4/5 dagen citytrip + paardrijden?

29-10-2021 21:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zoals jullie merken ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik in november wil gaan doen :proud: Door het idee van een zon/zee/strandvakantie heb ik een streep gezet. Te ver vliegen, te duur en te weinig tijd over om het goed te regelen.

Omdat ik er toch graag even tussenuit wil (en vakantiedagen over heb..) zit ik nu te denken aan een dag of 4/5 naar een leuke stad te gaan. Ik zou daar heel graag een dagdeel (of twee/drie dagdelen op verschillende dagen, afhankelijk van wat er mogelijk is) gaan paardrijden. De natuur in. Bos, strand, hei, bergen. Ik denk nu aan Ierland (Belfast), Portugal (Faro) of Frankrijk. Alle drie relatief goedkoop om naartoe te vliegen en mooie locaties om te paardrijden.

Ik ben nog nooit in Ierland geweest. Is dat leuk? Kan ik daar met gemak 4/5 dagen alleen doorbrengen? Naast paardrijden zal ik me vooral vermaken met shoppen, wandelen, misschien een dagje een motor huren en de omgeving verkennen, 's avonds een leuke tent opzoeken om muziek te luisteren en te dansen. Iemand hier leuke tips? Of juist een ander land/andere stad waar ik écht naartoe moet om te doen wat ik graag wil doen?

Bedankt weer :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Hongarije heel gaaf om te gaan rijden en Boedapest is ook leuk om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg Les Olivettes op Facebook, zij bieden volgens mij wel mooie tochten aan. Helaas nog nooit gebruik van kunnen maken.

Verder geen tips, maar wel heel veel plezier gewenst! Paardrijden en motorrijden klinkt voor mij als de perfecte vakantie!
Alle reacties Link kopieren
IJsland! Prachtige natuur en fantastische paarden :lol: Geen ervaring met andere landen, die zijn vast ook leuk, maar IJsland vond ik echt een bijzondere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Aagjeuittilburg schreef:
29-10-2021 21:53
IJsland! Prachtige natuur en fantastische paarden :lol: Geen ervaring met andere landen, die zijn vast ook leuk, maar IJsland vond ik echt een bijzondere ervaring.
Ik dacht ook aan IJsland maar toen keek ik wanneer TO wil gaan:
November.

Dat zou ik dus niet gokken, IJsland kan koud zijn in november en als er goed sneeuw ligt of het is flink bevroren kun je niet echt mooie buitenritten maken…

TO kun je in het voorjaar?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
29-10-2021 21:58
Ik dacht ook aan IJsland maar toen keek ik wanneer TO wil gaan:
November.

Dat zou ik dus niet gokken, IJsland kan koud zijn in november en als er goed sneeuw ligt of het is flink bevroren kun je niet echt mooie buitenritten maken…

TO kun je in het voorjaar?
Oh, dat heb ik gemist in mijn enthousiasme o_o November en IJsland zou ook niet mijn keus zijn nee.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
29-10-2021 21:58
Ik dacht ook aan IJsland maar toen keek ik wanneer TO wil gaan:
November.

Dat zou ik dus niet gokken, IJsland kan koud zijn in november en als er goed sneeuw ligt of het is flink bevroren kun je niet echt mooie buitenritten maken…

TO kun je in het voorjaar?

Daar heb ik zelf ook al aan gedacht, maar inderdaad niet in die periode :lol:
Voorjaar kan, maar ik moet mijn vakantiedagen dit jaar nog opnemen en ik moet er écht even tussenuit. Dus dat wordt eind nov/begin dec.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat dat dan? Moet je bij zo’n manege ergens mee aan kunnen tonen dat je kunt paardrijden of op les zit? Zelf zou ik dat ook wel willen, maar ik heb nooit les gehad. Maar zet me op een paard en ik rij zo weg 😊
Alle reacties Link kopieren
Noord-Ierland is zeker leuk, McSteamy— je zit in Belfast vlakbij de prachtige Giant’s Causeway en de beroemde Carrick rope bridge. Je kunt via Paddywagon tours een dagtrip hier naar toe boeken met een bus.

In Belfast zelf heb je de Titanic experience (het beroemde schip is er gebouwd), het Ulster Museum met botanische tuinen en je kunt de zeer indrukwekkende black cab tours boeken om de ‘murals’ in de Protestantse en Katholieke wijken te zien.

Denk er wel aan dat Belfast in het Verenigd Koninkrijk ligt en dat er strengere test eisen gelden dan in de Republiek Ierland. Anders kun je ook Dublin of Cork overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
30-10-2021 15:45
Hoe gaat dat dan? Moet je bij zo’n manege ergens mee aan kunnen tonen dat je kunt paardrijden of op les zit? Zelf zou ik dat ook wel willen, maar ik heb nooit les gehad. Maar zet me op een paard en ik rij zo weg 😊
Ik heb vroeger regelmatig zo’ n tochten gedaan. Bij sommige stallen moest je eerst in de bak proefrijden voor je mee buiten mocht. Deze ritten waren over het algemeen lekker pittig. Bij andere stallen mocht je zo mee als je zei dat je kon rijden. Bij deze stallen ging het meestal om erg tamme, rustige paarden en voornamelijk stappen, minder leuk als je veel ervaring hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
30-10-2021 15:45
Hoe gaat dat dan? Moet je bij zo’n manege ergens mee aan kunnen tonen dat je kunt paardrijden of op les zit? Zelf zou ik dat ook wel willen, maar ik heb nooit les gehad. Maar zet me op een paard en ik rij zo weg 😊
Mijn dochter heeft laatst een strandrit te paard gemaakt. Ze rijdt 5 jaar op een manege. Ik heb een manege in een kustplaats gebeld, ook met de vraag hoe ze moet aantonen dat ze kan rijden. Hun reactie: ik geef iedereen een zadel, om het paard op te zadelen. Als ze een paard rijklaar kunnen maken, dan geloof ik dat ze kunnen rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rit gemaakt door de Wicklow Mountains in Ierland. Was heel erg tof. Ik hoefde niet aan te tonen dat ik kon rijden, we gingen gewoon. Er was een meisje bij met minder ervaring en zij werd aan de hand genomen toen de rest in rengalop ging.
Alle reacties Link kopieren
Aagjeuittilburg schreef:
29-10-2021 21:53
IJsland! Prachtige natuur en fantastische paarden :lol: Geen ervaring met andere landen, die zijn vast ook leuk, maar IJsland vond ik echt een bijzondere ervaring.
Ijsland ligt wel wat verder weg dan Ierland. En het is een duur land.

Ierland is mooi om te paardrijden maar heeft niet echt een geweldig klimaat. Straks boek je en heb je zeik weer. Dan mag je wel zorgen dat je waterdichte chaps bij je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft weer, kan het heel erg meevallen in Ierland, hoor. Gek genoeg juist buiten de zomer heb je de meeste kans op zon en droog.
Alle reacties Link kopieren
deenje schreef:
01-11-2021 22:09
Mijn dochter heeft laatst een strandrit te paard gemaakt. Ze rijdt 5 jaar op een manege. Ik heb een manege in een kustplaats gebeld, ook met de vraag hoe ze moet aantonen dat ze kan rijden. Hun reactie: ik geef iedereen een zadel, om het paard op te zadelen. Als ze een paard rijklaar kunnen maken, dan geloof ik dat ze kunnen rijden.
Ik kan niet geweldig rijden, ondanks lessen nooit boven beginnersniveau uitgekomen, maar ik kan wel op- en afzadelen. Mijn dochter heeft op vakantie wel eens buitenritten gemaakt. Dan moest ze eerst een rondje proefrijden in de bak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het als manege niet aandurven, zomaar mijn paard meegeven aan iemand waarvan ik niet weet of hij wel of niet kan rijden. Mensen kunnen zoveel zeggen, maar je kunt ze gewoon niet altijd geloven. Je paard kan afgeragd worden, en als er iets gebeurt, ben je als eigenaar altijd aansprakelijk.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
06-11-2021 15:39
Ik zou het als manege niet aandurven, zomaar mijn paard meegeven aan iemand waarvan ik niet weet of hij wel of niet kan rijden. Mensen kunnen zoveel zeggen, maar je kunt ze gewoon niet altijd geloven. Je paard kan afgeragd worden, en als er iets gebeurt, ben je als eigenaar altijd aansprakelijk.
Ik ook niet, zelfs het braafste paard kan schrikken of struikelen met alle gevolgen vandien. Met dat afraggen zal het nog wel meevallen, ik ben toch geen stallen tegengekomen waar je zonder begeleiding een paard meekreeg als ze je niet kenden.
Andalusie, dan heb je wellicht ook nog 'n beetje fatsoenlijk weer
Ik heb wel 'ns iets geboekt via https://www.horseholiday.com/
Alle reacties Link kopieren
Leyawiin schreef:
06-11-2021 18:14
Ik ook niet, zelfs het braafste paard kan schrikken of struikelen met alle gevolgen vandien. Met dat afraggen zal het nog wel meevallen, ik ben toch geen stallen tegengekomen waar je zonder begeleiding een paard meekreeg als ze je niet kenden.
Dat weet ik niet. Ik weet dat ik in de jaren 80, lang voordat ik een eigen paard had wel eens een paard ging huren. En die konden we mee krijgen zonder begeleiding. Dat ging wel goed hoor, maar nét. En er waren wel degelijk mensen die met die beesten gingen raggen.
redbulletje schreef:
06-11-2021 22:09
Andalusie, dan heb je wellicht ook nog 'n beetje fatsoenlijk weer
En als het met echte andalusische paarden is.... dat zijn sprookjespaarden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is le Barn hotel vlakbij Parijs iets voor je?
iones schreef:
06-11-2021 22:18
Dat weet ik niet. Ik weet dat ik in de jaren 80, lang voordat ik een eigen paard had wel eens een paard ging huren. En die konden we mee krijgen zonder begeleiding. Dat ging wel goed hoor, maar nét. En er waren wel degelijk mensen die met die beesten gingen raggen.



En als het met echte andalusische paarden is.... dat zijn sprookjespaarden.
Ik had idd iets met Andalusische paarden, maar weet niet meer hoe de ranch heet. Was in de buurt van Malaga, daar vloog ik op.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
06-11-2021 22:18
Dat weet ik niet. Ik weet dat ik in de jaren 80, lang voordat ik een eigen paard had wel eens een paard ging huren. En die konden we mee krijgen zonder begeleiding. Dat ging wel goed hoor, maar nét. En er waren wel degelijk mensen die met die beesten gingen raggen.
Oei, lijkt me niet echt verantwoord. Maar ik ben het bij mijn buitenlandse tochten niet tegengekomen. Het waren meestal ook geen echte maneges maar stallen die gericht waren op ( lange) trektochten, dat zal mogelijk ook wel schelen.
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog is het lastig om in deze tijd van het jaar een stal in Dublin te vinden die buitenritten aanbiedt. Eén stal gevonden, maar die hebben alleen wandelritten, waarbij er dus iemand naast je paard loopt. Nog even doorzoeken, ik kan goed genoeg paardrijden om zelf mijn paard te besturen :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Is het uberhaupt een optie om in Nederland te blijven? Op de veluwe zijn veel mogelijkheden om heerlijk paard te rijden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven