Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025
vrijdag 13 september 2024 om 16:18
woensdag 12 november 2025 om 17:23
Ik haal deze nog even aan omdat ik toen dacht ‘ Ja Ladylola heeft gelijk, ik moet me er gewoon overheen zetten’ . Gewoon dingen blijven doen en combineren met muziek en positiviteit…. maar gisteren was het echt een flinke sombere dip en dan schijnt vandaag de zon en dan kan ik weer overal tegen. Het is gwn niet zomaar je mentale knop kunnen omzetten helaas.Ladylola2022 schreef: ↑12-10-2025 08:23Heb een paar heerlijke dagen in Zuid Frankrijk gehad, tussen de 23/25 graden, heerlijk veel zon gehad.
Stevig afzien eenmaal weer thuis.
Maar ik ge proberen het toch eens minder zwaar in te gaan zien. Geen idee hoe ik dat ga doen, en misschien lukt het ook helemaal niet, maar ik wil me niet meer zo ruk voelen om het weer.
Vroeg donker vind ik niet zo erg, laat licht heb ik meer last van.
Regen en wind heb ik gewoon een takke hekel aan, dan kun je gewoon niks.
Misschien kunnen we elkaar volgende week steunen met anti-dip-tips, bijvoorbeeld de dag beginnen met Ryan Paris https://youtu.be/EXmABxvHTG4?si=7q8ETGCMSE0BfcZq.
Iig alvast sterkte allemaal.
woensdag 12 november 2025 om 19:39
Het lijkt vanaf nu echt klaar met het mooie herfstweer. Hier vandaag een prachtige dag gehad. De voorspellingen laten nu alleen maar kou en regen zien. Ik kijk er tegen op.
Tegelijkertijd ben ik ook blij dat we al op 12 november zitten. De dagen worden in de middag nog maar een half uur korter dan nu. Over een maand worden de middagen alweer wat langer. Al is het maar een minuut.
Tegelijkertijd ben ik ook blij dat we al op 12 november zitten. De dagen worden in de middag nog maar een half uur korter dan nu. Over een maand worden de middagen alweer wat langer. Al is het maar een minuut.
woensdag 12 november 2025 om 20:50
Ja het is tot nu toe gelukkig wel mild en het is al half november. We trekken elkaar er wel doorheen. Een paar maanden bikkelen en dan komt onze tijd weer.PlantOpWater schreef: ↑12-11-2025 19:39Tegelijkertijd ben ik ook blij dat we al op 12 november zitten. De dagen worden in de middag nog maar een half uur korter dan nu. Over een maand worden de middagen alweer wat langer. Al is het maar een minuut.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 13 november 2025 om 17:58
Klopt ik probeer dat al heel lang met iedere keer maar weer gewoon positief denken niet zo somber erin zitten.Milkefleur schreef: ↑12-11-2025 17:23Ik haal deze nog even aan omdat ik toen dacht ‘ Ja Ladylola heeft gelijk, ik moet me er gewoon overheen zetten’ . Gewoon dingen blijven doen en combineren met muziek en positiviteit…. maar gisteren was het echt een flinke sombere dip en dan schijnt vandaag de zon en dan kan ik weer overal tegen. Het is gwn niet zomaar je mentale knop kunnen omzetten helaas.
Misschien kunnen we elkaar volgende week steunen met anti-dip-tips, bijvoorbeeld de dag beginnen met Ryan Paris https://youtu.be/EXmABxvHTG4?si=7q8ETGCMSE0BfcZq.
Iig alvast sterkte allemaal.
Sinds kort gestart met ad medicatie en nu merk ik pas dat het mij inderdaad niet zomaar zelf lukt. Best confronterend ook wel.
Terug van weggeweest
donderdag 13 november 2025 om 18:03
Yes, volgende maand gaan we alweer de goede kant op! Nog maar 38 dagen tot de kortste dag (21 december toch?)
Nog even door bikkelen in het donker maar we komen er wel!
Heb de hele middag onder mijn elektrische deken gezeten. Werd gewoon niet warm. Stond op een gegeven moment met mijn jas aan om naar de stad te gaan, maar dacht ik ben gek ook en heb alles weer uitgetrokken, ben terug onder mijn deken gekropen en heb alles op Picnic besteld.
Heb de hele middag onder mijn elektrische deken gezeten. Werd gewoon niet warm. Stond op een gegeven moment met mijn jas aan om naar de stad te gaan, maar dacht ik ben gek ook en heb alles weer uitgetrokken, ben terug onder mijn deken gekropen en heb alles op Picnic besteld.
zondag 16 november 2025 om 00:09
Ik ben nu al klaar met dat donker, dat grijze sombere weer en de regen. In de kou heb ik helemaal geen zin.
Was ik maar een beer, dan ging ik in winterslaap om eind maart weer wakker te worden.
De bladblazers en veegwagens zijn ook niet bepaald actief in de stad. Overal ligt een gladde bladerenpap op de stoepen en fietspaden. En ik haat gladheid.
Was ik maar een beer, dan ging ik in winterslaap om eind maart weer wakker te worden.
De bladblazers en veegwagens zijn ook niet bepaald actief in de stad. Overal ligt een gladde bladerenpap op de stoepen en fietspaden. En ik haat gladheid.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
dinsdag 18 november 2025 om 01:52
Vond het gisteren ineens een stuk kouder dan anders. Heb meteen maar weer mijn dunne handschoentjes in mijn tas gegooid en vandaag alweer gebruikt op de fiets. Door die koude klote wind kreeg ik pijnlijke oren dus het is blijkbaar ook alweer tijd voor een warme sjaal en muts.
In de zon was het echter nog best lekker maarja die wind..
In de zon was het echter nog best lekker maarja die wind..
dinsdag 18 november 2025 om 01:59
Ben vorige week ook al een paar keer bijna uitgegleden door gladde bladeren en ik ging bijna onderuit toen ik een winkel binnen liep met zo'n leuke gladde marmer vloer (of iets wat er op lijkt). Net of zo'n geel bordje met "pas op glad" gaat helpen in zo'n geval. Wat trouwens nergens te bekennen was in die winkel.Mutsje78 schreef: ↑16-11-2025 00:09Ik ben nu al klaar met dat donker, dat grijze sombere weer en de regen. In de kou heb ik helemaal geen zin.
dinsdag 18 november 2025 om 16:13
Als we niet rap blauwe luchten krijgen met desnoods bijbehorende vrieskou doe mij dan ook maar zo’n winterslaap. Rotgrauweregen&wind.
Ik probeer te leren hoe de aarde zich verhoudt tot de zon. Ik snap het niet zo heel goed. Kennelijk zijn we in de winter dichterbij onze favoriete grote, kogelronde gloeiende ster in onze de ellipsvormige baan, maar omdat we boven de evenaar zeg maar schuin op de as zitten -waar we elke 24 uur omheen draaien - heeft de zuidelijke helft meer belichting.
Er stond ook een leuk weetje over wanneer de zon op 21/3 en 23/9loodrecht boven de evenaar staat er daar geen schaduw is (wel logisch maar toch).
Ik probeer te leren hoe de aarde zich verhoudt tot de zon. Ik snap het niet zo heel goed. Kennelijk zijn we in de winter dichterbij onze favoriete grote, kogelronde gloeiende ster in onze de ellipsvormige baan, maar omdat we boven de evenaar zeg maar schuin op de as zitten -waar we elke 24 uur omheen draaien - heeft de zuidelijke helft meer belichting.
Er stond ook een leuk weetje over wanneer de zon op 21/3 en 23/9loodrecht boven de evenaar staat er daar geen schaduw is (wel logisch maar toch).
dinsdag 18 november 2025 om 18:09
Ja het leek vandaag de hele dag avond, zelfs een tijdje zo'n donkere lucht dat ik dacht nu gaat het flink hagelen, regenen en onweren zo donker was het maar de hagel en regen viel gelukkig mee.
Buienradar is ook niet te vertrouwen, die zei het gaat over een uur regenen/hagelen, nou ik stapte de deur uit en het begon al...
Buienradar is ook niet te vertrouwen, die zei het gaat over een uur regenen/hagelen, nou ik stapte de deur uit en het begon al...
dinsdag 18 november 2025 om 23:48
Afgelopen vrijdag zijn de ten weeks of darkness begonnen. Dat zijn de vijf weken voor en de vijf weken na de winter solstice.
Vanaf 21 december worden de dagen weer langer. Maar de 5 weken ervoor (en vrijdag dus begonnen) zijn minder fijn en voor ons gevoel heel donker. Na 21 december blijft het nog steeds lang donker, maar dan vooral s' ochtends. En is er in ieder geval een opgaande lijn. Maar goed, dat begin je pas te merken na de 5 weken na de solstice.
Einde spreekbeurt.
woensdag 19 november 2025 om 08:37
Grasgevoerd schreef: ↑18-11-2025 23:48Afgelopen vrijdag zijn de ten weeks of darkness begonnen. Dat zijn de vijf weken voor en de vijf weken na de winter solstice.
Vanaf 21 december worden de dagen weer langer. Maar de 5 weken ervoor (en vrijdag dus begonnen) zijn minder fijn en voor ons gevoel heel donker. Na 21 december blijft het nog steeds lang donker, maar dan vooral s' ochtends. En is er in ieder geval een opgaande lijn. Maar goed, dat begin je pas te merken na de 5 weken na de solstice.
Einde spreekbeurt.
![]()
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in