Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!

26-08-2019 11:03 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
26-08-2019 11:50
Ik doe altijd (en dat is heel kinderachtig) de maanden tellen als de bladeren van de bomen vallen en dan probeer ik eruit te komen of de kale bomen in de minderheid van de tijd zijn of in de meerderheid :facepalm:

Ik vind kale bomen zo droevig
Ik raak daar altijd depressief van, net als van een eentonige grijze lucht.
redbulletje schreef:
26-08-2019 11:57
Ik raak daar altijd depressief van, net als van een eentonige grijze lucht.
Herkenbaar. Kale bomen grijze lucht, belgh.

Dit weer is :thumbsup:
Coconuts12 schreef:
26-08-2019 11:59
Herkenbaar. Kale bomen grijze lucht, belgh.

Dit weer is :thumbsup:
Het perfecte weer idd op dit moment en geen warm huis!
Het weer heeft gelukkig geen invloed op mijn humeur. De winter vind ik ook weer wel knus met kaarsjes aan en lekker fonduen en gourmetten. Ik heb het ook nooit koud. Wel vind ik de winter iets te lang duren maar om dat te overbruggen denk ik dat ik nog een vakantie naar Egypte boek. Dat was mij de laatste keer goed bevallen.
Ik zat er afgelopen winter zo enorm doorheen en toen ben ik in januari en in maart een paar dagen naar Spanje geweest en dat in combinatie met het vroege voorjaar hier heeft me er doorheen gesleept. Nu eind november een tripje en dan waarschijnlijk in februari nog een keer. Het is overleven, maar als het werkt, dan werkt 't.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik prima kan slapen in de hitte vind ik het persoonlijk wel fijn dat het overdag 30 is en dan 's nachts 15.
In frankrijk was het 38 en 's nachts 25, dat kan ik wel hoor, maar 15 vind ik toch prettiger. Dit is dus eigenlijk het ideale weer.

Ik moet alleen nog deze week een keer heel vroeg op om de heide die nu bloeit op de foto te zetten, maar door persoonlijke omstandigheden slaap ik heel slecht en druk ik de wekker dan maar weer uit :(

Ik wil eigenlijk zoiets:

Afbeelding

nu is het het ideale weer, want meer kans op mist door de koudere nachten
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mooi, Male
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hier alweer de tweede week school.

Lees net op de Telegraaf dat er ouders zijn (waarvan de kinderen vandaag weer begonnen zijn op school) die hun kinderen ventilators en mobiele airco's meegeven naar school....

hoe gaat dat bij jullie? Hier echt niet. Kinderen mogen wel een keer extra drinken en vanmiddag gaan ze niet buiten spelen omdat de hele speelplaats in de volle zon ligt maar meer niet.

Het is hier binnen trouwens alweer 25 graden ;-) had net de warmte er een beetje uit.

Maar ach, beter dan regen en koud
Alle reacties Link kopieren
Present! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
26-08-2019 12:19
Hier alweer de tweede week school.

Lees net op de Telegraaf dat er ouders zijn (waarvan de kinderen vandaag weer begonnen zijn op school) die hun kinderen ventilators en mobiele airco's meegeven naar school....
Heel overdreven.
Dat hadden we 'vroeger' ook allemaal niet en wij leven ook nog.

Op onze school doen ze wel eens een watermiddag op het plein.
iedereen mag emmers meenemen en waterpistolen etc en dan samen spelen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-08-2019 12:10
Ik zat er afgelopen winter zo enorm doorheen en toen ben ik in januari en in maart een paar dagen naar Spanje geweest en dat in combinatie met het vroege voorjaar hier heeft me er doorheen gesleept. Nu eind november een tripje en dan waarschijnlijk in februari nog een keer. Het is overleven, maar als het werkt, dan werkt 't.
Daarom gaan wij in februari altijd naar Azië of oost Afrika. Dat vooruitzicht trekt mij die afschuwelijke maand januari door. Dec trek ik wel met alle feestjes en lichtjes en de 2e helft van dec vrij.
Alhoewel mijn man begint te zeuren dat ie volgend jaar in sept wil, naar het noorden van de US voor the indian summer. Hartstikke mooi maar ik weet niet of ik dat wel trek en wil.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-08-2019 12:26
Daarom gaan wij in februari altijd naar Azië of oost Afrika. Dat vooruitzicht trekt mij die afschuwelijke maand januari door. Dec trek ik wel met alle feestjes en lichtjes en de 2e helft van dec vrij.
Alhoewel mijn man begint te zeuren dat ie volgend jaar in sept wil, naar het noorden van de US voor the indian summer. Hartstikke mooi maar ik weet niet of ik dat wel trek en wil.
Ik doe dat ook, overwinteren. Alles tot en met december is leuk, januari en februari mogen mij gestolen worden tenzij sneeuw. Dan ga ik het donkerte, kou en grijsheid echt merken en me tegenstaan. Voorgaande jaren ging ik in februari altijd naar Spanje, daar is het dan rond de 20 graden dus een verademing vergeleken bij het koude Nederland. Dit jaar zit ik als alles door gaat in december in Griekenland, februari in Spanje en in januari of maart ga ik op wintersport. Mag hopen dat die winter dan zo om vliegt.
yasmijn schreef:
26-08-2019 12:26
Daarom gaan wij in februari altijd naar Azië of oost Afrika. Dat vooruitzicht trekt mij die afschuwelijke maand januari door. Dec trek ik wel met alle feestjes en lichtjes en de 2e helft van dec vrij.
Alhoewel mijn man begint te zeuren dat ie volgend jaar in sept wil, naar het noorden van de US voor the indian summer. Hartstikke mooi maar ik weet niet of ik dat wel trek en wil.
2 om 2 weken een idee?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-08-2019 11:23
Ik vind het best een goede zomer. Vorig jaar was beduidend beter maar dat zal helaas niet elk jaar zo zijn.

Ik klaag niet. Heb wel ergere zomers meegemaakt.

Maar bij jou was het dan ook vaak mooier dan in de rest van Nederland. Daar had je geluk mee!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
26-08-2019 11:35
Ik vind een beetje regen af en toe niet erg hoor.
Hoewel ik erg kan genieten van een hete zomer zag ik ook wel dat het niet zo goed was voor mijn andere hobby: vlinders en rupsen kijken.

Ik zou willen dat we het zo konden regelen dat het 's nachts regent, want ik vind het wel heel jammer dat de natuur zo lijdt onder dit heerlijke weer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
26-08-2019 12:15
Hoewel ik prima kan slapen in de hitte vind ik het persoonlijk wel fijn dat het overdag 30 is en dan 's nachts 15.
In frankrijk was het 38 en 's nachts 25, dat kan ik wel hoor, maar 15 vind ik toch prettiger. Dit is dus eigenlijk het ideale weer.

Ik moet alleen nog deze week een keer heel vroeg op om de heide die nu bloeit op de foto te zetten, maar door persoonlijke omstandigheden slaap ik heel slecht en druk ik de wekker dan maar weer uit :(

Ik wil eigenlijk zoiets:

Afbeelding

nu is het het ideale weer, want meer kans op mist door de koudere nachten

Daar was vandaag een geweldige dag voor geweest.
Ik maakte vanmorgen met m'n telefoon deze foto

Afbeelding
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in ieder geval nu in de sale bij Bever een knetterwarme winterjas gekocht, ik ben er in ieder geval op voorbereid, maar het mag alleen nog wel heel lang duren dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mooi Dreamer!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op vakantie een dikke trui van katoen gekocht. Als ik 'm nu aantrek, breekt het zweet me uit, dus dat belooft veel goeds voor de winter :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zalig deze dagen, vind het wel jammer en dat merk ik meteen met wakker worden dat de ochtenden weer donkerder zijn.
Ik word nu al minder snel en makkelijk wakker, lig er ook al eerder in.
Mijn lijf reageert heel erg op licht en donker.
Dat naar bed gaan in het donker is oké maar ook wakker worden in het donker trek ik slecht.
En dan moet de winter nog komen.
Dan is het eind van de middag al donker.

Maar zo ver is het gelukkig nog lang niet!

Het verschilt inderdaad enorm per regio, want hier wordt het al minder vanaf zondag.

Prachtige foto's, Male en Dreamer!

Wel heerlijk om in een zomerjurk naar het werk te kunnen geen dikke kleding aan en rustig van de ochtend zon te genieten op het perron.

En inderdaad aan hoge temperaturen met regen heb je geen zak, die regen maakt dat een zomer verknalt kan zijn, niet eens zozeer de temperatuur.

Heb dan liever 22 graden en droog dan 27 met regen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. Tot en met december lukt het nog .maar de eerste twee maanden van het jaar vreselijk.
Heb geluk dat ik graag lees.dus met de ereader op de bank.maar dat doe je ook geen twee maanden achter elkaar.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Het allerergste: smorgens in het donker naar je werk, verschrikkelijk.

En dat duurt niet zo lang meer O_O
Alles komt goed, alleen de rest niet
Omdat het zo warm is, begin ik om 6 uur. Sta om half 5 op en vertrek kwart over 5. Alles in het donker :cry:

Ik haat donker en somber. Dat is echt heel slecht voor mijn staat van welbevinden :P
Het voordeel nu is dat ik 's middags lekker van het zonnetje kan genieten!
Alle reacties Link kopieren
Maar iig niet in de kou, Broekrok.

Naar werk in kou én donker. Horror 😖
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven