Wéér zo bang van die agressieve dwanggedachten

14-03-2017 19:34 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer zo in de greep van mijn angstige gedachten. Over de meest vreselijke dingen en het grijpt me zo aan. Ik wil het niet denken en toch gebeurd het steeds. Ik heb al zoveel geleerd in therapieën, maar op het moment dat ik er zo diep in zien kan ik niet geloven dat het goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Lomisi schreef:
05-10-2017 21:05
Ik lees al even mee, en dacht ik reageer ook eens. Ben in behandeling voor sociale fobie, depressie en paniekstoornis maar ik merk dat ik ook last heb van dwanggedachten. Ik heb het eenmaal uit durven spreken bij mijn psycholoog maar heb het daarna weer diep weggestopt. Ik wordt er helemaal gek van. Neem geen medicatie (te bang voor) durf zelfs geen oxazepam te nemen.
Goede en slechte dagen, net als jullie. Ik vind het zo'n opluchting dat ik niet de enige ben... hoewel ik het ook heel rot vind dat ook jullie hiermee moeten leven.
Vind het heel fijn om er zo nu en dan eens over te kunnen praten, hopelijk kan ik het dan ook meer 'accepteren' ofzo. In elk geval heel knap van jullie dat je er zo open over kunt zijn. Groetjes
Hey! Welkom!

Het heeft bij mij ook een tijd geduurd voordat ik het durfde te delen, maar toen ik eenmaal geleerd had dat het "maar" dwanggedachten zijn en geen verborgen wensen durfde ik er meer over delen.
Het helpt mij ook altijd als ik zie dat ik niet de enige ben.

Dikke knuffel :rose:
Alle reacties Link kopieren
Anomama heb je nogmaals een pb gestuurd...
Ik heb van jou niks ontvangen
.
Alle reacties Link kopieren
Jufjufjuf schreef:
07-10-2017 11:31
Anomama heb je nogmaals een pb gestuurd...
Ik heb van jou niks ontvangen
.
Wat raar!
Ik heb niks ontvangen?
Misschien kunnen we toch via dit forum elkaar berichten?
Of vind je het te privé?
Alle reacties Link kopieren
Of heb jij fb? Dan kunnen we mss via de messenger. Of vind jij dat wellicht te prive?
Ik word gek van dit forum...
Alle reacties Link kopieren
Jufjufjuf schreef:
08-10-2017 17:58
Of heb jij fb? Dan kunnen we mss via de messenger. Of vind jij dat wellicht te prive?
Ik word gek van dit forum...
Onder welke naam kan ik je vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heet ####$
anoniem_321713 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 17:02
70.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjufjuf schreef:
09-10-2017 13:53
Judith Peeters
Ik ga je meteen opZoeken
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
09-10-2017 13:55
Ik ga je meteen opZoeken
Dat zijn er een heleboel😌 welke is het nou?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaathet met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook helaas.
Erge last van angst en paniek aanvallen met intrusies.
Af en toe het idee dat het mijn hele leven overneemt :cry:
Ik ben net begonnen met medicijnen en hoop dat het gaat helpen!
(Morgen ook mijn eerste afspraak met de psycholoog)
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
evakelly schreef:
13-11-2017 18:34
Ik herken het ook helaas.
Erge last van angst en paniek aanvallen met intrusies.
Af en toe het idee dat het mijn hele leven overneemt :cry:
Ik ben net begonnen met medicijnen en hoop dat het gaat helpen!
(Morgen ook mijn eerste afspraak met de psycholoog)
Wat naar!
Maar helaas ook héél herkenbaar.
Wat voor intrusies heb je en wat voor medicatie?
Dikke knuffel....
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
13-11-2017 21:20
Wat naar!
Maar helaas ook héél herkenbaar.
Wat voor intrusies heb je en wat voor medicatie?
Dikke knuffel....
Heel erg bang dat ik mezelf of iemand anders iets aan ga doen.
In me hoofd zie ik dan voor me hoe ik bijv. iemand neersteek.
Dan krijg ik daar weer een paniekaanval van en voel ik me weer dagenlang angstig.
Bang dat ik er naar ga handelen.
Ik ben 4 weken terug begonnen met 10mg citalopram tablet.
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
evakelly schreef:
13-11-2017 21:27
Heel erg bang dat ik mezelf of iemand anders iets aan ga doen.
In me hoofd zie ik dan voor me hoe ik bijv. iemand neersteek.
Dan krijg ik daar weer een paniekaanval van en voel ik me weer dagenlang angstig.
Bang dat ik er naar ga handelen.
Ik ben 4 weken terug begonnen met 10mg citalopram tablet.

Heel herkenbaar hoor. Voor vele van ons. Het is heel naar om te hebben....wel goed dat je nu hulp krijgt, dat kun je misschien meer leren over de herkomst van de dwanggedachten en hoe je er mee om kunt gaan.Hoe oud ben je?
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
14-11-2017 13:13
Heel herkenbaar hoor. Voor vele van ons. Het is heel naar om te hebben....wel goed dat je nu hulp krijgt, dat kun je misschien meer leren over de herkomst van de dwanggedachten en hoe je er mee om kunt gaan.Hoe oud ben je?
Groetjes
Ja in mijn hoofd was ik echt de enige die hier last van heeft.
Ik ben benieuwd hoe andere er mee om zijn gegaan of er misschien van af zijn gekomen.
Ik ben bijna 30, en voel me soms zo jong nog om dit soort problemen al te hebben :facepalm:
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
evakelly schreef:
14-11-2017 15:32
Ja in mijn hoofd was ik echt de enige die hier last van heeft.
Ik ben benieuwd hoe andere er mee om zijn gegaan of er misschien van af zijn gekomen.
Ik ben bijna 30, en voel me soms zo jong nog om dit soort problemen al te hebben :facepalm:
Ik ben ook 30 en heb het al jaren dus je bent niet de enige jonkie. Ik ken ook nog 2 andere vrouwen via dit forum met de zelfde klachten en leeftijd.

Ik heb helaas al verschillende therapieën geprobeerd maar ook de oplossing niet voor je..
Het is vreselijk naar om te hebben en heel erg moeilijk om je gedachten niet serieus te nemen. Je bent altijd bang voor het moment dat het "mis" gaat. Dat je door slaat.... maar dat gebeurd nooit. Het is maar angst.
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
14-11-2017 16:16
Ik ben ook 30 en heb het al jaren dus je bent niet de enige jonkie. Ik ken ook nog 2 andere vrouwen via dit forum met de zelfde klachten en leeftijd.

Ik heb helaas al verschillende therapieën geprobeerd maar ook de oplossing niet voor je..
Het is vreselijk naar om te hebben en heel erg moeilijk om je gedachten niet serieus te nemen. Je bent altijd bang voor het moment dat het "mis" gaat. Dat je door slaat.... maar dat gebeurd nooit. Het is maar angst.
Het ging 2 weken goed met me, geen angst en paniek meer ook geen intrusies. Dus ik dacht dat die citalopram nu al z'n best deed.
Helaas afgelopen week zo'n slechte week gehad
Weer allemaal intrusies en nare gedachten die niet weg wilde gaan.

Ik maak er geen plannen voor om mezelf of iemand anders iets aan te doen, en ook nooit gehad maar meer de angst dat ik dat ooit wel een keer ga doen omdat ik er dan zo doorheen zit.
Het rare is dat ik ook wel weet dat ik nooit iets zal doen maar op het moment dat ik in zo'n angstaanval zit geloof ik dat dan weer niet meer en denk ik echt dat ik gek ben geworden.
Ik durf het ook bijna niemand te vertellen dat ik last heb van de angst en intrusies. Ik wil niet dan mensen dan bang voor me gaan worden ofzo :facepalm:

Ik slaap ook slecht sinds ik met de medicijnen ben begonnen.
Als ik dan snachts of smorgensvroeg wakker wordt, kan ik bijna niet meer in slaap komen. Of het duurt heel lang voordat ik weer in slaap val en dan ben ik weer bang dat ik ga piekeren of intrusies krijg.

Ik heb ook echt geen geduld meer met die medicijnen, ik denk steeds "het moet nu al gaan werken, ik red het niet meer". Die 6 weken lijken zo lang te duren. Ik hoop zo dat het dan beter wordt al geloof ik daar nu nog niet in. In mijn hoofd zal geen een medicijn mij gaan helpen.

Volgende week donderdag heb ik weer een afspraak met de huisarts en dan zit ik precies 6 weken aan de 10mg citalopram tablet.
Misschien toch vragen om op te hogen naar 20mg.
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
evakelly schreef:
15-11-2017 20:00
Het ging 2 weken goed met me, geen angst en paniek meer ook geen intrusies. Dus ik dacht dat die citalopram nu al z'n best deed.
Helaas afgelopen week zo'n slechte week gehad
Weer allemaal intrusies en nare gedachten die niet weg wilde gaan.

Ik maak er geen plannen voor om mezelf of iemand anders iets aan te doen, en ook nooit gehad maar meer de angst dat ik dat ooit wel een keer ga doen omdat ik er dan zo doorheen zit.
Het rare is dat ik ook wel weet dat ik nooit iets zal doen maar op het moment dat ik in zo'n angstaanval zit geloof ik dat dan weer niet meer en denk ik echt dat ik gek ben geworden.
Ik durf het ook bijna niemand te vertellen dat ik last heb van de angst en intrusies. Ik wil niet dan mensen dan bang voor me gaan worden ofzo :facepalm:

Ik slaap ook slecht sinds ik met de medicijnen ben begonnen.
Als ik dan snachts of smorgensvroeg wakker wordt, kan ik bijna niet meer in slaap komen. Of het duurt heel lang voordat ik weer in slaap val en dan ben ik weer bang dat ik ga piekeren of intrusies krijg.

Ik heb ook echt geen geduld meer met die medicijnen, ik denk steeds "het moet nu al gaan werken, ik red het niet meer". Die 6 weken lijken zo lang te duren. Ik hoop zo dat het dan beter wordt al geloof ik daar nu nog niet in. In mijn hoofd zal geen een medicijn mij gaan helpen.

Volgende week donderdag heb ik weer een afspraak met de huisarts en dan zit ik precies 6 weken aan de 10mg citalopram tablet.
Misschien toch vragen om op te hogen naar 20mg.

Hey!

Het is natuurlijk ook een lage dosering, dus ik denk ook dat verhogen misschien ook wel beter is.

Ik ken dat ook heel goed hoor. Soms is het er niet en dan voel ik me gewoon een normaal mens. Maar als er weer een aantal vreselijke intrusies zijn geweest, met de bijhorende angst dan vrees ik dat het mis gaat en dat het nooit meer goed komt. Maar het gaat altijd weer weg... het zijn maar gedachten.. losse flodders in je hoofd. Die je gewoon heel bang maken. Heb je het ook naar je kind(eren)? Of man?
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
15-11-2017 20:46
Hey!

Het is natuurlijk ook een lage dosering, dus ik denk ook dat verhogen misschien ook wel beter is.

Ik ken dat ook heel goed hoor. Soms is het er niet en dan voel ik me gewoon een normaal mens. Maar als er weer een aantal vreselijke intrusies zijn geweest, met de bijhorende angst dan vrees ik dat het mis gaat en dat het nooit meer goed komt. Maar het gaat altijd weer weg... het zijn maar gedachten.. losse flodders in je hoofd. Die je gewoon heel bang maken. Heb je het ook naar je kind(eren)? Of man?
Dat had ik niet tot vorige week. Naar mijn man niet maar ineens had ik het over mijn dochtertje. Waar ik heel erg van schrok en enorm bang werd.
Ik ben ook heel bang om alleen te zijn. Alsof ik me veiliger voel als mijn man thuis is.
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
[quote=evakelly post_id=27788469 time=1510778615 user_id=358769]
Dat had ik niet tot vorige week. Naar mijn man niet maar ineens had ik het over mijn dochtertje. Waar ik heel erg van schrok en enorm bang werd.
Ik ben ook heel bang om alleen te zijn. Alsof ik me veiliger voel als mijn man thuis is.
[/quot

Dat ken ik wel ja. Ik vind het ook heel lastig om alleen thuis te zijn. Naar die gedachten hè? En hoe harder je je best doet het niet te denken hoe erger ze worden...
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met je evakelly?
Alle reacties Link kopieren
Anomama schreef:
21-11-2017 08:56
Hoe is het met je evakelly?
Sinds afgelopen vrijdag voelde ik mij weer wat beter. Nog wel af en toe een nare gedachte maar het zette niet echt door in een angstaanval.
Sinds gister voel ik me weer wat minder. Maar in de loop van de dag hing het weer beter.
Het is ook vaak sochtends dat ik me raar en bang voel.
Vandaag weer naar de psycholoog geweest maar ik weet niet of ik me daar nou wijzer door voel.
Door er weer over te praten voel ik me weer wat slechter. Ik heb echt iemand nodig die zegt dat ik niet gek ben en dat het allemaal weer goed komt, en niet iemand die bevestig dat het niet goed met me gaat.
Ik word nu doorverwezen naar een psychiater.
En morgen naar de huisarts en waarschijnlijk worden mijn medicijnen dan opgehoogd.

En hoe gaat het nu met jou?
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
evakelly schreef:
22-11-2017 13:58
Sinds afgelopen vrijdag voelde ik mij weer wat beter. Nog wel af en toe een nare gedachte maar het zette niet echt door in een angstaanval.
Sinds gister voel ik me weer wat minder. Maar in de loop van de dag hing het weer beter.
Het is ook vaak sochtends dat ik me raar en bang voel.
Vandaag weer naar de psycholoog geweest maar ik weet niet of ik me daar nou wijzer door voel.
Door er weer over te praten voel ik me weer wat slechter. Ik heb echt iemand nodig die zegt dat ik niet gek ben en dat het allemaal weer goed komt, en niet iemand die bevestig dat het niet goed met me gaat.
Ik word nu doorverwezen naar een psychiater.
En morgen naar de huisarts en waarschijnlijk worden mijn medicijnen dan opgehoogd.

En hoe gaat het nu met jou?
Met mij gaat het ook iets minder. Veel last van gedachten die me heel bang maken.
Heb je ook een diagnose gekregen? En waarom moet je nu naar een psychiater?

Ik wil ook altijd de bevestiging dat ik niet gek ben, eigenlijk ben ik ook altijd op zoek naar geruststelling. Wat natuurlijk niet van andere mensen moet komen maar uit jezelf.
Maar dat lukt me niet. Ik ben zo bang dat het niet gedachten zijn maar dat ik door ga draaien. Maar dat herken je vast wel.....

Wat een rot aandoening hè?
Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik voelde me eind vorige week en het weekend weer een beetje down maar gelukkig geen intrusies gehad!
Gister en vandaag een goede dag :-D

Vorige week met mijn huisarts besproken dat ik waarschijnlijk toch pas vanaf januari ga ophogen als ik me nu nog zo blijf voelen.
Ik had vorige keer zo'n las van de bijwerkingen dat ik dat niet mijn feestdagen wil laten verpesten.

Morgen moet ik naar een psychiater en weer mijn hele verhaal opnieuw doen en al mijn klachten bespreken. Daar zit ik nu nog wel een beetje tegenop.
Maar het is om te kijken wie mij het best kan gaan behandelen en of ik de goede en juiste hoeveelheid medicijnen gebruik.

Ik heb overigens nog wel steeds de wens voor een 2e kind!
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
evakelly schreef:
29-11-2017 18:12
Hi, ik voelde me eind vorige week en het weekend weer een beetje down maar gelukkig geen intrusies gehad!
Gister en vandaag een goede dag :-D

Vorige week met mijn huisarts besproken dat ik waarschijnlijk toch pas vanaf januari ga ophogen als ik me nu nog zo blijf voelen.
Ik had vorige keer zo'n las van de bijwerkingen dat ik dat niet mijn feestdagen wil laten verpesten.

Morgen moet ik naar een psychiater en weer mijn hele verhaal opnieuw doen en al mijn klachten bespreken. Daar zit ik nu nog wel een beetje tegenop.
Maar het is om te kijken wie mij het best kan gaan behandelen en of ik de goede en juiste hoeveelheid medicijnen gebruik.

Ik heb overigens nog wel steeds de wens voor een 2e kind!
Oh wat fijn dat je intrusies weg zijn gebleven.
Bij mij gaat het ook al een aantal dagen goed.

Fijn dat je terecht kan bij de psychiater zodat je de juiste hulp kan krijgen.
Waarom zie je er zo tegenop? Om je verhaal te doen?

Ben je al toe aan een tweede kindje of wil je dat nog uit stellen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben nieuw hier
En ik zit sinds 2 weken met dit vreselijke gedoe

Ik vraag mij af hoe het is ontstaan
Slikte al 3 weken sertraline toen t begon
Nu 5 dagen op de spoed psychiatrie gezeten med opgehoogd nu voor t eerst alleen thuis..
Zonder mijn dochter waar ik de vreselijke dwang gedachte naar heb
Wat n hel
Ben ik echt de enige niet hier?
Lieve groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven