Zou het kunnen?

08-03-2018 12:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door veel stress en spanningen afgelopen jaren heb ik dat ook in mijn lichaam opgebouwd en kwamen er diverse klachten. Deze zijn gelukkig na verloop van tijd weer weg gegaan, maar nu heb ik vrij veel last van mijn maag. Ik heb het niet zuur, bloedtesten zijn in orde zoals ontsteking of helio bacterie, dus dat is het niet. Nu kan ik best in mijn hoofd zitten en heb gemerkt dat ik afgelopen jaar aardig nog gespannen aan het werk ben geweest omdat je je niet wil verslikken of paniekaanval krijgen. Zou het kunnen dat ik mijn maag onder 'hoogspanning' heb gezet? Het voelt namelijk grotendeels van de dag alsof je een goede zere spierpijn hebt door je rechte spieren hebt getraind.

De huisarts had mij maagzuurremmers gegeven maar dat werkt niet. Wie herkend dit? En wat deed je er mee? Ik sport 2x per week en die tussendoor ook soms mindfullness, maar hoe krijg je die spanningen weer ontspannen?

Hoor het heel graag
Dat kan best inderdaad. Je zou eens kunnen informeren naar psychosomatische fysiotherapie, die kunnen je daar verder mee helpen.
Ik ga naar een haptotherapeut. Voldoet mij heel goed, ik kom erin elk geval altijd ontspannen vandaan. En eens in de zoveel tijd ga ik naar een shiatsu therapeut. Maar ik ben wel van de zweverige oplossingen,
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij wel aangemeld bij een psycholoog/cognitieve therapeut, maar zou zo graag ondertussen wat spanning kwijt raken. Heb oxazepam in huis maar liever niet. Maar ben die maag zat en dan twijfel ik. Ben ook een zoeker hoe ik het kan oplossen of wie nog meer heeft en hoe op te lossen. Dus ben er misschien wat teveel mee bezig, maar het is zo vervelend als dat gevoel van die spanning daar. Net of iemand in je maag knijpt.
Alle reacties Link kopieren
Je kent toch de uitdrukking: Buikpijn van de spanning?
Dat is niet voor niets. Daaruit blijkt dat meer mensen daar last van hebben, de een erger dan de ander. Bij weer anderen uit de spanning zich in hoofdpijn.
Dus je zal ergens ontspanning moeten vinden, of dat nu op een zweverige manier van lilguinea is of via een andere weg.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan! dat komt door een verkrampt middenrif van de spanning. Body stress release is super om spanning af te laten vloeien uit je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ken buikpijn van de spanning, maar zag dat meer als dat wanneer je iets spannends gaat doen en dan buikpijn hebt. Niet dat je het langer kan hebben achter elkaar na spanningen, maar denk dat ik zowiezo niet compleet ontspannen ben nog. Het gaat al veel beter als wat het was, maar merk door die maag bijvoorbeeld dat ik me toch meer span om het te verminderen 🤔
Alle reacties Link kopieren
2x per week sporten is goed voor je. Maar beter kun je elke dag een half uur pakken. En dan iets laagdrempeligs. Gewoon elke dag een half uur buiten lopen. (mag gewoon wandelen zijn)
Alle reacties Link kopieren
Soms vind ik het triest dat ik zo met spanningen om ga. Dat ik me niet kan/durf te ontspannen?? En ander kant baal ik soms ervan. Dan denk je:zo lastig kan het toch niet zijn om die rottijd kwijt te raken uit je lichaam?
Alle reacties Link kopieren
Ehm jawel..dat kan heel erg lastig zijn en ik zou er nu bewust wat mee gaan doen voordat het steeds erger word en invaliderend kan worden.
Alle reacties Link kopieren
heb je al iets rustgevends gekregen vd huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Als persoon wil ik meestal het zelf oplossen, maar dat lukt niet altijd kennelijk. Heb gelukkig al diverse klachten op kunnen lossen het afgelopen jaar en denk dat dit 'zwakke ' punt het laatste is maar wel erg lastig. Ben dan zo'n persoon die kan gaan twijfelen. Zal het echt alleen spanning zijn? Of toch wat anders? De bloedtesten waren goed dus ja wat zou het anders kunnen zijn als spanning? Ben tot aal geen persoon die zo pieper is maar ik kan hier zo weinig mee. Wil nachtje slapen en klaar, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf om oxazepam gevraagd voor de nacht voor korte tijd maar dan vervolgens ze niet innemen om nog even aan te kijken. Wil liefst geen pillen maar door mijn kop zelf oplossen en ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heel goed door de stress kan komen, dit is een veelvoorkomend symptoom van stress . Je hebt hierboven al heel veel goede tips gekregen, ik zou die eens gaan proberen. En niet teveel nadenken wat het nou werkelijk is en hoe het komt. Je kunt er beter wat aan proberen te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten dat ik het wil veranderen en oplossen. Ben al veel relaxter als dat ik in begin was en dan voel je nog niet veel verschil in je maag en dat geeft mij twijfel. Hoop dat het met stapjes vooruit gaat en ik weer terug naar de meer zelfverzekerde persoon mag gaan. Dank jullie wel voor de tips en tijd om mijn piep te lezen
Alle reacties Link kopieren
ik heb dit ook gehad.
Omeprazol hielp me niet.
Nu heb ik ranitadine (Zantac) dat helpt me beter.Overleg met huisarts.
En niet meer dan 2 kopjes koffie per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik hè ranitadine gehad maar merk er niets van. Maar heb ook geen maagzuur. Het is die spanning op de maag die vervelend is. En ik drink momenteel 1 kopje koffie. Even niet meer maar wel lekker 1ntje.

Heb jij ook veel stress/spanningen gehad miedo?
Alle reacties Link kopieren
Truusje76 schreef:
08-03-2018 15:11
Ik hè ranitadine gehad maar merk er niets van. Maar heb ook geen maagzuur. Het is die spanning op de maag die vervelend is. En ik drink momenteel 1 kopje koffie. Even niet meer maar wel lekker 1ntje.

Heb jij ook veel stress/spanningen gehad miedo?
Jazeker
Alle reacties Link kopieren
Het is mogelijk. Ik zou langs een psycholoog gaan en misschien mediteren proberen? lekker op bed liggen in de avond met een rustgevende muziekje, kaarsjes aan/ wierook er bij. Helpt mij heel goed.
In de psoasspier kan heel veel stress worden opgeslagen. Daardoor kan je buik heel gespannen aanvoelen.

Probeer de ochtend en avond eens deze oefening. Kijken wat het effect na een weekje is.
https://www.youtube.com/watch?v=0YNHQnpbg4M

Zeker als je je benen kunt uitstrekken en je heupen op het yogablok hangen, ontspannen de buikspieren en psoas prima.
Niet ieder lijf is geschikt om zolang in die pose te liggen dus als het voor jou beter aanvoelt om je voeten neer te zetten, doe dat dan!

En ga vooral naar je psycholoog, etc. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bij de psycholoog heb ik me aangemeld maar die hebben wachttijd. Ik zoek zoveel mogelijk afleiding en ontspanning maar het duurt kennelijk wel even voordat ik voortgang ga voelen. Soms ben ik er teveel mee bezig omdat ik me dan niet uit mijn hoofd kan zetten. Maar hopelijk als ik zometeen meer uten werk heb en drukker zal ik meer afleiding hebben als nu met 14 uur over 4 dagen. Ben afgelopen 5 jaar 60 of meer uur gewend vanwege eigen zaak en nu zal ik daar weer andere invulling voor moeten vinden.
Alle reacties Link kopieren
RosesAreRed schreef:
08-03-2018 15:47
In de psoasspier kan heel veel stress worden opgeslagen. Daardoor kan je buik heel gespannen aanvoelen.

Probeer de ochtend en avond eens deze oefening. Kijken wat het effect na een weekje is.
https://www.youtube.com/watch?v=0YNHQnpbg4M

Zeker als je je benen kunt uitstrekken en je heupen op het yogablok hangen, ontspannen de buikspieren en psoas prima.
Niet ieder lijf is geschikt om zolang in die pose te liggen dus als het voor jou beter aanvoelt om je voeten neer te zetten, doe dat dan!

En ga vooral naar je psycholoog, etc. Sterkte.

Dank je wel.

Ik ga deze oefening zeker proberen, alleen heb ik niet zo'n blok. Wat kan ik nog meer gebruiken om hem huist uit te voeren?
Het kan denk ik ook met een (zachte) bal, een kussenrol, of desnoods klein en dik boek. Misschien kun je een badlaken stevig oprollen.
Zo'n yogablok is stevig maar dusdanig zacht dat het niet in je vel snijdt dus dat effect moet je zien te krijgen.

Het yogablok is trouwens op de laagste stand 7,5 centimeter hoog. Als je nog meer spanning wil loslaten en je lijf dit aankan, zet je hem op de hoogste stand (22 cm).
Alle reacties Link kopieren
Dat ga ik proberen. Eerst wat lager en dan als lukt wat hoger. Top tip. Dank je wel.
Het gaat primair om het ontspannen en de duur van de ontspanning.
Beter eerst twee minuten laag starten (losse billen, losse buik, scan je lijf waar nog spanning zit en laat deze los) dan meteen hoog (en mogelijk gespannen spieren) en kort.
Rustig aan en eventueel opbouwen. Geen lijf is hetzelfde en mogelijk moet je onderrug een beetje wennen aan de druk van het blok/boek of kussen.
Probeer bijv. vanavond en morgenochtend eerst eens twee minuten laag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven