is de sleutel. Maar dat is verdomd lastig.

Fijn dat je iets beter geslapen hebt EHR, hoop dat je mindfulness oefeningen werken voor je. :redrose:

Hier redelijke nacht gehad, met alles open geslapen maar een halve graad afgekoeld, van 24,5 naar 24. Rond half vijf op en toen de deur open gezet, ventilator ervoor en hoera, weer een halve graad weg. Al zal dat niet lang duren. Nu alles weer dicht gedaan, ik trap er vaak in dat ik denk dat het koel genoeg is buiten want nog onder de 20 maar dan schiet hij hier binnen toch weer snel omhoog. Dus nu toch weer de ramen en deur dicht.
Ik vond het gisteren nog goed te doen, heb een sport shirt gekocht met mijn moeder en ja het was warm maar voor mij nog wel te behappen.
Vandaag heter en straks sporten. Verder doe ik niks.

Sterkte allemaal vandaag. :hug:
En natuurlijk goedemorgen voor iedereen en sterkte vandaag :redrose:
Goeiemorgen Zijzei. :high5:

Ik heb mijn oude -tips tegen de hitte- topic even omhoog gehaald voor wie er wat aan heeft. Staan nuttige tips in.
Alle reacties Link kopieren
Nou, gisteren is het hier best aardig gegaan maar ik word nu wakker met echt die hitte in m’n lijf. En dan het vooruitzicht dat het nog zolang duurt, wat een ellende. Op de een of andere manier scheelt het voor mij wel dat we er nu middenin zitten in plaats van dat het er nog aan komt. Klinkt misschien raar maar ook al duurt het lang we hebben toch ook alweer een dag kunnen afstrepen. Sterkte vandaag iedereen!
Ik ga even kijken Madrid :yes: . Sport ze zo :blob:
Alle reacties Link kopieren
@jixxy dat is wel warm binnen zeg :(

Voor jou en iedereen sterkte vandaag!

Ik ga denk ik nu al eten klaarmaken (couscous) en wandelen. Een van de vervelende dingen met dit weer vind ik dat je zo weinig kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Deze nacht gelukkig weer goed doorgekomen. Wel op de bank geslapen, want de slaapkamer is hier een klein hokje en dat is me nu echt te benauwd. Alles staat nu open, buiten en binnen 21 graden.]

Vandaag doe ik niks, lekker in het zwembadje zitten. Er komen 2 drukke dagen en dat met een verwachting van 34 graden. Maandag en dinsdag nog 1 graad hoger. Gelukkig dan niks te doen.

Gisteren wel lekker het water op geweest en nog even op een terrasje gezeten. Daarna bbq bij mijn zwager en schoonzus. Maar op een gegeven moment werd de hitte me toch echt teveel. Gelukkig koelde het vrij snel af en voelde ik me snel weer beter. Fijn dat het toch sneller afkoelt nu.

Sterkte weer vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Die voorspellingen zijn ook al zo verschrikkelijk. Waar het eerst dinsdag 23 graden zou worden met regen wordt het pas volgende week vrijdag koeler (24)

Vandaag 33
Morgen 32
Zondag 31
Maandag 31
Dinsdag 31
Woensdag 31
Donderdag 30

Hier gaat je optimisme toch wel een beetje van weg hoor.
Ik weet dat het niet slim is om elke dag te kijken, maar ik wil toch weten waar ik aan toe ben.
Moet nog om boodschappen, maar ik wil met dit weer m'n huis niet uit. Dat helemaal bezweet thuiskomen, gatver.. ik voel me dan de rest van de dag plakkerig

Vanavond helaas nog 26 graden, dus ben bang dat het niet af gaat koelen binnen
Alle reacties Link kopieren
Het schuift de hele tijd op Michella, ik zag het ook..
Hier dus een week 36 graden, morgen 37.
Gaat echt helemaal nergens meer over dit.

Gisterochtend gesport, ga zo fietsen, morgenvroeg ook een sportles op de planning. Ik probeer in de ochtend maar iets te doen en dan de rest van de dag thuis.
Jeetje jixxy, dat is onmenselijk!

Las vanmorgen een artikel dat ons in midden Brabant een woestijn golf te wachten staat (5 dagen 30 waarvan 2/3 boven de 35) o_o

Gisteren had ik nog het idee dat als ik maar zo vroeg mogelijk op gang kwam het allemaal wel zou gaan, want dan hoefde ik de rest van de dag niets (gelukkig precies nu vakantie), maar die theorie wordt op dag twee al onderuit gehaald; vannacht zo slecht en kort geslapen dat ik deze ochtend niets voor elkaar krijg.
Vanavond laten we maar iets bezorgen...
Pfff de grote heftigheid is begonnen. Net even buiten rondje gedaan. Nu al bloedheet.... binnen ook alweer 24 graden. Dat was t gisteren pas rond 16:00. De warmte sijpelt langzaam maar zeker de bakstenen in.
Pffff. Ik denk dat ik de scheiding aan ga vragen als man zo door gaat....
Man is al dagen aan het klagen, en ja, het is ook heet en daar heeft iedereen last van, maar vanmorgen kom ik om 8 uur beneden en heeft hij alles nog dicht zitten én staat eieren te koken (zonder deksel op de pan). Daar baal ik dus al van en nu pakt hij daarnet ook nog eens de stofzuiger om zijn shirt pluisvrij te zuigen. De stofzuiger!! Zo'n beetje het meest hitte genererende apparaat na de computer (Dat hij gisteren op het heetst van de dag in de huiskamer ging zitten computeren maakt de optelsom compleet natuurlijk)
'Ja, maar ik heb nog steeds geen kledingborstel'
Die heb je al weken niet, koop hem dan gewoon verdomme een keer. Dat ding komt niet uit zichzelf je kant op, hoor!!

Nou, het is weer uit mijn systeem :lol:

Verder ieders relatie wel hittebestendig? Of begint het bij jullie ook een tol te eisen?
Alle reacties Link kopieren
Nou de eerste nacht zit erop. Ik heb tot 03.00 niet geslapen, daarna eventjes.
Zelf zit ik vanwege burnout thuis en lukt het me ook niet goed om echt naar buiten te gaan om een plekje te zoeken of iets. Elke prikkel is er één te veel. Dus nu met ramen wagenwijd open op de niet-zon kant en even chillen, zodat ik hopelijk straks als t hier opwarmt naar een parkje kan gaan.

Want alles dicht heeft hier absoluut geen zin heb ik vorige zomers gemerkt. Even heet als buiten en amper zuurstof voor mn gevoel dus dan maar zo :)!

Ik woon in het oosten, midden Gelderland. En inderdaad, ik zit hier in de stad middenin een hitte-eiland.
Voor mij dan ook reden om bezig te zijn met verhuisplannen.

Succes iedereen!
Hier binnen nu al 24,5, net zo heet als het gisteren de hele dag geweest is. Dat haal ik vandaag niet. Denk vanavond zo'n 26 hier binnen. Hoop het niet.

Net gezeur met mijn onderbuuf gehad en daar nu enorm onrustig over. Ga nog maar een keer aanbellen om het uit te praten denk ik. Ze klaagde over mijn kat en ik ben niet zo sterk met dat soort dingen, voel me dan altijd enorm van mijn stuk gebracht. Zij is blijkbaar panisch voor katten en mijn kat loopt soms in het trappenhuis ( dan ben ik boven en loopt hij met iemand mee naar binnen ) als zij terug komt met haar hond van een wandeling. Mijn kat haat honden en haar hond haat katten dus het gaat soms maar net goed. Of ik de kat niet binnen wil houden. Tja, dat gaat dus niet. Dan word ik gillend gek van hem. Dus zit nu even een oplossing te bedenken, ga nog maar even aanbellen om het rustig te bespreken.
Dit was nou precies waarom ik zo tegen dit huis op zag, de kat. Mijn enige echte obstakel.
We zitten op 3 hoog en op zich kan hij prima naar buiten maar ja weer terug naar binnen is dus lastig ivm de portiekdeur. Hij kan met iedereen mee naar binnen lopen. Ga denk ik maar een briefje ophangen aan de rest van de buren of ze hem niet naar binnen willen laten ofzo. Ik weet het ook niet.
Zie het even niet meer zitten. :'(
Ik kan hier echt zo beroerd van worden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens buienradar komt de temperatuur hier na woensdag pas onder de 35 graden. Komende dagen 37 :cry: Nachten met 22 graden. Wat een ellende. Het is hier in de woonkamer, na een nacht alles open, 24 graden. Boven tegen de 30.
Heb de ventilator hele nacht aan gehad, maar merk dat ik geïrriteerd raak van steeds het lawaai.


Zoon gaat zondag een week naar een jongerencamping in Zeeland. Ook bloedheet. Het plan was te leven op drank en knakworsten, maar ik mag hopen dat er bij die 18/19-jarigen toch nog iets van verstand zit :(
Kan ik die week wel mooi zijn (al heb ik hem gekocht) zeer stille ventilator van zijn kamer jatten ;-D

Sterkte weer allemaal voor vandaag. Vanavond kunnen we denken: weer een dag voorbij.....
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal. Fijn om te lezen dat sommige redelijk geslapen hebben! En hé we kunnen één dag afstrepen!

Ik heb helaas heel slecht geslapen. Ik wilde de airco aanlaten maar die maakt toch best veel herrie, eigenlijk net iets teveel om erdoorheen te slapen. En daarnaast waren de hondjes goed aan het spoken. Die hadden het erg slecht boven, dus we verhuizen de komende week maar naar beneden.

Helaas kan ik echt niet goed tegen slaaptekort en ik ben bang dat het nog erger gaat worden. Het gaat nog zo lang duren allemaal en inderdaad hier in huis nu ook al 25 graden :|
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hier een redelijke nacht gehad. Gisteravond met de ramen dicht gaan slapen en toen mijn zoontje vannacht begon te huilen van een enge droom hebben we gelijk de ramen opengezet. Vanmorgen ook alles laten doortochten. Niet dat het veel doet aan de temperatuur binnen, maar het ververst de lucht tenminste.

@Jixxy-1 wat een ellende, zo warm! Sterkte deze dagen en mopper gerust mee hier.

@EHR toch een goede tip dus. Fijn dat je er iets beter door geslapen hebt. Hopelijk helpt het je iets in je beleving van de warmte.

@michella_1991 ik durf amper nog naar de vooruitzichten te kijken. Er lijkt de komende tijd amper verkoeling aan te komen en daar krijg ik het benauwd van. Dus dan maar kop in het zand. Het is gewoon de hel en niks aan te doen, bah.

@tijdvoortaart ik moest toch een heel klein beetje lachen om je post, sorry. Maar ik begrijp je frustratie. Ik heb hier vanmorgen om 8 uur, met alles nog open, even snel gestofzuigd. Anders blijft die muffe hitte in huis zitten. Mijn relatie is wel hittebestendig, mijn man haat de zomer nog erger dan ik. Al wordt hij soms wat boos als ik alwéér op de weerapp kijk, snap ik ook wel, haha!

@madrid87 wat lastig dat gedoe met je buurvrouw, kun je toch echt niet hebben, zeker niet met dit weer. Hopelijk komen jullie eruit. Rustig praten helpt meestal wel.
Alle reacties Link kopieren
@madrid, wat vervelend van de buurvrouw :( Ik denk dat een briefje een goed idee is, plus elkaar rustig spreken, het scheelt al vaak ontzettend als je je goede wil toont. En misschien kan ze je in het weekend sms-en (o.i.d.) als je kat toch in het trappenhuis zit. Dan kun je je kat zelf verplaatsen en een confrontatie met hond vermijden.

@tijdvoortaart: let go let go ;) Mijn man heeft de hele dag de computer aan en maakt ‘s middags warm eten. Het is wat het is. Als we zeker weten dat we hier nog wat jaartjes blijven wonen (+werken), dan komt er een vaste airco. Ik denk dat een airco het ‘nieuwe normaal’ gaat worden in Nederland, zoals nu in zuidelijke landen.
Inktlijn schreef:
07-08-2020 11:42
@madrid, wat vervelend van de buurvrouw :( Ik denk dat een briefje een goed idee is, plus elkaar rustig spreken, het scheelt al vaak ontzettend als je je goede wil toont. En misschien kan ze je in het weekend sms-en (o.i.d.) als je kat toch in het trappenhuis zit. Dan kun je je kat zelf verplaatsen en een confrontatie met hond vermijden.

@tijdvoortaart: let go let go ;) Mijn man heeft de hele dag de computer aan en maakt ‘s middags warm eten. Het is wat het is. Als we zeker weten dat we hier nog wat jaartjes blijven wonen (+werken), dan komt er een vaste airco. Ik denk dat een airco het ‘nieuwe normaal’ gaat worden in Nederland, zoals nu in zuidelijke landen.
Wat erg jammer is, want dat zorgt voor nog meer uitstoot, waardoor het nog warmer wordt.
Maar ja, zonder is ook geen optie meer.
Alle reacties Link kopieren
@tijdvoortaart, typisch een man, dat eieren koken zonder deksel en met alles potdicht, haha. Had hij wel een eitje voor jou gekookt?

Ik baal zo erg vandaag! Ik had bij bol.com een cd besteld, een cadeautje dat ik morgen nodig heb. Maar kennelijk per ongeluk aangevinkt dat het moet worden bezorgd op het station, vlakbij mijn werk. Een cd godbetert. En vandaag ben ik vrij. Dus ik daar helemaal naartoe, lopend, ik dacht: 11 uur ‘s ochtends moet toch wel kunnen? Niet dus. Té heet gewoon, ‘s ochtends al. Dus ik kom doorgezweet aan, is dat kl#@e-servicepoint DICHT!!! Helemaal voor jan lul door die hitte gelopen, én geen pakje. Nergens hing ook een briefje ofzo, de andere winkeliers hadden ook geen idee waarom het dicht was.
Ik net gebeld naar het hoofdkantoor: ‘ja, geen idee wat er is misgegaan. vanmiddag komt er iemand en morgen zijn we ook open’. Vanmiddag ga ik echt niet meer, morgen dan maar, weer in die hitte. Ik kan ook met de tram, maar daar heb ik met dit weer ook weinig trek in en ik zit hier in een coronabrandhaard.
Nou, dat was mijn spreekbeurt, iemand nog vragen?

Straks moet ik ook nog wat boodschapjes doen, zie er nu al tegenop.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
@pingu wat een hel!! Zo balen dat alles dan mis lijkt te gaan. Kun je toch niet hebben met die hitte joh, pfff


Hier in de buurt zie ik steeds meer airco's verschijnen en ook wij denken er wel eens aan. Maar ja, idd veel uitstoot en dat komt de boel ook niet ten goede. En dat dan voor die 2-3 weken (nog steeds te veel, I know) per jaar. Lastig hoor, want als dit de normale zomer gaat worden...
RoosOpJeHoed schreef:
07-08-2020 13:17
@pingu wat een hel!! Zo balen dat alles dan mis lijkt te gaan. Kun je toch niet hebben met die hitte joh, pfff


Hier in de buurt zie ik steeds meer airco's verschijnen en ook wij denken er wel eens aan. Maar ja, idd veel uitstoot en dat komt de boel ook niet ten goede. En dat dan voor die 2-3 weken (nog steeds te veel, I know) per jaar. Lastig hoor, want als dit de normale zomer gaat worden...
Wij zijn sinds vorig jaar om. Wonen in een jaren '60 rijtjeshuis en bij ons was het in die 40 graden piek 39 graden binnen.
We hebben gekozen voor en mobiele airco met blazerfunctie en ik probeer hem alleen te gebruiken als het echt niet vol te houden is. Gisteren dus ook alleen maar een half uurtje aan gestaan om het huis koel te krijgen voor de avond -de rest van de dag/avond staat dan enkel de blazer aan, dat geeft geen uitstoot- maar de komende dagen zal hij vrees ik ook overdag al aan gaan.

@pingu Ja, gelukkig ook een eitje voor mij. Dat dan weer wel :lol:
Alle reacties Link kopieren
@tijdvoortaart ja, dat vind ik ook erg, de uitstoot :(. Ik zet de mobiele airco (slaapkamer) ook alleen aan als het echt nodig is. Maar ik denk dat een vaste airco wel veel effectiever is qua koeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven