1e keer wintersport: Kleding tips en andere tips?

31-01-2020 18:47 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ga voor het eerst op wintersport. Helemaal alleen, dus ik heb helemaal niemand om bij af te kijken, wat best lastig is.

Gelukkig is er Viva! :)

ik heb verzameld:
1 buff
2 thermobroeken
1 skibroek 10.000/10.000
4 thermo shirts met lange mouwen
2 fleece pulleys
1 paar zeer goede wanten (heat scale 9)
1 paar goedkope Action skihandschoenen
8 paar skisokken
1 crashpants
2 kniebeschermers
1 softshell anorak 15.000/15.000
1 helm
1 fotochromatische skibril voor categorie 1-3 (uit mijn hoofd, die ene met extreme zon niet en dat was categorie 4 dacht ik...)
zonnebrand/balsem combi voor wintersport
gewone zonnebril
met fleece gevoerde muts
1 paar lompe snowboots van de Van Haren (twijfel nog of ik geen propere sneeuwschoenen zal kopen want op deze kan ik geen hele dag lopen)

Schoenen en snowboard huur ik.

Ik ging vandaag mijn spullen testen op een indoor piste waar het -5 was. Mijn onderkant was tevreden, mijn handen ook, alleen mijn armen vonden het fris als ik op de sleeplift stond te wachten (belachelijk druk, blijkbaar hoeven kinderen niet meer naar school op vrijdag? :'( Dus stond soms wel 20 minuten te wachten/in de sleeplift te chillen). Ik ben maar een uurtje geweest en ik droeg mijn thermo shirt, fleece pully en anorak met buff.

Ik zit nu te twijfelen of ik niet nog een laagje erbij moet doen, want het was daar zelfs nog wind stil en ik neem aan dat het ook weleens -10 kan zijn en sneeuwend. Ik dacht aan een ruim vallende dikke sweater/hoodie/vest. Ik ga eind februari - begin maart en ik ga 10 dagen (2 dagen reizen, 8 dagen sneeuwpret). Wat vinden jullie? Ik ben nogal een koukleum en mij lijkt 8 dagen vernikkelen omdat ik te weinig kleding bij me had echt verschrikkelijk. Maar misschien is het veel intensiever in het echt? Zweten deed ik alleen de eerste lessen, dan ben je meer bezig met vallen en op staan en rond hupsen dan boarden.

Verder: Hebben jullie nog tips? Zal ik die sneeuwschoenen kopen (zijn vrij prijzig volgens mij)? Mis ik wat? Nog ergens aan denken? Ik ga de pisteregels naslaan en Youtuben hoe je zo'n stoeltjes lift in en uit moet als snowboarder. Sleeplift en touwsleeplift kan ik. Ik heb 2 cursussen snowboarden gehad dus verwacht sowieso de blauwe piste af te kunnen, en eigenlijk de rode ook wel. Blijkbaar moet je een foto voor je skipas, dus daar zorg ik ook voor.

Oh en leuke ervaringen hoor ik ook graag! :) Wordt er helemaal blij van.
Alle reacties Link kopieren
Ah maar als je jong bent leer je sowieso veel sneller haha.

En snowboarden heeft een stijlere learning curve maar lagere ceiling denk ik. Bij snowboarden lig je elke 2 meter om als je nog geen bochten kan, bij skiën kon ik bij de 1e les al gewoon bochten maken en naar beneden komen zonder vallen. Ik zie snowboarders altijd om liggen op de noob piste en de skieërs zo naar beneden komen, maar op de stijlere piste gaan die skieërs als mallooten volledig stuurloos die berg af om ergens halverwege in elkaar te storten en de snowboarders komen dan best oké naar beneden (als ze eenmaal de ballen hebben om te stoppen met sneeuwscheppend horizontaal naar beneden te glibberen haha).
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
04-02-2020 09:21
Oké misschien heb je een punt. Ik wil geen blok aan andermans been zijn en had daar nog niet echt bij stilgestaan dat ik dat waarschijnlijk wel ga zijn voor een ervaren skier/boarder...Ik ga dan nog liever alleen op pad dan iemand anders zijn vakantie te verpesten eigenlijk.

Ik kom ook op zaterdag aan denk ik (ik ga vrijdag weg met een bus dus het zal wel een dag kosten om er te komen). Hopelijk kan ik even een poging wagen om te kijken hoe slecht ik ben voor ik me moet opgeven voor lessen. Ik heb nu een beetje spijt dat ik de expert cursus niet ook heb gedaan hier...

Ik kan met de sleeplift, touwsleeplift en bandlift overweg. Stoeltjes lift nog nooit gedaan maar heb een filmpje gekeken en dat is een kwestie van opgeschept worden en dan gaan staan en afzetten, dat moet ik wel kunnen.
Dat is echt niet erg. Weet je wat het is? Met je lessen in Zoetermeer heb je goed geleerd om jezelf staande te houden op een piste. Je kunt bochten maken, draaien en remmen. Maar die lange piste op Zoetermeer is zo'n beetje het einde, of het begin van een piste in de bergen. Een piste is gemiddeld genomen 10 tot 15 keer zo lang, en soms wel 10 keer zo breed. Die piste is niet overal hetzelfde, die moet je een beetje kunnen lezen. Waar staat de zon, waar is het druk, hoe is de sneeuw, misschien op de lastige stukken een beetje rutschen... die dingen leer je niet indoor, ook niet met een expertcursus. Ik denk dat je met een ochtende privéles in de bergen, samen met de techniek die je hier al hebt geleerd, echt veel, veel verder komt dan aanhaken bij een groep ervaren skiers.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-02-2020 11:57
Dat is echt niet erg. Weet je wat het is? Met je lessen in Zoetermeer heb je goed geleerd om jezelf staande te houden op een piste. Je kunt bochten maken, draaien en remmen. Maar die lange piste op Zoetermeer is zo'n beetje het einde, of het begin van een piste in de bergen. Een piste is gemiddeld genomen 10 tot 15 keer zo lang, en soms wel 10 keer zo breed. Die piste is niet overal hetzelfde, die moet je een beetje kunnen lezen. Waar staat de zon, waar is het druk, hoe is de sneeuw, misschien op de lastige stukken een beetje rutschen... die dingen leer je niet indoor, ook niet met een expertcursus. Ik denk dat je met een ochtende privéles in de bergen, samen met de techniek die je hier al hebt geleerd, echt veel, veel verder komt dan aanhaken bij een groep ervaren skiers.
Misschien is dat wel een goede ja, 1 ochtend privé les. Ik heb gewoon geen zin in weer eindeloos oefeningen doen op hetzelfde heuveltje.
Ugli schreef:
04-02-2020 11:14
Ah maar als je jong bent leer je sowieso veel sneller haha.

En snowboarden heeft een stijlere learning curve maar lagere ceiling denk ik. Bij snowboarden lig je elke 2 meter om als je nog geen bochten kan, bij skiën kon ik bij de 1e les al gewoon bochten maken en naar beneden komen zonder vallen. Ik zie snowboarders altijd om liggen op de noob piste en de skieërs zo naar beneden komen, maar op de stijlere piste gaan die skieërs als mallooten volledig stuurloos die berg af om ergens halverwege in elkaar te storten en de snowboarders komen dan best oké naar beneden (als ze eenmaal de ballen hebben om te stoppen met sneeuwscheppend horizontaal naar beneden te glibberen haha).
Ik moest lachen om je treffende omschrijving :lol:
anoniem_371479 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 06:35
Reden: Verkeerde smiley
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
04-02-2020 17:43
Misschien is dat wel een goede ja, 1 ochtend privé les. Ik heb gewoon geen zin in weer eindeloos oefeningen doen op hetzelfde heuveltje.
Dat doe je ook niet natuurlijk, ook niet als je in een groepje gaat. Je meldt je aan voor de skilessen als gevorderde en dan is er op zondag eerst voor skiën en dan word je ingedeeld. Blijkt ergens in de loop van de dag of 1 van de volgende dagen dat je te goed (of te slecht) voor die groep bent, dan zetten ze je bij een andere groep. Maar in een ochtendje privé-les leer je zeker wel meer inderdaad. Een klasje op je eigen niveau lijkt me daarentegen wel gezelliger dan een ochtend privé-les en dan de rest van de week een beetje in je eentje klooien en alleen lunchen enzo.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
04-02-2020 19:43
Dat doe je ook niet natuurlijk, ook niet als je in een groepje gaat. Je meldt je aan voor de skilessen als gevorderde en dan is er op zondag eerst voor skiën en dan word je ingedeeld. Blijkt ergens in de loop van de dag of 1 van de volgende dagen dat je te goed (of te slecht) voor die groep bent, dan zetten ze je bij een andere groep. Maar in een ochtendje privé-les leer je zeker wel meer inderdaad. Een klasje op je eigen niveau lijkt me daarentegen wel gezelliger dan een ochtend privé-les en dan de rest van de week een beetje in je eentje klooien en alleen lunchen enzo.
Nou ja ik kon dus eeuwig knieën aanraken en met skistok achter de rug die heuvel af de vorige cursussen...Is leuk maar niet als ik meer dan 1000 euro heb neergelegd zeg maar haha. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
04-02-2020 18:57
Ik moest lachen om je treffende omschrijving :-x
😋
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
04-02-2020 17:43
Misschien is dat wel een goede ja, 1 ochtend privé les. Ik heb gewoon geen zin in weer eindeloos oefeningen doen op hetzelfde heuveltje.
Maar dat gebeurt natuurlijk ook niet. Als jij inderdaad al zo lekker gaat als je hier aangeeft, dan begin je natuurlijk niet op 0. Een ochtendje privéles om echt te leren hoe het gaat op zo'n piste en dat je inderdaad niet een hele week op 1 piste blijft hangen, omdat je niet verder durft omdat je niet weet wat je te wachten staat verderop (in de bergen zie je namelijk maar een heel klein stukje van de piste als je uit de lift stapt, itt Zoetermeer) daarom neem je een ochtendje les. De leraar kent het gebied op z'n duimpje en kan jou na een ochtendje lessen goed vertellen wat voor jou leuke pistes zijn om af te gaan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Oei... wel wat vooroordelen over les. Ook indertijd bij mijn groepslessen (2x gedaan: Zwitserland, Frankrijk) ging je er met de groep op uit, wel enigszins afhankelijk van het nivo van de groep. De leraar (in mijn geval een lerares) wist perfect welke pistes geschikt waren en nam je mee op sleeptouw en daagde je ook wel uit, maar nooit TE moeilijk. Altijd weer een alternatief.
Natuurlijk wel afhankelijk van het nivo in de groep. Het is dus wel handig om niet bij de absolute beginners terecht te komen.

Het zelfde zie ik nu weer bij de skilessen voor mijn kinderen (in Zweden). Die worden meegenomen op "avontuur" zodra ze enigszins een lift kunnen vasthouden.
Uiteraard toen ze 4 jaar waren kwamen ze niet veel dan het groene beginnnersveldje. maar zoda ze een lift konden vasthouden (na 2 dagen) en niet meer de hele groep categorisch uit de lift donderde gingen ook zij tochtjes maken.

Als jij nu met je beginnnerscursus enigzins een groene of makkelijke blauwe piste afkomt, sleepliften en ankerliften aankan, en dat geldt ook voor de anderen in de groep dan gaan ze erop uit. Voor zo'n skileraar is het ook stomvervelend om de hele tijd ophetzelfde veldje te blijven hangen. Zit er een kneus bij die het echt niet kan, dan proberen ze die over het algemeen terug te plaaten zodat die niet de hele groep ophoudt. Ga dus lekker in een groep voor mensen die al wat ervaring hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
04-02-2020 22:19
Nou ja ik kon dus eeuwig knieën aanraken en met skistok achter de rug die heuvel af de vorige cursussen...Is leuk maar niet als ik meer dan 1000 euro heb neergelegd zeg maar haha. :biggrin:
Tja in Zoetermeer is er misschien ook weinig keus. Maar in een gevorderdengroepje in een wintersportgebied maak je gewoon kleine tochtjes over verschillende pistes en dan leer je met verschillende sneeuwkwaliteiten, liften, andere (kamikaze) skiërs en snowboarders om gaan. Op een gegeven moment besluit de leraar dat de groep klaar is voor de eerste rode piste en die weet dan ook welke rode piste de beste is om mee te beginnen en zo ga je er steeds meer nemen, zelfde met de zwarte. Geloof me een rode of zwarte piste voor het eerst nemen is een stuk aangenamer met een ski-leraar voor je dan met een groep snelle skiërs, die pas als ze beneden zijn kijken of jij nog ergens bent. Ik wil je niks opdringen, maar ik heb de indruk dat jij denkt dat ski-les alleen voor beginners of misschien heel licht gevorderden is.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
05-02-2020 11:27
Tja in Zoetermeer is er misschien ook weinig keus. Maar in een gevorderdengroepje in een wintersportgebied maak je gewoon kleine tochtjes over verschillende pistes en dan leer je met verschillende sneeuwkwaliteiten, liften, andere (kamikaze) skiërs en snowboarders om gaan. Op een gegeven moment besluit de leraar dat de groep klaar is voor de eerste rode piste en die weet dan ook welke rode piste de beste is om mee te beginnen en zo ga je er steeds meer nemen, zelfde met de zwarte. Geloof me een rode of zwarte piste voor het eerst nemen is een stuk aangenamer met een ski-leraar voor je dan met een groep snelle skiërs, die pas als ze beneden zijn kijken of jij nog ergens bent. Ik wil je niks opdringen, maar ik heb de indruk dat jij denkt dat ski-les alleen voor beginners of misschien heel licht gevorderden is.
En dat klopt niet. Ik ski al bijna 30 jaar en ik neem nog steeds af en toe les. Ik heb zelfs 4 jaar geleden een keer een hele dag les gehad in Zoetermeer om een bepaalde fout uit mijn techniek weg te krijgen.
Als ik nu les neem, heb ik daar, na al die kilometers nog steeds heel erg veel aan. Je komt de berg af zoals dat voor jou het beste voelt, maar er sluipen fouten in je techniek waardoor iets meer moeite kost dan eigenlijk nodig is. Ook verandert het materiaal steeds, waardoor je een andere techniek nodig hebt.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Übung macht Meister! Goede ski- of snowboardles is zó belangrijk. Ik geef zelf ook 2 weken paar jaar nog skiles en kom het maar al te vaak tegen dat zodra de kinderen maar een beetje met de ouders mee kunnen komen dat de ouders stoppen met skiles. Want; duur en niet gezellig om niet met de kids te kunnen skiën. En dat zijn dus de kinderen die straks voor gek en onwijs naar beneden komen en later echt een beroerde houding hebben.
Idem voor volwassenen. Mijn schoonzusje heeft op latere leeftijd leren skiën en heeft nog steeds elk jaar 3 ochtenden les. Ik zie bij haar de techniek en houding echt elke keer weer meer verbeteren.

Wat dat betreft was mijn skilerarenopleiding echt de allerbeste skiles die ik ooit gehad heb. Alles werd afgeleerd en het werd ons vervolgens op de júiste manier weer aangeleerd. Zelfs als men geen leraar wil worden maar echt de techniek wil verbeteren zou dit ook nog een aanrader zijn. Ben je wel 2 weken onder de pannen, dat wel ;-D
Alle reacties Link kopieren
@Almdudler: ergens zit er toch wel een omslagpunt , waar extra lessen vast wel nuttig zijn, maar niet super veel meerwaarde hebben.

Immers, op een gegeven moment loop je tegen andere beperkingen aan. Waarschijnlijk dat als je nog beter wilt worden dat je vaker dan 1 weekje per jaar zult moeten gaan skien. Of dat je conditie de beperkende factor wordt. Maar denk dat het best goed kan zijn om zo nu en dan nog eens wat opfrislessen te nemen. Mijn vrouw heeft bijv. geleerd als kind om met "ouderwetse" slalomlatten te skien. Een paar ochtendjes carven zou best wat verbetering kunnen brengen.

Overigens: hoeveel heb je zelf nu skiles gegeven en hoe ziet een seizoen er voor jou uit? Wat doe je buiten het skiseizoen?

Mijn eerste skilerares was een Zwitserse Elektro Ingenieur die in het winterseizoen als skilerares werkte en buiten het seizoen op kantoor. Lijkt me een geweldige combinatie, al denk ik dat het lastig kan zijn om goed werk te vinden in dat hoofdberoep als je de wintermaanden er tussen uit knijpt.

Ps. hoe zag jouw carriere eruit? Ik neem aan dat je niet zomaar skileraar/es word?
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
05-02-2020 16:14
Übung

Wat dat betreft was mijn skilerarenopleiding echt de allerbeste skiles die ik ooit gehad heb. Alles werd afgeleerd en het werd ons vervolgens op de júiste manier weer aangeleerd. Zelfs als men geen leraar wil worden maar echt de techniek wil verbeteren zou dit ook nog een aanrader zijn. Ben je wel 2 weken onder de pannen, dat wel ;-D
Helemaal mee eens en geldt voor mij ook. Zelfs tijdens het lesgeven verbeterde mijn eigen techniek ook nog steeds en ik heb er nu nog steeds plezier van (geef nu geen les meer)

Ik zou ook zeker inieder geval 1 (groeps)les nemen, al was het alleen al om het verschil te voelen tussen indoor- en outdoorboarden
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had inderdaad het idee dat het vooral voor beginners bedoeld was. Dst zal ik toch herzien dan haha! Ik ga toch een lesje serieus overwegen, al is het inderdaad maar om even wat tips en tricks te krijgen hoe je met die pistes om moet gaan en om een beetje op weg geholpen te worden met piste keuze. En afhankelijk van hoe erg ik zuig neem ik dan nog wat lessen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig, Ugli. En heel veel plezier in de bergen!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
05-02-2020 17:22

Overigens: hoeveel heb je zelf nu skiles gegeven en hoe ziet een seizoen er voor jou uit? Wat doe je buiten het skiseizoen?

Mijn eerste skilerares was een Zwitserse Elektro Ingenieur die in het winterseizoen als skilerares werkte en buiten het seizoen op kantoor. Lijkt me een geweldige combinatie, al denk ik dat het lastig kan zijn om goed werk te vinden in dat hoofdberoep als je de wintermaanden er tussen uit knijpt.

Ps. hoe zag jouw carriere eruit? Ik neem aan dat je niet zomaar skileraar/es word?
Samen met een vriendinnetje hebben we een keer mogen meehelpen in "onze" skischool. Dat beviel zo goed dat we de zomer daarop op de Gletscher onze Anwärter hebben gehaald. Best bizar, jij daar, zwoegend in je skikleding, en al die toeristen in hun korte broekje de berg op.
Jaar daarop heb ik een heel seizoen in Oostenrijk skiles gegeven; van december tot eind april. Sindsdien geef ik elke kerst- en krokusvakantie nog een weekje les in "ons" gebied. Gelukkig worden we nog wel elke keer bijgespijkerd door middel van de skileraren trainingen. Dat was destijds met dat hele seizoen 2x per week, en dat 'n heel seizoen lang. Het gebied waar we nu zitten heeft dat 1x per week. Er wordt nog steeds gezeurd of ik niet nog een vervolg diploma wil halen, maar dat brengt me niks. Heel duur, en met die twee weken haal ik 't er niet uit...
Ik geef kinderen les, vind ik leuker dan volwassenen. Tegenwoordig wel de (ena)beste groep qua kids, dan kom ik zelf ook nog een beetje aan 't skiën toe. Als ik in mijn vakantie alleen maar in kinderland kinderen sta te vangen, dan is de lol er snel af wat dat betreft.

Maar ja, skilerares wordt je best wel "zomaar". Inschrijven voor een zomercursusje Anwärter.. 10 dagen half pension in een hotel in 't skigebied, 's ochtends praktijk, 's middags theorie. Aan het einde van de 10 dagen heb je zowel theorie- als praktijkexamen. Je moet 't wel vrij bont maken wil je hier niet voor slagen... Je hebt een nieuwe skistijl, maar daarna begint pas eigenlijk het perfectioneren. De opgedane praktijk qua techniek zet je pas in de weken daarna om in een echt goede techniek! Was me elke cent waard wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
05-02-2020 23:19
Ja ik had inderdaad het idee dat het vooral voor beginners bedoeld was. Dst zal ik toch herzien dan haha! Ik ga toch een lesje serieus overwegen, al is het inderdaad maar om even wat tips en tricks te krijgen hoe je met die pistes om moet gaan en om een beetje op weg geholpen te worden met piste keuze. En afhankelijk van hoe erg ik zuig neem ik dan nog wat lessen erbij.
Goeie keus TO
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
06-02-2020 10:44
Samen met een vriendinnetje hebben we een keer mogen meehelpen in "onze" skischool. Dat beviel zo goed dat we de zomer daarop op de Gletscher onze Anwärter hebben gehaald.
Bedankt voor je informatieve update!
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
31-01-2020 18:47
Hoi! Ik ga voor het eerst op wintersport. Helemaal alleen, dus ik heb helemaal niemand om bij af te kijken, wat best lastig is.

Gelukkig is er Viva! :)

ik heb verzameld:
1 buff
2 thermobroeken
1 skibroek 10.000/10.000
4 thermo shirts met lange mouwen
2 fleece pulleys
1 paar zeer goede wanten (heat scale 9)
1 paar goedkope Action skihandschoenen
8 paar skisokken
1 crashpants
2 kniebeschermers
1 softshell anorak 15.000/15.000
1 helm
1 fotochromatische skibril voor categorie 1-3 (uit mijn hoofd, die ene met extreme zon niet en dat was categorie 4 dacht ik...)
zonnebrand/balsem combi voor wintersport
gewone zonnebril
met fleece gevoerde muts
1 paar lompe snowboots van de Van Haren (twijfel nog of ik geen propere sneeuwschoenen zal kopen want op deze kan ik geen hele dag lopen)

Schoenen en snowboard huur ik.

Ik ging vandaag mijn spullen testen op een indoor piste waar het -5 was. Mijn onderkant was tevreden, mijn handen ook, alleen mijn armen vonden het fris als ik op de sleeplift stond te wachten (belachelijk druk, blijkbaar hoeven kinderen niet meer naar school op vrijdag? :'( Dus stond soms wel 20 minuten te wachten/in de sleeplift te chillen). Ik ben maar een uurtje geweest en ik droeg mijn thermo shirt, fleece pully en anorak met buff.

Ik zit nu te twijfelen of ik niet nog een laagje erbij moet doen, want het was daar zelfs nog wind stil en ik neem aan dat het ook weleens -10 kan zijn en sneeuwend. Ik dacht aan een ruim vallende dikke sweater/hoodie/vest. Ik ga eind februari - begin maart en ik ga 10 dagen (2 dagen reizen, 8 dagen sneeuwpret). Wat vinden jullie? Ik ben nogal een koukleum en mij lijkt 8 dagen vernikkelen omdat ik te weinig kleding bij me had echt verschrikkelijk. Maar misschien is het veel intensiever in het echt? Zweten deed ik alleen de eerste lessen, dan ben je meer bezig met vallen en op staan en rond hupsen dan boarden.

Verder: Hebben jullie nog tips? Zal ik die sneeuwschoenen kopen (zijn vrij prijzig volgens mij)? Mis ik wat? Nog ergens aan denken? Ik ga de pisteregels naslaan en Youtuben hoe je zo'n stoeltjes lift in en uit moet als snowboarder. Sleeplift en touwsleeplift kan ik. Ik heb 2 cursussen snowboarden gehad dus verwacht sowieso de blauwe piste af te kunnen, en eigenlijk de rode ook wel. Blijkbaar moet je een foto voor je skipas, dus daar zorg ik ook voor.

Oh en leuke ervaringen hoor ik ook graag! :) Wordt er helemaal blij van.

Leuk! Ik ga dit jaar ook voor het eerst ''alleen'' op wintersport. Ook via een groepsreis dus hoop dat het bevalt :hyper:
Afgelopen 2 jaar wezen skiën (lessen) en dit keer voor het eerst snowboarden. Persoonlijk vond ik de lessen juist erg leuk! Je krijgt veel te zien van het gebied. Leraar deed ook echt zijn best om het een leuke tour te maken. Dus bij twijfel zou ik in dit geval zeggen; doen!

Heb even meegelezen om te kijken of ik ook compleet ben met inpakken. Zo'n crashpants/valbroek had ik nog nooit van gehoord dus daar ga ik ook eens voor kijken!

Ben je ondertussen al geweest of moet je nog gaan?
Alle reacties Link kopieren
Crash pants voorkomt dat je je stuitje kapot valt, als je die zwaar kneust of breekt kun je die blijvend verpesten, en ik ben er een paar keer knoert hard op gevallen dus ik heb maatregelen genomen. Heel fijn vind ik ze! Heb ook kniebeschermers om dezelfde reden, zachte zijn het dus niet van die vervelende plastic dingen.

Ik ga komende week. Misschien. Er zit Corona in het gebied waar ik heen ga dus moet maar kijken of het niet afgeblazen wordt.

Ik ben inmiddels wel overtuigd om lessen te nemen haha! Lijkt me beter ook voor the long run. :) Naar welk gebied ga jij?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-02-2020 19:38
Crash pants voorkomt dat je je stuitje kapot valt, als je die zwaar kneust of breekt kun je die blijvend verpesten, en ik ben er een paar keer knoert hard op gevallen dus ik heb maatregelen genomen. Heel fijn vind ik ze! Heb ook kniebeschermers om dezelfde reden, zachte zijn het dus niet van die vervelende plastic dingen.

Ik ga komende week. Misschien. Er zit Corona in het gebied waar ik heen ga dus moet maar kijken of het niet afgeblazen wordt.

Ik ben inmiddels wel overtuigd om lessen te nemen haha! Lijkt me beter ook voor the long run. :) Naar welk gebied ga jij?
Dat klinkt zeker als iets wat je wilt voorkomen. Heb er nog geen 1 gevonden maar kijk nog rond. Er zijn er genoeg maar zie het niet zitten om er heel veel aan uit te geven (zie er genoeg voor €100 of meer). Aan de andere kant, safety first...
Knie en polsbeschermers heb ik ook. Over polsbeschermers zijn de meningen verdeeld, maar aangezien die van mij al overbelast raken door verkeerd een deur open duwen lijkt het me geen overbodig iets..

Ik hoorde het idd van t corona virus. Hoop niet dat het daardoor wordt afgelast maar je weet maar nooit. Ik vertrek (als het goed is) 6 maart, naar Niederau :)
Alle reacties Link kopieren
Die van mij was maar 50-60 euro en werkt prima! Deze heb ik: https://www.bol.com/nl/p/demon-women-s- ... androidapp

Pols beschermers gebruik ik altijd voor skaten omdat je daarbij echt vol op je handen valt vaak, maar gebruik ze niet voor snowboarden wegens de verhalen die ik hoor en omdat je sowieso eigenlijk op je onderarmen moet vallen. Bindingen dicht maken is al lastig genoeg met dikke wanten haha!

Ooo leuk! Is dat Oostenrijk? Wilde ik eigenlijk ook heen, Innsbruck heb ik naar zitten kijken, maar vond het zo duur. Gelukkig niet die gekozen want daar zit ook al Corona. Lijkt me wel echt hét wintersport sfeertje daar wel.

Even hart duimen voor zon! Lijkt me echt super, lekker in de zon boarden.
Alle reacties Link kopieren
Oké note to self, inpakken voor wintersport is een vak apart als je maar 1 koffer van 20 kilo en een rugzak mee mag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Rollen, rollen, rollen...
Als je shirtjes in elkaar rolt als een lange slang nemen ze veel minder ruimte in dan dat je ze opgevouwen op elkaar in de tas legt. Idem voor broeken.
Google anders even naar kleding oprollen. Genoeg filmpjes die laten zien hoe je praktisch kleding kan oprollen.

Al doet dat rollen natuurlijk niks aan het maximale gewicht :idee: :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven