1 dag Pinkpop in een rolstoel. Te doen?

21-04-2024 23:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Is 1 dag Pinkpop voor iemand in een handgedreven rolstoel, en een lopend iemand, te doen? Of is het alleen maar konten kijken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je vooraan staat (zit?), sta je prima. Mij was het zonder veel moeite gelukt om vooraan te komen bij een van de kleinere podia. Mensen lopen na bepaalde bands weer weg en dan kruip jij elke keer een beetje dichterbij. Van heel ver af zie je het ook wel maar dan sta je wel…Ver af. Je hoort de muziek maar ziet de band niet echt goed. Is wel een stuk chiller voor de lopende dan uren op je pootjes staan vooraan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb jij gebruik gemaakt van de platforms voor mensen met een handicap?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij goed te doen, beetje plannen van te voren, en contact opnemen, er zijn vrijwilligers om je te begeleiden
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vermijd dat soort bijeenkomsten altijd. Hier is het de Vierdaagse waar ik de feesten langs me heen laat gaan. Het vervelendste is dat mensen niet bedacht zijn op de andere ruimte die een rolstoel inneemt, ze stappen naar achteren en donderen op schoot.
En dat konten kijken, ik noem het altijd kruis kijken, want er wordt veel gekeerd en gedraaid. Ik ben er niet gek op..
In de Arena met dochter een keer op het platform voor gehandicapten. Zij zat daardoor mooi hoog maar vond het minder leuk. Ook omdat ze het soms wat confronterend vond als ze om zich heen keek.
En soms krijg je het geregeld dat je wel mooi vooraan zit bij iets. Maar dan is toilet weer een gedoe. Dat is voor staanders ook zo, maar die hebben nog min of meer overzicht. Op zithoogte door een menigte wurmen, behh..
Dus ik zou zeggen.. probeer op voorhand iets te regelen en drink niet teveel..
ambra wijzigde dit bericht op 22-04-2024 09:29
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sluit me aan bij Ambra. Kontenkijken is mijn hobby niet, maar vooral het steeds in de gaten houden wat anderen doen in een menigte vind ik erg vermoeiend. Mensen donderen continu op je schoot of lopen tegen je rolstoel aan. Je zit niet in hun blikveld omdat je lager zit, dus meestal voor de ander ook vervelend.
Maar ik hou sowieso niet van drukte, dus bij zoiets zie ik al gauw het negatieve.
Bedenk ook dat een grasveld met al die regen van afgelopen 25433 jaar maanden heel drassig is en dat het dan met een rolstoel erg lastig wordt. Je graaft jezelf veel eerder in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vorig jaar op Pinkpop met een vriendin die niet in een rolstoel zit maar wel een mindervalidentoegangsbewijs had. We hebben een paar keer gebruik gemaakt van zo'n platform. Voor de headliners 's avonds zitten die al een uur van tevoren vol, dus daar moet je vroeg bijzijn. En ze zijn niet heel erg vooraan, het zicht was ok.
Wat ik echt heel erg vond: het invalidentoilet was vies. De waterdruk was heel erg slecht dus er kwam een druppelstraaltje uit de kraan en het de pot kon amper doorgespoeld worden. Ondoenlijk voor mensen met verminderde weerstand, imo.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is kontenkijken idd en helaas veel gras/modder als je pecht hebt.

Als je helemaal niet uit de rolstoel kan is het rot. We zijn wel met een vriend geweest die kleine stukjes kon lopen maar niet te lang. Dan hebben de rolstoel wel eens geparkeerd bij beveiliging bij hoofdpodium, in het midden van hoofdveld. Ketting eraan en niemand kwam eraan.

Maar toiletbezoek is vreselijk.

Lowlands is veel rolstoelvriendelijker, alle podia zijn verhard en overal goede paden heen, toiletten zijn beter voor rolstoelgebruiker.
Maar daar kan je geen dagje heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
22-04-2024 08:13
Het is kontenkijken idd en helaas veel gras/modder als je pecht hebt.

Als je helemaal niet uit de rolstoel kan is het rot. We zijn wel met een vriend geweest die kleine stukjes kon lopen maar niet te lang. Dan hebben de rolstoel wel eens geparkeerd bij beveiliging bij hoofdpodium, in het midden van hoofdveld. Ketting eraan en niemand kwam eraan.

Maar toiletbezoek is vreselijk.

Lowlands is veel rolstoelvriendelijker, alle podia zijn verhard en overal goede paden heen, toiletten zijn beter voor rolstoelgebruiker.
Maar daar kan je geen dagje heen.
Dapper! Dat zou ik met de mijne echt never doen. Mensen menen, vooral als er gedronken is, dat het een openbaar bezit is en is oh zo grappig om erin te gaan zitten. Mijn rolstoel kost meer dan mijn auto, bovendien speciaal voor mij gebouwd. Moet er niet aan denken dat een 'lolbroek' er iets mee uithaalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
22-04-2024 08:34
Dapper! Dat zou ik met de mijne echt never doen. Mensen menen, vooral als er gedronken is, dat het een openbaar bezit is en is oh zo grappig om erin te gaan zitten. Mijn rolstoel kost meer dan mijn auto, bovendien speciaal voor mij gebouwd. Moet er niet aan denken dat een 'lolbroek' er iets mee uithaalt.
We stonden ernaast en hij lag aan de ketting. Daarnaast was het een geleende stoel van Medipoint en niet een eigen goede dure stoel. ;-)

Maar er gebeurde niets hoor. Misschien ook wel omdat we met grotere groep waren.
Dus sta/zit je met z'n allen rond die plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
22-04-2024 08:34
Dapper! Dat zou ik met de mijne echt never doen. Mensen menen, vooral als er gedronken is, dat het een openbaar bezit is en is oh zo grappig om erin te gaan zitten. Mijn rolstoel kost meer dan mijn auto, bovendien speciaal voor mij gebouwd. Moet er niet aan denken dat een 'lolbroek' er iets mee uithaalt.
Ik durf hem ook niet ergens achter te laten. Ik kan lopen, dus de wens om eruit te gaan en dan toch even staand iets te bekijken is er zeker. Man past dan op de " fiets" en ik stap bv even een winkeltje in met een rustiek interieur waar je je niet met een rolstoel in durft te wagen. Vorig jaar een boekwinkeltje in Frankrijk, compleet volgebouwd met boeken, ik moest echt naar binnen
:-D .
Maar goed, boekwinkels is niet on topic.

Selene, ik heb geen idee hoe groot Pinkpop is qua afstanden. Maar kun je lopen en op die manier bv toch even naar toilet terwijl de begeleider op de rolstoel past? Dat scheelt al veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit niet in de rolstoel, maar mijn moeder ;)
Ze wil graag naar Ed Sheeran, dus was aan het kijken of het mogelijk is.
The Interrupters was een mooie bijvangst voor mij :proud:

Maar na jullie berichten en moeilijk met vervoer laat ik het zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voordeel van Pinkpop is dat je met een dekentje kunt gaan zitten en dan telkens wat kunt opschuiven naar voren. Alleen bij zo’n mainact als Ed Sheeran gaat iedereen uiteraard staan en zie je als zittende uiteraard weinig. Of je moet zorgen dat je op de verhoogde zijkanten bent. Wel verder van het podium maar rustiger en je kunt het op de schermen zien.
De jaren dat ik ben geweest was het droog, mega droog de weken ervoor. Het gras was niet modderig eerder verdord.
Ik heb die jaren wel wat mensen met een rolstoel gezien. Het waren er echter niet veel
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
22-04-2024 10:44
Ik zit niet in de rolstoel, maar mijn moeder ;)
Ze wil graag naar Ed Sheeran, dus was aan het kijken of het mogelijk is.
The Interrupters was een mooie bijvangst voor mij :proud:

Maar na jullie berichten en moeilijk met vervoer laat ik het zitten.
Ohh, Ed Sheeran wordt echt heel lastig. Die staat waarschijnlijk op het hoofd podium en dat is écht een permanente mierennest. Dan kan je beter wachten tot Ed eens een keertje naar Ziggo Dome komt, kun je zit plaatsen regelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
22-04-2024 11:00
Ohh, Ed Sheeran wordt echt heel lastig. Die staat waarschijnlijk op het hoofd podium en dat is écht een permanente mierennest. Dan kan je beter wachten tot Ed eens een keertje naar Ziggo Dome komt, kun je zit plaatsen regelen.
Ja, daar was ik dus al bang voor.
Wachten kan, maar ze is al in de 70 en niet supergezond meer ;) Ze doet al 2 jaar zoveel voor mij, leek me gewoon een leuk cadeau, maar zoals ik het hier lees niet zo heel leuk.
Zitplaatsen is geen optie. Ze is bang dat as er iets gebeurd ze niet weg kan komen zonder rolstoel. Dus hopen dat ie snel naar NL komt!
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
22-04-2024 09:29
Ik durf hem ook niet ergens achter te laten. Ik kan lopen, dus de wens om eruit te gaan en dan toch even staand iets te bekijken is er zeker. Man past dan op de " fiets" en ik stap bv even een winkeltje in met een rustiek interieur waar je je niet met een rolstoel in durft te wagen. Vorig jaar een boekwinkeltje in Frankrijk, compleet volgebouwd met boeken, ik moest echt naar binnen
:-D .
Maar goed, boekwinkels is niet on topic.

Selene, ik heb geen idee hoe groot Pinkpop is qua afstanden. Maar kun je lopen en op die manier bv toch even naar toilet terwijl de begeleider op de rolstoel past? Dat scheelt al veel.
Zo doe ik het ook. Sommige winkeltjes zijn te verleidelijk, haha. Dat heb ik met teken/kunst/schrijfspullen :heart: Ook altijd van die kruip door sluip door winkeltjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is een rolstoelpodium.
Ideaal voor de acts die je goed wilt zien.
Verder is het veld gesplitst en omringd door een verharde weg, wat fijn is voor rolstoelers.

Pinkpop is groot. Er is plek zat. Op het veld zit iedereen op een dekentje, geen konten kijken dus.

Er zijn zelfs mensen met diverse beperkingen werkzaam.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven