Ziek melden van werk en een traject in vanwege depressie?

07-04-2019 20:03 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2019 11:13
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 20:34
Reden: ..
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of je bent bang om de stap om te veranderen te zetten. Hoe rot je leven nu ook is, je weet wel wat je hebt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-04-2019 10:12
Jij zelf, in een eerdere post
Laat zien, waar ik letterlijk zeg dat ik dingen wil doen die mij LEUK lijken om te doen.
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:17
Naja blijkbaar werkt dat wel zo in de maatschappij, er zijn genoeg mensen in de WAJONG en bijstand die achterover leunen en niks doen. Genoeg. En ik ben iemand die juist niet bij deze groep wilt horen, maar word gezien als een klaploper zodra ik mijn eigen ziek wil melden voor serieuze psychische problemen geholpen wil worden. Ik wil gewoon werken met een gezonde geest en niet iets doen waarvan ik het gevoel heb dat het me juist de kant opdouwt van de WAJONG en bijstand. Vooral omdat, ik niet het gevoel heb dat het nou beter gaat met mij naarmate de tijd verstrijkt.
Waarom zou je Wajong krijgen? Dan moet je blijvend arbeidsongeschikt zijn. Dat ben je niet.
En blablablabla.
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:17
Naja blijkbaar werkt dat wel zo in de maatschappij, er zijn genoeg mensen in de WAJONG en bijstand die achterover leunen en niks doen. Genoeg. En ik ben iemand die juist niet bij deze groep wilt horen, maar word gezien als een klaploper zodra ik mijn eigen ziek wil melden voor serieuze psychische problemen geholpen wil worden. Ik wil gewoon werken met een gezonde geest en niet iets doen waarvan ik het gevoel heb dat het me juist de kant opdouwt van de WAJONG en bijstand. Vooral omdat, ik niet het gevoel heb dat het nou beter gaat met mij naarmate de tijd verstrijkt.
Je doet zo ontzettend veel aannames.

Niemand ziet je als een klaploper. Er wordt je hier alleen maar duidelijk gemaakt dat bij een ziek melding, ook plichten horen die niet noodzakelijkerwijs overeenkomen met jouw wensen. Jij focust je echter op uitkeringen waar je geen recht op hebt.
En als jij je problemen nu eens gaat aanpakken, kun je daarna nog harder werken voor je geld.
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 20:35
Reden: ..
99.59% gewijzigd
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:19
Laat zien, waar ik letterlijk zeg dat ik dingen wil doen die mij LEUK lijken om te doen.
Dat heb je eerst verwijderd. Jammer.
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 09:56
Weet ik, ik heb vorig jaar een intakegesprek gehad. Als ik wil stuur ik nu een email, en krijg ik meteen een doorverwijzing naar het GGZ. Maar ik wil een soort van plan hebben. Ik wil beter worden. Ik wil mijn eigen ook niet ziek melden nu en thuis zitten en gezien worden als een klaploper. Ik wil leren (over mijn psyche), ik wil een beter mens worden, ik wil mijn klachten verminderen, ik wil gezond worden. Ik ben bereid om alles aan aan te pakken qua therapie maar, ik wil de komende periode gewoon niks doen waar ik mijn eigen niet goed bij voel. Uitgezonderd van therapieën dan, daarvan ga ik alles doen wat aanbevolen word.
Hiero.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-04-2019 10:23
Dat heb je eerst verwijderd. Jammer.
Haha, wtf. Wat is dit? Wil je alstjeblieft niet meer in dit topic reageren? Nu heb ik dat nog verwijderd ook? Alstjeblieft ga weg uit dit topic. Echt heel vreemd dat je mij hiervan nu beschuldigt.
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:28
9.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
08-04-2019 10:23
Hiero.
Dus "geen dingen doen waar je je niet goed bij voelt" interpreteer jij als "dingen doen die je leuk vind". Interessante interpretatie. Zou je aub niet meer willen reageren in deze topic als je zulke rare conclusies trekt.
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:23
Weet je, ik heb geeneens meer zin om met jou in gesprek te gaan. Ik ben gek, maar jij bent gek op een hele andere manier. Ik heb nog nooit psychische hulp gehad, nog nooit heb ik om aandacht gevraagd. Ik heb veel meegemaakt en om door zo'n idioot als jou neergezet te worden als een aandachtvragende smoesjesverzinnende klaploper ga ik niet mee akkoord. Schaam je. Als je echt wist wat er in mijn hoofd omging en wat er in mijn leven speelde had je dit niet gezegd. Of je moet een totaal gebrek hebben aan empathie.
Waarom onderneem hè dan geen actie?
Waarom heb je je huisarts niet allang gemaild?
Waarom heb je geen afspraak met die huisarts gemaakt om te bespreken wat wijsheid is?
Waarom draai je alle kanten op?
Waarom neem je nergens verantwoordelijkheid?
Waarom zou jij het alleen recht op een moeilijk leven hebben?
Waarom denk jij dat je van je eigen verantwoordelijkheid bent ontslagen omdat je het moeilijk hebt?
Waarom denk jij dat iedereen het cadeau krijgt behalve jij?
Waarom denk je dat iemand in de Wajong een luie klaploper is?
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:27
Dus "geen dingen doen waar je je niet goed bij voelt" interpreteer jij als "dingen doen die je leuk vind". Interessante interpretatie. Zou je aub niet meer willen reageren in deze topic als je zulke rare conclusies trekt.
O, wat betekent het dan?
Moire schreef:
08-04-2019 10:28
Waarom onderneem hè dan geen actie?
Waarom heb je je huisarts niet allang gemaild?
Waarom heb je geen afspraak met die huisarts gemaakt om te bespreken wat wijsheid is?
Waarom draai je alle kanten op?
Waarom neem je nergens verantwoordelijkheid?
Waarom zou jij het alleen recht op een moeilijk leven hebben?
Waarom denk jij dat je van je eigen verantwoordelijkheid bent ontslagen omdat je het moeilijk hebt?
Waarom denk jij dat iedereen het cadeau krijgt behalve jij?
Waarom denk je dat iemand in de Wajong een luie klaploper is?
Hele goede vragen.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
08-04-2019 10:28
O, wat betekent het dan?
Dingen doen die goed aanvoelen hoeven niet persé leuk te zijn toch? Helemaal op dit gebied. Of denk je dat het leuk is om onverwerkt pijn, leed en verdriet te verwerken? Daarom, aub reageer niet meer in deze topic als je zo'n gebrek heb aan empathisch vermogen.
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:31
Dingen doen die goed aanvoelen hoeven niet persé leuk te zijn toch? Helemaal op dit gebied. Of denk je dat het leuk is om onverwerkt pijn, leed en verdriet te verwerken? Daarom, aub reageer niet meer in deze topic als je zo'n gebrek heb aan empathisch vermogen.
Je therapie was toch losstaand van de dingen ken die goed aanvoelen? Dus dan blijft over: dingen die je leuk vindt, want die voelen goed aan.
Maar er is helemaal geen therapie.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu het doel van dit topic? Wil je dat iedereen met je meepraat of wil je hulp?
Je haalt er van alles bij en schopt tegen veel dingen aan. Als je je daar beter door voelt, prima. Maar het lost natuurlijk niets op. Je kunt beter de energie gebruiken om daadwerkelijk iets te veranderen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
08-04-2019 10:37
Je therapie was toch losstaand van de dingen ken die goed aanvoelen? Dus dan blijft over: dingen die je leuk vindt, want die voelen goed aan.
Maar er is helemaal geen therapie.
Beter gewoon niet meer reageren. Ik wil liever even met verstandige mensen van gedachten wisselen.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-04-2019 10:38
Wat is nu het doel van dit topic? Wil je dat iedereen met je meepraat of wil je hulp?
Je haalt er van alles bij en schopt tegen veel dingen aan. Als je je daar beter door voelt, prima. Maar het lost natuurlijk niets op. Je kunt beter de energie gebruiken om daadwerkelijk iets te veranderen.
Ik voel hier een klein beetje beter door, even mijn hart luchten? erg? Wat wil ik hiermee? Ervaringen van anderen horen, van gedachten wisselen, advies krijgen, in conclaaf, praten überhaupt, ik weet het niet.
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:43
13.94% gewijzigd
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:40
Beter gewoon niet meer reageren. Ik wil liever even met verstandige mensen van gedachten wisselen.
En dus zit je nu bij de huisarts in de wachtkamer om zometeen je issues met hem/haar te bespreken?
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:41
Ik voel hier een klein beetje beter door, even mijn hart luchten? erg?
Niet erg, maar zolang het hierbij blijft leidt het nergens toe.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-04-2019 10:42
Niet erg, maar zolang het hierbij blijft leidt het nergens toe.
Daar heb je gelijk in.
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:40
Beter gewoon niet meer reageren. Ik wil liever even met verstandige mensen van gedachten wisselen.
Lastig hè, eigen verantwoordelijkheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
08-04-2019 10:40
Beter gewoon niet meer reageren. Ik wil liever even met verstandige mensen van gedachten wisselen.
Moire, en anderen hier, komt met zinnige vragen en opmerkingen. Dit zul je tijdens therapie nog vaker tegenkomen. Daar kun je boos om worden, maar je kunt er ook iets mee doen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-04-2019 10:41
En dus zit je nu bij de huisarts in de wachtkamer om zometeen je issues met hem/haar te bespreken?
Waarschijnlijk ben je helemaal geen slecht mens, maar je hebt mij net wel beschuldigt van iets te verwijderen in een topic terwijl ik dat niet gedaan heb. Misschien is het verstandig als wij even niet meer met elkaar van gedachtes wisselen. Succes voorderest met alles.
noa schreef:
08-04-2019 10:45
Moire, en anderen hier, komt met zinnige vragen en opmerkingen. Dit zul je tijdens therapie nog vaker tegenkomen. Daar kun je boos om worden, maar je kunt er ook iets mee doen.
Hij wil er niets mee doen, anders had hij gisteren al gezorgd dat hij vandaag bij de huisarts zou zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven