Ziek melden van werk en een traject in vanwege depressie?

07-04-2019 20:03 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2019 11:13
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.12% gewijzigd
maaktnietuittttt schreef:
16-04-2019 10:37
Je mag mij geloven of niet.. Ik heb net gebeld, en kon vandaag nog terecht. Heb mijn eigen ook ziek gemeld voor vandaag alleen.

Ik voel mij eigen nu wel kut en soort van zenuwachtig. Ik ga ook niet blowen nu.

Ik belde om een afspraak te maken voor volgende week, en toen zei de assistente, ja er is plek vrij zomenteen of later in de middag. Ik dacht: waarom ook niet vandaag eigenlijk. Nu ga ik aan de eind van deze middag heen.
Vanochtend op de fiets dacht ik aan je. Ik had gisteren niet gereageerd, en ik hoopte dat je zou beseffen dat je vandaag óók kon gaan.
Ik ben blij te lezen dat je het hebt gedaan!
Ik ben echt blij voor je, goed gedaan! Je bent er nog lang niet, maar dit is stap 1 in de goede richting. Schouderklopje voor jou.
maaktnietuittttt schreef:
16-04-2019 19:16
Doorverwijzing, naar een iets kleinere organisatie met minder langere wachttijden. Heb geen zin in vermelding van naam.
Heel goed, ik hoop dat je snel terecht kan.
Wel gáán dan hè!
Heb je met je huisarts afspraken gemaakt over of je je ziek moest melden? Of ga je morgen gewoon wel werken? Misschien is dat laatste toch beter.

Ik heb nog een idee voor je: terwijl je verder werkt, vraag je aan het uitzendbureau of ze een andere baan hebben voor je, omdat je hier doodongelukkig van wordt. Of vraag het aan een ander uitzendbureau. Er is nu genoeg werk overal, ook voor ongeschoolden.
Succes, en hou je ons een beetje op de hoogte?
anoniem_370220 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 22:22
Reden: Verduidelijking
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Desalniette-, ik had je eergisteren een pb gestuurd, maar die blijft in postvak uit staan. Sorry aan allen, voor het offtopic.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Van alle berichten die je hebt gekregen zijn de “zure” misschien wel de meest waardevolle geweest.
Op dit moment zal je dat ongetwijfeld anders zien maar voorlopig heb je een doorverwijzing en vraag jezelf eerlijk af of je dat zo maar uit jezelf zou hebben gedaan?
Je hebt hier gevraagd om tips en inzichten en die heb je gekregen, zelfs als je om je heen aan het slaan was.
Ik hoop echt dat je wat gaat doen met die doorverwijzing en dat het je lukt om je verslaving onder controle te krijgen.
Dit topic zou ik bewaren als ik jou was, mocht je ooit voor langere tijd nuchter worden dan is het belangrijk nooit te vergeten waar je vandaan bent gekomen.
Wie weet is het openen van dit topic je beste beslissing ooit geweest, zou zomaar kunnen.
Thats about all I got to say bout that.
Zazamaenade schreef:
16-04-2019 21:45
Desalniette-, ik had je eergisteren een pb gestuurd, maar die blijft in postvak uit staan. Sorry aan allen, voor het offtopic.
Dank je, je hebt pb terug ;-)
Desalniette- schreef:
16-04-2019 21:27
...
anoniem_370220 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 22:21
Reden: Per ongeluk mezelf gequote
75.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
14-04-2019 14:23
Prima, ga ik tijdens mijn WW, therapieën volgen, en werken aan 100 andere dingen.
Niet zo prima.... je krijgt WW als je tegelijkertijd ook beschikbaar bent voor werk. Dus als je 32 of 40 uur werkte, dan hoor je die 32 of 40 uur beschikbaar te zijn voor andere banen. Dat ben jw dus niet als je therapieeen en 100 andere dingen wil doen. Daar is die WW niet voor bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
17-04-2019 16:22
Niet zo prima.... je krijgt WW als je tegelijkertijd ook beschikbaar bent voor werk. Dus als je 32 of 40 uur werkte, dan hoor je die 32 of 40 uur beschikbaar te zijn voor andere banen. Dat ben jw dus niet als je therapieeen en 100 andere dingen wil doen. Daar is die WW niet voor bedoelt.
Kan toch gewoon therapieën volgen en op banen solliciteren waar ik toch niet word aangenomen. Sollicitatieplicht voldaan, WW binnen. Ik ga in ieder geval niet haasten voor een baan nu, eerst even goed nadenken hoe ik mijn toekomst voor mij zie. Veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Jezus gast, doe normaal. Daar is ww niet voor bedoeld.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Je komt er vanzelf wat achter wat wel en niet kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
17-04-2019 17:23
Kan toch gewoon therapieën volgen en op banen solliciteren waar ik toch niet word aangenomen. Sollicitatieplicht voldaan, WW binnen. Ik ga in ieder geval niet haasten voor een baan nu, eerst even goed nadenken hoe ik mijn toekomst voor mij zie. Veranderen.
Als jij nu ziek bent en je gaat ziek uit dienst, dan zit je niet in de WW maar in de Ziektewet. En terecht, want in de WW moet je gewoon beschikbaar zijn voor werk. Dus waarom niet gewoon je laten keuren bij het UWV? Juist het UWV kan je ook begeleiden naar een baan waar jij je wel goed voelt en die misschien voor deze levensfase met therapie geschikt is.
maaktnietuittttt schreef:
17-04-2019 17:23
Kan toch gewoon therapieën volgen en op banen solliciteren waar ik toch niet word aangenomen. Sollicitatieplicht voldaan, WW binnen.
Laat dat denken over ww maar even los, zo ver is het nog niet. Ben je vandaag naar je werk geweest?
Heb je al nagedacht over mogelijk een andere baan zoeken? Deze baan is toch maar tijdelijk, toch? Er is genoeg werk te vinden. Of wil je liever niet wisselen nu, is dat te veel voor je?
maaktnietuittttt schreef:
17-04-2019 17:23
... eerst even goed nadenken hoe ik mijn toekomst voor mij zie. Veranderen.
Wat wil je als eerste veranderen? Maak het jezelf niet te moeilijk, neem kleine stapjes, niet alles tegelijk.

Veel vragen, sorry.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak aan je denk, ik wens je veel goeds.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
17-04-2019 17:27
Jezus gast, doe normaal. Daar is ww niet voor bedoeld.
dus dit... wat een droeftoeter ben je dan inderdaad...
Bee_Kind schreef:
17-04-2019 17:51
Als jij nu ziek bent en je gaat ziek uit dienst, dan zit je niet in de WW maar in de Ziektewet. En terecht, want in de WW moet je gewoon beschikbaar zijn voor werk. Dus waarom niet gewoon je laten keuren bij het UWV? Juist het UWV kan je ook begeleiden naar een baan waar jij je wel goed voelt en die misschien voor deze levensfase met therapie geschikt is.
Precies dit. Je komt in de ziektewet via het UWV. Inclusief keuringsarts. Die gaat bepalen voor hoeveel uur je nog inzetbaar bent. En dan kun je gewoon je therapie gaan volgen. Er zijn legio mensen die ondanks hun psychische kwetsbaarheid een x-aantal uur werken, en daarnaast naar therapie gaan.
No way dat je lekker WW kunt gaan trekken dus.
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
17-04-2019 17:23
Kan toch gewoon therapieën volgen en op banen solliciteren waar ik toch niet word aangenomen. Sollicitatieplicht voldaan, WW binnen. Ik ga in ieder geval niet haasten voor een baan nu, eerst even goed nadenken hoe ik mijn toekomst voor mij zie. Veranderen.

Dit is een herhaling van wat je in het begin van dit topic schreef.
Als je je hebt ziekgemeld (ben je nog steeds thuis?) kom je dus in de Ziektewet. Dan krijg je een uitkering, en begeleiding.
Dit is je kans om uit je onhoudbare situatie te komen.
Eerlijk gezegd heb ik zo mijn twijfels of je echt bij de huisarts geweest bent omdat je er in zulke vage woorden over schrijft.
Ook als dat een leugen was kun je alsnog gaan.
De greep op je leven ben je waarschijnlijk allang kwijt, je houdt jezelf overeind met wiet, illegaal verkregen slaappillen, wantrouwen en scenario's waar je je aan vastklampt. En de illusie dat je het nog wel even redt op deze manier.
Zoek hulp!
Je hoeft jezelf niet over te leveren aan hulpverleners, je bent geen kind meer maar een volwassen man die kan nadenken en redeneren.
Je kunt zelf de regie houden wanneer je je openstelt voor ondersteuning. Het is jouw leven.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven