5 dagen - Warmte - September

23-04-2018 03:45 30 berichten
Ik heb een luxe-probleem dit jaar.
Verlof teveel op mijn werk.

Een vriendin heeft ook nog te veel vakantie in september.
Kan een dag of 4 à 5 weg.

Eisen-lijstje is helaas nogal lang.

Zonzekere bestemming met t-shirt-weer.
(35 graden hoeft niet, 25 overdag is wel mooi meegenomen.)
Midden september.
Geen Spanje, Portugal of een vrouw-onvriendelijk land.
Geen wagen / rijbewijs ter beschikking. (Een beetje degelijk openbaar vervoer is dus wel praktisch.)
Geen visum-toestanden of reizen naar de andere kant van de wereld.
Geen boot.
Geen pure strand-bestemming (uiteraard willen we eventueel zonnen en zwemmen, maar dat "nietsdoen" hou ik geen hele dagen vol :-))
Een land waar we ons met Engels of Frans kunnen redden.
Vertrek vanuit Brussel of Antwerpen (we zijn Belgjes) ... Eindhoven is eventueel ook nog bespreekbaar

Naar veel Griekse eilanden gaat helaas maar 1 keer per week een vliegtuig buiten 't seizoen.

Laat de ideeën maar komen.


(Als we echt niet wegraken dit jaar worden de ideeën meegenomen naar volgend jaar.)
Alle reacties Link kopieren
Een reisbureau geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Italië?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen spanje?
Je hoeft niet naar de costa's, je kunt ook naar Barcelona.
Daar is op cultureel vebied genoeg te zien, openbaar vervoer is prima en je kunt ook een dagje naar het strand.
Alle reacties Link kopieren
Met de TGV vanaf Brussel naar Marseille of Nice? Leuke steden, goed openbaar vervoer om ook andere plekken in de regio te bezoeken en strand dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Parijs?
Las Vegas! Voldoet aan al je eisen, behalve visum. Maar dat is echt 5 minuten werk en $14,- geloof ik :) super toffe stad, je verveelt je geen moment! Ik ben zelf op maandag vertrokken en daar op zaterdag weer gegaan. Alles kunnen doen wat we wilden, shoppen, shows bezocht, schietbaan, heerlijk gegeten, bij het zwembad liggen zonnen.

Voor dichterbij zou ik richting Italië zoeken denk ik. Of zuid Frankrijk, Cannes bv of Marseille. Of de andere kant, Bordeaux? Of iets minder bekends zoals Georgië?
Vliegen naar Genua en daar met de trein de dorpjes langs de kust verkennen (Bloemenriviera, oa. Rapallo, Camogli).
Supermooie schattig dorpjes daar en lekker ijs!
Alle reacties Link kopieren
rodelimo schreef:
23-04-2018 08:00
Vliegen naar Genua en daar met de trein de dorpjes langs de kust verkennen (Bloemenriviera, oa. Rapallo, Camogli).
Supermooie schattig dorpjes daar en lekker ijs!
Dit wilde ik ook als tip geven. Cinque Terra is echt goed te doen met OV.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet naar Spanje willen.... ;-) Heb dus verder geen tips (wel hele goede tips voor Spanje, maar daar zit je niet op te wachten). Ik lees wel mee, wie weet dat ik ook nog eens ergens anders terecht kom dan...
Vliegen op Bari en dan die streek rondrijden. Of toch zuid spanje. Het binnenland achter Malaga. Zo mooi
lisbeth schreef:
23-04-2018 08:40
Vliegen op Bari en dan die streek rondrijden. Of toch zuid spanje. Het binnenland achter Malaga. Zo mooi
Oh sorry lees net geen auto. Napels, rome. Praag. Bij vier dagen zou ik het bij een stad houden. Ik dacht eigenlijk zelf aan Valencia of Malqga omdat je dan ook een dagje strand kunt doen maar als je geen spanje wilt.
Ik wilde zeggen Ibiza of Mallorca. Korte vliegtijd en heerlijk weer in september.

Maarja..Spanje.
Sicilie
Waarom maak je er geen 8 dagen van inclusief de 2 weekends?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-04-2018 09:13
Waarom maak je er geen 8 dagen van inclusief de 2 weekends?
Als ze 8 dagen weg had gekund, had dat wel in de OP gestaan denk ik.
Daar staat dat ze 4 à 5 dagen weg kan, dat betekent misschien dat ze nog andere verplichtingen heeft in die periode, of niet voldoende vakantiedagen, weten wij veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in september een korte week naar Athene. Vliegen vanaf Eindhoven. Strand is met de tram goed te bereiken heb ik begrepen. Bovendien kun je een bezoek brengen aan de dichtbijgelegen eilanden met de veerboot. Ik heb er zin in.
Alle reacties Link kopieren
Een grieks eiland?
Naar sommige eilanden (Zakynthos bijvoorbeeld) gaan soms meerdere vluchten per dag.
Alle reacties Link kopieren
Porto maar ja... Portugal.
Langs de kust van Kroatie? Of Sarajevo?
Alle reacties Link kopieren
In september is het nog volop hoogseizoen op de Griekse eilanden. Kan me niet voorstellen dat er maar één vliegtuig per week vertrekt dan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-04-2018 12:03
In september is het nog volop hoogseizoen op de Griekse eilanden. Kan me niet voorstellen dat er maar één vliegtuig per week vertrekt dan.
Chartermaatschappijen naar de kleinere eilanden vliegen inderdaad vaak maar 1x per week.
Maar het scheelt per eiland.
Op drukke eilanden zoals Zakynthos wordt dagelijks vanuit Nederland gevlogen.
Ook Griekse carriers als Aegean vliegen vaker dan 1x per week naar div. bestemmingen.
Napels!
Alle reacties Link kopieren
Malta? Corsica?Cyprus. Of toch een van de Griekse eilanden.

Wat is er mis met Spanje? Vliegen op Malaga en dan Torremolinos of Benalmadena en vanaf daar zit je zo met het ov in Malaga en met de trein in bijvoorbeeld Cordoba.
Alle reacties Link kopieren
Malta! Goed openbaar vervoer (bussen), Engelstalig, wel overwegend kiezelstranden, prachtig duiken, veel cultuur.

Maar echt niet Spanje of Portugal? Die paar dagen lenen zich perfect voor een stedentrip icm strand naar bijv. Porto, Lissabon, Valencia of Malaga. Goed openbaar vervoer of fietsverhuur (Valencia!), veel te bezichtigen, je kan je daar prima redden met Engels en er gaan vrijwel dagelijks vluchten naar toe.
Met een lach maak je de dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven