Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in t-shirt met mijn dochter naar de kerstshow in het tuincentrum geweest. Wat een afknapper :cry: Heel de winterse beleving is stukken minder. Maar ik had zo'n behoefte aan wintersfeer. Mijn dochter had precies hetzelfde. Klaagde om het hardst dat ze helemaal klaarrrrr was met dit weer. Dezelfde genen blijkt wel gelukkig! :-D . Ze wil 10 graden met af en toe een zonnetje. Sluit ik me helemaal bij aan. Grappig dat voorkeur voor weertypes overgaan op je kind. Man is echte zonliefhebber. Heeft ze niet van hem.
Waterdame schreef:
17-10-2018 09:03
Grappig dat voorkeur voor weertypes overgaan op je kind. Man is echte zonliefhebber. Heeft ze niet van hem.

Zo is dat bij ons thuis ook. Mijn vader en ik zijn winterliefhebbers, moeder en zus zomerliefhebbers. :proud:

Hier regent/miezert het al de hele ochtend en het is best fris. Ik ben blij dus, ik hoop dat jullie ook inmiddels kunnen genieten van (zoals veel mensen het noemen) 'slecht' weer.

Ik zag gisteren veel pompoenen in de supermarkt en nu heb ik zin om iets met pompoen te koken/bakken. Heeft iemand nog lekkere recepten? :)
Alle reacties Link kopieren
Weer f*cking hot! Wat een ellende! Morgen krijgen we regen... Nou we zien wel! Kan die pokke :sun: echt niet meer zien! :nope:
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al volop aan het koken en bakken geweest met pompoen.
Al 3x soep en 2x taart gemaakt. Wel veel ervan weggegeven want het is natuurlijk altijd teveel.
Maar lekker hoor,, en zo ontzettend gezond!
Hier nog niets gemaakt met pompoen, maar nog wel van plan. Ik dacht vooral aan soep, maar taart is ook een goed idee!

En ik ken in real life niemand die zo'n hekel aan de zomer heeft als ik, behalve mijn eigen broer. En hoewel mijn ouders beiden zomerliefhebbers zijn, zal er dus toch wel iets genetisch bepaald zijn.

En-en-en... het haalt hier de 20 graden vandaag al niet meer! Dus de verwachtingen zijn nu eens naar beneden aangepast. :O
En vanaf nu gaat het alleen nog maar omlaag met de temperatuur. Eind oktober zie ik zelfs al 10 graden staan!

Oh jongens, het gaat er dan toch echt van komen. Eindelijk-eindelijk-eindelijk komt er dan toch een eind aan deze ellendige rotzomer. :cheer:
anoniem_370106 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 13:25
0.21% gewijzigd
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Jaa, hoodies! Houd ik van!
Wat een goed nieuws, Akeleila! :cheer:

Hoodies vind ik ook heel fijn om te dragen. Of (lekker fout) iets met fleece. ;-D Maar dan alleen binnenshuis, ik ga er niet mee naar buiten... tenzij ik op vakantie ben ik een koud gebied, dan kan het me niets schelen. :D
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/cs-bd9e7d05

Hehe eindelijk... Het is klaar mensen, het gaat vanaf nu alleen nog maar kouder worden. Mijn god, er kwam echt geen einde aan zeg!!

Ik voel me weer stukken beter. En wat was vanmorgen fijn zeg, bewolkt en fris, ik had meteen meer energie, ruimte in mijn hoofd.

Er breken eindelijk betere tijden aan, sowieso een paar leuke dingen op de planning waar ik wél blij van wordt.
(Dat gevoel was echt ver te zoeken het laatste half jaar, maar dat wisten jullie al wel ;-) )

Een collega begon vandaag al over dat we een grote Kerstboom moesten halen voor op het werk, daar wordt ik dan zo blij van hè :)
Ik kan gewoon geen zomerse activiteiten meer horen.

Onze tijd breekt eindelijk aan🍁🍂🌧️🌨️☃️ en ik heb zo'n voorgevoel dat het nu snel gaat, volgens de voorspellingen is het eind oktober al rond de 12 graden :)
yesss wijzigde dit bericht op 17-10-2018 17:33
5.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
17-10-2018 13:18
Hier nog niets gemaakt met pompoen, maar nog wel van plan. Ik dacht vooral aan soep, maar taart is ook een goed idee!

En ik ken in real life niemand die zo'n hekel aan de zomer heeft als ik, behalve mijn eigen broer. En hoewel mijn ouders beiden zomerliefhebbers zijn, zal er dus toch wel iets genetisch bepaald zijn.

En-en-en... het haalt hier de 20 graden vandaag al niet meer! Dus de verwachtingen zijn nu eens naar beneden aangepast. :O
En vanaf nu gaat het alleen nog maar omlaag met de temperatuur. Eind oktober zie ik zelfs al 10 graden staan!

Oh jongens, het gaat er dan toch echt van komen. Eindelijk-eindelijk-eindelijk komt er dan toch een eind aan deze ellendige rotzomer. :cheer:
Ja fijn hè! Ik heb het gevoel dat we nu eindelijk echt blij kunnen zijn. En inderdaad, de verwachting van vandaag was eerst 24 graden en zon maar het was frisser en vanmorgen en nu al de hele tijd bewolkt. Wat een verademing!
yesss schreef:
17-10-2018 17:28
https://www.volkskrant.nl/cs-bd9e7d05

Hehe eindelijk... Het is klaar mensen, het gaat vanaf nu alleen nog maar kouder worden. Mijn god, er kwam echt geen einde aan zeg!!

Ik voel me weer stukken beter. En wat was vanmorgen fijn zeg, bewolkt en fris, ik had meteen meer energie, ruimte in mijn hoofd.

Er breken eindelijk betere tijden aan, sowieso een paar leuke dingen op de planning waar ik wél blij van wordt.

Een collega begon vandaag al over dat we een grote Kerstboom moesten halen voor op het werk, daar wordt ik dan zo blij van hè :)
Ik kan gewoon geen zomerse activiteiten meer horen.

Onze tijd breekt eindelijk aan🍁🍂🌧️🌨️☃️ en ik heb zo'n voorgevoel dat het nu snel gaat, volgens de voorspellingen is het eind oktober al rond de 12 graden :)

:cheer:

Ik maak op kantoor deel uit van het zogenaamde kerstcomité, wat dus betekent dat ik mee mag bepalen hoe het kantoor versierd wordt, welke winter- en kerstactiviteiten we organiseren en hoe het kerstfeest eruit gaat zien. Ik word van dit soort dingen ook oprecht blij, net als jij. Als kerst midden in de zomer zou vallen, zou ik het minder interessant vinden denk ik.

We hebben lang moeten wachten en behoorlijk afgezien, maar eindelijk.... EINDELIJK... is het zover. Tijd voor een vreugdedansje! :high5:
Jaaah, ik houd ook van hoodies! En loop er ook mee buiten. En ook met fleecevesten, haha. Maar moet er wel bij zeggen dat dat vooral is als ik met de hond in het bos loop. En dan zie ik er sowieso nooit erg sjiek uit. ;-D

En ja, wat heerlijk hè jongens?! Ein-de-lijk! Wat een opluchting!

:rolling: :cheer: :cheer: :jump: :jump: :jump: :cheer: :cheer: :rolling:
Jemig, volgens dat artikel is 14 of 15 graden normaal voor deze tijd van het jaar. En het was gewoon 27 graden! We hebben het dit jaar ook wel heel slecht getroffen.

Maar gelukkig ligt dat nu achter ons. En ligt de tijd van genieten voor ons!!! :worship:
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
17-10-2018 17:36
:cheer:

Ik maak op kantoor deel uit van het zogenaamde kerstcomité, wat dus betekent dat ik mee mag bepalen hoe het kantoor versierd wordt, welke winter- en kerstactiviteiten we organiseren en hoe het kerstfeest eruit gaat zien. Ik word van dit soort dingen ook oprecht blij, net als jij. Als kerst midden in de zomer zou vallen, zou ik het minder interessant vinden denk ik.

We hebben lang moeten wachten en behoorlijk afgezien, maar eindelijk.... EINDELIJK... is het zover. Tijd voor een vreugdedansje! :high5:
:cheer:

Oh dat klinkt echt leuk! Het is ook echt de tijd van creatief bezig zijn, vorig jaar heb ik samen met een collega herfst accessoires gehaald voor op het werk. Dat zijn dus echt de dingen die ik leuk vind om te doen :)
yesss schreef:
17-10-2018 18:00
:cheer:

Oh dat klinkt echt leuk! Het is ook echt de tijd van creatief bezig zijn, vorig jaar heb ik samen met een collega herfst accessoires gehaald voor op het werk. Dat zijn dus echt de dingen die ik leuk vind om te doen :)

Ik ook. :) Jullie werkplek zal er vast prachtig uitgezien hebben. Dit jaar weer?

Als er zomeractiviteiten georganiseerd moeten worden, zal ik me niet snel vrijwillig opgeven om te helpen. Maar zodra de herfst of winter aanbreekt, sta ik te popelen om te helpen.
Akeleila schreef:
17-10-2018 17:49
En ook met fleecevesten, haha. Maar moet er wel bij zeggen dat dat vooral is als ik met de hond in het bos loop. En dan zie ik er sowieso nooit erg sjiek uit. ;-D

Dan hoef je er ook niet echt sjiek uit te zien, toch? ;-D

Zo loop ik er dus bij op vakantie als we gaan hiken/wandelen. Geen mens die me kent en aangezien we de voorkeur geven aan koudere bestemmingen ga ik voor comfort en warmte over mode. Dus lekker sjiek in mijn fleecetruien en -vesten. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hoodies en fleecevesten of truien draag ik:
- na het sporten (als ik terug fiets na een hardlooptraining wil ik even iets warms aan om niet teveel af te koelen).
- thuis
- op reis, zijn fijn voor in het vliegtuig bijvoorbeeld. En inderdaad tijdens bijv. een bergwandeling of iets.

Soms draag ik het ook wel naar de supermarkt. Met een jas erover zie je alleen de capuchon. Al zou ik het zonder jas ook wel dragen. Het is wel een vrijetijdsoutfit maar kan prima vind ik. Een joggingbroek naar de supermarkt zou ik niet snel doen, hoodie of fleecetrui eerder.
Nee, in een joggingbroek naar de supermarkt zou ik ook niet snel doen. Zou het gevoel hebben in mijn pyjama te lopen, haha.

Heb wel eens meegemaakt dat een vriendin in haar onesie naar de supermarkt ging. Wel met jas erover. Dat zou ik echt nooit doen. Zou het geloof ik niet eens durven, haha. Maar haar interesseerde het echt niets. :D
Dat gaat mij inderdaad ook net iets te voor. Al moet ik toegeven dat ik heel soms in mijn pyjamatop naar de winkel ga... maar dat is dan alleen in de winter als ik er een dikke winterjas overheen heb. ;-D

Geen mens die het ziet en het gebeurt echt vrijwel nooit dus dan mag het wel, toch? :D
Nee, geen mens die het ziet, maar ik ben dan altijd bang dat er iets gebeurt waardoor ik op de eerste hulp terecht kom of zoiets. En dan onverwachts met de billen pyjamatop bloot moet. Komt door vroeger. Ik hoor mijn moeder nog waarschuwen. ;-D
Hmm, goed punt... dat ik daar nog nooit bij stilgestaan heb. :D

Vanochtend voor het eerst een warmere jas aangetrokken, het was maar 8 graden toen ik naar werk vertrok dus mocht ook wel. Nu nog een dunnere sjaal erbij, maar ik kan niet wachten op de echt lage temperaturen zodat ik mijn nieuwe, superzachte sjaal kan dragen.

Hoe is het weer bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk geen 20 + graden meer :cheer:
Deze morgen was er nog zon maar die is ondertussen (voorlopig?) verdwenen
Het is zover, vanaf nu steeds kouder :cheer:

En over die hoodies: heb er gisteren nog een besteld! Ik ga hem lekker vaak dragen op donkere knusse avonden. :jump:

Kijk hij is ook lekker lang, en best leuk, kan je best mee gezien worden denk ik :P

Afbeelding
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:44
44.72% gewijzigd
Afbeelding

:proud:
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-10-2018 12:40
Het is zover, vanaf nu steeds kouder :cheer:

En over die hoodies: heb er gisteren nog een besteld! Ik ga hem lekker vaak dragen op donkere knusse avonden. :jump:
Fijn hè :cheer: eindelijk!
Het is vandaag al herfstig, de wind, de bladeren die van de bomen vallen, meer rust op straat :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven