Zusje vraagt telkens om geld

18-11-2019 20:48 83 berichten
Ik en mijn zusje wonen beide niet meer thuis. Zij studeert nog en ik werk. Nu betalen mijn ouders veel voor haar. Ze leent om haar studie en huur te betalen en mijn ouders maken haar geld over voor boodschappen.

Dit is al de tweede keer in een paar dagen dat ze mij vraagt om geld. Mijn ouders zijn dan weg en hebben geen rabo app. Ik krijg het dan wel terug hoor van mijn ouders. Alleen ik merk dat ik er kwaad om wordt dat ik soms 6 weken niks van haar hoor (ze leeft echt in haar eigen wereld, doet dingen hoe het haar uitkomt etc) maar als ze geld nodig heeft mij wel weet te vinden.

Maar ik kan haar toch niet in de winkel laten staan en geen geld overmaken? Ze kan dan geen maaltijd kopen op dat moment. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk kan je haar in de winkel laten staan en geen geld overmaken.
Gewoon betalen. Als je het zat bent, zeg het dan een keer als ze níet bij de kassa staat af te rekenen. Dan weet ze dat dat de laatste keer was. Maar eerlijk gezegd zou ik het gewoon betalen als je het gewoon terugkrijgt en de opvoeding verder aan je ouders overlaten.
Alle reacties Link kopieren
Nee leren zeggen.
Je ouders de rabo app op hun mobiel laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Als je het terugkrijgt is er niet zoveel aan de hand toch? Maar als je het niet wilt moet je dat zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Haar laten staan
..zolang iedereen het voedt blijft dit doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn ouder het me zou terug betalen, ja waarom niet. Ik snap je wel hoor daar niet van.
Niets geven.....je zusje is oud genoeg om met geld om te kunnen gaan. Blijkbaar dichten je ouders heel veel gaten, maar dat hoef jij niet te doen. Werkt ze niet?
Natuurlijk kan dat wel. Gewoon nu aangeven dat het de laatste keer is dat jij het voorschiet/overmaakt aan haar.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ze woont toch op haarzelf en is volwassen?
Ze kan toch gaan werken.

Ik zou me er niet mee bemoeien. Leert ze maar verantwoordelijk te worden voor zichzelf.
Zus vertellen dat jij geen lopende bank bent en dat je je geld zelf nodig hebt.

Ze kijkt maar in haar voorraadkast of ze nog wat heeft of gaat maar elders bedelen.
Nouschi schreef:
18-11-2019 20:50
Als je het terugkrijgt is er niet zoveel aan de hand toch? Maar als je het niet wilt moet je dat zeggen.
Het gaat mij er meer om dat ik soms weken lang niks van haar hoor. Maar als ze dan geld nodig heeft kan ze me opeens wel bellen.
Mevrouw75 schreef:
18-11-2019 20:49
Ja natuurlijk kan je haar in de winkel laten staan en geen geld overmaken.
Ja, zo leert ze er geen zak van, in ieder geval.
juicey schreef:
18-11-2019 20:53
Het gaat mij er meer om dat ik soms weken lang niks van haar hoor. Maar als ze dan geld nodig heeft kan ze me opeens wel bellen.
Ja en jij geeft het. Dus dat doe je zelf.

Stuur haar dan gewoon direct naar pappie en mammie.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 20:55
8.00% gewijzigd
juicey schreef:
18-11-2019 20:53
Het gaat mij er meer om dat ik soms weken lang niks van haar hoor. Maar als ze dan geld nodig heeft kan ze me opeens wel bellen.
Maar bel jij haar omgekeerd wel dan?
Ze kan toch zelf ook haar saldo effe checken voordat ze boodschappen gaat doen?
Ze belt je dus alleen als ze geld nodig heeft en voor de rest interesseert het haar niet.
Dat kan. Net zoals dat jij dan gewoon kan zeggen: "nee dat krijg je niet."
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met geld geven, dan staat ze maar voor schut in de supermarkt. Wat je ouders doen moeten ze zelf weten, maar stop met pinautomaat spelen.

Ik ken het van een familielid, die vroeg ook steeds geld en dan moest ik daar achteraan. Uiteindelijk mee gestopt, contact is spontaan ook een stuk minder.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
juicey schreef:
18-11-2019 20:53
Het gaat mij er meer om dat ik soms weken lang niks van haar hoor. Maar als ze dan geld nodig heeft kan ze me opeens wel bellen.
en toen zei jij dat tegen haar... en toen zei zij....
gizzmo-returns schreef:
18-11-2019 20:54
Maar bel jij haar omgekeerd wel dan?
Ja, ik bel of app haar wel. Alleen staat vaak of haar telefoon uit of ze neemt niet op. Soms spreek ik haar dan wanneer ze bij mijn ouders is en ik toevallig met mijn moeder bel.
lilalinda schreef:
18-11-2019 21:00
en toen zei jij dat tegen haar... en toen zei zij....
Ik zei haar dit en toen zei ze; oh om zo'n principe. Wat formeel.
Alle reacties Link kopieren
juicey schreef:
18-11-2019 21:02
Ik zei haar dit en toen zei ze; oh om zo'n principe. Wat formeel.
en toen zei jij?
en waar kwamen jullie toen samen uit??
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen geld meer geven, als ze honger heeft klopt ze maar bij jullie ouders aan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje was net zo. Alleen is die ook nog te lui om te werken.
Ik gaf haar wel eens €5 of €10 (ze vroeg het te leen maar kreeg het nooit terug). Op een gegeven moment was ik het zat en heb haar meegenomen naar de supermarkt en heb een kar met basisboodschappen ingeladen waar ze bij was en meegegeven. Daarna heeft ze het nooit weer gevraagd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven