Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 2320 berichten
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
15-02-2026 22:27
Ik lig onder een warme denken op de bank. Is warm genoeg gelukkig. Maar het weer slaat nergens op. Dan is het bijna zomer en dan vriest het weer overdag.
Zomer??? Waaaar??? Dan ga ik er buurten! Hier is het maximaal een graad of 13 geweest geloof ik.

Nou wat een kou zeg, echt niet normaal. Het is dat het bijna maart is, de eindstreep is in zicht!
Ja hallo klimaat, op onze kalender staat VOORJAARSvakantie, werk even een beetje mee ja???!!!!
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
17-02-2026 11:11
Ja hallo klimaat, op onze kalender staat VOORJAARSvakantie, werk even een beetje mee ja???!!!!
Vroeger werd het, althans hier, krokusvakantie genoemd. Past beter vind ik.
Okè, eerst zien en dan geloven maar ze geven zaterdag dubbele cijfers aan en dinsdag zelfs 16 graden!!!!!! Ik weet het, het kan nog 10x veranderen en er staat ook geen zonnetje bij maar....... het geeft hoop.
Ik zie vanaf zaterdag 11 graden, maar hoger wordt het ook niet en in de week zakt het weer terug naar 7-9. Blergh! Ik wil 13+! Maar vooral zon!
Het is nog maar februari he...
Hier is alle sneeuw inmiddels zo goed als weggesmolten. Halleluja. Mag nu ook mooi wegblijven. Nu nog wat meer zon en inderdaad iets omhoog met die temperatuur. De wind maakt het zo koud.
Inmiddels zie ik wel sneeuwklokjes verschijnen!
Elizabethie schreef:
18-02-2026 11:31
Het is nog maar februari he...
Hier is alle sneeuw inmiddels zo goed als weggesmolten. Halleluja. Mag nu ook mooi wegblijven. Nu nog wat meer zon en inderdaad iets omhoog met die temperatuur. De wind maakt het zo koud.
Inmiddels zie ik wel sneeuwklokjes verschijnen!
Ja klopt, mijn geduld is zo groot als een erwt. :P Ik zag van de week een hele veld vol! En heb ook al de eerste narcissen en krokussen gespot! :cheer:
Ugli schreef:
18-02-2026 11:56
Ja klopt, mijn geduld is zo groot als een erwt. :P Ik zag van de week een hele veld vol! En heb ook al de eerste narcissen en krokussen gespot! :cheer:
Wij willen gewoon lente! Zon en minimaal 16 graden. De laatste loodjes zijn het zwaarst.
Het was vandaag koud koud en nog eens koud en het gaat vannacht weer eens sneeuwen.

De hororwinter en de hel van 2026 met dank aan La Nina die voor koude poollucht zorgt en die koudebel boven Scandinavie en Oost Europa. Niet goed voor het gasverbruik dit.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Nou echt he! Ik heb een nieuw record voor verwarmingskosten deze januari en dan was ik zelfs een week weg. Februari zal er wel overheen gaan...

Vandaag weer maar 3 graden én grijs met regen, pfff...Moet het persé én én zijn? Én koud én regen?
Ugli schreef:
19-02-2026 09:57
Nou echt he! Ik heb een nieuw record voor verwarmingskosten deze januari en dan was ik zelfs een week weg. Februari zal er wel overheen gaan...

Vandaag weer maar 3 graden én grijs met regen, pfff...Moet het persé én én zijn? Én koud én regen?
Wij hebben sneeuw :-o.
Echt zo klaar mee.
We hebben hier eens een keer geen sneeuw terwijl in andere delen van het land wel. Wat een zegening.
Grasgevoerd schreef:
19-02-2026 10:44
We hebben hier eens een keer geen sneeuw terwijl in andere delen van het land wel. Wat een zegening.
Zeg dat wel! En het is berekoud maar de zon schijnt hier wel!
Geen sneeuwdek bij het openen vd gordijnen vanochtend. Wel nat sneeuw en een harde koude wind. De zon zit verstopt achter een grijs wolkendek.

Ik negeer de doprimometers op mijn verwarmingen maar even, de schade op de eindafrekening (blokverwarming) van deze stookperiode komt volgend jaar februari in de bus. Ik ga maar vast sparen.... dankzij die steenkoude maanden.

De eindafrekening van de afgelopen stookperiode komt deze maand ergens. Ook hier heb ik geen hoopvolle verwachtingen van. Van het electra was het wel gunstig gelukkig.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Hier regen, regen en nog eens regen. En koud! Waar blijft de lente?
Hier was het natte sneeuw bleef alleen beetje op de auto's liggen enzo.
Verder regen en koud en veel wind. Geen zon gezien.
Terug van weggeweest
Waaaaar blijft de zon!!!
Maar scheelt dat we niet meer in het donker naar huis kunnen.
Wijndruifje schreef:
19-02-2026 15:42
Hier regen, regen en nog eens regen. En koud! Waar blijft de lente?
Volgens de vogeltjes komt het bijna.
Woensdag.

Woensdag wordt het hier 17 graden.

Zeventien.
Hallo.

Horen jullie mij wel.

Ze-ven-tien
Ik hoor je en heb het gelezen maar eerst zien.ben diep teleur gesteld🥲🥲 als het niet zo is.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Yasmijn schreef:
20-02-2026 18:58
Hallo.

Horen jullie mij wel.

Ze-ven-tien
Loud and clear. Ben meteen gaan checken en het klopt. Ik had al thuiswerkdag ingepland. Wat een geluk.
Ik breek effe in, las net op het winter topic dat ze zo blij zijn met sneeuw, regen en lage temperaturen. ik kan me daar niks bij voorstellen. Hoera de dagen worden langer, er is voor woensdag heel mooi weer besteld, ik kijk er zo naar uit, kom op voorjaar!
Yasmijn schreef:
20-02-2026 18:58
Hallo.

Horen jullie mij wel.

Ze-ven-tien
Hoho, ik was je al voor met dit bericht :-D. Ik begreep ookal niet waarom niemand daarop reageerde. Ik denk dat men het niet kan geloven ;-)
Sabine schreef:
21-02-2026 08:04
Hoho, ik was je al voor met dit bericht :-D. Ik begreep ookal niet waarom niemand daarop reageerde. Ik denk dat men het niet kan geloven ;-)
Oh, dat is mij ontgaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven