Zon-en zomerliefhebbers kletstopic!

29-08-2021 14:29 3768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs?
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen... Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nou ja lente is geen zomer, dus ik pas mijn verwachtingen dan aan. In de herfst verwacht ik ook geen sneeuw.

Vorig jaar zijn we volledig verregend, dus vergeleken met dat was dit echt een pracht lente. 25+ komt maar heel weinig voor ja, maar misschien kunnen we over 10-20 jaar iets langer en vaker genieten van warme weren. :P Er zou verbetering in moeten zitten wat dat betreft. Ik hoop dat we toch wel een hittegolf krijgen hoor deze zomer, ik ben daar echt aan toe. Helemaal omdat ik niet weet of ik wil gaan vliegen met die rijen drama’s op de vliegvelden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo Ugli :D

Het is alleen voor mijn gevoel zoooooo lang geleden dat ik van (vind ik) héérlijk klam, tropisch zomerweer heb mogen genieten.

Vorige zomer natuurlijk helemaal niet. Dit jaar t/m nu ook nog helemaal niet. Vorig jaar november ben ik een weekje naar de canarische eilanden geweest maar dat viel qua weer ook een beetje tegen.

Dit voor jaar is natuurlijk al veel zonniger dan vorig voorjaar, maar ik snak echt naar écht warme dagen. Maar inderdaad : dat kun je in mei nog niet echt verwachten. En in juni eigenlijk ook nog niet echt.
Alle reacties Link kopieren
idd vorig jaar weinig tot geen echt plakkerig warme dagen met zwoele avonden gehad, jammer genoeg, en ook weinig krekels gehoord.

Ik moet erbij zeggen dat ik het iha gewoon sneller warm heb dan anderen en dus al snel prima vind met alleen zon en als ik ergens uit de wind kan zitten, zodra de zon tenminste al enige zonkracht heeft. Mijn dochter bevriest dan nog en is helemaal ingepakt als ik aleen al een zomerjurkje aan heb, dus die gedijt juist bij hoge temperaturen.

Broeierige, plakkerige warmte met hoge luchtvochtigheid (zoals vaak in ons land met westenwind over zee) vind ik zelf minder aangenaam.
Behalve als je vrij bent en rondom een zwembad of plas/zee kan chillen.

Dan nog verkies ik toch dat soort warmte boven grijs en grauw, regen en frisse wind, zolang het niet (ver) boven de 30 graden is. Want dan word ik er juist weer sloom van en vind ik het ook niet fijn slapen (dan blijft dat kleffe vaak zo hangen in huis).

Momenteel is het hier buiten zo te zien nog lekker met zon en wolken, licht windje.
Ik zou dit omschrijven als "typisch Nederlands lenteweer".

Ugli: heerlijk he, dat het zo licht is en zo lang licht is, dat doet veel voor mijn humeur en leuk dat het jou aanspoort om de omgeving te verkennen, ik herken zeker wel dat je het zonde vindt om weer naar binnen te gaan als het buiten nog zo fijn is!
Dat staat mij hier thuis ook altijd tegen, en dat is bij hutje altijd zo fijn, dat je dan gewoon buiten blijft en buiten kunt eten, enz tot laat, zeker ook als het nog aangenaam is nádat de zon onder is.

Ik ben duidelijk niet zo in de wieg gelegd als huismus, soms benijd ik mensen die oprecht kunnen genieten van "lekker" op de bank onder een dekentje met een boek/ netflix oid.
(In de zon zitten met een boek of niksen kan ik dan wel weer heel goed ;-D )
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
In de de herfst/winter kan ik nog wel een dag of wat met een dekentje op de bank doorbrengen. Films/series boek. Maar dat ben ik na een paar keer ook wel zat.

En als dat ook van toepassing is, in de lente/zomer omdat het gewoon koud is en regenachtig, dan heb ik wel goed de balen in.

Lente is voor mij de aanloop naar de zomer, lekker de zon in, veel buiten zijn. En dan vooral de stranddagen zijn voor mij dan wel de topdagen.
Ik hou zo van zon,zee en strand, dat is voor mij echt ontspannen. Ik kan niet heel makkelijk ontspannen, ben altijd bezig al dan niet in mijn hoofd. Maar het strand geeft me zoveel rust.

Gisteren in de zon uit de wind was het lekker,maar ja, het was aardig bewolkt en er stond toch ook wel wind.
Heb het echt wel fris gehad.

Natuurlijk is het mei en kun je dan niet veel verwachten, maar mei/juni kunnen wel echt heel mooi zijn. De voorloper van de zomer.

In de augustus gaan we twee weken naar de zon, daar is het nu al 25+ hoe fijn is het als je gewoon een half jaar per jaar dit soort temperaturen hebt.
Ik zou er wel mee kunnen leven.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren
Pff, klinkt een beetje treurig misschien, maar ik weet dus écht nooit hoe ik me op dit soort dagen moet vermaken.

In de winter lukt het me dan toch nog beter, omdat ik het leuker vind om binnen een kaarsje aan te steken en een boek te lezen of iets te bakken o.i.d. Maar in de maanden maart-oktober staat mijn hoofd daar helemaal niet naar.

Op slecht weer/koude dagen in de zomer (zondagen) kom ik meestal niet verder dan een beetje computeren, TV kijken en wachten tot het avond is :D

Hoe dan ook, ik hoop dat het snel weer mooi wordt. Dat het niet elke dag 25 graden kan zijn in Nederland snap ik, maar dit koude en grauwe weer eind mei vind ik nou ook weer niet echt nodig eigenlijk. Dat hebben we al zo'n 8 maanden per jaar. Na woensdag lijkt het weer warmer te worden, al staat er op de weersite een zonnetje met een wolkje. Helaas leert de ervaring dat zoiets in de praktijk alsnog gewoon een volledig grijze dag kan betekenen. Dus ik houd mijn hart nog een beetje vast welke kant het opvalt de komende 14 dagen. Afgaand op de voorspellingen is het nét wel of nét niet.
Alle reacties Link kopieren
Daantje, herkenbaar, hoor!
Op eoa manier hangt mijn energie nogal samen met hoeveelheid licht (denk ik?), ben ik sowieso slaperiger op grijze, koudere dagen.
Nu ook door medicatie nóg duffer, geen energie voor een onderhoudend/ interessant boek en moet mezelf echt in aktie schoppen!

Verschil met de wintermaanden is dat het dan toch koud en vroeg donker is, dat nodigt niet bepaald uit om de deur uit te gaan.
Itt lekker weer in lente en zomer/herfst en dat het zo lang licht is, dan vind ik het echt zooo zonde om binnen te zitten, of dat nu thuis is of elders (bijv een restaurant), dan wil ik echt alleen maar buiten zijn!

In de zon een boek lezen doe ik veel eerder en gemakkelijker, en dan heb ik ook geen leesbril nodig. Dus wie weet zit er toch een link met de hoeveelheid licht?!

Ik slaap momenteel dus gewoon 9 uur, terwijl ik normaal al blij ben met 8 uur.
En dan nog van de wereld als ik wakker word, terwijl ik normaal niet kan terugduiken als mijn kop eenmaal wakker is.

Ik hoop komende week als de temperaturen stijgen en weer wat zonniger wordt toch wat vaker de deur uit te komen, ik kikker daar mentaal zo van op! Het "bruisende" dorpscentrum, haha, (not, maar wel wat levendigheid en gezelligheid). Ik wil alleen niet steeds een beroep doen op dezelfde mensen daarvoor..

Mijn zus staat eind vd week op een foodtruckgebeuren niet ver van hier, wie weet kan ik een middagje daarheen (een nichtje dat in de buurt woont gaat daar helpen en wil me misschien ophalen?) en op een stoel gadeslaan?!
(de fysio komt nog aan huis en we gaan komende week oefenen met buiten lopen, heb maar niet verteld dat ik al een paar keer naar terras ben geweest).

Ik mis de hectiek en dynamiek daarvan wel, in die zin was dat uitermate geschikt werk voor mij!
(de levendigheid van de gezellige drukte en toch aan de "goede" kant van de toog, iets verdienen ipv geld uitgeven als bezoeker).

Van mij mag de temperatuur wel weer omhoog!
Vanavond visite, zal me dus in kleding worstelen, anders bleef ik de hele dag in jurkje en vest (bij wijze van pyjamadag, bij gebrek aan een pyjama jurkjes).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ik ook, hoor. Ik lees zelfs alleen maar boeken als de zon schijnt. Heel stom, maar met dit weer of erger ga ik niet met een boek op de bank. Dat vind ik weinig aan.
Ik voel mij ook veel vermoeider, en heb weinig zin om wat uit te voeren terwijl als het zonnetje schijnt ik gerust door het hele huis ga om zooi op te ruimen.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
29-05-2022 14:11
Ja heb ik ook, hoor. Ik lees zelfs alleen maar boeken als de zon schijnt. Heel stom, maar met dit weer of erger ga ik niet met een boek op de bank. Dat vind ik weinig aan.
Ik voel mij ook veel vermoeider, en heb weinig zin om wat uit te voeren terwijl als het zonnetje schijnt ik gerust door het hele huis ga om zooi op te ruimen.
Ik heb dat ook, boeken lees ik eigenlijk alleen maar buiten in de zon. Hetzelfde met puzzelboekjes, ook die horen bij mij buiten in de zon. ( stom eigenlijk, kan prima binnen maar voor mij is het een soort zomeractiviteit. die dingen horen bij de zomer.
Laatste twee weken is het voor mijn gevoel echt wel minder mooi weer. Heb niet meer buiten gezeten. Te koud of te veel wind. Van mij mag er een ontzettend zonnige en lekker warme zomer aankomen, met weinig wind! ik ben er klaar voor :sun:
Alle reacties Link kopieren
Lang leve puzzelboekjes haha. Vorig jaar op vakantie ook meegenomen (waren toen in NL gebleven) en dit jaar gaan we naar Barcelona. Puzzelboekje gaat dus zeker in mijn koffer!
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
30-05-2022 08:44
Lang leve puzzelboekjes haha. Vorig jaar op vakantie ook meegenomen (waren toen in NL gebleven) en dit jaar gaan we naar Barcelona. Puzzelboekje gaat dus zeker in mijn koffer!
Hier liggen ze ook al klaar voor de vakantie :P
Alle reacties Link kopieren
Duffie_1 schreef:
30-05-2022 10:40
Hier liggen ze ook al klaar voor de vakantie :P
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Oh, puzzzelen, niet eens zo'n gek idee :idee:

Het is hier binnen nu 19 graden, en ik heb het gewoon koud!
Koude handen ook.
Stilzitten achter laptop zou daar debet aan kunnen zijn, zij het dat ik regelmatig opsta en mijn oefeningen doe.

Gekke is dat ik zo'n temperatuur buiten al wél lekker vind, maar binnen niet (in de winter vind ik 19 op de thermostaat ook net te fris, 20 meestal precies goed, soms heel even op 21 in de avond, maar dat is al snel te warm. Ik voel het ook altijd meteen als de verwarming 's avonds laat is afgeslagen (ingestelde tijdstippen).

Buitentempatuur is rond de 15 gr zag ik en ik heb het raam (altijd) open.

Jurk, vest en sloffen aan, maar ga zo toch maar een broek en extra shirt aantrekken!
Gelukkig wordt het verderop in de week weer wat warmer! :)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dan dat het verder op in de week echt stabiel zomerweer gaat worden .
smorgens vroeg opstaan zonder moeite lag shirt o.i.d aan .gelijk al warm tot savond laat.ik heb vandaag nog geen warme handen gehad .⛄️☃️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook koud. Ik heb al een lang shirt, vest en sloffen en een dekentje. Ik heb al mijn winter truien een week of 2 geleden opgeruimd. Hopelijk wordt het snel weer warmer, anders ga ik die toch echt weer opdiepen. Ik heb van het weekend ook weer gewoon in mijn winterjas moeten lopen. Een WINTERjas eind MEI.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fris, echt weinig aan ook dit weer. Ik vind dit altijd zulke saaie dagen. En in Nederland hebben we eigenlijk al 280 dagen per jaar dit weer.

Vandaar dat ik ook zo baal als het in mei/juni/juli/augustus ook dit weer is, want elke grijze dag is weer een mogelijkheid minder om op te laden voor de onvermijdelijke maanden en maanden aan grauwigheid die we vanaf september weer gaan krijgen.

Ik weet op dit moment niet of het komt door het weer, of door het inmiddels al bijna 2 jaar thuis werken, maar op dit moment heb ik even nergens energie voor of zin in. Ik heb ook geen zomervakantie op de planning ofzo, dus ik hoop echt dat het na morgen beter wordt. De weersverwachting ziet er wel goed uit, maar helaas is mijn ervaring ook dat het weer op die weersites vaak over een X aantal dagen er wel mooi uit ziet, maar als het dan dichterbij dan 24 uur is, dan verandert zo'n zonnetje alsnog vaak in een grijs wolkje met een drup regen.
Alle reacties Link kopieren
Daantje, het zal zeker de combi zijn met thuiswerken! Dat repeterende van routine wordt versterkt bij grauwe luchten en door weinig daglicht in de donkere maanden.

Ik geloof dat ik nog meer houd van lente dan de zomer: in de lente ligt de zomer nog voor ons, maar ook zijn de dagen langer in de lente dan in de zomer, dan worden ze alweer korter. We gaan nu richting langste dag.

Ik ben in de lente geboren, misschien speelt dat ergens ook nog mee, je eerste (happy?) herinneringen verbonden aan een aangename temperatuur en in de kinderwagen naar buiten en dergelijke?

Ik had ook het geluk dat ons gezin altijd lid was van een waterplas in de buurt en er nog openluchtzwembaden waren,.
Die traditie heb ik met mijn eigen kinderen ook voortgezet in div woonplaatsen, om ook op warme zomerdagen na school even met hun te kunnen afkoelen en zwemmen.

En in de lente/zomer is er gewoon ook meer te doen buitenshuis, zo ook buiten gymmen op school en de sporten die dan buiten plaatsvinden waar ik "op" zat, zoals tennis.
Ook wel in eigen land dat mijn ouders een paar jaar een seizoensplaats hadden op een camping met jachthaventje, en konden we zeilen.
Ook op ponykamp geweest.
En we speelden buiten op het pleintje met kinderen uit de hele buurt.
(in de winter dan weer wel schaatsen op de vijver vlakbij, bij ons verzamelen).

Ik had altijd al een grondige hekel aan van die kille, grijze, regenachtige zondagen. Met klassieke muziek in de woonkamer.
Daar associeer ik het misschien wel mee.
En met huiswerk maken (? Denk ik?).

Vroeger was natuurlijk alles dicht op zondag, en hoewel ik nog steeds niet van winkelen houd, is het het idee van geen keuze hebben wat het voor het gevoel zo saai maakte?

De beste herinneringen zijn iig aan de zomer en de lange vakanties, voor mijn gevoel was het ook "altijd" mooi weer (jaren '70) in de zomer.
De buren hadden in de buurt een stuk grond/ bos met open plek, met een huisje erop en later nog 1 + een caravan voor de kinderen, met een klein watertje. Dan gingen we op ontdekkingstocht en we konden toen (jaar of 12?) gewoon verderop pony's voor 5 gulden een uur meekrijgen en de hei mee op, die liepen vanzelf weer terug, haha!

Ik ben van huis uit de hectiek van een groot gezin gewend, al ontsnapte ik er later ook graag aan (ieder eigen kamer, maar ook blijven slapen bij een vriendin).

Maar dus veel leukere herinneringen aan de zomermaanden, alleen al vanwege veel meer mogelijkheden en aktiviteiten, vakanties en het vrije vakantiegevoel (ook in de weekenden).

(nu heb ik jaren terug toen de kinderen het huis uit gingen een abonnement gehad op een naturistisch gedeelte van een natuurzwembad. Nadeel daarvan was dat het zo vroeg dicht ging, ook als het schitterend weer was!

Daarna had ik het geluk dat ik iets simpels en goedkoops kon kopen en heb nu dus al een paar jaar een hutje op een park, en ook dat valt en staat voor mij met het lente-, zomer- en herfstseizoen. Zodra het even kan zit ik buiten! en hoef ik niet als het nog licht en warm is rond etenstijd alweer naar binnen (of naar een terras oid)).

Hier breekt de zon inmiddels door :) , zij het nog wat wazig.
(heb ik net een shirt met lange mouwen aan + vest + broek enzo :bonk: )

Als het ietsje warmer wordt komende dagen ga ik me toch maar in eigen tuin of die van de buren wagen..
Waardeer ik dichtbij huis nu ook weer meer, nu buiten komen ff niet zo vanzelfsprekend is :P
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik kan me echt stierlijk vervelen, in maanden dat je mooi weer mag verwachten, en het dat niet is.
Ik wil dan gewoon lekker ongecompliceerd buiten zijn, zonder koude wind of de dreiging van regen.

We zitten al het grootste deel binnen met herfstachtig weer.

Ik heb het ook hoor, dat wanneer het licht is voel ik me gewoon beter.
Het is niet voor niets he, dat de zon energie geeft.

Vond het in huis ook koud, ik vind het thuis werken wel echt fijn, het scheelt me veel reistijd en ik heb meer focus. Daar heb ik gelukkig geen last van.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een paar dagen slecht weer niet erg, dan ga ik lekker binnen rommelen. Maar vorige zomer was het weken aan een stuk kak. Na een hele herfst en winter en volgens mij ook een natte lente. Dan kan ik wel flink balen, helemaal als ik niet op vakantie ga (die werd toen natuurlijk wéér afgezegd vanwege Corona). De festivals gingen natuurlijk ook niet door, maar dat vond ik uiteindelijk zo erg niet want het GOOT als een MALLE op de dag dat ik zou gaan.
Ik vind een paar dagen wat minder weer ook niet erg. Dan maken we het huis weer aan kant en rommelen we wat aan.

Vandaag is het heerlijk hier. Volop zon en 20 graden. Er schijnen onweersbuien aan te komen maar daar is op buienradar nog niks van te zien. Ik ga lekker de tuin in :sun:.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ook dit jaar vind ik het nog niet om over naar huis te schrijven hoor. Ik hoor een hoop mensen zeggen dat het zo'n goed voorjaar is geweest omdat de zon veel heeft geschenen. Maar het is vaak juist ook wel erg fris geweest.

Waar ik ook echt helemaal gek van word, is dat het weer op weervoorspelling-sites er over een paar dagen altijd goed uit ziet, maar naar mate het dan dichterbij komt, wordt het alsnog slecht.

Zo leek het pinksterweekend lange tijd goed eruit te gaan zien. Dus ik dacht : ein-de-lijk. Eens een keer dagen waarin ik vrij ben, waarop ik gewoon met vriendinnen lekker het water op kan, of op een terras kan zitten. Maar nu het pinksterweekend dichterbij komt, worden de afbeeldingen van zonnestralen alweer ingewisseld door zwarte wolken met regeldruppels en een bliksemschicht.

Echt : ik wil gewoon een keertje op zaterdag of zondag een zonnetje en een fatsoenlijke temperatuur en géén wind. Het hoeft geen 35 graden te worden, ook geen 30 en niet eens 25. Maar laat er gewoon een keer géén koude wind staan, geen regen vallen en geen grijze bewolking zijn, alsjeblieft. Al is het maar één weekendje! We lijken nu, na een veel te koud hemelvaartsweekend, weer af te stevenen op een weliswaar iets warmer pinksterweekend, dat dan weer vol zit met regen- en onweersbuien.

Bah wat een naar land is Nederland toch eigenlijk ook. De basis is allemaal goed geregeld en als je houdt van een strak georganiseerd 9 tot 5 leven is alles hier perfect met strakke wegen, goede processen voor het betalen van belasting. Maar er is echt zo weinig sjeu aan. Zo weinig beleving.
Alle reacties Link kopieren
Dus dat was de zomer van 2022? Het enige positieve is dat mijn regenton gevuld is en ik met dat water mijn moestuin kan gieten.
Alle reacties Link kopieren
De zomer moet nog beginnen, Wijndruifje.
Positief blijven denken!
Pinksteren is volgens mij alweer wat naar beneden bijgesteld, maar kan nog meevallen en wel lekkere temperatuur zijn, volgende week ziet er bij weeronline nog steeds prima uit..

Laten we hopen dat de wind vaak uit het oosten zal waaien deze zomer! :worship:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wijndruifje schreef:
31-05-2022 13:05
Dus dat was de zomer van 2022? Het enige positieve is dat mijn regenton gevuld is en ik met dat water mijn moestuin kan gieten.
Dit is wel heel negatief. Het is pas mei.
Alle reacties Link kopieren
In 2019 was mei hetzelfde als dit jaar, en toch hadden we een pracht van een zomer. (als je tenminste van hittegolven houdt)
En 2020 hadden we ook een mooie zomer, ook zelfde temperaturen in mei.

31 mei 2017, 2019 en 2020 was het gemiddelde 17 graden. En 31 mei 2014 was het 13 graden, 31 mei 2015 was het 12 graden.

Alleen 2018 was echt een warme zomer, toen was het op 31 mei 20 graden.
Alle reacties Link kopieren
Wijndruifje schreef:
31-05-2022 13:05
Dus dat was de zomer van 2022? Het enige positieve is dat mijn regenton gevuld is en ik met dat water mijn moestuin kan gieten.
De zomer is nog niet eens begonnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven