Alleen stedentrip maken, doen of niet?

21-01-2022 20:46 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een week vakantie, mijn partner kon helaas geen vrij krijgen. Ik heb zin om een paar dagen ertussenuit te gaan en ik zat te denken om alleen een stedentrip te maken. Ik heb nooit eerder zoiets gedaan en ik vind het daarom ook best wel spannend. Maken jullie weleens alleen een stedentrip en hoe is dat dan? Ik hoor graag jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger wel gedaan. Ik vond het heerlijk :-D
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen!! Helemaal je eigen schema bepalen, eten wat je wilt, opstaan wanneer je wilt, lekker jezelf pamperen..! Wie weet wat je allemaal gaat meemaken :)
En, mocht het je toch niet bevallen, dan weet je dat ook weer toch?
Zeker voor gaan! Aan welke stad denk je? :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken aan Berlijn!
Alle reacties Link kopieren
1 dag alleen in een stad ronddwalen vind ik wel eens leuk.

Maar 's avonds wil ik toch écht een gesprekspartner hebben om tegen te vertellen wat ik allemaal gezien en gedaan heb.

En alleen op restaurant - iets anders dan een donker hoekje in de MacDonalds - vind ik al helemaal niets.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Daar kan ik echt van genieten! Even een paar dagen alleen mijn eigen gezever aanhoren. Andere stad, andere geuren, andere geluiden. En veel leesvoer mee.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Berlijn heb ik ook alleen gedaan, erg leuk!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk een boek mee. Lekker lezen tijdens het eten.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geweldig. Ik heb laatst bedacht dat ik binnenkort eens naar een hotel aan het strand ga. Gewoon me time en wandelen. Heb het zo nodig om op te laden. Maar een stedentrip meerdere dagen, dat weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
Doen! Heel erg leuk. Ik huur altijd een appartement met eigen kookgelegenheid. Hoef ik 's avonds niet in m'n eentje uit eten te gaan, maar kan ik gewoon iets klaarmaken (en dus boodschappen doen in een buitenlandse supermarkt, wat heel leuk is). Qua prijs scheelt het niet veel met een hotelkamer, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om eens per jaar even alleen op pad te gaan, maar de reis moet wel een doel hebben anders wordt het inderdaad na een dag of wat ‘alleenig’. Ik combineer zo’n tripje met het uitoefenen van mijn hobby. In de vroege ochtend er op uit en de rest van de dag alle tijd om musea en dergelijke te bezoeken. ‘sAvonds ben ik dan zo moe dat er geen tijd is om me alleen te voelen!
fairway wijzigde dit bericht op 21-01-2022 21:17
0.13% gewijzigd
Doen! Ik weet het, het is eng maar ook zo heerlijk om eens even met helemaal niemand rekening te hoeven houden en alles doen wat je wilt ter plaatse. Toen ik voor het eerst alleen naar het buitenland ging scheet ik 7 kleuren stront maar wat was het heerlijk en een overwinning voor mezelf. Ga inmiddels vaker alleen op vakantie en zodra corona onder controle is ga ik zeker weer een lang weekendje weg boeken om er even helemaal weer tussenuit te zijn.

Voor de avonden nam ik altijd wel een ipad mee ofzo maar overdag was ik gewoon de hele dag druk met dingen bekijken en dingen doen dat ik me eigenlijk niet alleen voelde.

Qua stedentrip vond ik Londen het leukst maar Parijs en Berlijn zijn ook erg leuk en goed te doen met de trein. Doe mijn stedentrips meestal met de trein omdat ik dat fijner vind dan vliegen. De trein stopt meestal hartje centrum dus heb je geen transfer nodig van het vliegveld naar het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Uitzoeken wat je wil doen en zien, dat verdelen over de dagen dat je daar bent. Ik ben zelf vorige week teruggekomen uit Sevilla, ben er 3 hele dagen geweest plus de reisdagen. Was voor mij de eerste stedentrip alleen. Een strandvakantie alleen heb ik al eens gedaan en beviel goed. Een stad ook, heerlijk om op mijn eigen tempo de dingen te doen en te zien die ikzelf wilde. Het alleen ergens eten viel ook mee, twee van de vier avonden in gesprek geraakt met mensen die er ook alleen zaten. Andere avonden zat ik op mijn telefoon en keek ik lekker rond naar iedereen die voorbij liep.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is prima te doen in je eentje! Ik at vaak als lunch uitgebreid, en haalde dan voor het diner iets take-away, moe van de hele dag op pad zijn. Maar ook wel eens op een terras gezeten en daar gewoon wat gekletst met andere mensen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik neem op een stedentrip vaak een wat luxere kamer met bad oid. Is duur, maar dat is het toch wel als in je eentje een kamer boekt, dus dat kan er ook wel nog bij ;-D En dan haal ik meestal lekkere hapjes aan het eind van de dag, eet in het hotel, uitgebreid in bad en een beetje aanrommelen, film kijken, foto's terugkijken, heerlijk. Na een dag in de stad rondlopen heb ik in de avond toch niet zoveel energie meer. Maar ik heb met de lunch gewoon in de stad gegeten, zowel op een terras als binnen en in Berlijn kan dat echt prima, veel mensen die het doen. Boek mee desnoods, ik heb me prima vermaakt.

In Berlijn ben ik naar een aantal musea geweest, de bekende historische plekken bekeken zowel in oost als west, maar vooral ook gewoon rondlopen in de stad is leuk. Straatkunst bekeken, veel verschillende wijken, goed openbaar vervoer. Ik ga zeker nog een keer terug.
Tjezus, wat vals
Ik lees net pas dat je aan Berlijn zit te denken en dat is echt prima te doen alleen. Goed OV, veel te doen en mocht je alleen op een terras of in een restaurant nog wat te eng vinden zijn er genoeg leuke take away of kleine eettentjes waar wat lekkers kan halen. Je gaat je er zeker niet vervelen.
Alle reacties Link kopieren
Simply-me schreef:
21-01-2022 20:54
Ik zit te denken aan Berlijn!

Stoer!.
Ik ben zelf met dat soort dingen een bange poeperd, zou het niet in mijn eentje aandurven.
Maar als jij het aandurft in je uppie! Doen!
Persoonlijk was ik overigens niet zo onwijs gecharmeerd van Berlijn. Maar dit terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs 3 nachten alleen in Stockholm geweest. Was echt geweldig. Hele fijne stad en veilige prettige sfeer.
Mijn dagelijkse leven is super druk dus dit was echt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Team doen hier :)

Ben vaak alleen op reis geweest en zeker stedentrips kunnen heerlijk zijn in je eentje. Denk je: Oh, wat een leuk steegje! Dan sla je gewoon linksaf :D. Wil je rechtsomkeerd? Gewoon omdraaien en gaan. Geen overleg wat gaan we doen, heerlijk je eigen dag indelen!
Of als je geen zin hebt van de hotelkamer af te gaan, no problemo. Of een salade op de kamer te eten (zoals ik in Parijs deed jaren geleden om geld te besparen) kan niet alleen zonder overleg of gezeur maar levert je ook heel intense goede herinneringen op. Die stedentrips dat ik er alleen op uit ging gaven me onvergetelijke fijne herinneringen, puur omdat het 'mijn' tijd was, en ik echt alleen dingen tackelde en er ook alleen van genoot.

Ik ben ook wel eens gewoon een dag naar een stad gegaan in Frankrijk, Belgie of Duitsland (we wonen in ons kikkerlandje vlak bij de mooiste steden), gewoon een heerlijk park op zoeken, mensen kijken, en s avonds weer naar huis. Zo kan je er aan 'wennen' mocht je het eng vinden

Wat me wel soms overviel waren momenten van groot ongelukkigzijn. Het klinkt erger dan het is want je kunt direct even een vriend of vriendin of familielid opbellen. Maar ik heb me ook wel eens heel eenzaam gevoeld, als ik langer weg ging met name in romantische steden als Parijs, rond dinertime. Poeh. ik weet nog dat ik een keer stond te huilen bij de piramide van het Louvre op een kouden novemberavond, keiharde wind in mijn gezicht en om me heen allemaal knuffelende stelletjes. Auw, dan is het gewoon soms wel een beetje een eenzame bedoening. MAAR: laat dit je niet tegen houden. Zoals met alles: die minuten gingen ook weer voorbij, en de volgende dag zat ik weer blij door een museum of buurtje te struinen.

Heb je al een stad in gedachten?

Ga er voor meis!
kers wijzigde dit bericht op 21-01-2022 22:04
13.75% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
DokterBibber schreef:
21-01-2022 21:52
Ik ben onlangs 3 nachten alleen in Stockholm geweest. Was echt geweldig. Hele fijne stad en veilige prettige sfeer.
Mijn dagelijkse leven is super druk dus dit was echt heerlijk.
Oh, Stockholm lijkt me ook zo super! :) Dank je voor de herinnering: daar wil ik heel graag nog eens heen....het onschiet me vaak weer, die Scandinavische landen...

Is er niet een groot meer midden in de stad?


Heb er heel goede verhalen over gehoord :heart:
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Ik doe heel vaak stedentrips alleen, Berlijn ook eens alleen gedaan (hoewel ik er toen ook was om de halve marathon te lopen). Maar ook Londen, Parijs, Barcelona en New York verschillende keren. En dan ga ik ook lekker uit eten hoor, heerlijk juist. Ga ik echt niet ‘s avonds binnen zitten. Fijn naar een cafeetje om een borrel te doen doe ik ook. En overdag her en der lunchen terwijl je dingen bezoekt, of gewoon een wandelroute of iets dergelijks doet natuurlijk ook. Ik houd er helemaal niet van zelf te kokkerellen als ik een stad bezoek. Ik wil de dingen die men daar eet eten.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor werk ook veel reis, dus misschien ben ik het meer gewend.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer een week alleen naar Kyiv (Oekraïne) geweest... 2 dagen opgetrokken met een gids en een Oostenrijks stel ivm een meerdaagse excursie naar Tsjernobyl (we waren dus maar met een groepje van 3). De andere dagen alleen de cathedralen ontdekken, ritjes maken in de diepe metrostations, parken bezocht, nog naar een rommelmarkt geweest aan de rand van de stad, etc... Was heerlijk!
janena wijzigde dit bericht op 21-01-2022 23:06
0.77% gewijzigd
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bijna altijd alleen op stedentrip, heerlijk!
Berlijn is een prima stad voor een eerste keer alleen: er is veel te zien, het is veilig en wellicht spreek je de taal (een beetje, dat maakt het misschien minder vreemd?).

Ik doe meestal wat Himalaya al schreef: 's middags uitgebreid lunchen (dat is op de een of andere manier minder/niet 'awkward' in je eentje) en 's avonds iets simpels afhalen of een bak salade van de supermarkt ofzo.

Vaak ben ik na een dag rondlopen en sightseeing wel zo moe dat ik dan ook niks meer wil dan met de benen omhoog een boek lezen of tv kijken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Doen, je leert er zoveel van en het is echt goed voor je zelfvertrouwen ook.

Ik ben 5 dagen in Porto geweest en had een AirBNB appartementje in de oude stad geboekt. Ben zonder plan door de stad gaan wandelen. Leuke manier om een stad te ontdekken. Heb een streetart tour gedaan en ben naar het strand geweest. Vond het echt geweldig. Ben van plan om na corona elk jaar een stedentripje te doen.
Alle reacties Link kopieren
Huur een fiets in Berlijn. Je kunt gaan en staan waar je wil, het is prima te doen. Veel (vrijliggende) fietspaden of je fietst op de brede stoep.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven