Wintervreugd voor de zomermoppers

zondag 10 december 2017 om 15:30
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken!
Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters.
Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.
Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic

Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
zondag 7 oktober 2018 om 19:11
zondag 7 oktober 2018 om 22:41
Hier inderdaad woensdag en donderdag 22 graden en zaterdag 23. Met dit soort dagen vind ik op bezoek gaan bij andere en met name mijn ouders ook minder leuk.
Zodra het maar een beetje lekker weer is zitten ze buiten en als ik dan binnen zit is het "je mag wel buiten komen zitten hoor"
En owja,het eten... Ik eet af en toe met een groep mee en vrijdag is bv ons ovenschotel idee niet doorgegaan door het weer.
Het was rond de 22 graden en ze wilden iets "luchtigs" eten
Zodra het maar een beetje lekker weer is zitten ze buiten en als ik dan binnen zit is het "je mag wel buiten komen zitten hoor"
En owja,het eten... Ik eet af en toe met een groep mee en vrijdag is bv ons ovenschotel idee niet doorgegaan door het weer.
Het was rond de 22 graden en ze wilden iets "luchtigs" eten

maandag 8 oktober 2018 om 09:42
De weerman van het RTL ontbijtnieuws stond vanmorgen te stuiteren van enthousiasme toen hij het had over de zomerse temperaturen van deze week.
Zou hij ook zo stuiteren als het begin april 10 graden vriest?
En, meer in het algemeen, want het hele land lijkt te stuiteren momenteel: realiseren de mensen zich dat het nog steeds extreem droog is?
En, meer in het algemeen, want het hele land lijkt te stuiteren momenteel: realiseren de mensen zich dat het nog steeds extreem droog is?

maandag 8 oktober 2018 om 10:13
Ik woon aan een vaart, maar het water staat hier een flink stuk lager dan normaal.FadeToBlack schreef: ↑08-10-2018 09:42De weerman van het RTL ontbijtnieuws stond vanmorgen te stuiteren van enthousiasme toen hij het had over de zomerse temperaturen van deze week.
![]()
Ik heb hachee in de slowcooker zitten.

maandag 8 oktober 2018 om 10:19
Zo onwerkelijk, de verwachtingen voor komende week. Kan bijna niet geloven dat het oktober is. Los van dat wij zomerhaters/winterliefhebbers er moeite mee hebben, is het ook gewoon echt niet goed!
Ben wel heel blij dat de avonden, nachten en ochtenden niet meer zo warm zijn. En dat het maar een paar uurtjes in de middag zo warm zal zijn als voorspeld.
Zou het dan nu echt de laatste oprisping van de zomer zijn? Hoe vaak hebben we ons dat al niet afgevraagd dit jaar.

Ben wel heel blij dat de avonden, nachten en ochtenden niet meer zo warm zijn. En dat het maar een paar uurtjes in de middag zo warm zal zijn als voorspeld.
Zou het dan nu echt de laatste oprisping van de zomer zijn? Hoe vaak hebben we ons dat al niet afgevraagd dit jaar.

maandag 8 oktober 2018 om 10:28

maandag 8 oktober 2018 om 13:07
Ik merk dat het vooral die 'eindeloosheid' is waardoor ik ook totaal niet kan genieten van dat 'mooie' nazomerweer. Als het echt herfstweer is, een paar dagen nazomer en de herfst dan weer verder gaat... dan zou ik nog wel een beetje genieten van die nazomer.
Maar het is nu al bijna sinds april hetzelfde weer, met heel af en toe een onderbreking.
Maar het is nu al bijna sinds april hetzelfde weer, met heel af en toe een onderbreking.
maandag 8 oktober 2018 om 13:08
Ik ben juist blij dat we een oude wijven zomer hebben. Ik lig heerlijk op het balkon te zonnen. Alleen er is altijd 1 nadeel aan de zomer. Als ik een wandelingetje maak en ik kom langs sommige tuinen dan ruik ik gewoon zware azijn lucht. Dat vind ik dus zo vies dat ik wil kotsen.. En het liefst in hun tuin.
Ik heb juist heerlijke geurende bloemen op mijn balkon hangen. Elke keer als ik mijn neus ophaal dan ruik ik bloemen. Ik haal ze bij de goedkope supermarkten. Van die zaai bloemen van 80 cent die na 2 maanden uitkomen. Heerlijk ruiken die!

.

maandag 8 oktober 2018 om 13:34
Voor mijzelf maakt het me niet zoveel uit.
Wat ik wel triest vind is dat de natuur zo gebukt gaat onder de te hoge temperaturen en het tekort aan water.
Planten, bomen en dieren hebben echt zwaar te lijden gehad, en nog steeds.
Ik las ergens dat beschermde veen en moerasgebieden beginnen op te drogen. Hiermee zal een flora en fauna van duizenden jaren oud, voorgoed verloren gaan.
De strandtenthouders zullen een top zomer gedraaid hebben.. maar de schade aan de natuur is bedroevend.
Wat ik wel triest vind is dat de natuur zo gebukt gaat onder de te hoge temperaturen en het tekort aan water.
Ik las ergens dat beschermde veen en moerasgebieden beginnen op te drogen. Hiermee zal een flora en fauna van duizenden jaren oud, voorgoed verloren gaan.
De strandtenthouders zullen een top zomer gedraaid hebben.. maar de schade aan de natuur is bedroevend.
maandag 8 oktober 2018 om 13:39
Ja dat is zonde inderdaad. Maar ik heb liever dat ik lekker goed leef, dus met de zon, dan een flora en fauna voor de volgende generatie. Ik heb niks te maken met de volgende generatie. Dat klinkt heel egoïstisch maar ik leef liever zelf goed dan mijn over over klein kinderen.Pindakaasjes schreef: ↑08-10-2018 13:34Voor mijzelf maakt het me niet zoveel uit.
.

maandag 8 oktober 2018 om 13:42
Ik woon in het Lauwersmeergebied en er zijn hele stukken waar normaal water stond volledig opgedroogt en gebarsten. Ontzettend verdrietig want dat gaat ook ten koste van de dieren die daar leven.Pindakaasjes schreef: ↑08-10-2018 13:34Voor mijzelf maakt het me niet zoveel uit.
maandag 8 oktober 2018 om 13:44
Dit irriteert mij mij ook... Het regent ook gewoon bijna nooit meer.FadeToBlack schreef: ↑08-10-2018 09:42De weerman van het RTL ontbijtnieuws stond vanmorgen te stuiteren van enthousiasme toen hij het had over de zomerse temperaturen van deze week.
![]()
Pas geleden één dag en dat is het dan weer.
En inderdaad alsof er ooit gesproken wordt over een nawinter, of dat een weerman in april gaat zeggen dat het nog heerlijk Winters en koud blijft en voorlopig nog geen lente zal worden!!
Ik denk dat dan ook heel veel mensen chagrijnig worden.
Sowieso dat gepraat over de zomer de hele tijd. Ik wordt er echt heel moe van. Het heeft echt lang genoeg geduurd.
Ik hoop zo dat dit de laatste week is.
Volgens de voorspellingen gaat het daarna naar beneden naar de 16 graden, maar buiten dat mis ik ook echt donkere dagen. Hopelijk krijgen we een hele lange Winter.
yesss wijzigde dit bericht op 08-10-2018 14:31
1.96% gewijzigd
maandag 8 oktober 2018 om 13:50
Dit dus, het is ook echt niet meer gezond...Akeleila schreef: ↑08-10-2018 10:19Zo onwerkelijk, de verwachtingen voor komende week. Kan bijna niet geloven dat het oktober is. Los van dat wij zomerhaters/winterliefhebbers er moeite mee hebben, is het ook gewoon echt niet goed!![]()
Zou het dan nu echt de laatste oprisping van de zomer zijn? Hoe vaak hebben we ons dat al niet afgevraagd dit jaar.![]()
Ik hoop ook echt dat dit de laatste week is. Verder probeer ik het zoveel mogelijk te negeren maar het lukt niet helemaal...
De avonden vind ik nu ook fijn, gelukkig is het al rond 19.00u donker!
yesss wijzigde dit bericht op 08-10-2018 14:17
2.40% gewijzigd
maandag 8 oktober 2018 om 13:53
En dit meen je echt serieus?-vanille- schreef: ↑08-10-2018 13:39Ja dat is zonde inderdaad. Maar ik heb liever dat ik lekker goed leef, dus met de zon, dan een flora en fauna voor de volgende generatie. Ik heb niks te maken met de volgende generatie. Dat klinkt heel egoïstisch maar ik leef liever zelf goed dan mijn over over klein kinderen.

yesss wijzigde dit bericht op 08-10-2018 14:15
14.52% gewijzigd
maandag 8 oktober 2018 om 14:04
100% mee akkoord wat je schrijftdagdromer1986 schreef: ↑08-10-2018 13:07Ik merk dat het vooral die 'eindeloosheid' is waardoor ik ook totaal niet kan genieten van dat 'mooie' nazomerweer. Als het echt herfstweer is, een paar dagen nazomer en de herfst dan weer verder gaat... dan zou ik nog wel een beetje genieten van die nazomer.

maandag 8 oktober 2018 om 14:08
-vanille- schreef: ↑08-10-2018 13:39Ja dat is zonde inderdaad. Maar ik heb liever dat ik lekker goed leef, dus met de zon, dan een flora en fauna voor de volgende generatie. Ik heb niks te maken met de volgende generatie. Dat klinkt heel egoïstisch maar ik leef liever zelf goed dan mijn over over klein kinderen.
Ik ben er ook niet dagelijks mee bezig hoe de wereld er over 50 jaar uitziet.. dan ben ik er w.s toch niet meer..
Maar jouw redenatie vind ik wel erg extreem.
je schrijft elders dat je kinderen hoopt te krijgen, maar vervolgens interesseert het je geen reet dat jouw kinderen dadelijk op een planeet moeten leven die compleet uitgeput en naar de kl*te is??
Dat klinkt niet alleen egoistisch.. dat is het ook gewoon!
Wat schrijf jij toch steeds tegenstrijdigheden!
Jij zegt streng Christelijk te zijn opgevoed en dagelijks te bidden en dergelijk... hoe rijmt dat met deze houding??
Massa's dieren sterven van honger en dorst, maar jij vind het belangrijker dat je vooral veel op je balkon kunt liggen bakken??
De 4 seizoenen zijn er niet voor niets, zij houden de natuur in evenwicht.
Nu dat zo verstoord begint te raken is dat wel degelijk zorgelijk, niet alleen voor over 50 jaar.. maar nu al.
Maar kijk vooral niet verder dan je neusje lang is!
maandag 8 oktober 2018 om 14:33
Amai, aan de dieren had ik nog niet gedacht. Die was ik vergeten.Pindakaasjes schreef: ↑08-10-2018 14:08Ik ben er ook niet dagelijks mee bezig hoe de wereld er over 50 jaar uitziet.. dan ben ik er w.s toch niet meer..
Maar jouw redenatie vind ik wel erg extreem.
je schrijft elders dat je kinderen hoopt te krijgen, maar vervolgens interesseert het je geen reet dat jouw kinderen dadelijk op een planeet moeten leven die compleet uitgeput en naar de kl*te is??
Dat klinkt niet alleen egoistisch.. dat is het ook gewoon!
Wat schrijf jij toch steeds tegenstrijdigheden!
Jij zegt streng Christelijk te zijn opgevoed en dagelijks te bidden en dergelijk... hoe rijmt dat met deze houding??
Massa's dieren sterven van honger en dorst, maar jij vind het belangrijker dat je vooral veel op je balkon kunt liggen bakken??
De 4 seizoenen zijn er niet voor niets, zij houden de natuur in evenwicht.
Nu dat zo verstoord begint te raken is dat wel degelijk zorgelijk, niet alleen voor over 50 jaar.. maar nu al.
Maar kijk vooral niet verder dan je neusje lang is!
Ik vind het wel zonde omdat het de aarde van God is. Maar ik zit er echt niet mee dat de volgende generatie last heeft van geen regen. Als ik dood ben denken hun ook niet aan mij/ons. Dus begrijp niet waar mensen zich altijd druk maken als ze zeggen we moeten aan de volgende generaties denken.
.

maandag 8 oktober 2018 om 14:51
Echt, wauw. Wat een sneue, onvolwassen en achterlijke redenatie. Of je bent negen of je mist serieus iets in je bovenkamer. En dat noemt zich gelovig. Er schort iets aan je realiteitstzin en verantwoordelijkheidsbesef. Grow up.-vanille- schreef: ↑08-10-2018 14:33Amai, aan de dieren had ik nog niet gedacht. Die was ik vergeten.
Ik vind het wel zonde omdat het de aarde van God is. Maar ik zit er echt niet mee dat de volgende generatie last heeft van geen regen. Als ik dood ben denken hun ook niet aan mij/ons. Dus begrijp niet waar mensen zich altijd druk maken als ze zeggen we moeten aan de volgende generaties denken.
De aarde is van niemand wij hebben haar slechts in bruikleen dus wij dienen er goed en zorgvuldig mee om te gaan.
En nog iets. Dit topic is voor zomerhaters

Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 8 oktober 2018 om 14:53
Verhuis da aub zo snel mogelijk naar het zomertopic.-vanille- schreef: ↑08-10-2018 13:39Ja dat is zonde inderdaad. Maar ik heb liever dat ik lekker goed leef, dus met de zon, dan een flora en fauna voor de volgende generatie. Ik heb niks te maken met de volgende generatie. Dat klinkt heel egoïstisch maar ik leef liever zelf goed dan mijn over over klein kinderen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 8 oktober 2018 om 14:55
Lekker! Ik maak stoofpeertjes en erwtensoep!
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-