Alleen op vakantie - groepsreis

12-05-2019 12:56 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze zomer graag op vakantie maar omdat vrienden allemaal niet mee willen/kunnen, wil ik graag alleen gaan. Ik zat te denken aan een groepsreis. Ik zat zelf te denken aan Oost-Europa. Mijn nicht had ooit een Singlereis gemaakt. Ik dacht dat dit alleen voor vrijgezellen was, maar ze zei dat het gewoon mensen waren die alleen op reis wilden, meestal single maar niet altijd. Ik ben in een groepsreis wel bang dat er allemaal stelletjes een vriendengroepjes zijn en dat je alsnog niet snel aansluiting vindt.

Heeft iemand daar ervaringen mee en tips? Voor goeden organisaties, reizen of bestemmingen?
En ik ben het positiefst over Baobab.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
12-05-2019 15:07
Ik was met Crusj en het was geen datingreis ofzo, juist een gezellige groep.
Mag je daar alleen mee als je echt vrijgezel bent? Staat nergens duidelijk op de website.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
12-05-2019 15:01
Ik heb een aantal groepsreizen gemaakt.

Ik ging met Crusj, Shoestring, Mambo, Amorgos en Nosun.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel!
Welke raad je aan?
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
12-05-2019 15:18
Mag je daar alleen mee als je echt vrijgezel bent? Staat nergens duidelijk op de website.
Volgens mij hoef je niet single te zijn en je kunt zelfs met een vriendin boeken. Ik ben meerdere keren met Crusj meegeweest, prima geregeld. Het was destijds wel echt gericht op een weekje naar de zon op een vaste plaats. Elke dag de mogelijkheid voor een excursie, maar de meeste mensen doen er misschien een of twee en gaan verder andere dingen doen (zwemmen, strand, winkelen, uitgaan). Dus als je echt van rondreizen en elke dag wat anders zien houdt, zou ik niet met zo'n vakantie mee gaan. Ik vond het totaal geen dating gebeuren. Tuurlijk zijn er mensen bij die graag willen scoren, maar daar draait de vakantie niet om en daar heb ik zelf echt geen last van gehad.
Estivant is ook een prima organisatie, zelfde principe.

Wil je meer rondreizen, kijk dan naar Djoser, Shoestring, Baobab, Fox etc waarbij elke reisorganisatie zijn eigen niche heeft. Fox is wat luxer en Shoestring meer basic. Djoser is heel erg van de vrijheid waarbij je zelf makkelijk op pad kunt.

Mambo is trouwens ook prima voor jongeren. Ze hebben echt leuke reizen met leeftijdsgenoten. Dat is bij bovenstaande rondreizen altijd afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Eendje_ schreef:
12-05-2019 15:26
Volgens mij hoef je niet single te zijn en je kunt zelfs met een vriendin boeken. Ik ben meerdere keren met Crusj meegeweest, prima geregeld. Het was destijds wel echt gericht op een weekje naar de zon op een vaste plaats. Elke dag de mogelijkheid voor een excursie, maar de meeste mensen doen er misschien een of twee en gaan verder andere dingen doen (zwemmen, strand, winkelen, uitgaan). Dus als je echt van rondreizen en elke dag wat anders zien houdt, zou ik niet met zo'n vakantie mee gaan. Ik vond het totaal geen dating gebeuren. Tuurlijk zijn er mensen bij die graag willen scoren, maar daar draait de vakantie niet om en daar heb ik zelf echt geen last van gehad.
Estivant is ook een prima organisatie, zelfde principe.

Wil je meer rondreizen, kijk dan naar Djoser, Shoestring, Baobab, Fox etc waarbij elke reisorganisatie zijn eigen niche heeft. Fox is wat luxer en Shoestring meer basic. Djoser is heel erg van de vrijheid waarbij je zelf makkelijk op pad kunt.

Mambo is trouwens ook prima voor jongeren. Ze hebben echt leuke reizen met leeftijdsgenoten. Dat is bij bovenstaande rondreizen altijd afwachten.
Dankjewel voor alle tips. :)

Ik zit al bij een aantal van de organisaties te kijken. Maar wat ik eigenlijk zou willen is een rondreis in Kroatië, met mensen van ongeveer mijn leeftijd. Dat heb ik helaas nog niet gevonden.
Aardvarkentje schreef:
12-05-2019 16:15
Dankjewel voor alle tips. :)

Ik zit al bij een aantal van de organisaties te kijken. Maar wat ik eigenlijk zou willen is een rondreis in Kroatië, met mensen van ongeveer mijn leeftijd. Dat heb ik helaas nog niet gevonden.
Denk dat daar minder markt voor is, omdat Nederlanders die naar Kroatie willen gewoon 'n ticket boeken en 'n auto huren.
Ga je nu op safari in Zuid Afrika vind je daar talrijke groepsreizen naartoe.
Aardvarkentje schreef:
12-05-2019 15:18
Mag je daar alleen mee als je echt vrijgezel bent? Staat nergens duidelijk op de website.
Ik denk dat het niet uitmaakt, maar waren wel voornamelijk vrijgezellen.
Aardvarkentje schreef:
12-05-2019 15:20
Welke raad je aan?
Het ligt eraan wat je zoekt.

Nosun viel mij persoonlijk tegen, gingen alleen super sportieve mensen mee. Ik vond het ook vrij zwaar. Ik sport twee keer per week, de rest van de groep 5 x ofzo.

Amorgos was niet met singles, het was een zeilreis.

Shoestring was een leuke groep, het was naar Nepal. Wel iets boven jouw budget denk ik.

Crusj vond ik erg leuk, duurde een week. Het was wel een grote groep 30 mensen. Nosun 7 mensen en Shoestring 15.
Oh ik was mambo vergeten. Ik ging naar Kroatië, ik vond het qua leeftijd wel leuk. Het vond het programma wel te vol, amper tijd om een plaats te bekijken. De hostels vielen tegen met bedbugs. Mambo was vrij duur voor wat je kreeg en de busreis vond ik lang met 34 uur.. (maar was druk op de weg)
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaring met: Estivant.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x met een single reis meegeweest, en het is mij goed bevallen. Eerste keer met Cirkel naar Kroatie. Daar sliep je in vaste tenten op een camping en kon je excursies bijboeken. Was voor mij prima want dat zocht ik ook. Lekkere zonvakantie met ook cultuur en uitstapjes (Rovinj, Venetie, Plitvice meren etc)
2e keer naar Curacao geweest met Crusj. Ook op een vaste locatie met excursies (o.a. eilandtour, klein curacao, met dolfijnen zwemmen). Beide keren totaal niet het idee gehad dat het om daten draaide.

Er worden inderdaad wel vaak subgroepjes gevormd waarmee spontaan ook uitjes bedacht worden. Vaak s’avonds uit eten met de hele, of een deel van, de groep. Erg gezellig.

Tip: bedenk echt wat jij wilt zien en doen en doe dat.
Ik had vantevoren een budget bedacht met daarin ook de excursies die ik wilde doen berekend. Er waren een paar andere meiden die twijfelden of ze met die excursie meewilden. Ik hoopte dat ze mee wilden, maar gingen ze niet dan zou ik alsnog zelf wel zijn gegaan, omdat ik dat graag wilde zien. Gelukkig gingen ze wel mee 😄

Kijk ook goed naar de groepssamenstelling. Naar curacao gingen een paar meiden van mijn leeftijd maar verder alleen mensen van ouder (eind 30 tot in de 40)
Gelukkig kon ik met die meiden erg goed opschieten. Er waren een paar brabanders mee van in de 40 die alleen maar bezig waren met zo snel mogelijk dronken worden op een dag. Daarvoor hoef ik niet helemaal naar Curacao, dat doe ik liever thuis met mijn vrienden.
Think less, live more.
redbulletje schreef:
12-05-2019 16:17
Denk dat daar minder markt voor is, omdat Nederlanders die naar Kroatie willen gewoon 'n ticket boeken en 'n auto huren.
Ga je nu op safari in Zuid Afrika vind je daar talrijke groepsreizen naartoe.
Er zijn groepsreizen naar Kroatië.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen ervaring, maar ik ga dit jaar met een singlereis mee (van fox)
Door een vaste vakantie periode op mijn werk kan ik niet met vrienden weg.
Dus zo'n singlesreis leek me ideaal.
Je gaat wel alleen maar je bent natuurlijk niet echt alleen.
Inmiddels weet ik via de site van fox dat we met 13 mensen zijn (tot nu toe) in alle leeftijdscategorieën gaan er mensen mee.
Fox heeft ook een forum waar je al een beetje kennis kunt maken en via het forum zitten we nu met 6 mensen in een groepsapp. Heel gezellig! Dus ik zou het zeker doen. Mijn motto is :Als je altijd moet wachten tot er iemand met je mee wil dan kom je waarschijnlijk nergens. Dus go for it!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met Fox een singlesreis gedaan, was erg gezellig! Iedereen heeft een eigen kamer. We deden veel activiteiten samen en gingen ook vaak samen of met een groepje uit eten.
En met Summum heb ik een paar groepsreizen gedaan, die ook prima waren (iets minder luxe dan Fox).
naamloosjes schreef:
12-05-2019 19:21
Er zijn groepsreizen naar Kroatië.
Ook voor jongeren?
Lizzy75 schreef:
12-05-2019 20:22
Ik heb met Fox een singlesreis gedaan, was erg gezellig! Iedereen heeft een eigen kamer. We deden veel activiteiten samen en gingen ook vaak samen of met een groepje uit eten.
En met Summum heb ik een paar groepsreizen gedaan, die ook prima waren (iets minder luxe dan Fox).
Is sowieso aan te raden een eigen kamer te boeken. Pas dus op voor de kleine lettertjes waarin 'op indeling' staat en vraag naar de eenpersoonstoeslag.
Alle reacties Link kopieren
One2gether travel heeft groepsreizen haar Kroatie. Is geen robdreis, maar met optionele excursies. Verschillende leeftijdsgroepen te boeken per reis. Ervaring heb ik nog niet met ze, heb van de week voor het eerst bij hun geboekt.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
redbulletje schreef:
12-05-2019 20:29
Ook voor jongeren?
Ja bij mambo of Nosun.
Alle reacties Link kopieren
Joker heeft ook groepsreizen naar Kroatie
Alle reacties Link kopieren
Je hebt singlereizen en vrijgezellenreizen. Vaak bij dezelfde reisorganisaties. Voor de laatste categorie is het wel de bedoeling dat je vrijgezel bent. Die eerste groep niet per se.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je even privé een linkje gestuurd weet namelijk niet of die hier mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf met Sawadee, Djoser en (ik denk) Koning Aap gereisd. Vriend ook met Shoestring.
Het is wel belangrijk om van te voren goed door te nemen wat inclusief en exclusief is. Ontbijt, excursies, toegang enz. Zo hadden wij eerst een bepaalde reis op het ook, waarbij dus heel veel niet bij zat. Als je dat erbij optelde waren we meer kwijt dat die reis bij een andere organisatie met dezelfde route maar waar meer inclusief was.

Maar Kroatië lijkt mij erg gaaf!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nog niet echt tijd gehad om al jullie tips te bekijken, maar dat ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
caretta_01 schreef:
12-05-2019 20:43
One2gether travel heeft groepsreizen haar Kroatie. Is geen robdreis, maar met optionele excursies. Verschillende leeftijdsgroepen te boeken per reis. Ervaring heb ik nog niet met ze, heb van de week voor het eerst bij hun geboekt.
Staat helaas wek duidelijk bij dat je “single” moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
12-05-2019 14:14
Wat leuk om te lezen. Bij Simi kan je ook echt op leeftijdscategorie selecteren. Dus ik zat vooral al daar te kijken en bij Mambo. Ierland is trouwens geweldig ik ben er 2 jaar geleden met vriendinnen geweest, volgend jaar willen we er roadtrip maken. Dus Ierland wordt het voor mij deze zomer niet.
Het klopt dat je op leeftijd kan selecteren, bij ons werden de 18-22 en de 23+ groep alleen wel op de grote hoop gegooid. Daar heb ik zelf verder totaal geen last van gehad, omdat de hele groep tussen de 21 en 26 jaar was, en we het allemaal erg goed met elkaar konden vinden. Maar ik kan me voorstellen dat als je als 26 jarige tussen een groep 18 jarigen terecht komt, het wel een probleem kan zijn.

Ierland was inderdaad prachtig, ik wil er zeker ook nog een keer naartoe!
Zoals verwacht loopt alles anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven