Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik kan momenteel wel janken eigenlijk, door het weer. Ik kan me niet herinneren dat we ooit zo'n slecht voorjaar hebben gehad? De vooruitzichten blijven diep en diep triest. A.s onderdag Hemelvaart, ook weer een verloren dag waarschijnlijk want je kan geen f*ck doen met dit weer.

Het leven is al zo kl*te door Corona en dan zit je eigenlijk nog opgesloten door het weer ook. Anders kun je nog eens lekker gaan fietsen, lopen of ergens naar toe. Normaal gesproken had je nog eens wat vermaak / afleiding door naar de bios te gaan of een overdekt winkelcentrum bij slecht weer.

Ik ben zoooo toe aan warmte en zon dat ik gewoon het gevoel heb dat ik het niet meer trek. En als de vooruitzichten nou eens goed waren, bijvoorbeeld vanaf volgende week komt er een warmtefront aan, dan kan ik me er nog wel overheen zetten maar nee, het blijft ruk.

Hopelijk komt er vandaag nog een zonnetje. Ik zie de eerste buien al in aantocht op buienradar. Lekker hoor dat het 24 graden wordt maar op deze manier heb je er ook niks aan.

Gisteren werd het toch nog droog en kwam er zelfs een zonnetje maar in plaats daarvan begon het hier te 'stormen'.

Het is bijna om te lachen als het niet zo triest zou zijn.
Ik deel je gevoel Miriam.

Nu ziet het er hier echt lekker uit, temperatuur lekker (voor het tijdstip) blauwe lucht met wat wolkjes. Maar als ik inderdaad op buienradar kijk komt er zo een paar uur regen aan. Heb net wel eea in de tuin gedaan (ben een vroege vogel) maar had ook graag nog een paar wassen buiten gehangen.

Normaal zou ik lekker met mijn gezin in de tuin ontbijten, meestal met moederdag is het lekker weer. En ik heb een groot gezin en dan is het buiten sowieso fijner, we zitten al maanden binnen.

En inderdaad de vooruitzichten zijn ook om te janken.

Ik zag voor vandaag hier ook een code geel voorbij komen. Mei en we zitten met kou en regen en een vieze koude wind.

Ik vreet ook een kop eraf wanneer iemand gaat janken als het drie dagen 35 graden is dat het zoooooo heet is, zooooo droog, de natuuuuuuuurrrrrrr.

Pleur op het is al maanden zeiknat.
Ik kan ook wel janken. Momenteel ziet het niet naar uit dat we in mei nog mooi weer krijgen. En is het een keertje zonnig, dan die keiharde, ijskoude wind elke keer. Zo ellendig als dit jaar is het nog niet vaak geweest.

Ik weet nog dat we een jaar of 10 geleden een keer op Koninginnedag de eerste echt warme dag hadden (zwemweer) en dat ik al zo baalde dat dat pas zo laat in april was. Nu is het verdorie al bijna half mei en hebben we nog steeds niks gehad.
Inderdaad, de eerste die straks loopt te huilen als het een keer heet is, krijgt een beuk.
Maar die geur nu buiten, het ruikt ineens naar zomer! Wat heb ik deze geur gemist!

Ik moet dan wel weer helaas werken tot half 5, dat dan weer wel. Hebben we eindelijk een warme dag, zit ik vastgekluisterd aan mijn werkplek binnen.... :-( maar goed, ik kan het raam wel open zetten haha.
Ik kan ook wel janken. Zeer deprimerend dit ik heb hier gewoon de lampen aan :| niet leuk. En inderdaad als iemand loopt te mekkeren dat het 3 dagen mooi weer is die krijgt klappen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Janken dit.
Zonnetje scheen, dus lekker met de hond wandelen, jurkje aan. Eindelijk zomer! Halverwege mijn wandeling ineens pikzwarte lucht en onweer. Volledig natgeregend voor ik thuis was. Nu koud op de bank met de lampen aan.

Nou, echt genieten! 1 dag warme temperaturen, maar wel met de hele dag bewolking en regen, dus alsnog binnen zitten. Ben er zo klaar mee :'(
En de weken hierna gaan we gewoon vrolijk door met kou en elke dag regen. Ik merk echt dat ik elke dag verdrietiger word. Bah.
Trust me I’m a dogtor
Hier geen bewolking en regen vooralsnog. Strakblauw en ☀️!

En lekker warm. Knap je van op!
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
09-05-2021 11:47

Hier ook strakblauw en warm!
Nou hier was het 5 minuten strakblauw en warm, ik zat al gelijk buiten. Maar de zon verdweenw in no time achter de zon.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
yasmijn schreef:
09-05-2021 11:47

Dat was hier ook zo en heerlijk een uur in de zon gezeten, helaas van korte duur, want de eerste druppels zijn alweer gevallen.
Wat een schijtweer!! Dan heb ik nog liever helemaal geen zon, nu weet je gewoon niet waar je aan toe bent. :'(
Het zou rond 10 uur regenen, dus ik binnen gewacht, maar er gebeurde niks, dus om 12 uur toch maar de tuinkussens naar buiten en mezelf geïnstalleerd.
10 minuten later een enorme windvlaag waardoor m'n krant wegwaaide, en de kat op mijn schoot zich rot schrok, waardoor ik fijne krassen in mijn been heb, en regen. :@
Alle kussens weer naar binnen. :'(
Nu zit ik binnen op de bank, ziet er weer zonnig uit buiten (maar wel harde wind), volgens buienradar komt er zo weer een bui.
Ik blijf niet aan de gang met de kussens slepen. :furious:

En de vooruitzichten zijn niet veel beter. Bleeehhh ben zo toe aan warmte in mijn botten! :cry:
Hier regent het nu ook..
En dondert heel zachtjes, dus toch onweer..
Sta op het punt om naar hutje te gaan, alles ingepakt..
Doe op mijn gemakkie, want daar is het waarschijnlijk pas droog vanaf 3 uur vanmiddag.

Raar wisselend weer, hoor, maar volgens weeronline alleen buien in de ochtend en avond (zowel hier als daar, maar zou daar dan 's nachts onweer zijn).
Het is bizar hoe slecht het voorspeld wordt, vlak vooraf nog wel, terwijl ze toch die satelietbeelden hebben tegenwoordig zou je zeggen.
Sneu voor terrassen wel weer, regent alles nog net ff nat..

Hun eigen div grafieken over 1 woonplaats spreken elkaar ook tegen.

We zien wel, met regen kan het ook knus zijn (onweer 's nachts is dan wat minder, haha) en ben ik er iig ff uit. Boek mee, ik vermaak me wel.

Hopelijk hebben jullie toch nog lekker weer de rest van de dag :sun:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hier is het bewolkt. Ik ga zo naar buiten dus heb hoge verwachtingen van de temperatuur. :D Het heeft net geregend, maar ach ja als het nu weer even droog is kunnen we in elk geval lekker naar buiten de warmte in.
Reed met onweer thuis weg (niet voorspeld s middags) en kwam met een stortbui aan (ook niet voorspeld, zou ochtend en avond onweer/regen zijn en de middag zon).

Maarrrr: toch goed gegokt want sinds half 4 dan eindelijk ☀️☀️☀️☀️. :yes:

En dan is t meteen warm en zweterig maar ik vind t top!! 😀😀😀
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Na een fikse regenbui met onweer inmiddels weer in de zon met een (bijna) strak blauwe lucht, bloedheet zelfs! Raar weer, maar wel heerlijk nu!
Ja, hier ook, Lois!

Op die regenbui na een schitterende dag
:sun: :sun: :sun:

Op een terras geluncht met mijn moeder en vanavond buiten gegeten, wat een zaligheid :cheer: Hier nu nog 25 graden.
Ik ben een paar dagen in Zeeland geweest en vanmiddag was het prachtig weer, met als resultaat dat we nu zo rood als een kreeft zijn :rofl: Oeps.. Vergeten in te smeren.

Maar wat was het heerlijk :heart:
Wat een mooi weer was het! :sun:

Had jeans en een shirtje met van die doorschijnende lange mouwen aan en dacht voor het eerst dit jaar shit ik ben te warm gekleed toen ik de deur uit was. Had een winterjas meegegrist en wilde nog mijn bikerjack aan en toen dacht ik Ugli waar ben je nou mee bezig, het is 20 graden. Moet er even aan wennen dat ik niet dood ga van de kou buiten. :D
Gisterenmiddag heerlijk in de zon op het dakterras met vriend gezeten. Later nog even de stad in gegaan, gegeten op het terras (dan maar wat eerder eten) wat was het lekker zeg. Even geen corona shitgevoel.

Tegen 21:00 brak het onweer los en begon het snoeihard te regenen, maar de middag hebben we echt genoten.

Helaas van korte duur, want de rest van de week is weer kut. Ik ben vanaf morgenmiddag een kleine week vrij, maar verwacht van het weer niks, zo ontzettend jammer. En dat is een understatement.
Het was gisteren maar raar weer. Warm, maar het zag eruit als de afgelopen weken, dus kwam de temperatuur steeds als een verrassing.

's Morgens zat ik in de zon, 's middag regen en onweer, 's avonds nog lekker in de zon gewandeld.
Later is nu
volgens de voorspellingen trouwens donderdag en vrijdag droog en (half) bewolkt. Dat geeft hoop dat er in elk geval nog wat in de tuin gedaan kan worden. Het onkruid vindt dit weer wel fijn.
Later is nu
Ik vond het los van mijn werktijden ook fijn gisteren. Eindelijk weer eens met familie voor het eerst in jaren samen kunnen eten, omdat we buiten konden zitten en de 3 kwetsbaarsten (gedeeltelijk) gevaccineerd zijn.
Maleficent schreef:
10-05-2021 08:41
Ik vond het los van mijn werktijden ook fijn gisteren. Eindelijk weer eens met familie voor het eerst in jaren samen kunnen eten, omdat we buiten konden zitten en de 3 kwetsbaarsten (gedeeltelijk) gevaccineerd zijn.
Ja, wij ook. 4 gevaccineerden, 4 die pas geleden corona hebben gehad en dan nog 2. Ik vond het een prima reden om voor het eerst sinds een jaar weer eens bij elkaar te komen. Was zo fijn!

Wat het weer betreft was het afgezien van een paar enorme buien echt heerlijk. En ‘s avonds nog tot 22 uur buiten kunnen zitten zonder jas. Dat heb je hier meestal in de zomer niet eens, dus genieten.

Jammer dat het vanaf nu weer kaa uu tee is en blijft. We hebben weer eens een half dagje geluk gehad en nu is het blijkbaar weer genoeg geweest.
Ja wel regen, maar ook hogere temperaturen. Zo'n 14 tot 18 graden, dat is toch al een stuk beter dan 10. :) Als we nou ook nog even de zon kunnen gijzelen zou het helemaal mooi zijn.
Ik vind jullie erg positief. Het is mei, geen maart :D

Komende week zakt de temperatuur alleen maar weer, met als dieptepunt 12 graden komende zaterdag.

Pas richting 20 mei en verder lijkt het iets beter te worden, maar nog steeds bij lange na geen twintigers...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven