Alweer: treinfrustraties. Naar Frankrijk, tips?

17-03-2019 22:37 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september ga ik met vriendinnen naar het zuiden van Frankrijk (omgeving Avignon). Zij gaan vliegen, ik heb daar moeite mee en wil graag per trein. Zij hebben al een vlucht gevonden, gunstige tijden en goedkoop. Ik probeer treinverbindingen te vinden en dat valt niet mee. En wat ik vind, is niet online te boeken of nog niet beschikbaar. Het is niet de eerste keer dat ik tegen dit soort dingen aanloop.
Waarschijnlijk is via Brussel-midi het beste, maar misschien heeft iemand ervaring op trajecten die kant op en tips?

Los daarvan kan ik me hier vreselijk over opwinden. Hoezo nog niet te boeken voor begin september? Hoezo geen prijzen zichtbaar? Dan wil je het goed doen voor het klimaat en moet het allemaal zo veel moeilijker, langer én duurder dan per vliegtuig...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-04-2019 08:55
Dit is inderdaad een uitstekende site. Kijk ook op www.bahn.de voor de beste internationale reisplanner.

Ja bahn.de heb ik gebruikt voor mijn treinreis van Venetië via Oostenrijk naar München. Ik geloof dat die site zelfs goed is als je iets wilt boeken in andere landen ook al zit Duitsland helemaal niet in je reis.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
17-04-2019 10:38
Wat een k*topmerking Volvo. Laat iemand lekker zelf beslissen hoeveel waarde ze aan haar principes hecht.
+ 1!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik via NS International een treinreis naar Londen geboekt voor juli. Voor 105 euro heen en terug, dat vind ik een prima prijs. Het was ook snel en gemakkelijk geboekt. Zo makkelijk als naar Londen boeken zou het naar alle bestemmingen moeten kunnen.
Ik heb ook nog even rondgesnuffeld op internet voor een treinreisje naar omgeving Montpellier, voor volgende week, waar mijn man voor werk zit. Maar van die prijzen werd ik niet vrolijk, dus een eventueel bezoekje laat ik aan me voorbij gaan.
Over twee weken kom ik weer een aantal keren in Amsterdam en ga dan langs bij de Treinreiswinkel. Iemand hier zei dat die het erg druk hebben, kun je er wel gewoon binnenlopen of zou je een afspraak moeten maken? (zie ik niets van staan op de site, dus ik neem aan dat je gewoon langs kunt gaan)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je kijken op blablacar of er iemand met de auto richting Montpellier rijdt
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
25-04-2019 09:16

Over twee weken kom ik weer een aantal keren in Amsterdam en ga dan langs bij de Treinreiswinkel. Iemand hier zei dat die het erg druk hebben, kun je er wel gewoon binnenlopen of zou je een afspraak moeten maken? (zie ik niets van staan op de site, dus ik neem aan dat je gewoon langs kunt gaan)
Dat was ik, ik weet dat ze het in elk geval qua telefoon erg druk hebben, er staat een bandje aan waarop ze je aanraden een email te sturen. Maar hoe druk de fysieke winkels zijn weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Even een update, een die ik helaas betreur maar zucht, zucht, zucht...
Ik ben bij de Treinreiswinkel geweest vorige week, moest lang wachten, veel vragen kunnen stellen. Om een lang verhaal kort te maken. Ik zou vandaag dus kunnen boeken voor over 3 maanden, als ons tripje is. Bijna alle tweedeklas-opties al vol. Of ondanks drie maanden toch nog 'niet te boeken'. Weer twee uur aan besteed voor de zoveelste keer, en toen was het op met mijn geduld en goede wil.
Hetzelfde verhaal als vorig jaar, gefrustreerd tot op het bot uiteindelijk toch een vliegticket geboekt, binnen 5 minuten geregeld, met prima tijden en samen met de anderen. Ik heb er wel een beetje buikpijn van moet ik zeggen. Echt balen dat het allemaal zo moeilijk is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hè bah, ja wat vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een foto van Greta Thunberg op mijn prikbord hangen, het is net of ze me nu extra streng aankijkt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella78 schreef:
12-06-2019 14:48
Ik heb een foto van Greta Thunberg op mijn prikbord hangen, het is net of ze me nu extra streng aankijkt.
Lekker weghalen die foto.
Nitflex schreef:
17-03-2019 23:41
Ik zelf zou trouwens echt nooit nu al een vlucht voor september boeken.

Waarom niet? Je weet wanneer je wilt gaan, dus waarom wachten?

TO, jammer van alle frustratie en de verspilde tijd. Opmerkelijk dat het lastig is om een treinticket te boeken voor een Europese reis.
Heb je nu dezelfde vlucht als je vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nectarinepit schreef:
12-06-2019 15:27
Waarom niet? Je weet wanneer je wilt gaan, dus waarom wachten?

TO, jammer van alle frustratie en de verspilde tijd. Opmerkelijk dat het lastig is om een treinticket te boeken voor een Europese reis.
Ik ben niet iemand die zover vooruit plant. Maar da’s ook omdat ik nooit een annuleringsverzekering afsluit. Heb plannen al eens moeten wijzigen wegens een gebroken arm en een begrafenis van een vriend. In dat soort situaties interesseert het geld je geen bal, maar toch fijn dat je het dan nog niet hebt uitgegeven. Bovendien vlieg ik veel voor werk. Lukt altijd nog wel om een ticket te boeken.
Nitflex schreef:
12-06-2019 22:17
Ik ben niet iemand die zover vooruit plant. Maar da’s ook omdat ik nooit een annuleringsverzekering afsluit. Heb plannen al eens moeten wijzigen wegens een gebroken arm en een begrafenis van een vriend. In dat soort situaties interesseert het geld je geen bal, maar toch fijn dat je het dan nog niet hebt uitgegeven. Bovendien vlieg ik veel voor werk. Lukt altijd nog wel om een ticket te boeken.

Ah zo, ja dat snap ik. Ik sluit ook nooit een annuleringsverzekering af, maar boek wel regelmatig al een aantal maanden vantevoren. Zo boek ik net na de zomer meestal al mijn ticket om met kerst naar Nederland te vliegen, scheelt een hoop geld. En ja, er zijn altijd wel tickets, maar de prijs kan wel oplopen natuurlijk.
Yella78 schreef:
12-06-2019 21:50
Ja.
Dat is dan wel weer gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zuchten en steunen om mijn eigen zonde (het vliegen dus) kan laten wel ;-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven