All inclusieve vakantie gezocht

04-08-2024 20:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek een All inclusieve vakantie voor volgend jaar.

Eisen :

Dichtbij het strand
In een leuke winkelstraat/centrum
Max. 45 min van het vliegveld vandaan
Zwembad met glijbanen (kids 11 en 14)
Niet in Turkije/Egypte/Tunesie
Wel Spanje/Griekland etc (max 4 uur vliegen)
Budget 4 personen 4200,- voor 8 dagen

Wij hebben deze zomer zo’n vakantie gehad in Turkije en het was heerlijk! Ik zoek zoiets weer maar dan niet in Turkije. Aangezien de zomervakantie nu volle bak bezig is zit er vast iemand in een mooi hotel wat aan onze beschrijving voldoet of is er ooit geweest.

Heeft er iemand een aanrader? :sun:
mae wijzigde dit bericht op 04-08-2024 20:19
1.98% gewijzigd
Voor hoe lang? Ik ben bang dat je voor dat budget in de zomervakantie in Spanje of Griekenland niet gaat krijgen wat je zoekt. Tenzij je een weekje gaat.
8 dagen. En we willen volgend jaar de eerste week van de vakantie gaan (Zuiden en zijn we de eerste)

Met onze vakantie naar Turkije waren we iets minder kwijt.
Geen ervaring maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je dat gaat krijgen voor dat bedrag in Spanje of Griekenland, waar de prijzen toch wel aanzienlijk hoger liggen dan Turkije.
Ik kan alleen voor Griekenland spreken, maar daar zul je niet snel een all inclusive hotel met glijbanen en zwembaden in het centrum/winkelstraat in een dorp of stadje vinden. All inclusive hotels bevinden zich daar vaak buiten de dorpen/stadjes met de restaurantjes, aangezien de gasten meestal toch al hun dagen binnen het hotel slijten en daar de maaltijden nuttigen.
Misschien kan je eens zoeken op de websites van de bekende reisaanbieders, en daar je eisen aangeven bij de filters. Ik weet niet of je al voor de zomer van 2025 kunt zoeken, maar je kunt je zo wel alvast oriënteren.
Ik denk dat het in de praktijk toch niet veel verschil maakt in welk land je zit met jouw eisen, alleen de prijs waarschijnlijk.
nognietoveralgeweest wijzigde dit bericht op 04-08-2024 20:30
10.79% gewijzigd
Waarom niet weer naar Turkije dan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja sorry maar ik raad echt Turkije aan.
Mooie resorts, groter, schoner, eten véél beter. Alleen de omgeving is vaak ruk.

Fethiye was een uitzondering, leuk boulevardje, mooie zee en strandjes. Maar ver rijden vanaf de luchthaven.
Lievelieve schreef:
04-08-2024 20:30
Ja sorry maar ik raad echt Turkije aan.
Mooie resorts, groter, schoner, eten véél beter. Alleen de omgeving is vaak ruk.

Fethiye was een uitzondering, leuk boulevardje, mooie zee en strandjes. Maar ver rijden vanaf de luchthaven.
Het eten in Griekenland slechter dan in Turkije? :rofl:
vivapimpelmees schreef:
04-08-2024 21:08
Kun je lachen, maar all inclusive Turkije en Griekenland is qua eten echt niet te vergelijken. Turkije is veel beter, ook qua hygiëne, temperatuur en variatie.

En nee, dan heb ik het dus niet over de restaurants buiten de resorts. Want in Griekenland zou ik nooit voor all inn kiezen. Daarvoor is de Griekse keuken veel te lekker.
Mag ik weten waar je in turkije geweest bent? Ik zoek voor de herfstvakantie....
Lievelieve schreef:
04-08-2024 21:30
Kun je lachen, maar all inclusive Turkije en Griekenland is qua eten echt niet te vergelijken. Turkije is veel beter, ook qua hygiëne, temperatuur en variatie.

En nee, dan heb ik het dus niet over de restaurants buiten de resorts. Want in Griekenland zou ik nooit voor all inn kiezen. Daarvoor is de Griekse keuken veel te lekker.
Oke. Ik verblijf nooit all in, heb alleen 'gewone' vakanties gehad. 1 x Turkije, zo'n 15 x Griekenland. En ja het Griekse eten is veel lekkerder.
Homclover schreef:
04-08-2024 21:36
Mag ik weten waar je in turkije geweest bent? Ik zoek voor de herfstvakantie....
Ik stuur je even een pb
Het hotel waar we zaten was echt perfect. Heel schoon en het eten was goed.

De reden dat ik eigenlijk niet weer naar Turkije wil is dat we er nu zijn geweest en ik de volgende vakantie naar een ander land wil.
Mae schreef:
04-08-2024 21:56

De reden dat ik eigenlijk niet weer naar Turkije wil is dat we er nu zijn geweest en ik de volgende vakantie naar een ander land wil.
Spanje, Griekenland, ik zou echt geen all inn doen, dat gaat zo tegenvallen na Turkije all in.....
Mallorca
Cala d’or.
Hotel gavimar ,
Alleen geen glijbanen… wel animatie.
Wel prachtige baai, zandstrand, uur van vliegveld,
Ook veel winkeltjes, alles loopafstand.

Het was mijn eerste all inclusieve ervaring, dus geen vergelijking met Turkije oid. Ik vond het eten “prima/voldoende”. Kan me wel voorstellen dat er luxere oorden zijn om het zo maar te zeggen
Als je all inclusive zit maakt t toch verder niet uit waar je bent uitgezonderd het weer?
Hoeveel heb je van Turkije gezien? Alleen die ene winkelstraat/dat centrum denk ik? Dan zou ik gewoon naar een andere stad in Turkije gaan.
Coffee is never my cup of tea
Mae schreef:

Maar bij een All Inclusive hotel doe je toch niet veel buiten het hotel? En Turkije is groot, dus je kunt ook naar een andere omgeving.

Als je een keer wil ‘winkelen’ ergens zijn waarschijnlijk alleen de koelkastmagneten anders in een ander land, de rest is de standaard toeristenmeuk.

Maar succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor dit soort vragen is een reisbureau toch nog heel fijn .
Lievelieve schreef:
04-08-2024 21:30

Dan heb je in Griekenland nooit in een goed all-inn resort gezeten.
...
vivapimpelmees schreef:
04-08-2024 21:08
Als je wil eten in je al inclusive hotel is het Turkse eten inderdaad beter. Dat geldt niet voor de Griekse keuken in het algemeen.
Die is heerlijk, vooral in de authentieke griekse tavernes.
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Horizon Beach in Stalis, ook voor het eerst all inclusive. Weet dus nog niet hoe het bevalt maar het hotel en de omgeving lijken me leuk. Ook een aantal leuke glijbanen erbij en 10 min lopen naar strand en centrum Stalis.
Voor mij en 2 kinderen iets meer dan 3000 euro.
Mae schreef:

De beste, mooiste all in resorts vindt je toch echt in Turkije. Toch is Mallorca ook echt heel leuk en heel vriendelijk en toegankelijk voor kinderen. Alleen moet je je niet van die mega-resorts voorstellen maar wat kleinschaliger. Bedenk dat in in Mallorca, buiten de resorts, de echte gezelligheid is... Paguera zou een leuke optie voor je zijn.
Djessy schreef:
05-08-2024 09:43
Dan heb je in Griekenland nooit in een goed all-inn resort gezeten.
Klopt, want die zijn in het hoogseizoen, waar ik aan gebonden ben, minstens €700 pp duurder dan de resorts in Turkije. En ik vind de Turkse resorts al geweldig luxe, dus dat is het mij niet waard.

En daarnaast, zoals ik al schreef, Griekenland bezoek ik nooit all inn.
Juist vanwege de heerlijke authentieke tavernes.
Toevallig net dit weekend een paar dagen op Corfu in Eva Palace geweest. Je kan dit boeken als all-inclusive maar ook zonder. Wij hadden zonder. 2 mooie zwembaden, strand, supboards..etc...ongv 20 minuten van Old Corfu town (met taxi of gratis transfer van hotel).

Een keer gegeten van het buffet voor de all-inclusive (apart betaald) echt prima buffet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven