wraakgevoelens normaal?

19-01-2018 23:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben weggepest op mijn werk, collega heeft iedereen tegen mij opgezet. En mijn autobanden zijn meerdere keren lek gestoken met spijkers.

Ik zat er zo doorheen dat ik er serieus aan heb gedacht mijn leven te beëindigen.

Het gaat nu goed met mij. Ik heb een nieuwe baan. Toch zin ik op wraak. Is dit normaal?

Heeft iemand die hier ervaring mee? Wanneer had jij wraakgevoelens?
Heb je ook daadwerkelijk wraak genomen? Of hoe ben je ermee omgegaan?
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 23:32
5.54% gewijzigd
Ana_Isabel2 schreef:
20-01-2018 01:25
Afwachten maar :proud:
:|
Alle reacties Link kopieren
Wraak bedenken is heerlijk afreageren. (Fantaseren over wat je zou doen.. i. Love it)
Wraak nemen is gewoon dom.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon werd gepest op de basisschool. Toen we jaren later op een terras zaten, kwam een van de pesters voorbij. Hij liep samen met zijn moeder, heeft geen werk en geen relatie en zag er ongelukkig uit. Karma is a bitch zei onze zoon. Ik denk dat hij gelijk had.

Kortom, je hoeft geen wraak te nemen, het gedrag van je ex-collega leert zich een keer tegen haar.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je hier opnieuw een topic over geopend?
Ik begrijp je volkomen.
Iemand heeft mij ooit iets ergs aangedaan en ik wou zo ontzettend graag wraak nemen.
Ik haatte hem uit de grond van mijn hart, wenste hem echt alles toe.

Na een klein jaartje kwam ik erachter dat hij volop in de ellende zat.
Na een paar jaar kwam ik erachter dat er nog veel meer speelde bij hem en hij klote jaren had gehad.

Ondanks dat ik zelf nog niet helemaal over de gebeurtenis heen was , heeft het me wel goed gedaan.
Want het leek hem in eerste instantie allemaal voor de wind te gaan.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet heb zitten lachen toen ik het te weten kwam.
Wraak is niet goed enzo. Maar toch, ik zou het misschien doen. Ligt eraan wat het is, jij bent daar al weggepest dus problemen krijg je er wat dat betreft niet mee. Heel kinderachtig ik weet het. Maar dat kleine stemmetje in mij zou het wellicht winnen
Altijd de eer aan jezelf houden, je schiet niks op met wraak nemen.
Alle reacties Link kopieren
Jawel; op zich normaal. Je positie is bedreigd en je wil de anderen zodanig hard terugpakken dat ze het voortaan wel uit hun hoofd laten om dat nog eens te doen. Dan pas ben je weer veilig. Dan pas zullen de anderen jou weer met respect bekijken, jou vrezen en jou dus niet meer bedreigen.

Bij de meesten verwatert dat gevoel naarmate het leven doorgaat, jij je herstelt en andere dingen te doen hebt die veel belangrijker zijn en de kans vrij klein is dat zich dat gaat herhalen. Maar sommigen blijven dit soort gevoelens behouden. Dat zal om een bepaalde reden zijn. Misschien omdat je je niet volledig kan herstellen en jij dus nooit meer je kracht hebt hervonden of omdat je preventief iedereen wil laten zien dat er nooit met je te spotten valt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wraakgevoelens zijn normaal in jouw situatie.

Alleen schiet je meestal niets op met wraak nemen.

Stel jij prikt haar autobanden ook lek. Dan komt jouw collega heus niet tot inzicht.

Ze gaat echt niet denken goh wat vervelend. Dit had ik nooit mogen doen bij broodje rauweham. Laat ik in het vervolg heel vriendelijk tegen haar doen.

Je hebt grote kans dat wraak negatief voor je uitpakt omdat jij wel gepakt wordt en straf krijgt. Of omdat je je schuldig gaat voelen of omdat andre mensen die horen wat je gedaan hebt jou negatiever gaan bekijken.

En toch als zij echt iets gedaan heeft waardoor ze haar baan kan kwijtraken en jij kan daarvoor zorgen zonder dat je zelf in de problemen komt zou ik het waarschijnlijk doen.

Er bestaat ook niet voor niets het spreekwoord wie het laatst lacht, lacht het best.

Het kan ook voldoening geven dat ze niet overs mee weg komt.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-01-2018 11:47
Jawel; op zich normaal. Je positie is bedreigd en je wil de anderen zodanig hard terugpakken dat ze het voortaan wel uit hun hoofd laten om dat nog eens te doen. Dan pas ben je weer veilig. Dan pas zullen de anderen jou weer met respect bekijken, jou vrezen en jou dus niet meer bedreigen.
Precies, dit is mijn gevoel!!!! :whip:
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit vreselijk wraakgevoelens naar mijn ex toe. Het was een lamlul, eentje die sloeg, vreemdging om het leven en uiteindelijk ben ik weggegaan. Veel getouwtrek om het huis maar ik stond ingeschreven bij de woningbouw en hij niet dus ik ben uiteindelijk vertrokken. Hij is daar blijven wonen met zijn vriendin.

Ik had toen de wildste fantasieeen....viskoppen in de gordijnroeden. Vlees in de chiffon proppen etc. Haha echt heel erg. Nooit uitgevoerd maar achreraf de lol van het bedenken van deze plannen samen met een vriendin. Dat was eigelijk al genoeg. Uiteindelijk ben ik verhuisd naar een huis, met grote tuin en had alles prima voor elkaar, werd opnieuw gelukkig. Denk dat dat nog wel de beste wraak was...hem laten zien dat ik hem niet nodig had. (Ook al had ik het heus wel moeilijk, was verdrietig maar dat zag hij niet)
Alle reacties Link kopieren
Wil je net zo fout zijn als haar? Je verlaagt jezelf eigenlijk tot haat niveau. Zo denk ik erover.
Wraak nemen vind ik zonde van me tijd.
Als ik aan de personen denk bij wie ik wraak wilde nemen, hoop ik alleen dat hun iets ergers overkomt dan wat ze bij mij gedaan hebben. Voor mij bestaan ze niet meer, mocht ik ze buiten tegenkomen, zijn ze geen blik waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven