Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
In maart hebben we het ergste in ieder geval gehad en het kan inderdaad al heel lekker zijn. Zodra de zon er is, voel je die echt, terwijl hij nu bijna geen kracht heeft.
Ik kan ook niet wachten op de zomertijd, was vandaag weer om 5 uur wakker. En ‘s avonds kan ik nooit wachten om naar bed te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
26-01-2021 13:34
Bij de schaapskooien in onze omgeving worden komen de nieuw lammetjes er in rap tempo bij. Zo schattig.
We hebben er 1 geadopteerd want daar hebben ze ook wel wat Coronasteun nodig.
:heart:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier (natte) sneeuw vanmorgen :'-(

Vorig jaar met het begin van de lockdown was het volgens mij mooi weer. Wekenlang.
Later is nu
Dat is het ''énge'' van Nederland haha. Voor hetzelfde geldt heb je ook gewoon in maart én april nog koud miezerweer. Garantie op zo'n mooie lente als vorig jaar hebben we helaas niet, al hoop ik het van harte.
Sodermalm schreef:
27-01-2021 09:27
Dat is het ''énge'' van Nederland haha. Voor hetzelfde geldt heb je ook gewoon in maart én april nog koud miezerweer. Garantie op zo'n mooie lente als vorig jaar hebben we helaas niet, al hoop ik het van harte.
Het kan in juli nog koud en regenachtig zijn.
Het houdt me op de been om uit te kijken naar maart. Ik ben erg positief ingesteld. En wat Pamela ook zegt, het ergste hebben we in Maart gehad. En de lente begint dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Zoals vorig jaar juni bijvoorbeeld, totaal verregend. En ik april heb (nou ja had, dat gaat vast wéér niet door...) ik altijd een festival. Ik heb daar alle weertypes al meegemaakt, van totaal verkleumen in sneeuw en hagelbuien tot aan de knieen onder de blubber zitten door zware regen en storm tot lekker in het gras zitten met korte mouwen in de zon. Maart en april kunnen echt alle kanten op nog.

Maar in elk geval komen de leuke lentebloemen dan, wordt het langer licht en worden de bomen eindelijk weer groen. Dat alleen al word ik zo blij van.
Alle reacties Link kopieren
Ja balen is dat Ugli! Denk dat we daar nog niet op hoeven te rekenen. Maar als tegenhanger voor jouw post : ik heb ook wel eens een koningsdag (Koninginnedag toen nog) meegemaakt dat het geloof ik bijna 30 graden was en dat we in april al zwommen in het meer hierzo.

Wat voor jou je festival is, is voor mij de brave dorpskermis. niet dat ik er zelf nog heen ga, maar vind het altijd fijn als hij er staat, doet me denken aan vroeger, na het eten nog buitenspelen etcetera. Ook dat zal dit jaar nog wel niet doorgaan.

Verder zit ik mezelf de hele tijd te kwellen. Tot op de minuut nauwkeurig zit ik foto's te bekijken van mijn Nieuw-Zeeland reis van vorig jaar, en dan denk ik de hele tijd dingen als '' precies op dit moment zat ik met mijn reispartner toen lekker op het dakterras van ons hostel ons eerste avondmaaltje na aankomst op te eten met een dijk van een jetlag''. Het maakt een beetje een dubbel gevoel in miij los. Enerzijds fijn om het nogeens te herbeleven, aan de andere kant geeft het me echt een knoop in mijn maag, door die stomme COVID. Soms verlies ik het vertrouwen dat het leven ooit gewoon weer normaal wordt, en dat er ooit weer méér komt dan 5 dagen per week thuis werken achter je beeldscherm terwijl het buiten mistig/koud/regenachtig/grauw is.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, een enkele keer was het op dat festival zo warm dat de mensen in kostuum met bosjes werden afgevoerd door ambulances omdat hun pakkie te heet was.

Ja echt jammer he? Gewoon het 2e jaar dat het niet kan, echt bizar. Here comes volgend jaar en dan wordt het vast extra leuk!

Ik doe precies hetzelfde LOL! Ik ben vorig jaar van 28 februari tot ergens begin maart naar Noord Italië geweest op mijn allereerste wintersport. Al het hele jaar denk ik met grote weemoed terug aan de tijd dat Corona iets was waar men n Nederland in rep en roer over was omdat net het 1e corona geval gevonden was en wij kregen er helemaal niks van mee van die ellende, behalve dat het super lekker rustig was op de pistes omdat niemand meer wilde/durfde te komen (want Noord Italië was al een brandhaard toen). Super onbezorgde vakantie gehad en sinds de dag dat ik terug kwam in de corona shit gevallen en er nooit meer uitgekomen. Eerst omdat ik een paria was want ja ik was in Noord Italié geweest dus nu super giftig en besmettelijk en radioactief, dus ik mocht nergens komen (op mijn hobbies niet, op mijn werk niet, bij mijn familie niet, nergens was ik welkom - wat echt super begrijpelijk was en waar ik het ook volledig mee eens was hoor!) en toen meteen de week erna toen ik net uit mijn blijf-uit-mijn-buurt-fase kwam ging Nederland in lockdown. En nou, hier zijn we dan. Nog steeds in lockdown. Nog steeds niet reizen. Mijn wintersport lijkt een herinnering uit een vorig leven waar alles nog kon en mocht en waarbij mijn grootste zorg was om op tijd weer bij de skilift te komen. Ik heb nog 2 liedjes die me weer helemaal in de mood brengen die ik in mijn hotel veel draaide en en suikerpotje die ik daar kocht die me weer hetzelfde gevoel geeft als ik er naar kijk.

Nou ja, genoeg filosofisch gebrabbel, de volgende vakantie gaat er gewoon komen want dit gaat heus over, en dan ga ik me het er toch een partij van nemen! Alles wordt vast extra leuk als we weer dingen mogen, gewoon om het goed te maken voor de tijd dat we het niet mochten.

En anders is er altijd nog de lente en de zomer die ons te wachten staat, sowieso betere tijden op komst! :D
Alle reacties Link kopieren
Hahaha och jezus, je zou maar in februari 2020 net uit noord-italie komen. Ik weet inderdaad nog wel hoe toen over corona werd gesproken. Of over corona patienten. Iemand met Ebola zou nog minder eng gevonden worden volgens mij. Wat je zegt over een herinnering uit een vorig leven is dan wel spot-on ja.

En natuurlijk gaat die vakantie er ooit komen. Gewoon maar proberen te kijken naar de positieve kant van het verhaal. Zelfs mét corona maatregelen. Ik bedoel : als ik nu terug kijk naar april/mei 2020 zie ik dat niet per sé als een hele duistere periode, ondanks de lockdown. Maar daar heeft het weer dan ook flinke invloed op gehad.

Wat voor mij ook wel een beetje mee speelt is dat ik corona in ging met een single tweelingzus, twee single vriendinnen en twee vriendinnen zonder kinderen. Mijn zus heeft een vriend, die twee single vriendinnen ook en die andere twee vriendinnen hebben tegen de tijd dat er weer wat mag een kleintje gekregen. Leuk voor hen natuurlijk, maar mijn sociale leven zou na Covid er wel eens heel anders uit kunnen zien dan toen we deze fase in gingen haha. Mijn nieuw-zeeland reispartner hoef ik voorlopig even niet meer op te rekenen zo lijkt het. Maar ach, het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Febr vaak ook wel echt een k#tmaand (en dan ben ik er ook nog in geboren, how ironic) maar gelukkig is het dan maar 28 dagen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja Januari is kut, maar Februari is het ook net niet. Uit Januari maar nog niet in Maart en alle goede voornemens en nieuwjaarsenergie is alweer weg...
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
25-01-2021 21:59
Ja het is een echte lieverd, type ruwe bolster blanke pit.
En hij heeft me voor de nachten dat we niet samen slapen een warmte onderdeken gegeven :love:
Deze ga ik zo aanzetten en dan stap ik in een heerlijk warm bed.
Zoo dat is zó lekker! Ik heb hem ook elke avond aan voor ik in bed stap.
Alle reacties Link kopieren
Vindt het fijn als er weer narcissen oppoppen uit de grond ik heb echt een hekel aan januari en februari saaie koude rotmaanden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een takke weer, nu al, ik ben al even wakker ( echt zo ruk ) en het regent aan een stuk door.

Winter én corona, een wel heel slechte combinatie.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
28-01-2021 06:48
Wat een takke weer, nu al, ik ben al even wakker ( echt zo ruk ) en het regent aan een stuk door.

Winter én corona, een wel heel slechte combinatie.
Ja hier zeikt het ook. Echt zo naar.
Ik moet zeggen dat ik die hele winter door corona juist nog wel te doen vind dit jaar. Door thuiswerken.

Hoef niet op grimmige kantoorparken te lopen, sta niet op winderige stations. Niet nog door de zeikregen stoppen bij een tankstation om zo'n ellendig klef broodje te halen. Nee, gewoon lekker thuis, achter mijn scherm. Lekker uitgebreid koken, en ik zet van mijn drie schermen op mijn meest rechter scherm steeds zo'n YouTube film aan van iemand die gewoon twee uur lang door Miami of door Barcelona loopt en dat filmt, zo ben ik nog een beetje op vakantie haha.

Maar idd, de komende twee dagen worden echt zeiknat. Ze zijn hier in de straat ook bezig met graafwerkzaamheden. Zo'n ellendig gezicht al die werkers met ponchio's aan die nat regenen en al die modderpoelen die er ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
28-01-2021 09:13
Ik moet zeggen dat ik die hele winter door corona juist nog wel te doen vind dit jaar. Door thuiswerken.

Hoef niet op grimmige kantoorparken te lopen, sta niet op winderige stations. Niet nog door de zeikregen stoppen bij een tankstation om zo'n ellendig klef broodje te halen. Nee, gewoon lekker thuis, achter mijn scherm. Lekker uitgebreid koken, en ik zet van mijn drie schermen op mijn meest rechter scherm steeds zo'n YouTube film aan van iemand die gewoon twee uur lang door Miami of door Barcelona loopt en dat filmt, zo ben ik nog een beetje op vakantie haha.

Maar idd, de komende twee dagen worden echt zeiknat. Ze zijn hier in de straat ook bezig met graafwerkzaamheden. Zo'n ellendig gezicht al die werkers met ponchio's aan die nat regenen en al die modderpoelen die er ontstaan.
Dat zijn inderdaad wel de voordelen, en het thuiswerken was bij ons sowieso al mogelijk, en zal na corona ook wel meer de standaard zijn. Ik kies er dan voor om het 50/50 te gaan doen.

Heb een mega systeem update dus ik ga maar wat studiemateriaal doornemen voor mijn werk, lekker met een ontbijtje op de bank, kijk en dat is op kantoor dan weer niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Thuiswerken deed ik voor corona ook al, maar bij mij scheelt het dat ik er ‘s avonds niet meer uit hoef. Er waren toch regelmatig feestjes of concerten en dat leek me dan van tevoren leuk, maar op het moment zelf had ik dan zó geen zin om te gaan in het donker en de nattigheid. Ook andere dingen, informatieavond van een school bijvoorbeeld, daar moest je de deur voor uit en hoewel het balen is dat dat nu niet meer live kan, was ik gisteravond toch blij dat ik gewoon op de bank kon hangen met mijn laptop en ik alle info kreeg.
Dus de avonden vind ik echt fijn op deze manier, maar overdag baal ik stevig dat ik nergens heen kan.

Vandaag is het trouwens dieptriest qua weer, alleen maar donker en regen. Ik moet straks wel even weg, hopelijk hoef ik daar na het parkeren niet te ver te lopen. Verder blijf ik binnen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook, iets afgesproken hebben en dan staan te bibberen en balen op het perron of de fiets in het donker en kou en denken waarom de fuck wilde ik dit, ik had nu ook lekker warm thuis kunnen zijn. :P Maar als ik er dan eenmaa ben (concert bijvoorbeeld) ben ik dat weer vergeten.

Ja echt zwaar deprimerend weer. Ik had eigenlijk willen gaan fietsen (skaten kan sowieso al niet met die natte grond constant door alle regen), maar als ik ergens een hekel aan heb is het fietsen in de regen dus dat ga ik écht niet voor mijn lol doen. Misschien dan maar wandelen of even mijn VR bril en/of fitring erbij pakken voor wat beweging binnen.
Alle reacties Link kopieren
En alweer regen, word het nog droog?
Ik kijk overigens amper op de weer app, in de lente/zomer dagelijks.
Naar buiten gaan is nu meer noodzaak dan lol.

Ik moet er vandaag wel een paar keer uit, maar hoop dat dan wel tussen de buien door te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier breekt de :sun: af en toe door.
Toch veel regionale verschillen blijkbaar, vanochtend was het hier lichtgrijs en geen regen. Gisteren viel het me ook alles mee, wel fris windje.

Binnen dus ook vrij licht en dat geeft mij altijd meer moed en zin om eea aan te pakken (klusjes die ik graag wil) en ook om naar buiten te gaan.
Haha, meteen keuzestress wat eerst te doen?! :bonk:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet nu zonder app al wat de weersverwachting wordt: Regen. :biggrin: Het hertenpark hier is een blubberpoel geworden, zoveel heeft het geregend. Tijd voor mooi weer!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hier ook alleen maar donker en regen. Vooral voor de kinderen erg sneu vind ik, en ook ongezond (ze hangen nu steeds binnen). Ik ben nog wel even buiten gaan wandelen toen het voor etenstijd een uurtje droog was. Een vieze koude wind waardoor ik echt mijn capuchon op moest zetten, maar qua temperatuur was het te doen. Ik ben toch blij dat ik deze winter wat meer naar buiten ga dan anders.

Ik hoop dat februari al wat mooie dagen kent nu we niet op vakantie kunnen. Gelukkig is januari nu zo goed als voorbij, wat een lange ellendige maand is dat qua weer. Verder was hij trouwens ook 10x niks, met de scholen dicht, lockdown en alle andere maatregelen. Wat zou ik nu graag op een warm en zonnig en heel druk terras zitten met heel veel vrolijke mensen om me heen en een lekker drankje. Ik kan me al bijna niet meer voorstellen hoe dat was 🙁
Alle reacties Link kopieren
Het is crispy buiten. Knisperig. Koud met blauwe lucht. Winter zoals winter hoort te zijn. Maar ik begreep dat Nederland grote temperatuursverschillen heeft nu. Noorden koud, zuiden niet echt warm, maar stuk warmer. Ik ben blij dat het droog is :cheer:

Heb vanmorgen iets langer gelopen met de hond en ga straks weer even wandelen, denk ik. Of snoeien in de tuin, is het ook mooi weer voor (als de blubber goed bevroren is)

:sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij helaas niet blauw. Maar in ieder geval droog. Daar ben ik al blij ermee tegenwoordig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven