Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!

26-08-2019 11:03 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
29-06-2020 14:07
Nee ik ga ook alleen maar in het buitenland op vakantie. Ik heb hier bar weinig te zoeken haha. :P Ik ga nog liever helemaal niet dan in Nederland in een huisje in de regen zitten.
Dat heb ik ook, ik blijf dan liever thuis. Één keer ben ik een lang weekend naar Scheveningen geweest en was het opeens het prachtigste zomerweer wat je je kunt voorstellen, terwijl het de dagen ervoor en erna bar slecht was. Puur geluk. Maar verder heb ik ook wel eens met een paar vriendinnen in een chaletje op Terschelling en in een hotel ergens aan de kust gezeten, te koud en nat om naar buiten te gaan. Hoe gezellig het ook is met die vriendinnen, van mij hoeft dat niet meer.
Lucieanders schreef:
29-06-2020 13:54
Tja, :facepalm:
Je zit in het verkeerde topic :bye:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
29-06-2020 14:29
Dat heb ik ook, ik blijf dan liever thuis. Één keer ben ik een lang weekend naar Scheveningen geweest en was het opeens het prachtigste zomerweer wat je je kunt voorstellen, terwijl het de dagen ervoor en erna bar slecht was. Puur geluk. Maar verder heb ik ook wel eens met een paar vriendinnen in een chaletje op Terschelling en in een hotel ergens aan de kust gezeten, te koud en nat om naar buiten te gaan. Hoe gezellig het ook is met die vriendinnen, van mij hoeft dat niet meer.
Eens. Alleen voor festivals strijk ik over mijn hart. En heb dus zeer regelmatig onder een pluutje zitten bibberen. Dat neem ik dan maar voor lief. Wel 1 dag want noway dat ik in de pokke regen in een tentje ga zitten met mijn natte koude meuk.
Ugli schreef:
29-06-2020 14:07
Nee ik ga ook alleen maar in het buitenland op vakantie. Ik heb hier bar weinig te zoeken haha. :P Ik ga nog liever helemaal niet dan in Nederland in een huisje in de regen zitten.
Wij hebben hele mooie vakanties gehad in Nederland. Dat is geluk hebben want je kan ook weg regenen. Dat is dan echt balen!
Ik vind NL ook geen ruk aan. Zelfs met mooi weer heb ik het na een dag of 4 wel weer gezien hier. Maar om nou een heel jaar niet weg te gaan vind ik nogal wat. Heel misschien toch nog naar de zon naar ??? (Weten we nog niet) maar ik acht de kans zeer klein. Met dat Corona gedoe heb ik er wat minder zin in. Geen zin in overal beperkingen en moeilijk gedoe. Dan maar een jaar thuis :'(
Doubletree20 schreef:
29-06-2020 14:35
Ik vind NL ook geen ruk aan. Zelfs met mooi weer heb ik het na een dag of 4 wel weer gezien hier. Maar om nou een heel jaar niet weg te gaan vind ik nogal wat. Heel misschien toch nog naar de zon naar ??? (Weten we nog niet) maar ik acht de kans zeer klein. Met dat Corona gedoe heb ik er wat minder zin in. Geen zin in overal beperkingen en moeilijk gedoe. Dan maar een jaar thuis :'(
Wij blijven maar twijfelen wat we doen met vakantie. Ik word er gek van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging net de bloemen buiten besproeien, veel zon en warm!
Al een account? Log dan hier in.
pamelacourson schreef:
29-06-2020 14:29
Dat heb ik ook, ik blijf dan liever thuis. Één keer ben ik een lang weekend naar Scheveningen geweest en was het opeens het prachtigste zomerweer wat je je kunt voorstellen, terwijl het de dagen ervoor en erna bar slecht was. Puur geluk. Maar verder heb ik ook wel eens met een paar vriendinnen in een chaletje op Terschelling en in een hotel ergens aan de kust gezeten, te koud en nat om naar buiten te gaan. Hoe gezellig het ook is met die vriendinnen, van mij hoeft dat niet meer.
Dan ben je er inderdaad snel klaar mee! Als het regent ben ik het liefst thuis want je kunt verder letterlijk niks.
Op de 1 of andere manier heb ik ook altijd pech als ik met m’n man een dagje of weekend weg ga. Nooit echt mooi weer dus dat doen we niet meer. Hooguit een last minute dus
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
29-06-2020 13:37
Hier is het wel aangenaam, zit te werken bij de openstaande tuindeuren, half bewolkt en volgens mijn app 22 gr.
Mijn zonwering waait bijna weg. En grijs.
watdachtjehiervan schreef:
29-06-2020 14:37
Wij blijven maar twijfelen wat we doen met vakantie. Ik word er gek van.
Ik ken het. Rhodos lijkt me wel wat maar m’n man wilt niet vliegen. (Terwijl ik degene ben met vliegangst :lol: )
Oostenrijk en Zwitserland lijken me wel mooi, kunnen we met de auto heen. We hebben in september vakantie dus wordt sowieso last minute. Eerst kijken wat er gebeurd met Corona. Maar ik ga er maar van uit dat we dit jaar niet weg gaan. Hooguit een paar dagen in ons eigen zonnige landje :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
29-06-2020 14:39
Mijn zonwering waait bijna weg. En grijs.
Ik heb de parasol net weer uitgeklapt. Heerlijk hier.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
29-06-2020 13:44
Voor mij is het weer ook een reden om niets te boeken in NL. Ik overweeg om in september een paar dagen in NL ergens naar toe te gaan maar no way dat ik nu boek en niet kan annuleren.
Zulke dingen beslis ik dan wel last minute want als ik iets vast leg is het 9 van de 10 keer kl*te weer.

De reden dat wij altijd naar het buitenland gaan is inderdaad het weer. En we zoeken zoveel mogelijk zonzekerheid. En dat mijn man en ik echt echt mooiweerliefhebbers zijn, blijkt wel uit het feit dat we een keer iemand mee hadden, die prima weer had gehad die vakantie terwijl wij tijdens die vakantie een plek in Europa uitzochten waar de meeste zonkans was en nooit meer terug zouden naar deze plek met dat rotweer. :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
29-06-2020 14:37
Ik ging net de bloemen buiten besproeien, veel zon en warm!

:sun: Ons zonnetje in het topic :furious:

:D
Lekker hoor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
29-06-2020 14:42
Ik ken het. Rhodos lijkt me wel wat maar m’n man wilt niet vliegen. (Terwijl ik degene ben met vliegangst :lol: )
Oostenrijk en Zwitserland lijken me wel mooi, kunnen we met de auto heen. We hebben in september vakantie dus wordt sowieso last minute. Eerst kijken wat er gebeurd met Corona. Maar ik ga er maar van uit dat we dit jaar niet weg gaan. Hooguit een paar dagen in ons eigen zonnige landje :biggrin:

Altijd als wij door Oostenrijk reden is er regen. Vorig jaar met iemand over gehad wiens vakantie verpest was door regen. Ik vroeg waar hij dan was? Oostenrijk. Sja.., was mijn reactie. Hij was het met me eens, nooit weer :proud:
Later is nu
Doubletree20 schreef:
29-06-2020 14:42
Ik ken het. Rhodos lijkt me wel wat maar m’n man wilt niet vliegen. (Terwijl ik degene ben met vliegangst :lol: )
Oostenrijk en Zwitserland lijken me wel mooi, kunnen we met de auto heen. We hebben in september vakantie dus wordt sowieso last minute. Eerst kijken wat er gebeurd met Corona. Maar ik ga er maar van uit dat we dit jaar niet weg gaan. Hooguit een paar dagen in ons eigen zonnige landje :biggrin:
We willen met ons campertje weg gaan. We hadden eigenlijk besloten om naar de bodensee te gaan tot in Duitsland weer Corona uitbrak bij die vleesfabrieken. Ik weet dat dat honderde kilometers bii de Bodensee vandaan is maar het voelt nu niet echt fijn. We gaan eind juli dus kijken het nog even aan.
yasmijn schreef:
29-06-2020 14:45
Ik heb de parasol net weer uitgeklapt. Heerlijk hier.
De Parasol zou hier wegwaaien. Jeetje wat een wind!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
29-06-2020 14:45
Ik heb de parasol net weer uitgeklapt. Heerlijk hier.

Iedereen naar Yasomgeving met vakantie dus :-]
Mijn zus zit namelijk in dezelfde stad en zegt ook altijd "oh, alle regentonnen zijn weer leeg, het heeft al zolang niet geregend" terwijl bij ons de tuin dan verzuipt :nut:
Later is nu
Dreamer schreef:
29-06-2020 14:48
Altijd als wij door Oostenrijk reden is er regen. Vorig jaar met iemand over gehad wiens vakantie verpest was door regen. Ik vroeg waar hij dan was? Oostenrijk. Sja.., was mijn reactie. Hij was het met me eens, nooit weer :proud:
Oké, Oostenrijk valt af!!!!!!! (Er is maar 1 ding erger dan geen vakantie en dat is regen op vakantie)
anoniem_63c6752642792 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 14:55
Reden: Spelfout
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
29-06-2020 14:54
Oké, Oostenrijk valt af!!!!!!! (Er is maar 1 ding erger dan geen vakantie en dat is regen op vakantie)

Hoop ik niet dat je wel de weersverwachtingen blijft volgen en in jouw vakantieweken alleen maar mooi weer ziet .. Aan de andere kant: je hebt een campertje, dan kun je doorrijden, toch?

Ik zit net op weeronline de voorspellingen voor deze zomer te lezen. Veeel zon, heeeel warm, met natuurlijk buiige dagen in juli, augustus wordt helemaal superwarm en vervolgens staat eronder "zo betrouwbaar zijn maand- en seizoensverwachtingen".. maw: leuk zo'n tekstje, maar het zegt allemaal niets.

https://www.weeronline.nl/nieuws/28-6-2 ... er-in-juli
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus als mensen ziek worden van de warmte dan moeten we begrip hebben en dat heel zielig vinden, maar begrip dat mensen ook ziek worden van kou, dat is er niet.

Bijzonder weer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dreamer schreef:
29-06-2020 14:59
Hoop ik niet dat je wel de weersverwachtingen blijft volgen en in jouw vakantieweken alleen maar mooi weer ziet .. Aan de andere kant: je hebt een campertje, dan kun je doorrijden, toch?
Wij hebben geen camper hoor :) We zouden dan met de auto gaan en een chaletje ofzo huren. Maar ik wil geen risico op regen dus Oostenrijk valt af.

Zwitserland zal wel hetzelfde verhaal zijn? Ben daar ooit geweest toen ik 16 was en toen was het prachtig weer maar dat was wel in aug of juli.

Ik vrees dat het dit jaar Achtertuin wordt
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-06-2020 14:50
Iedereen naar Yasomgeving met vakantie dus :-]
Mijn zus zit namelijk in dezelfde stad en zegt ook altijd "oh, alle regentonnen zijn weer leeg, het heeft al zolang niet geregend" terwijl bij ons de tuin dan verzuipt :nut:
Dat is ook de reden dat veel mensen zeggen dat het vorig jaar zo droog en heet was, het verschilt gewoon enorm per regio. Ik herinner me dat Yas toen ook elke keer zon en goede temperaturen had, terwijl het hier regende of op zijn minst zwaarbewolkt was.
Maleficent schreef:
29-06-2020 15:09
Dus als mensen ziek worden van de warmte dan moeten we begrip hebben en dat heel zielig vinden, maar begrip dat mensen ook ziek worden van kou, dat is er niet.

Bijzonder weer.

Ik denk dat er over het algemeen over en weer best begrip is. Maar het helpt natuurlijk niet als iemand van dit topic ergens anders komt melden dat mensen niet zo moeten zeiken als het eens een paar dagen warm is.

Dit topic is ervoor om te klagen. Helemaal prima. Maar als je ergens anders mensen schoffeert terwijl je er hier zelf lustig op los klaagt, dan kun je de bal een keer terug verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
29-06-2020 15:09
Dus als mensen ziek worden van de warmte dan moeten we begrip hebben en dat heel zielig vinden, maar begrip dat mensen ook ziek worden van kou, dat is er niet.

Bijzonder weer.

Jaaaa.. aan kou kun je wennen, tegen kou kun je je kleden en voor kou moet je gewoon wat afharden. Dat geklier altijd over kou, wátjes zijn het die daar niet tegenkunnen.

Als je zo'n zelfde riedel doet tegen mensen die niet tegen de warmte kunnen, dan snap je het niet :facepalm:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
29-06-2020 15:18
Wij hebben geen camper hoor :) We zouden dan met de auto gaan en een chaletje ofzo huren. Maar ik wil geen risico op regen dus Oostenrijk valt af.

Zwitserland zal wel hetzelfde verhaal zijn? Ben daar ooit geweest toen ik 16 was en toen was het prachtig weer maar dat was wel in aug of juli.

Ik vrees dat het dit jaar Achtertuin wordt
Het is elk jaar anders he. Wij hebben ooit een schitterende zomervakantie in Bretagne gehad, maar dat was in 1976, toen hier ook een hittegolf. Aan de andere kant zijn we wel eens weggeregend uit Kroatië.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven