Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
yesss schreef:
12-08-2020 17:10
Waarom zie ik het plaatje niet, hoe moet ik een plaatje plakken?
[ img ] plak de url die eondigt op .jpg oid en dan [ / img]

Het is de knop links naast de smiley knop. Als je daar je url tussen plakt moet t goed komen.
@EHR wat fijn en ik geef je groot gelijk! Zorg zo goed mogelijk voor jezelf als je kan. Misschien kunnen we waar jij nu zit een zomer enclave beginnen :biggrin:
Ik heb jullie weer gevonden :hello: Ik was vol goede moed met een verslag begonnen, maar pfff ik smelt weg hier. En dan ook nog koken zo
Alle reacties Link kopieren
[quote=Hobbelster post_id=31765214 time=1597244607 user_id=348399]
Ja je ijlt :proud: , het is een heel fijn huis middenin winter wonder land!
Even kijken nog wat de rest ervan vindt maar het ziet ernaar uit dat we hem gaan laten staan. Uiteraard ben je vrij om zelf ook mooie winterse plaatjes te plakken, ik moet zeggen dat het wel even lekker was om bij weg te dromen tijdens het uitzoeken ervan., misschien aanrader voor wie even zijn gedachten wil verzetten , althans.. nouja. Ahum. Hahaha. Nu begin ik ook te ijlen. :kwijl: Ik ga maar even wat anders doen. :bonk:

Beetje sneeuw hier op het dak zou heerlijk zijn, dan focus ik me wel op die kant van het plaatje ;-)

Na deze helse week heeft mijn man na jaren zeuren eindelijk zijn zin en gaan we een offerte opvragen voor een vaste airco. Wel over een paar maanden pas, nu zal het vast een stuk duurder zijn.
roosopjehoed wijzigde dit bericht op 12-08-2020 17:30
Reden: kan niet meer quoten door de hitte
0.40% gewijzigd
Ho ho ho ... merry new topic 🥶
defyinggravity schreef:
12-08-2020 17:21
Ik heb jullie weer gevonden :hello: Ik was vol goede moed met een verslag begonnen, maar pfff ik smelt weg hier. En dan ook nog koken zo
Niet aan beginnen, joh. Wij eten nu stokbrood met smeersels en worst, kaas, olijven enzo

Echt niet dat er nu een pan op het vuur gaat.

Ik heb een hele fijne dag vandaag en volgens mij is dat puur psychisch, omdat ik vanmorgen op buienradar zag dat het vanaf komend weekend naar 20+ zakt.
Daarna niet meer gekeken en ik wens op dit moment ook niet geïnformeerd te worden over de huidige voorspelling (tenzij nog gunstiger)

Het idee dat het bijna voorbij is helpt enorm en ik loop met een groot fuck it gevoel rond.
Koken? Fuck it
Persoonlijke verzorging? Fuck it
Geen prettige persoonlijkheid? Fuck it
Dat helpt ook ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
12-08-2020 16:39
@Ugli, wat een uitgbreide post met goede tips mbt mobiele airco! Hoezo moet de opslagruimte waar hij staat als hij buiten gebruik is, een x aantal m2 zijn eigenlijk? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Bij ons staat ie op de slaapkamer van kind in de winter, want daar staat ie niet in de weg en op alle andere plekken boven wel.
Maar dat zal dan niet de bedoeling zijn...?
Qua type en aantal BTI etc geen idee wat de onze heeft. Heb deze gekregen van m'n ouders nadat zij zelf overal in huis vaste airco hadden laten installeren en ben ze daarvoor nog elke keer dankbaar als ik hem aanzet.
Haha ik heb dit van de lente nog helemaal uit zitten zoeken, vandaar. Volgend jaar ben ik deze kennis kwijt, dus dan nu maar snel delen. Het staat in mijn gebruiksaanwijzing van mijn airco. Ik denk dat het te maken heeft met potentiëel lek gevaar van het koelmiddel. Koelmiddel is reukloos maar ik denk wel giftig, dus als je airco in een zeer kleine ruimte staat te lekken zou je vergiftigd kunnen worden (beetje zoals een kacheltje die koolstofmonoxide uitstoot in een kleine afgesloten ruimte hebben). Ofzo. Ik heb hem om deze reden in elk geval niet in de berging gezet maar in mijn hal, die niet is afgesloten van mijn woonkamer en keuken (en dus nog bij mijn woonkamer hoort qua oppervlakte.

Ik kopieer even het stukje uit mijn handleiding, het staat onder het kopje "Veiligheid rond koelmiddel":
Installeer, gebruik of bewaar het apparaat niet in een ruimte, kleiner dan 7,7m² (9000 BTU) / 10,3m² (12.000 BTU) / 11,3m² (18.000 BTU).

Verreweg de meeste airco's zitten rond de 9000 BTU en 12.000 BTU, dus dan zit je al snel goed als hij niet in een berging staat.

Edit: Oh trouwens, ik denk dat het met explosie en brand gevaar ook te maken heeft, want een stukje verderop staat:

Als het apparaat is geïnstalleerd, werkt of wordt opgeslagen in een niet-geventileerde ruimte dan dient u maatregelen te nemen ter voorkoming van brand of explosie door weggelekt koelmiddel. Zorg dan dat er zich geen enkele ontstekingsbron (als vuur, kachels, vonkende elektrisch apparatuur, brandende sigaretten enz.) in dezelfde ruimte bevindt!
ugli wijzigde dit bericht op 12-08-2020 17:53
12.15% gewijzigd
Zo, kinderen weer opgehaald, was echt heel heel heel erg heet daar. Een bakkie koffie en water in de schauwtuin met voeten in een bak water en wegwezen. :-D

Mijn trouwring moest vanochtend af ...met zeep, die vinger werd heel raar dik en wit. o_o

Ik hoop dat die regen en omslag van morgen er ook echt komt. Zelfs de weermensen van tv en radio doen er ineens heel blij over: Volhouden. Morgen begint de dag heet maaarrrrrrrrrrrrr dan komen de buien en zakt de temperatuur meteen een flink aantal graden.

Helemaal in de gloria was die van NPO 2 net in de auto. Wist niet wat ik meemaakte. Zo enthousiast heb ik ze nog nooit gehoord over regen. :-D :-D :-D :-D
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 18:01
0.07% gewijzigd
O, ja eten.

Ik heb niets makkelijks meer en ik heb gisteren al pizza besteld.

Misschien tosti's.. Brood en kaas heb ik nog wel. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe ging het goed, maar ik heb me het toch heet!
Mijn ventilator draait rond; als hij op mij staat prima, maar zodra hij verder draait is het alsof ik in brand sta!
Luci_Morgenster schreef:
12-08-2020 17:51
Zo, kinderen weer opgehaald, was echt heel heel heel erg heet daar. Een bakkie koffie en water in de schauwtuin met voeten in een bak water en wegwezen. :-D

Mijn trouwring moest vanochtend af ...met zeep, die vinger werd heel raar dik en wit. o_o

Ik hoop dat die regen en omslag van morgen er ook echt komt. Zelfs de weermensen van tv en radio doen er ineens heel blij over: Volhouden. Morgen begint de dag heet maaarrrrrrrrrrrrr dan komen de buiten en zakt de temperatuur meteen een flink aantal graden.

Helemaal in de gloria was die van NPO 2 net in de auto. Wist niet wat ik meemaakte. Zo enthousiast heb ik ze nog nooit gehoord over regen. :-D :-D :-D :-D
Omg ik hooooooop het zo ben er geestelijk klaar mee 😢
Alle reacties Link kopieren
@hobbelster ohh ja als je het zo omschrijft snap ik zeker wel dat je daar voor kiest! Zit ik weer lekker door mn eigen bril te kijken haha :hihi: Vind dan jouw idee om oordopjes kado te doen helemaal zo gek nog niet! Kadootje :p

Ik kreeg gisteravond zowaar ook berichtjes van mensen in mijn omgeving die helemaal blij waren dat de regen kwam! Volgens mij zijn we nu in de meerderheid, mensen zijn er klaar mee met dat geplak en niets kunnen doen. Zeker met thuiswerken waarbij je warme pc ook nog aan staat. Heel veel sterkte allemaal!

PS dat zijn de betere weerberichten @ Luci! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt blij van jullie herkenbare berichtjes. Doet me goed dat we "er samen voor staan". Zo dramatisch voelt t inmiddels wel. Ik was zo blij met de zomer tot nu toe, maar deze week (weken?) hebben het helemaal verpest voor mij. We liepen net buiten om een ijsje te halen, ik dacht oh het valt wel mee eigenlijk. Keek ik op mn tel en was het 30 graden. 3 jaar terug was ik met 30 graden niet eens t huis uit gegaan. Zo zie je maar dat het ergens went, maar ik word wel echt bang van de toekomstige zomers die ons te wachten staan. Weken met 35+ graden trek ik echt niet. Net al met man besproken dat we dan elke zomer maar naar IJsland gaan. Helaas niet genoeg geld daarvoor maar de gedachte alleen al is al fijn.

Nog 1 dagje en dan is het hopelijk beter. Temperaturen boven 25 graden ben ik eigenlijk ook niet blij mee, maar goed, alles beter dan dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek helemaal uit naar regen vanmiddag. Elke keer kwam de bui later en later volgens buienradar en buienalarm tot hij helemaal verdween en nu is het nog steeds droog :cry: Binnen is het een kokende 31,5 graad. Loop inmiddels ook al een week met gigantische hoofdpijn.
Dus ik heb al m'n hoop nu maar op morgen gezet!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
12-08-2020 17:51
Zo, kinderen weer opgehaald, was echt heel heel heel erg heet daar. Een bakkie koffie en water in de schauwtuin met voeten in een bak water en wegwezen. :-D

Mijn trouwring moest vanochtend af ...met zeep, die vinger werd heel raar dik en wit. o_o

Ik hoop dat die regen en omslag van morgen er ook echt komt. Zelfs de weermensen van tv en radio doen er ineens heel blij over: Volhouden. Morgen begint de dag heet maaarrrrrrrrrrrrr dan komen de buien en zakt de temperatuur meteen een flink aantal graden.

Helemaal in de gloria was die van NPO 2 net in de auto. Wist niet wat ik meemaakte. Zo enthousiast heb ik ze nog nooit gehoord over regen. :-D :-D :-D :-D
Ik draag mijn trouwring inmiddels al 1,5 jaar niet meer. De huisarts moest hem er destijds afhalen met een touwtje. Sinds mijn zwangerschap (eclampsie) houd ik vreselijk vocht vast met dit weer. Ook nu doet alles weer pijn, bleegh.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op. Overal pijntjes in m'n lichaam omdat ik fysiek niets doe. Doodmoe. Irriteer me aan zwembad, BBQ, muziek de hele middag door aan de buren, temperatuur in huis valt niet meer naar beneden te krijgen. Nog 1 dag, nog 1 dag......
Alle reacties Link kopieren
eennieuwbegin schreef:
12-08-2020 18:23
Ik keek helemaal uit naar regen vanmiddag. Elke keer kwam de bui later en later volgens buienradar en buienalarm tot hij helemaal verdween en nu is het nog steeds droog :cry: Binnen is het een kokende 31,5 graad. Loop inmiddels ook al een week met gigantische hoofdpijn.
Dus ik heb al m'n hoop nu maar op morgen gezet!
Wij hadden gisteren regen maar daarna de meest kleffe nacht ever... Laten we duimen voor morgenavond, dan zou het echt (iets) aangenamer moeten gaan worden. We zijn er bijna!
Alle reacties Link kopieren
RoosOpJeHoed schreef:
12-08-2020 18:28
Wij hadden gisteren regen maar daarna de meest kleffe nacht ever... Laten we duimen voor morgenavond, dan zou het echt (iets) aangenamer moeten gaan worden. We zijn er bijna!

Hier heeft het gisteren ook zó hard geregend. Mag van mij nog wel een keer nu ;-D
Kruimeltaart schreef:
12-08-2020 18:26
Ik ben op. Overal pijntjes in m'n lichaam omdat ik fysiek niets doe. Doodmoe. Irriteer me aan zwembad, BBQ, muziek de hele middag door aan de buren, temperatuur in huis valt niet meer naar beneden te krijgen. Nog 1 dag, nog 1 dag......
Nog maar even doorbijten! We zijn er bijna.
Nog één dag bitchen met elkaar over de temperatuur en dan valt het hier helemaal stil, want dan staan we met z'n allen in de frisse regen te dansen!!!
Hier morgen echt geen regen voor middernacht. Een drupje van 0,1 mm staat er eerder. En na middernacht ook laffe hoeveelheden.

Klote NPO2weermeneer. Blij met een dooie mus.
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
12-08-2020 18:26
Ik ben op. Overal pijntjes in m'n lichaam omdat ik fysiek niets doe. Doodmoe. Irriteer me aan zwembad, BBQ, muziek de hele middag door aan de buren, temperatuur in huis valt niet meer naar beneden te krijgen. Nog 1 dag, nog 1 dag......
Alles wat met Zomer te maken heeft staat me tegen.. pfff

Heb morgen iets in de ochtend en kreeg net al een soort van wijziging ivm het tijdstip.. daar kan ik nu zo niet tegen.
Later op de dag zou dus eigenlijk beter uitkomen, maar dat is nu niet ideaal ivm de warmte (uur fietsen) en onweer en regen die voorspeld is.

Vond het al schappelijk dat ik überhaubt ga, maargoed nu toch in de ochtend en dan op tijd weer naar huis.
Klaar met deze week...
Fijn nieuw topic. Ik weet trouwens niet of ik hier 100% op mijn plek zit want ik vind temperature tot 25. graden nog wel ok en kan ook erg somber worden van te lang donker en somber weer. Maar deze hitte trek ik slecht. En wat ik ook irritant vind zijn al die mensen op straat die lawaai maken. Daar heb je in de winter een stuk minder last van. En ik hou van pumpkin spice latte en gezelligheid... Dus misschien toch voldoende raakvlakken?

Vandaag ging het trouwens wel wat beter, ik ben gewoon grotendeels binnengebleven bij de ventilator. :yes:

Heb mijn haar kort laten knippen, hopelijk helpt dat ook een beetje qua warmte. Ik zou mijn hoofd wel kaal willen scheren momenteel met die hitte o_o
Ik lig op de bank en kom niet verder dan: happy new topic
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:01
Fijn nieuw topic. Ik weet trouwens niet of ik hier 100% op mijn plek zit want ik vind temperature tot 25. graden nog wel ok en kan ook erg somber worden van te lang donker en somber weer. Maar deze hitte trek ik slecht. En wat ik ook irritant vind zijn al die mensen op straat die lawaai maken. Daar heb je in de winter een stuk minder last van. En ik hou van pumpkin spice latte en gezelligheid... Dus misschien toch voldoende raakvlakken?

Vandaag ging het trouwens wel wat beter, ik ben gewoon grotendeels binnengebleven bij de ventilator. :yes:

Heb mijn haar kort laten knippen, hopelijk helpt dat ook een beetje qua warmte. Ik zou mijn hoofd wel kaal willen scheren momenteel met die hitte o_o

Tegen de herfst denk ik dat je beter naar de zonliefhebberstopic kan gaan. ;-)

Maar nu is het gewoon pleurisheet en kom lekker met ons klagen erover!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de hitte en de continu strakblauwe luchten ook zo zat. Slapen gaat bijna niet. Sporten gaat met deze hitte niet en ik zit (als ik niet moet werken) voor de ventilator.
Ik heb een kort lontje en elke keer als ik naar het weerbericht kijk verdwijnen de buien weer. Hopelijk snel heerlijk herfstweer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven