7 weken na keizersnede op vakantie

21-04-2017 14:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn gezin en ik willen graag een weekje naar Spanje. Nu is mijn zoontje dan pas 7 a 8 weken oud en heb ik een keizersnede gehad.

Ik heb begrepen dat mijn zoontje zijn 1e inentingen moet hebben gehad.

Maar mag ik dan al weer (bijna) alles? Kijk als ik last heb moet ik rustig aan doen. Maar mag ik al zwemmen (zwembad / zee)?

Nu bloed ik nog zelden (zoontje is nu 3,5 week oud). Heeft iemand hier ervaring mee?
Blijf positief!
Waarom wacht je niet wat langer?
En als het goed is heb je informatie van het ziekenhuis gekregen over wat wanneer wel en niet mag.
Ik vind het erg jong. Je zult hem erg uit de zon moeten houden, hopen dat hij geen last heeft van zijn inentingen (welke leeftijd is dat tegenwoordig, niet voor de 8 weken toch?), en waarschijnlijk zit je voornamelijk op je hotelkamer omdat de baby moet slapen.
quote:Knuffelheks schreef op 21 april 2017 @ 14:26:

Ik vind het erg jong. Je zult hem erg uit de zon moeten houden, hopen dat hij geen last heeft van zijn inentingen (welke leeftijd is dat tegenwoordig, niet voor de 8 weken toch?), en waarschijnlijk zit je voornamelijk op je hotelkamer omdat de baby moet slapen.Precies, ik zou lekker in het najaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Of jij alles mag op vakantie, ligt toch aan hoe het herstel verloopt? Daar kunnen wij hier vanachter een toetsenbord niks over zeggen, dat moet je met je verloskundige of arts bespreken lijkt me.



Ik zou die vakantie een paar maanden uitstellen. Maar dat is mijn persoonlijke idee.
Overleg met je gynaecoloog. Maar ik stond 7/8 weken na mijn keizersnede echt niet te springen om op vakantie te gaan.

Ik zou het uitstellen want je bent dan echt nog niet volledig hersteld en je zoontje is dan nog erg jong.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je het niet aan een arts?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is maar net waar je hoofd naar staat, ik had er niet aan moeten denken

Vliegen is niet echt fijn voor zo'n kleintje. Is het heel warm waar je naartoe wil?
Ik kon na de eerste keizersnede best snel weer wat doen maar daardoor is ws de wond ontstoken en ineens was lopen al te moeilijk. Duurde een paar weken voor ik me weer helemaal oke voelde.

Bij de 2e keizersnede was het mis vanaf dag 1 en heb ik 3 maanden problemen gehad met lopen, bukken en te lang zitten.



Ik zou wat later gaan. ook omdat je je reis niet zomaar kan wijzigen zonder kosten als je net een keizersnede hebt gehad en je om complicaties of langzaam herstel de boel wil omgooien.

Doen verzekeraars erg moeilijk over.
Te onzeker. Zowel over jouw welzijn als dat van de baby is niks te zeggen. Ik zou het een paar maanden uitstellen.
quote:Knuffelheks schreef op 21 april 2017 @ 14:26:

Ik vind het erg jong. Je zult hem erg uit de zon moeten houden, hopen dat hij geen last heeft van zijn inentingen (welke leeftijd is dat tegenwoordig, niet voor de 8 weken toch?), en waarschijnlijk zit je voornamelijk op je hotelkamer omdat de baby moet slapen.En dit mbt de baby.
Ik had een dikke complicatie na de keizersnee. 30% van de keizersnedes worden gevolgd door een buikoperatie. Ik lag 4 dagen in het ziekenhuis en moest verplicht 7 dagen bedrust hebben daarna.

Terwijl ik bij de eerste na de keizersnee nergens last van had.



Persoonlijk vind ik het te kort op elkaar, zeker omdat je niet weet hoe je de keizersnee doorstaat. Jij mag niet tillen 6 weken lang. Maar dan wel zeulen met koffers en kind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Vorig jaar zijn we ook niet op vakantie geweest. Ik heb nu nog verlof en in mei is het nog niet zo warm als dat je later in het jaar gaat.



Ik ga het ook zeker overleggen met de arts waar ik binnenkort voor controle heen moet.

Ik vroeg me alleen af hoe de ervaringen van anderen waren. Kon hier nl weinig over vinden.



Ik weet dat ik 4 - 6 weken rustig aan moet doen en niet mag tillen enzo. Gaat vooral over of ik mag zwemmen. En uiteraard neem ik de kinderwagen mee zodat hij lekker (uit de zon) kan liggen.
Blijf positief!
In een kinderwagen gaat het juist ontzettend broeien in de zon. Die kun je echt niet op het strand in de volle zon zetten.
quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 14:56:

In een kinderwagen gaat het juist ontzettend broeien in de zon. Die kun je echt niet op het strand in de volle zon zetten.Dit.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met zoon 1 op 7 weken naar Italië geweest (vliegtuig) en met zoon 2 op 4 weken naar Frankrijk (auto) in de zomer. Wat dat betreft, zie ik dus geen problemen. Maar ik heb wel telkens pas na de geboorte de reis geregeld. In het eerste geval kon ik sowieso geen vliegticket boeken voor hij geboren was want ik had z'n geboortedatum nodig. Bovendien wou ik wel even zien hoe het allemaal liep. Ik zou dus nu niks vastleggen.



Wat na de keizersnee betreft: mijn moeder heeft er 2 gehad. Bij de eerste was ze na 2 weken of zo weer helemaal in orde. Bij de 2e is ze er bijna in gebleven door complicaties en maanden en maanden zwak geweest.

Ook daar is dus de boodschap ook: plan niks en zie hoe het loopt.
TO is al bevallen hoor. Blijkt uit de OP.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat makkelijk gekund 7 weken na de keizersnee, verschilt per persoon denk ik. Na 10 weken was ik ook weer aan het bootcampen. Na overleg met de gynaecoloog uiteraard. Ik denk dat je zelf het beste weet hoe je je voelt. Ik mocht zwemmen toen ik geen bloedverlies meer had, maar ben pas gegaan nadat m'n dochter haar eerste inentingen had gehad, dus na ruim 8 weken.



Veel plezier op vakantie!
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 15:04:

TO is al bevallen hoor. Blijkt uit de OP.O, inderdaad. Verkeerd gelezen. In dat geval zou ik gewoon gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen mag na 6 weken weer als je tenminste ook niet meer vloeit van de placenta. Ik kon na 7 weken wel weer rustig zwemmen maar kreeg er nog een fikse en pijnlijke ongesteldheid achteraan, waardoor ik pas met 9 weken weer voor het eerst ben gaan zwemmen.

Sowieso voelde ik me met 8 a 9 weken na de keizersnede pas weer fit genoeg om echt te kunnen genieten van mijn verlof. Dan is een zwangerschapsverlof toch eigenlijk net te kort als je na 10 weken al weer moet gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Hier na 10 weken naar Gran Canaria, heerlijke vakantie gehad. Beeb kwam netjes om de vier uur en sliep door, heerlijk zo in mijn verlof nog...
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen naar centerparcs toen baby 6 weken was. Ik vloeide niet meer. Ivm ks en vermoeidheid in nl gebleven en luxe huisje van alle gemakken voorzien. Lekker makkelijk. Had toen geen puf voor lange reis en vliegtuig gedoe. Wij zijn toen baby 10 maanden was gaan vliegen. Vroeg zat
Alle reacties Link kopieren
Update: toen mijn zoontje 8 weken was zijn we dus toch 1 weekje naar Spanje gegaan.
We hebben een super week gehad. Alles ging fantastisch met de kleine en ook met mij. Nergens last van gehad.
Dus voor anderen: vertrouw op je eigen gevoel!
Blijf positief!
Alle reacties Link kopieren
Waarom open je dan een topic als het het toch doet terwijl iedereen het afraad?

Maar ik heb blij voor je dat jullie het leuk gehad hebben!!

Wij durven nog niet eens te vliegen met onze kids van 1&2 dus het zal wel jaloezie zijn ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven