wraakgevoelens normaal?

19-01-2018 23:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben weggepest op mijn werk, collega heeft iedereen tegen mij opgezet. En mijn autobanden zijn meerdere keren lek gestoken met spijkers.

Ik zat er zo doorheen dat ik er serieus aan heb gedacht mijn leven te beëindigen.

Het gaat nu goed met mij. Ik heb een nieuwe baan. Toch zin ik op wraak. Is dit normaal?

Heeft iemand die hier ervaring mee? Wanneer had jij wraakgevoelens?
Heb je ook daadwerkelijk wraak genomen? Of hoe ben je ermee omgegaan?
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 23:32
5.54% gewijzigd
Enn schreef:
20-01-2018 00:16
Of niet maar een voordeel zit hier wel in:
TO Kan het laten en lekker verder leven.
Boeien of die ander karma ontvangt, doorleven.
Nu ontvangt die ander nog steeds de onverdeelde aandacht van TO en TO is niet eens meer in de buurt van die ex-collega, zonde van de energie, het denken en de tijd van TO. Juist dát verdient die ex-collega helemaal niet.
En deze collega is TO allang vergeten.
Hugh-Jazz schreef:
19-01-2018 23:45
Wraakgevoelens etc. is alsof je zelf vergif inneemt en verwacht dat de ander ervan dood gaat...
Van wie was dat nou? Ik ken het als: 'jaloezie is een gif dat je inneemt in de hoop dat een ander er ziek van word'
Op school gehad maar wie was nou degene die dat zei...
Ik vond het ook een hele goeie daarom is die spreuk me zo bijgebleven maar wie was dat nou toch... :confused:
Nou ja wel heel erg van toepassing en ik zoek het wel op, Google weet allessss :)
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
20-01-2018 00:17
En deze collega is TO allang vergeten.
Ja kan of niet.
Lekker Boeiend, die zoekt het zelf maar uit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wraak gevoelens heeft bijna denk ik iedereen weleens (inclusief ikzelf) maar dat moet je voor jezelf houden en er niks mee doen. Slijt vanzelf. En zoals iemand hier boven al zei, beste wraak is om te laten zien dat je boven dingen staat en een mooi leven hebt.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
"Revenge is a dish best served cold" bedoel je denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-01-2018 00:18
Van wie was dat nou? Ik ken het als: 'jaloezie is een gif dat je inneemt in de hoop dat een ander er ziek van word'
Op school gehad maar wie was nou degene die dat zei...
Ik vond het ook een hele goeie daarom is die spreuk me zo bijgebleven maar wie was dat nou toch... :confused:
Nou ja wel heel erg van toepassing en ik zoek het wel op, Google weet allessss :)

“Resentment is like drinking poison and then hoping it will kill your enemies.”

― Nelson Mandela
Listen very carefully, I shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
20-01-2018 00:22
"Revenge is a dish best served cold" bedoel je denk ik.
Or not served.
Nothing, silence, nobody.
0
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Michelle_Dubois schreef:
20-01-2018 00:24
“Resentment is like drinking poison and then hoping it will kill your enemies.”

― Nelson Mandela
Zo is tie nóg mooier.
Alle reacties Link kopieren
Michelle_Dubois schreef:
20-01-2018 00:24
“Resentment is like drinking poison and then hoping it will kill your enemies.”

― Nelson Mandela
Wijze man weliswaar na zoveel jaren afzondering, maar toch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wraak nemen heeft juist fantastisch uitgepakt voor mij en een enorme opluchting elke keer. De beste keren zijn wel als je zelf ijskoud rustig blijft terwijl je iemand de waarheid verteld. Boos of agressief doen, kom je altijd zwakker uit. Het mooiste is als de persoon niet tegen je woorden opkan en voor je ogen wegkruimelt
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
lautje87 schreef:
20-01-2018 00:27
Wraak nemen heeft juist fantastisch uitgepakt voor mij en een enorme opluchting elke keer. De beste keren zijn wel als je zelf ijskoud rustig blijft terwijl je iemand de waarheid verteld. Boos of agressief doen, kom je altijd zwakker uit. Het mooiste is als de persoon niet tegen je woorden opkan en voor je ogen wegkruimelt
Maar is dat wraak of assertiviteit?
Michelle_Dubois schreef:
20-01-2018 00:24
“Resentment is like drinking poison and then hoping it will kill your enemies.”

― Nelson Mandela
Dankjewel! Nelson Mandela.. natuurlijk, die bedoelde ik.. prachtig!
Alle reacties Link kopieren
https://assertief.nl/wraak-nemen/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
20-01-2018 00:33
https://assertief.nl/wraak-nemen/
Assertiviteit dus.
Wraak is agressief volgens het stuk.
Ik heb ooit een keer wraak genomen en dat voelde best goed. Nooit spijt van gehad. Karma is a bitch en die dag was ik karma.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
20-01-2018 00:44
Ik heb ooit een keer wraak genomen en dat voelde best goed. Nooit spijt van gehad. Karma is a bitch en die dag was ik karma.
En feitelijk dus ook een bitch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
20-01-2018 00:59
En feitelijk dus ook een bitch.
Jup.
Alle reacties Link kopieren
Tsja keuzes en gevolgen.
Ik ken wraakgevoelens maar dat 'bitch deel' zit mij vooraf meestal nogal dwars. Het is denk ik daarom makkelijker voor mij om dan maar niets te doen, het denken verder te laten en vervolgens doorleven. Niet braaf bedoeld, echt niet.
enn wijzigde dit bericht op 20-01-2018 01:10
11.69% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
20-01-2018 01:03
Tsja keuzes en gevolgen.
Ik ken wraakgevoelens maar dat 'bitch deel' zit mij vooraf meestal nogal dwars. Het is denk ik daarom makkelijker voor mij om dan maar niets te doen, het denken te verder laten en doorleven. Niet braaf bedoeld, echt niet.

Mijn 'wraak' (klinkt gelijk weer zo heftig) was ook iets wat ik vrij impulsief heb gedaan. De uitkomst had ook ontzettend tegen me kunnen werken. Dus daarin heb ik geluk gehad (of toch karma die me bijstond? ;) ) Ik wil ook niet beweren dat TO persé wraak moet nemen, maar ik begrijp de gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Wraakgevoelens hebben ken ik wel. Bij klasgenoten van vroeger. Stiekem hopen dat zij ooit eens hetzelfde meemaken. Zeker als ik zie dat ze nauwelijks veranderd zijn. Maar heb er nooit wat mee gedaan. Altijd heb gedacht dat ik een van mijn pesters met vroeger zou confronteren. Vragen waarom ze het deed. Twee jaar geleden kwam ik haar tegen op straat en ze begon tegen me te praten. Na 15 jaar niks gezegd te hebben. Tot mijn verbazing praatte ik terug en onstond een klein gesprek. Het verliep normaal, maar voelde me erg opgelaten. Achteraf dacht ik: He dit was mijn kans geweest. Alleen daar was het moment niet voor. Omdat ze toen normaal deed vond ik het moeilijk om erover te beginnen. Vertrouwen deed ik haar echter niet. Ze heeft 2 gezichten. Maar ook omdat ik bang was met een mond vol tanden te staan als haar reactie niet zoals gehoopt was.
hondenmens wijzigde dit bericht op 20-01-2018 01:13
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
broodjerauweham schreef:
19-01-2018 23:32
Ik heb geen aangifte gedaan. Ik kan het niet bewijzen.....
Dat is niet nodig voor aangifte
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Vixxen schreef:
20-01-2018 01:09
Mijn 'wraak' (klinkt gelijk weer zo heftig) was ook iets wat ik vrij impulsief heb gedaan. De uitkomst had ook ontzettend tegen me kunnen werken. Dus daarin heb ik geluk gehad (of toch karma die me bijstond? ;) ) Ik wil ook niet beweren dat TO persé wraak moet nemen, maar ik begrijp de gevoelens.
Maar als jij in karma gelooft, komt het uiteindelijk toch ook weer terug op jouw pad?
Alle reacties Link kopieren
broodjerauweham schreef:
19-01-2018 23:32
Ik heb geen aangifte gedaan. Ik kan het niet bewijzen.....
Dat is niet nodig voor aangifte
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ana_Isabel2 schreef:
20-01-2018 01:16
Maar als jij in karma gelooft, komt het uiteindelijk toch ook weer terug op jouw pad?
Om eerlijk te zijn geloof ik niet serieus in karma. Soms hoop ik er wel op. Weet niet of ik in dit geval dan ook weer karma zou treffen. Iemand had mij erg gekwetst (misschien was dat mijn karma) en ik heb toen wraak genomen (karma voor de ander). Krijg ik dan weer te maken met karma of is het nu tegen elkaar weg gestreept?
Vixxen schreef:
20-01-2018 01:22
Om eerlijk te zijn geloof ik niet serieus in karma. Soms hoop ik er wel op. Weet niet of ik in dit geval dan ook weer karma zou treffen. Iemand had mij erg gekwetst (misschien was dat mijn karma) en ik heb toen wraak genomen (karma voor de ander). Krijg ik dan weer te maken met karma of is het nu tegen elkaar weg gestreept?
Afwachten maar :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven