Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lig in mijn bed met de raam open want anders veel te warm hier. Komt er een buurvrouw thuis van een galerij hier boven en praat met een buurvrouw ergens aan de overkant geloof ik. Goh wat een heeerlijk weer he ben net terug van fietsen het was zaligg
Alleen zo jammer dat het zo vroeg donker word al he....
Grr vreselijk mens rot naar binnen met je zalig en heerlijk grrrrr
Luci_Morgenster schreef:
15-09-2020 19:39
Gekocht. Dun zwart sjaaltje, normaal niks voor mij maar stond best oke bij mijn maxidress vandaag.

12,95. Even in water leggen, zit speciaal spul in of is gemaakt van speciale stof, je hebt 2 soorten. Ik heb met korrel die opzwellen. En uren koel.

Mag ik vragen waar?
EHR schreef:
15-09-2020 23:13
Mag ik vragen waar?
Bol.com want was de enige die toen nog zwart verkocht.

Maar je kan die ( en andere kleurtjes en merken) nu ook weer ook hier kopen, zijn weer voorradig.
Is ietsjes goedkoper maar dan weer verzendkosten, maar dan nog best oke prijs.

https://www.mensenverkoeling.nl/webshop ... zwart.html
Anna54 schreef:
15-09-2020 21:37
Ik lig in mijn bed met de raam open want anders veel te warm hier. Komt er een buurvrouw thuis van een galerij hier boven en praat met een buurvrouw ergens aan de overkant geloof ik. Goh wat een heeerlijk weer he ben net terug van fietsen het was zaligg
Alleen zo jammer dat het zo vroeg donker word al he....
Grr vreselijk mens rot naar binnen met je zalig en heerlijk grrrrr
Plantenspuit. Zeg je daarna sorry, ik dacht dat het weer krolse katten waren. :roll: :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Op Amazon staan koelsjaaltjes voor 2,89... maar of je het voor zo’n lage prijs moet willen??

Klinkt als een heerlijke webshop trouwens, mens en verkoeling. Daar ga ik eens goed rondkijken
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
15-09-2020 06:26


Ik heb hetzelfde als jij Kruimeltaart, ik ben meer allergisch voor het lange, felle licht dan ze zomer an sich. Als het nou de hele zomer om half acht donker en koeler zou worden zou ik het prima trekken. Toen ik vlakbij Barcelona woonde had ik dat ook, hete dagen maar wel koele nachten. Dat is voor mij nog best uit te houden. Dat licht nekt mij altijd. Kunnen ze die zomertijd niet eens afschaffen?
Ik heb volgens mij een beetje beide. Toch ook wel allergisch voor de warmte en vooral de zon. En dan is het eigenlijk niet zozeer voor de warmte buiten maar ik heb er vooral een hekel aan dat alles binnen zo warm wordt (werk, auto, huis). Als ik met 35graden buiten thuis kon komen in een huis van 22 graden zou ik het beter trekken. Mijn huis is hier gewoon niet voor gemaakt. Zelfs gisteren en vannacht was al een probleem. Tot 23 uur de airco aan gehad, 22 graden (ik heb het liefst onder de 20) en 3 uur later word ik wakker en er zijn weer vier graden bij! Zelfs met alle ramen open. Natuurlijk geen schokkende temperaturen, maar wel kei irritant want veel te warm om lekker te slapen
dagdromer1986 schreef:
15-09-2020 11:11
https://www.ad.nl/wonen/kerstshows-intr ... crq3adQtbc

Goed nieuws voor de kerstshow liefhebbers.

Jammer dat het waarschijnlijk niet werkt tussen jou en de sportschooltrainer Madrid. Jullie zien de toekomst heel verschillend voor je, klinkt toch moeilijk te overbruggen. Misschien een mooie vriendschap inderdaad!
Ik herken het wel, veel eigen tijd en ruimte nodig. Stilte. Dus samenwonen zie ik niet zitten en kinderen... niet perse. Ook geen duidelijke “nee” Maar daarvoor is het ook wel handig als je wel wilt samenwonen.

Oh leuk van die kerstshows! Zin in. :cheer:

Ja, het is ook lastig. Maar ik weet wel wat ik wil en vooral ook wat ik niet wil. Bij mij is er echt geen twijfel, ik wil geen kinderen. Samenwonen ooit misschien nog wel een keer maar nu ook niet. Trouwen zou van mij niet per se hoeven maar ben ik niet echt tegen. Ik was geen meisje die als kind al droomde van een droombruiloft ofzo.
Maar goed, inderdaad liever alleen dan met iemand waar ik eigenlijk niets voor voel. Nu moet ik het hem alleen nog vertellen, dat vind ik altijd wel lastig. Hopen maar dat hij het ook niet zo ziet zitten. :P

Ik vond het gisteren een prima dag eigenlijk, binnen is het lekker koel gebleven, max 23,5. En nu alweer koel. Hopelijk was het de laatste stuiptrekking van de zomer. Zou goed kunnen dat het de laatste 30+ dag was. Hopelijk.

Liv, herkenbaar hoor. Thuiskomen in een heet huis is de hel. Als het nou koel binnen is oke, maar thuiskomen in 29 graden vind ik echt afschuwelijk. Je krijgt het maar zo moeilijk weer koel in hartje zomer. Nu het koel is s'nachts en de zon veel eerder weg is gaat dat veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Nou gisteren was ik in mijn nieuwe huisje. Dan is van 31 buiten naar 21 binnen toch zo lekker!.

Ik werd er gisteren stront chagrijnig van maar gelukkig met mij ook veel zonliefhebbers haha 😂 die vroegen zelfs om herfst. Wist niet wat me overkwam haahah.

@madrid het is hier nu 25 graden binnen. Ramen staan open dus hoop dat het nog iets zakt
dagdromer1986 schreef:
16-09-2020 00:43
Op Amazon staan koelsjaaltjes voor 2,89... maar of je het voor zo’n lage prijs moet willen??

Klinkt als een heerlijke webshop trouwens, mens en verkoeling. Daar ga ik eens goed rondkijken
Koop sowieso niks bij Amazon. Die eigenaar heeft zoveel geld dat hij nog decennia verlies kan hebben en zo andere bedrijven helemaal kapot prijst. ;-)
Het was koel en bewolkt maar helaas daar is de zin alweer.

Vond gisterenavond om 22.00 wel echt oke buiten en binnen. Hier moet ik alleen vandaag nog uitzitten, voorals nog word morgen 20 graden hier en dat kan ik wel hebben.

Is in het oosten en zuiden het nog veel langer warm dan bij mij?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht was het 18 graden met als gevolg binnen amper 0.5 graden afgekoeld van 23,5 naar 23 graden, gelukkig worden de komende nachten terug frisser. Voor de rest word het hier alleen morgen 22 graden vrijdag,zaterdag,zondag en waarschijnlijk ook maandag nog 25 graden. Eingelijk heb ik nooit een probleem met 25 graden prima te doen ... alleen heb ik geen zin meer in. Hopelijk duiken wij snel het echte herfstweer in
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer.

Eerst dacht ik: dit moet wel lukken die paar dagen. En nu zie ik dat het volgende week weer 26 graden wordt, en dat zal nog wel oplopen. Ik was zo blij met die herfstachtige weken en nu dit weer. Rotzon, rot hitte. Ik had vorige week lekker mijn winterkleren van zolder gehaald en de zomerkleren naar zolder verkast. Dus ik zit hier nu met een lange broek, ik vertik het om die zomerkleren weer tevoorschijn te halen.

Iedereen veel sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer! Dacht ik dat we van die ellende af waren en ik eindelijk was rust zou krijgen... wordt het weer boven de 30graden.

Last van al die lek gestoken door ongedierte, slecht slapen, flinke hooikoorts, zweet me kapot en daarbovenop ook nog keelontsteking gekregen door de hooikoorts.

Ja, nee.. De zomer is geweldig! 🤬

Moet nou echt eens ophouden voordat ik depri word!
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
LaParisienne schreef:
16-09-2020 13:50
Ik meld me ook weer.

Eerst dacht ik: dit moet wel lukken die paar dagen. En nu zie ik dat het volgende week weer 26 graden wordt, en dat zal nog wel oplopen. Ik was zo blij met die herfstachtige weken en nu dit weer. Rotzon, rot hitte. Ik had vorige week lekker mijn winterkleren van zolder gehaald en de zomerkleren naar zolder verkast. Dus ik zit hier nu met een lange broek, ik vertik het om die zomerkleren weer tevoorschijn te halen.

Iedereen veel sterkte!!!
Ja, ik heb precies hetzelfde gedaan! Ik bracht mijn zomerkleding dansend naar zolder, om het vervolgens een paar dagen daarna weer huilend van zolder te halen.

Nog even en ik verhuis naar Lapland 😆
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Ja bah.. en het blijft voorlopig zo. Als het nou echt een paar dagen zou zijn en je weet dat er daarna Herfstweer komt.. maar het blijft maar duren.
In huis ook weer warm, voel me weer niet zo lekker :-?
Het is buiten ook zo raar klammig, je voelt ook gewoon dat het niet klopt...

Zo balen, heel de maand september boven de 20 graden..
Kan me gewoon niet voorstellen dat het in oktober beter zal zijn..
Alle reacties Link kopieren
BunnyLover87 schreef:
16-09-2020 14:03
Ja, ik heb precies hetzelfde gedaan! Ik bracht mijn zomerkleding dansend naar zolder, om het vervolgens een paar dagen daarna weer huilend van zolder te halen.

Nog even en ik verhuis naar Lapland 😆
Hier ook.. ik was met mijn kastopruiming bezig, stond helemaal vrolijk te bedenken met welke Herfst/Winter items ik mijn garderobe wilde aanvullen. Nou.. kun je inderdaad weer je sandalen tevoorschijn gaan halen(wat ik trouwens niet heb gedaan), vre-se-lijk.
De september hitte voelt altijd zo onnatuurlijk en ‘bederfelijk’. Eén klein zonnestraaltje brandt als de ziekte. Kan net zo goed met m’n hoofd boven een kaars gaan hangen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.instagram.com/reel/CE74zitn ... iu2t3qci7y

Gewoon even een mooi filmpje.
Alle reacties Link kopieren
😖 die vooruitzichten... zo worden er weer allemaal herfstdagen ‘afgesnoept’ van die herfst. Dat vind ik vervelend. Herfst en winter worden korter, terwijl het voorjaar vaak vroeg begint en de zomer lang doorloopt. Met een echte winter, een mild voorjaar met ook buien, echt zomer in juli en augustus, vanaf september weer duidelijk de herfst in... dat zou ik wel prima vinden, die balans die zoek is ergert me.
Hoofdpijn.

Ik zie ( nog) geen temperaturen zoals bij jullie hier de aankomende 2 weken. 22-18 graden.

Maar ervaring leert dat wat niet is zeker nog gaat komen. :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens echt de opmerking van de eeuw vandaag... wilde ik nog even met jullie delen.

Het ging natuurlijk weer over hoe heerlijk weer het is, "Heerlijk weertje he?" dus ik "Nee"
"Oh te warm? "
"Ook, maar ben meer een Herfst/Winterliefhebber"
"Oh.. Misschien ben je wel van Chinese afkomst, die willen ook graag wit blijven"................

Nouja.. sorry hoor mensen maar allereerst zo wit ben ik helemaal niet :rofl: en dit is gewoon mijn huidtype. Maar deze had ik in ieder geval nog niet gehoord.
Gister was natuur erg warm (te warm), maar gek genoeg kon ik de 30 van gister beter hebben dan de 22 van vandaag.

Op gister had ik me ingesteld en aangekleed.

Dit is dan weer zo’n bonus dag. Niet eens te warm, maar die klote zon. Ik word er gewoon nijdig van.
Luci: bedankt voor de link.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
16-09-2020 16:35
Ik had trouwens echt de opmerking van de eeuw vandaag... wilde ik nog even met jullie delen.

Het ging natuurlijk weer over hoe heerlijk weer het is, "Heerlijk weertje he?" dus ik "Nee"
"Oh te warm? "
"Ook, maar ben meer een Herfst/Winterliefhebber"
"Oh.. Misschien ben je wel van Chinese afkomst, die willen ook graag wit blijven"................

Nouja.. sorry hoor mensen maar allereerst zo wit ben ik helemaal niet :rofl: en dit is gewoon mijn huidtype. Maar deze had ik in ieder geval nog niet gehoord.
Oh my god! :bonk: Wat een debiele opmerking!

Afgelopen nacht weer slecht geslapen. Het was warm en moest het raam dicht doen i.v.m. een gore stank die van buiten kwam. Vervolgens gingen de eksters en kraaien de walnotenboom bij de buren leegroven om die vervolgens op de nok van mijn huis kapot te slaan....

Ik wil op zoek naar een nieuwe garderobe, maar zo geen zin in met deze temperaturen. En straks ben ik weer te laat. Of nog erger....we hebben geen winterkleding meer nodig O_O :|
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon weer lange mouwen aan.. ben alles wat met de Zomer te maken heeft meer dan beu. Vind Herfst en Winterkleding ook gewoon veel stijlvoller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven