'Ask the captain'

14-09-2017 23:16 3171 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
15-09-2017 06:42
- hoelang duurt het voor je je studie hebt afbetaald?
- heb je wel eens een tussenlanding moeten maken vanwege medische redenen van een passagier?
- hoe vaak ben je van huis? (hoeveel dagen/nachten per maand)
- In mijn tijd van afbetalen was dat 10 jaar, tegenwoordig moet je een lening bij de bank afsluiten en ligt het er aan hoeveel je aflost.
- Ikzelf niet, wel een paar keer bijna. Maar het gebeurt wel eens ja.
- Gemiddeld vier à vijf vluchten per maand, van 3, 4 of 5 dagen. Langere vluchten geven minder vrij, dus een beetje afhankelijk wat je ingedeeld krijgt.
Fate is just the weight of circumstances
Mijn broer werkt ook als piloot bij KLM. Ik zal dit topic eens naar hem forwarden.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
15-09-2017 09:13
Is het inderdaad waar dat piloten bij een lange trip met overnachting vaak bij de stewardessen in bed belanden?
Dat ze dan net zolang aankloppen bij de kamers, totdat er iemand opendoet? :-D
Nee. Net als bij elk beroep gebeurt er wel eens wat, maar als ik elke vlucht ga kloppen sta ik toch erg snel bij mijn chef op kantoor.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
15-09-2017 11:02
Ben je lid van de Mile High Club? 8-)
Of zijn alle piloten dat?
Absoluut niet. Niet erg professioneel om dat te doen. Grappig, een stewardess niet lang geleden geloofde me niet. Ze zou toch beter moeten weten...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 11:15
Ach joh die mensen zijn gewoon blij dat ze nog leven. Je wil niet weten hoeveel mensen met vliegangst aan boord zitten. Beetje flauw om deze mensen belachelijk te maken. Ze klappen echt nie specifiek voor de captain in de meeste gevallen.
Ik maak het ook niet belachelijk, maar het is toch gewoon het werk? Ik klap ook niet voor de buschauffeur naar het hotel als die geen ongeluk heeft veroorzaakt...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Waarom praten cabin crew en piloot altijd zo vreemd bij aankondigingen? Rare intonatie, rare toonhoogtes. Heeft dat een functie?
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
15-09-2017 11:49
Waarom praten cabin crew en piloot altijd zo vreemd bij aankondigingen? Rare intonatie, rare toonhoogtes. Heeft dat een functie?
Geen functie, maar praten door het omroepsysteem is gewoon anders dan een face-to-face gesprek voeren.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
cygnus schreef:
15-09-2017 11:53
Geen functie, maar praten door het omroepsysteem is gewoon anders dan een face-to-face gesprek voeren.
De meeste mensen zijn gewoon echt niet te verstaan.
cygnus schreef:
15-09-2017 11:27
Absoluut niet. Niet erg professioneel om dat te doen. Grappig, een stewardess niet lang geleden geloofde me niet. Ze zou toch beter moeten weten...
Sorry, maar dit geloof ik niet....
Ken redelijk wat menden uit 'het wereldje', en ze zijn allemaal lid...
Hoeft niet per sé met collega's te zijn, maar op een vliegreis met partner.... :A:
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 11:15
Ach joh die mensen zijn gewoon blij dat ze nog leven. Je wil niet weten hoeveel mensen met vliegangst aan boord zitten. Beetje flauw om deze mensen belachelijk te maken. Ze klappen echt nie specifiek voor de captain in de meeste gevallen.
Dan nog, het personeel doet gewoon hun werk en als het een gewone vlucht is geweest vindt ik het onnodig. Mocht er nu iets bijzonders zijn gebeurd wil ik ook best even klappen. Maar tijdens zo'n omhoog-omlaag vlucht van Brussel naar Londen oid dan vind ik het een beetje onzin.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-09-2017 23:51
Bij Brussels airlines mag de crew een partner mee laten vliegen en die mogen dan soms in de cockpit zitten (soms ook vanwege vlucht verder vol)
Mag toch bij alle maatschappijen? Je betaald alleen de luchthavenbelasting ed.
nina1966 schreef:
15-09-2017 12:13
Mag toch bij alle maatschappijen? Je betaald alleen de luchthavenbelasting ed.
De partners (of kinderen) mogen ook standaard in de businessclass meereizen. Is dat bij alle maatschappijen zo?
Dat klappen gebeurt toch alleen bij die korte vluchtjes door 'Costa del Sol' types? Heb 't intercontinentaal nog nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Kersenpitje schreef:
15-09-2017 11:58
Sorry, maar dit geloof ik niet....
Ken redelijk wat menden uit 'het wereldje', en ze zijn allemaal lid...
Hoeft niet per sé met collega's te zijn, maar op een vliegreis met partner.... :A:
Dan geloof je het niet... Ik vind het in de crewbunk echt niet kunnen, en ik kan geen onerotischer plek verzinnen dan een vliegtuigtoilet...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-09-2017 12:16
De partners (of kinderen) mogen ook standaard in de businessclass meereizen. Is dat bij alle maatschappijen zo?
Nou, niet standaard in de business class. Sowieso alleen als er plek over is, en de volgorde van toewijzing van stoelen (eerst tourist of eerst business) verandert pas na ongeveer 15 jaar in dienst. Het is ook niet zo dat je alleen luchthavenbelasting betaalt, het is wel ietsje meer. En het levert zeker wat stress op, want de vlucht is dus niet gegarandeerd.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
cygnus schreef:
15-09-2017 00:11
Nee hoor Bellia, 'business as usual'. Misschien een beetje raar gebracht. Vluchten langer dan 8 uur 30 min gaan er drie vliegers mee, terwijl er altijd twee voorin moeten zitten. Zo zijn we ongeveer eenderde van de vlucht 'af', zoals we dat noemen, hebben we pauze. In sommige toestellen is er ook een bed om te slapen, maar een rondje lopen door het toestel probeer ik zelf ook altijd te doen, al is het maar om contact met de cabinebemanning te houden. Dit meldt ik ook meestal in het welkomspraatje.
In sommige gevallen is er zelfs een dubbele cockpitbemanning.
Op lange vluchten is dit dus heel normaal en zitten er gewoon twee wakkere vliegers achter het stuur.
Eh sommige? Dacht dat alle lange vluchten wel bedjes hadden. Nou ja, veldbed is een beter woord :D
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-09-2017 12:48
Eh sommige? Dacht dat alle lange vluchten wel bedjes hadden. Nou ja, veldbed is een beter woord :D
De A330 niet, en die doet ook lange vluchten...
Fate is just the weight of circumstances
V1k1ng schreef:
15-09-2017 12:09
Dan nog, het personeel doet gewoon hun werk en als het een gewone vlucht is geweest vindt ik het onnodig. Mocht er nu iets bijzonders zijn gebeurd wil ik ook best even klappen. Maar tijdens zo'n omhoog-omlaag vlucht van Brussel naar Londen oid dan vind ik het een beetje onzin.
Nogmaals; daar gaat het dus vaak niet om dat 'het personeel gewoon zijn werk doet'. Er zijn zat mensen die van start tot landing met het zweet op hun rug zitten van angst. Wanneer we dan eindelijk landen en ze dus 'veilig' zijn is het klappen meer een soort ontlading.

Maar goed; het EQ van de gemiddelde piloot is niet zo goed ontwikkeld, ze zouden het geen dag volhouden in de cabine, dus ik snap wel dat TO het met je eens is.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw grootste ergernis als het om passagiers gaat?
Heb je vaak een noodlanding moeten maken?
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 12:57
Nogmaals; daar gaat het dus vaak niet om dat 'het personeel gewoon zijn werk doet'. Er zijn zat mensen die van start tot landing met het zweet op hun rug zitten van angst. Wanneer we dan eindelijk landen en ze dus 'veilig' zijn is het klappen meer een soort ontlading.

Maar goed; het EQ van de gemiddelde piloot is niet zo goed ontwikkeld, ze zouden het geen dag volhouden in de cabine, dus ik snap wel dat TO het met je eens is.
Je klinkt zelf ook niet erg aardig in je laatste posts. Persoonlijk dingetje?
Consistency compounds.
Wanneer gaat KLM ook A380's aanschaffen? Als ik nu op 10km hoogte aan de bar wil hangen, dan kan dat alleen bij een concurrent uit een van de Golfstaten.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 12:57
Maar goed; het EQ van de gemiddelde piloot is niet zo goed ontwikkeld, ze zouden het geen dag volhouden in de cabine, dus ik snap wel dat TO het met je eens is.
:bonk:
Touché...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-09-2017 12:57
Nogmaals; daar gaat het dus vaak niet om dat 'het personeel gewoon zijn werk doet'. Er zijn zat mensen die van start tot landing met het zweet op hun rug zitten van angst. Wanneer we dan eindelijk landen en ze dus 'veilig' zijn is het klappen meer een soort ontlading.

Maar goed; het EQ van de gemiddelde piloot is niet zo goed ontwikkeld, ze zouden het geen dag volhouden in de cabine, dus ik snap wel dat TO het met je eens is.
Jeetje mina wat ben jij strontvervelend in dit topic? Gedumpt door een piloot of zo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
15-09-2017 13:04
Wat is jouw grootste ergernis als het om passagiers gaat?
Heb je vaak een noodlanding moeten maken?
Ik heb geen ergernissen als het om passagiers gaat. Wel grote zorgen als er heel veel alcohol in het spel is.
Een echte noodlanding heb ik nog nooit gemaakt, en hoop ik ook niet te maken. Wel eens een landing met veel technische storingen, achteraf was het wel interessant. Wel vervelend dat we de passagiers niet naar hun bestemming konden brengen.
Fate is just the weight of circumstances
Nouschi schreef:
15-09-2017 13:13
Jeetje mina wat ben jij strontvervelend in dit topic? Gedumpt door een piloot of zo?
Haha goeie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven