Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Halloooooooo!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
:hello:

Ik las dat de herfst komende week aan de deur gaat kloppen. Hij is van harte welkom! Hoewel ik het nu best lekker vind, zeker in vergelijking met die hel van twee weken terug.
Wow alweer een nieuw topic dat gaat hard.

Ik ben wel blij met het weer van aankomende week, maar ergens voelt het als niet kloppend. Het past voor mij pas als het echt herfst is. Het voelt voor mij heel vreemd, maar alles beter dan hittegolven.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2019 17:03
:hello:

Ik las dat de herfst komende week aan de deur gaat kloppen. Hij is van harte welkom! Hoewel ik het nu best lekker vind, zeker in vergelijking met die hel van twee weken terug.
Als het vanaf nu koel blijft en er geen echte hitte meer komt dan durf ik wel te zeggen dat deze zomer nogal meeviel.
Het kan natuurlijk best nog heet worden, maar eind augustus en september vind ik dat toch weer anders. Het duurt nu geen maanden meer!
Hier vallen de eikels al van de bomen. Dat lijkt me wat vroeg? :confused:
Alle reacties Link kopieren
Mag ik dit keer mee komen schrijven? Trouwe meelezer en heb ooit twee jaar geleden eens een paar keer gereageerd maar probeer het nu graag een echt :-D

En laat die herfst maar doorkomen, heb een bovenwoning met platdak dus er heerst bij mij binnen nog steeds een hittegolf :cry:
Welkom Blablabla!

Ja hier gaat het afkoelen ook nog niet echt hard, het wil niet echt onder de 25 graden komen binnen. Maar wellicht komende dagen wel, de nachten worden ook lekker koud!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer :-)
RégineFilange schreef:
11-08-2019 17:08
Als het vanaf nu koel blijft en er geen echte hitte meer komt dan durf ik wel te zeggen dat deze zomer nogal meeviel.
Vind ik ook hoor, het was dit keer kort maar hevig. Vorig jaar hadden we ook echt pech met de luchtdrukverdeling, die is nu een stuk gunstiger.
En natuurlijk zullen we best nog een Indian Summer krijgen maar die vind ik juist altijd heel fijn.
RikM schreef:
11-08-2019 17:11
Hier vallen de eikels al van de bomen. Dat lijkt me wat vroeg? :confused:
Niet uitzonderlijk hoor, vooral niet met die droogte.
Ik mis de vreugdedansjes.

De zon heeft hier 5 minuten geschenen, voor de rest is het zwaar bewolkt en het is net geen 20 graden. Heerlijk toch? :-D
RégineFilange schreef:
11-08-2019 17:13
Welkom Blablabla!

Ja hier gaat het afkoelen ook nog niet echt hard, het wil niet echt onder de 25 graden komen binnen. Maar wellicht komende dagen wel, de nachten worden ook lekker koud!
Bij ons binnen ook niet onder de 25. Isolatie heeft ook zijn nadeel. 😉
Het is fijn bewolkt vandaag. Happy new topic!

Oh, en eens met LV. Ik hou ook wel van een indian summer, mits het niet te warm is.
Alle reacties Link kopieren
Zeker happy new topic!!! Behalve de Helweek vond ik het goed te doen...zeker als het idd vanaf nutter weken zo blijft en dan is het al september. Stukken beter dan vorig jaar. Ook was het nu vooral droge hitte i.p.v. kleffe hitte.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel alweer!

Ik meld me ook weer, al ben ik niet echt een zomerhater. Ik vind het altijd leuk om in jullie topics te lezen.

Vandaag weer thuis gekomen van een heerlijke vakantie in eigen land. En prompt slaat het weer om. Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Nu ik alle zomerdrukte weer beleefd heb kijk ik ook wel weer uit naar heerlijke herfst taferelen.

Hoewel, ik baalde een beetje van die harde wind van gister. Mijn fruitbomen hebben hierdoor al best wat vrucht verloren. Wordt weer een appeltaart minder straks :|
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer. Lees en post al jaren mijn vorige Nick was lammy trouwens. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer! Ik heb over 2 weken vakantie, zou het prima vinden als ik dan dit weer heb :-D
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk weer een nieuw deel van mijn favo topic! Nog een weer weekjes en dan is de R weer in de maand :yes: Ik heb deze zomer als veel beter ervaren als de vorige helzomer, op een paar hete weken na. Ben zo klaar voor een heerlijke herfst en zin in winterkleren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook en ben niet alleen een zomer mopper, heb een intrinsieke hekel aan hitte, drukte, lang licht en me altijd en eeuwig onbegrepen voelen. Ben geen psychisch wrak, of een contact gestoorde zombie.

Ik hou gewoon van koelte, rust en gezellig thuis met de kaarsjes aan.
Net als woesje word ik al lichtelijk ongelukkig medio december. Raar en vervelend maar ik weet niet anders. Hier gaat geen psych ooit verandering in brengen.
Ben blij met de vooruitzichten en dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
11-08-2019 20:32
Ik ben er ook en ben niet alleen een zomer mopper, heb een intrinsieke hekel aan hitte, drukte, lang licht en me altijd en eeuwig onbegrepen voelen. Ben geen psychisch wrak, of een contact gestoorde zombie.

Ik hou gewoon van koelte, rust en gezellig thuis met de kaarsjes aan.
Net als woesje word ik al lichtelijk ongelukkig medio december. Raar en vervelend maar ik weet niet anders. Hier gaat geen psych ooit verandering in brengen.
Ben blij met de vooruitzichten en dit topic.
Ik heb de psycholoog de afgelopen twee jaar wekelijks bezocht. Ik ben inmiddels bijna van mijn depressie af maar ik heb nog steeds een hekel aan alles wat jij hierboven beschrijft. We hebben het er herhaaldelijk over gehad maar dit hoort bij mij. Prima. Ik leer er mee omgaan. Dat duurt nog wel even en het zal nooit fijn voelen maar ik zei vanmiddag zowaar toen we met een kop koffie in het zonnetjein de haven zaten dat het best lekker weer was. We schrokken er allemaal een beetje van :biggrin:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Trouwens die Indian Summer vind ik ook aardig te doen hoor. Maar dat komt voornamelijk omdat het dan september is, de herfst en de lucht hangt en de dagen korter zijn.

LV, ik verheug me ook weer op die koudere nachten. Heerlijk onder mijn dekbed! We gaan ook nog binnenkort een nieuwe bed kopen dus dat wordt helemaal genieten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
11-08-2019 20:38
Trouwens die Indian Summer vind ik ook aardig te doen hoor. Maar dat komt voornamelijk omdat het dan september is, de herfst en de lucht hangt en de dagen korter zijn.

LV, ik verheug me ook weer op die koudere nachten. Heerlijk onder mijn dekbed! We gaan ook nog binnenkort een nieuwe bed kopen dus dat wordt helemaal genieten.
Ja een indian summer vind ik niet erg. Het is dan vroeg donker En dus rustiger op straat.
Ik schrijf ook graag mee. In de zomermaanden viert mijn toch al aanwezige depressie altijd zijn hoogtijdagen. Dus kom maar weer door met de herfst!
RikM schreef:
11-08-2019 17:11
Hier vallen de eikels al van de bomen. Dat lijkt me wat vroeg? :confused:
Hier ook, maar hoorde onlangs dat dat door de warmte komt. Dat de boom daardoor minder energie hoeft te verspillen (daarom verliezen veel bomen al zoveel blad). Of het echt zo zit, geen idee, maar klinkt plausibel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven