Advies tour Auschwitz (met 12 jarige)

21-05-2019 08:57 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze zomer naar Polen op vakantie, waarbij we beginnen in Krakow en dan doorreizen naar Warschau en Gdansk.
Ik heb altijd al een enorme interesse gehad voor de 2de wereldoorlog dus een bezoek aan Auschwitz staat al lang hoog op mijn lijstje.
Nu we dus naar polen gaan wil ik daar echt naar toe.

Maar ik vind het zo moeilijk om te beslissen hoe: met of zonder tour/gids?
En dan welke tour....
Alleen al bij Get your guide staan er zo een stuk of 15 tours.
Of is een gids boeken via het de website van Auschwitz beter?
Wie heeft hier ervaring mee?

Bijkomend puntje is dat mijn dochter van 12 heeft gezegd dat ze mee wil...
Als ik haar meeneem moet ik daar ook rekening mee houden.
Ik begrijp dat de meeste tours met gids in een andere taal is; voor haar dus lastig
Weet iemand of je daar ook een gidsje in het nederlands kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
03-08-2019 11:13
:facepalm: Het is gratis en je mag lang niet overal foto's maken. En 'kinderen verbieden' is een beetje raar, vind je niet, uitgerekend in Auschwitz?
En nee is vind kinderen verbieden niet raar in Auschwitz.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
03-08-2019 12:03
Auschwitz 1 Is helemaal niet gratis! Alleen Auschwitz 2 Is gratis.
dat is niet waar ook I is gratis maar je hebt dan niet de hele dag toegang tot het museum. Je betaalt voor de rondleidingen. Kinderen zijn natuurlijk niet verboden maar de adviesleeftijd is 14 jaar. Het is walgelijk om hier te suggereren dat het museum zelf geld verdient en kinderen toelaat en het geen probleem vindt dat mensen selfies maken. Dat is gewoon niet waar. Er zijn regels maar helaas zijn er mensen die zich daar niet aan houden. Zeggen dat het “je niet raakt” omdat het zo druk is is natuurlijk kolder, gespeend van elk historisch besef.
Loesiepoesie schreef:
03-08-2019 12:04
En nee is vind kinderen verbieden niet raar in Auschwitz.
https://www.bezoekkrakau.nl/bezienswaar ... auschwitz/
Heldens schreef:
03-08-2019 11:13
:facepalm: Het is gratis en je mag lang niet overal foto's maken. En 'kinderen verbieden' is een beetje raar, vind je niet, uitgerekend in Auschwitz?
precies dit
S-Meds schreef:
03-08-2019 13:03
dat is niet waar ook I is gratis maar je hebt dan niet de hele dag toegang tot het museum. Je betaalt voor de rondleidingen. Kinderen zijn natuurlijk niet verboden maar de adviesleeftijd is 14 jaar. Het is walgelijk om hier te suggereren dat het museum zelf geld verdient en kinderen toelaat en het geen probleem vindt dat mensen selfies maken. Dat is gewoon niet waar. Er zijn regels maar helaas zijn er mensen die zich daar niet aan houden. Zeggen dat het “je niet raakt” omdat het zo druk is is natuurlijk kolder, gespeend van elk historisch besef.
Nou inderdaad ik lees dit met verbazing. Wat maakt dan nog wel indruk op je vraag ik mij af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven