Ziek melden van werk en een traject in vanwege depressie?

07-04-2019 20:03 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2019 11:13
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:35
6 dagen per week elke dag bellen is wel wat overdreven vind ik. Dit is niet iets wat in een dagje even overgaat. Ze zijn heel opdringerig als je ziek bent.
Dat is dan goed om aan te geven bij de bedrijfsarts :-)
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-04-2019 23:34
Uhm nee hoor.
waarom zeg je dan zoiets? Ik heb altijd hard gewerkt voor mijn geld, vanaf mijn 14de werk ik al.
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:40
waarom zeg je dan zoiets? Ik heb altijd hard gewerkt voor mijn geld, vanaf mijn 14de werk ik al.
Omdat je zo over komt, als een zeurkont. En met zeuren kom je nergens. Dus morgen de huisarts bellen, opnieuw op de wachtlijst van de ggz en het proces door. Met de behandelaar die je dan toegewezen krijgt overleg je wat handig is mbt werk en dat bespreek je vervolgens met de bedrijfsarts.
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 22:56
Dagbesteding in de zin van therapie? Ik wil graag dagbesteding waarvan ik het gevoel heb dat het goed voor mijn welzijn is. Op dit moment met deze baan heb ik dat gevoel niet. Eerder het gevoel dat het me 100x depressiever maakt.
Heb je nou echt een depressie? Of ben je somber / angstig en wordt dit erger door t werk?
T klinkt allemaal nogal klagerig..ook wat je schreef over je IQ en dan 'dit werk'.
Je kan je natuurlijk altijd ziek melden maar om dat nou te gaan doen omdat je denkt een intensieve therapie te moeten gaan volgen, lijkt me nogal voorbarig.
Ga eerst maar eens naar de huisarts en voor intake naar de ggz (dan ben je sowieso al wat weken / maanden verder), zij zeggen daar wel wat nodig is bij jouw problematiek. Overigens is werken naast therapie meestal voorliggend; thuis blijven helpt niks.
En..als je je baan zo vreselijk vindt dan zou ik als ik jou was op zoek gaan naar iets anders; er zijn op t moment vacatures genoeg. En..als je (ondanks je IQ....) geen geschikte opleiding hebt dan ga je die volgen.
Ik zou je geluk niet laten afhangen van een evt behandeltraject. Je moet zelf alle voorwaarden scheppen. Succes
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
07-04-2019 23:38
Dat is dan goed om aan te geven bij de bedrijfsarts :-)
Wel vind ik het lastig, stel ik meld mij ziek. Vervolgens laat ik mijn eigen doorverwijzen naar GGZ en sta ik op een wachtlijst. Waarschijnlijk kan ik wel al gaan beginnen met lichttherapie maar voorderest heb ik superveel vrije tijd. Daar moet ik dan nog wel wat voor vinden.
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:45
Wel vind ik het lastig, stel ik meld mij ziek. Vervolgens laat ik mijn eigen doorverwijzen naar GGZ en sta ik op een wachtlijst. Waarschijnlijk kan ik wel al gaan beginnen met lichttherapie maar voorderest heb ik superveel vrije tijd. Daar moet ik dan nog wel wat voor vinden.
Lichttherapie in het voorjaar/zomer?
yeps1 schreef:
07-04-2019 23:43
Heb je nou echt een depressie? Of ben je somber / angstig en wordt dit erger door t werk?
T klinkt allemaal nogal klagerig..ook wat je schreef over je IQ en dan 'dit werk'.
Je kan je natuurlijk altijd ziek melden maar om dat nou te gaan doen omdat je denkt een intensieve therapie te moeten gaan volgen, lijkt me nogal voorbarig.
Ga eerst maar eens naar de huisarts en voor intake naar de ggz (dan ben je sowieso al wat weken / maanden verder), zij zeggen daar wel wat nodig is bij jouw problematiek. Overigens is werken naast therapie meestal voorliggend; thuis blijven helpt niks.
En..als je je baan zo vreselijk vindt dan zou ik als ik jou was op zoek gaan naar iets anders; er zijn op t moment vacatures genoeg. En..als je (ondanks je IQ....) geen geschikte opleiding hebt dan ga je die volgen.
Ik zou je geluk niet laten afhangen van een evt behandeltraject. Je moet zelf alle voorwaarden scheppen. Succes
Exact dit.
Alle reacties Link kopieren
yeps1 schreef:
07-04-2019 23:43
Heb je nou echt een depressie? Of ben je somber / angstig en wordt dit erger door t werk?
T klinkt allemaal nogal klagerig..ook wat je schreef over je IQ en dan 'dit werk'.
Je kan je natuurlijk altijd ziek melden maar om dat nou te gaan doen omdat je denkt een intensieve therapie te moeten gaan volgen, lijkt me nogal voorbarig.
Ga eerst maar eens naar de huisarts en voor intake naar de ggz (dan ben je sowieso al wat weken / maanden verder), zij zeggen daar wel wat nodig is bij jouw problematiek. Overigens is werken naast therapie meestal voorliggend; thuis blijven helpt niks.
En..als je je baan zo vreselijk vindt dan zou ik als ik jou was op zoek gaan naar iets anders; er zijn op t moment vacatures genoeg. En..als je (ondanks je IQ....) geen geschikte opleiding hebt dan ga je die volgen.
Ik zou je geluk niet laten afhangen van een evt behandeltraject. Je moet zelf alle voorwaarden scheppen. Succes
Depressie en somber/angstig door mijn werk. En nog wel wat meer klachten heb ik waarvan ik denk dat de gemiddelde "normale" persoon deze niet heeft. Het is vrij ingewikkeld allemaal ook om uit te leggen. Als ik kijk naar mijn verleden zijn er genoeg aanwijsbare redenen waaruit blijkt dat ik niet helemaal lekker opga in de maatschappij zeg maar.

Thuis zitten en depressief uit het raam staren is het laatste wat ik wil. Maar, elke dag ergens heen en mijn eigen zwaar depressief voelen is ook niet de oplossing voor mijn gevoel.

Hoe je het zegt, klinkt het ook allemaal simpel. Was het ook maar zo in mijn hoofd. Part-time baantje, studie ernaast. Dat zou ik supergraag willen. Alleen heb ik het gevoel dat ik teveel onverwerkte herinneringen, verslavingen en psychische klachten heb.
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 07-04-2019 23:53
7.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:45
Wel vind ik het lastig, stel ik meld mij ziek. Vervolgens laat ik mijn eigen doorverwijzen naar GGZ en sta ik op een wachtlijst. Waarschijnlijk kan ik wel al gaan beginnen met lichttherapie maar voorderest heb ik superveel vrije tijd. Daar moet ik dan nog wel wat voor vinden.
Je weet niet of de bedrijfsarts zegt, ga maar thuis zitten. Die kans acht ik - terecht - zeer klein.
Het doel lijkt nu vooral om niet meer te hoeven werken, dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Het doel moet zijn: in behandeling gaan en beter worden. Hetzij met werk als dat kan, hetzij zonder werk als dat niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Als je depressief wordt puur door dit werk, dan lijkt me de oplossing ander werk zoeken.
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:49
Reden: ..
99.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
07-04-2019 23:51
Je weet niet of de bedrijfsarts zegt, ga maar thuis zitten. Die kans acht ik - terecht - zeer klein.
Het doel lijkt nu vooral om niet meer te hoeven werken, dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Het doel moet zijn: in behandeling gaan en beter worden. Hetzij met werk als dat kan, hetzij zonder werk als dat niet kan.
Gevoelsmatig wil ik dat zonder werk. Misschien komt het door angstklachten, misschien door iets anders. Ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn eigen gewoon ziek melden, mijn eigen laten doorverwijzen en dan zie ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:58
Gevoelsmatig wil ik dat zonder werk. Misschien komt het door angstklachten, misschien door iets anders. Ik weet het niet.
Die keuze kun je alleen maken als je stopt met werk, zolang je betaald wordt is die keuze niet aan jou... Zoals je in de post hierboven zegt weet ik niet of het wel je werk is dat je depressief maakt, meer je persoonlijke omstandigheden. Dat is inderdaad verder aan de professionals om uit te zoeken. En aan hen ook de taak om te kijken wat verstandig is op het gebied van werk en behandeling.
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 00:00
Ik ga mijn eigen gewoon ziek melden, mijn eigen laten doorverwijzen en dan zie ik het wel.
Ja, je kunt hier wel 100 scenarios bedenken maar er zijn er inderdaad nog 100 meer. Succes, ik hoop dat je bij de GGZ zo snel mogelijk de juiste behandeling krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
08-04-2019 00:03
Ja, je kunt hier wel 100 scenarios bedenken maar er zijn er inderdaad nog 100 meer. Succes, ik hoop dat je bij de GGZ zo snel mogelijk de juiste behandeling krijgt!
Dankjewel, ik hoop het ook.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:49
Reden: ..
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 00:12
Ik denk dat werk wel een van de factoren is die bijdraagt aan de depressie. Ik ben wel bang om slecht uit mijn woorden te komen bij de bedrijfsarts, vooral omdat ik nog lang moet wachten op de juiste diagnoses van waar ik mee worstel neem ik aan. Hoe ga ik hem alles uitleggen. Het zit allemaal best wel ingewikkeld als ik even heel mijn leven door moet nemen met hem.
Een bedrijfsarts weet ook vaak wel de juiste vragen te stellen, die weet natuurlijk exact waar hij/zij op moet letten! Dan komt het meestal vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:49
Reden: ..
99.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 22:56
Dagbesteding in de zin van therapie? Ik wil graag dagbesteding waarvan ik het gevoel heb dat het goed voor mijn welzijn is. Op dit moment met deze baan heb ik dat gevoel niet. Eerder het gevoel dat het me 100x depressiever maakt.
Nee. Dagbesteding als in werk of vrijwilligerswerk. Ze zullen je dus stimuleren om weer aan het werk te gaan.
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:35
6 dagen per week elke dag bellen is wel wat overdreven vind ik. Dit is niet iets wat in een dagje even overgaat. Ze zijn heel opdringerig als je ziek bent.
Kan je geen ander uitzendbureau zoeken? Ik werk ook al vier jaar via een uitzendbureau en alle keren dat ik ziek was heb ik ze helemaal niet gehoord. Gewoon via mijn online account doorgegeven zoals het moet, gesproken met een medewerker via de telefoon en klaar. Toen ik me beter had gemeld ging ik gewoon weer aan het werk. Bij mij hebben ze echt nooit moeilijk gedaan of lopen zeiken. En ik ben drie keer ziek geweest binnen een half jaar. Nooit wat gehoord.

Het klinkt alsof je voornamelijk heel ongelukkig wordt van je werk. Ik begrijp dat je momenteel niet wil solliciteren en even op adem wil komen maar langdurig thuis gaan zitten is ook niet altijd de oplossing, zeker niet in een depressie. Ik was blij dat ik parttime kon werken tijdens mijn depressie. Is parttime niet een optie voor je? Over een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:50
Reden: ..
98.94% gewijzigd
Als je niet ontslag kan nemen en je op eigen kosten in kan laten checken in een prive-behandelcentrum dan is wat jij zegt te willen denk ik niet mogelijk. Als je je salaris wil behouden moet je je door de bedrijfsarts laten beoordelen en door de huisarts laten vertellen wat je moet doen ( meestal niet meteen een in-patient behandeltraject, maar eerder een of een enkele keren per week naar de psycholoog).
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bedacht wat je wel wil qua werk? Ik lees vooral dat je jouw baan zwaar vindt om diverse redenen en dat kan ik me voorstellen. Het komt op mij over alsof je alles aan wilt grijpen om maar van die baan af te zijn en dat je daarom fulltime in therapie wil.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat je aan de slag wil met jouw problemen, maar het is heel belangrijk om tevens een doel voor ogen te hebben. Zelfs al zou je direct in therapie kunnen, dan komt er een moment dat je weer gaat werken en ik denk dat je dan iets moet hebben waar je naar uit kijkt en niet iets waar je als n berg tegenop ziet als nu.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:50
Reden: ..
96.23% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven